Forum www.gelooft.com

Het is momenteel do 28 mar 2024 20:48

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: De wereld en ik
BerichtGeplaatst: ma 11 jan 2016 09:05 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
De wereld en ik
-----------------------
Jij noemt mij saai
te eenvoudig en gewoontjes om te zien .
Jij ziet mij nauwelijks staan , maar bent wel door mij gefascineerd .
Ik heb iets wat jij niet hebt maar graag zou willen ,
namelijk een hart dat jou niet toebehoord !
___
Jammer voor jou , maar hou op met je valse schijn ,
ik zal nooit of te nimmer de jouwe kunnen zijn .

___
Want je weet evenzeer als ik , dat harten zijn gekocht met het Kostbaarst Bloed .
Ja hoor, door de Koning boven alle koningen :
XXX Jezus-Christus XXX
Hallelujah ! Hallelujah , Hallelujah !
___
( Graag nog even dit )
Grtjs beste wereld ,
- het ga je goed !
en denk eraan ,

Overwin het kwade door het goede ,
en word de strijd nooit moede !

Dag !


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De wereld en ik
BerichtGeplaatst: ma 11 jan 2016 21:19 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: di 25 aug 2015 08:10
Berichten: 88
Franny schreef:
De wereld en ik
-----------------------
Jij noemt mij saai
te eenvoudig en gewoontjes om te zien .
Jij ziet mij nauwelijks staan , maar bent wel door mij gefascineerd .
Ik heb iets wat jij niet hebt maar graag zou willen ,
namelijk een hart dat jou niet toebehoord !


Heel herkenbaar Franny a200.gif

Franny schreef:
___
Jammer voor jou , maar hou op met je valse schijn ,
ik zal nooit of te nimmer de jouwe kunnen zijn .

___
Want je weet evenzeer als ik , dat harten zijn gekocht met het Kostbaarst Bloed .
Ja hoor, door de Koning boven alle koningen :
XXX Jezus-Christus XXX
Hallelujah ! Hallelujah , Hallelujah !
___
( Graag nog even dit )
Grtjs beste wereld ,
- het ga je goed !
en denk eraan ,

Overwin het kwade door het goede ,
en word de strijd nooit moede !

Dag !


Dit klinkt voor mij alsof je zelf de strijd wel een beetje moede bent. a194.gif a170.gif

Wil je daar iets over delen, of liever niet?

Hoe dan ook, een hartegroet!

P.S. Wat kun jij goed dichten. Ik moet nu even schaterlachen om die tweede helft. Hihihihi. Ik lach je niet uit hoor, ik lach je toe, omdat het gewoon zo herkenbaar is. Grijnssssss.

_________________
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein).

Though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil for Thou art with me....(Ps.23:4)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De wereld en ik
BerichtGeplaatst: di 12 jan 2016 09:53 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dag Anja ,
dankjewel dat je mijn gedichtje mooi vond en dingen in herkende . En om op je vraag te antwoorden : van moede zijn ,
ja hoor ben het al een tijdje zo moe die wereld .
Het ligt natuurlijk ook wel een beetje aan mijzelf , want ik hou niet zo veel van al teveel poespas . Ik bedoel:
- het te te van iets of wat !
Maaaaaaaaaaar ik heb goed nieuws hoor .
Ik ben nu reeds 8 dagen rookstop .
a130.gif
Ik twijfel reeds een hele tijd zunne op gebied van : is roken nu toegestaan van Vader ja of nee .
Nu 4 maanden geleden heb ik te horen gekregen dat mijn dochter zwanger is .
En ik had beloofd van te stoppen met roken . Mijn dochter kan niet tegen tabak-verontreiniging .
Toch zeker , tegen dat de kleine geboren is wilde ik ervan af zijn .
Want ik weet nu al dat ik dat kleintje veel in mijn armen zal houden .Babysitten !En als ik om het uur mij moet afzonderen vanwege mijn tabaksneiging , wat als meneerke of madammeke- klein mij nodig heeft he!
----------------------
Maar steeds die twijfels .
En ik dacht en probeerde al eens , maar dan lukte het niet en liep ik er wat hatelijk bij .
En dacht ik weer : och als een hatelijk en ongenietend persoon rondlopen , dat doet mijn omgeving ook geen goed .
En zo verdwenen mijn goede voornemens als sneeuw voor de zon .
______________
Dan op 4 januari las ik psalm 15 ,
En ja dat heeft voor mij de definitieve doorslag gegeven .En ik ben zeer blij dat de ergste dagen door zijn .Wat mij wel persoonlijk opgevallen is het feit , dat het beter verloopt als andere keren dat ik gestopt ben . Heb veel minder last , waardoor vooral mijn geestelijk gestel redelijk te pruimen is .En als de kinderen mij zeggen , mama gij zijt zoveel aange-
namer in de omgang tijdens deze rookstop , ja dan vind ik dat ook en dank de Heer .
__________________
Met deze rookstop wil ik ergens een andere koers varen ( groeien in geloof en minder werelds gezind , mij niet
laten doen op dat gebied ! )


Maar wie is mijn Sterkte en mijn Rots ? Bij wie kan ik schuilen ?
Voor nu en altijd !
----------------------------------------------------------
XXX Dank U Heer XXX
XXX Jezus-Christus XXX
XXX Hallelujah XXX

-----------------------------------------------------------
ps. Als iemand dit leest die rookt en gelovig is in de Heer ,
ik wil niemand een juk opleggen hoor .
Want wat voor mij iets persoonlijk is , kan voor een ander weer iets anders betekenen .


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De wereld en ik
BerichtGeplaatst: di 12 jan 2016 10:55 
Mooi, Franny, je gedichtje maar zeker ook je getuigenis van het stoppen met roken.
Je hebt nu ook een mooi doel voor ogen hè? een klein mannetje of vrouwtje.
Je bent zo heerlijk eerlijk en recht door zee met wat je zegt.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De wereld en ik
BerichtGeplaatst: di 12 jan 2016 14:47 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Franny schreef:
ja hoor ben het al een tijdje zo moe die wereld . Het ligt natuurlijk ook wel een beetje aan mijzelf , want ik hou niet zo veel van al teveel poespas .


Matthëus 11
Komt herwaarts tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven.

Franny schreef:
Maaaaaaaaaaar ik heb goed nieuws hoor . Ik ben nu reeds 8 dagen rookstop .


Ik wist dat dit moment ging komen! Gefeliciteerd en volhouden! Door HEM is alles mogelijk!

Markus 10
Bij de mensen is het onmogelijk, maar niet bij God; want alle dingen zijn mogelijk bij God.

Heb je een zwak moment? Richt je tot HEM!

Johannes 14
En zo wat gij begeren zult in Mijn Naam, dat zal Ik doen; opdat de Vader in den Zoon verheerlijkt worde.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De wereld en ik
BerichtGeplaatst: wo 13 jan 2016 08:11 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: di 10 nov 2015 08:02
Berichten: 71
Goed zeg Franny, dat je gestopt bent met roken. Hou vol! a200.gif Aan de gezondheid van moeder en kind denken zal vast helpen om het vol te houden. Maar wat nog belangrijker is, is wat God zelf nu vindt van onze gewoontes. Wat mij geholpen heeft er nooit aan te beginnen is wat er staat in 2 Kor.7:1: "Daar wij nu deze beloften bezitten, geliefden, laten wij ons reinigen van alle bezoedeling des vlezes en des geestes, en zo onze heiligheid volmaken in de vreze Gods".
Ik hoop dat deze gedachte ook een stimulans voor je is!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De wereld en ik
BerichtGeplaatst: wo 13 jan 2016 22:33 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: di 25 aug 2015 08:10
Berichten: 88
Franny schreef:
Dag Anja ,
dankjewel dat je mijn gedichtje mooi vond en dingen in herkende . En om op je vraag te antwoorden : van moede zijn ,
ja hoor ben het al een tijdje zo moe die wereld .
Het ligt natuurlijk ook wel een beetje aan mijzelf , want ik hou niet zo veel van al teveel poespas . Ik bedoel:
- het te te van iets of wat !


Herkenbaar Franny. a194.gif


Franny schreef:
Maaaaaaaaaaar ik heb goed nieuws hoor .
Ik ben nu reeds 8 dagen rookstop .
a130.gif
Ik twijfel reeds een hele tijd zunne op gebied van : is roken nu toegestaan van Vader ja of nee .


Is naar mijn mening geen kwestie van toegestaan of niet toegestaan. Maar ik denk dat de Vader het je gunt om zo gezond mogelijk te zijn.

Franny schreef:
Nu 4 maanden geleden heb ik te horen gekregen dat mijn dochter zwanger is .
En ik had beloofd van te stoppen met roken . Mijn dochter kan niet tegen tabak-verontreiniging .
Toch zeker , tegen dat de kleine geboren is wilde ik ervan af zijn .
Want ik weet nu al dat ik dat kleintje veel in mijn armen zal houden .Babysitten !En als ik om het uur mij moet afzonderen vanwege mijn tabaksneiging , wat als meneerke of madammeke- klein mij nodig heeft he!


Mooi. Een goede reden om te stoppen. a122.gif

Franny schreef:
----------------------
Maar steeds die twijfels .
En ik dacht en probeerde al eens , maar dan lukte het niet en liep ik er wat hatelijk bij .
En dacht ik weer : och als een hatelijk en ongenietend persoon rondlopen , dat doet mijn omgeving ook geen goed .
En zo verdwenen mijn goede voornemens als sneeuw voor de zon .
______________
Dan op 4 januari las ik psalm 15 ,
En ja dat heeft voor mij de definitieve doorslag gegeven .En ik ben zeer blij dat de ergste dagen door zijn .Wat mij wel persoonlijk opgevallen is het feit , dat het beter verloopt als andere keren dat ik gestopt ben . Heb veel minder last , waardoor vooral mijn geestelijk gestel redelijk te pruimen is .En als de kinderen mij zeggen , mama gij zijt zoveel aange-
namer in de omgang tijdens deze rookstop , ja dan vind ik dat ook en dank de Heer .
__________________
Met deze rookstop wil ik ergens een andere koers varen ( groeien in geloof en minder werelds gezind , mij niet
laten doen op dat gebied ! )


Ja, zo geeft de Vader ons soms een zetje (en soms een schop a234.gif ) in de goede richting. Leuk dat je dan net psalm 15 onder ogen kreeg, he. Hahaha. Bij mij gaat dat meestal niet via bijbeltekst, maar in het leven zelf en in de gedachtencommunicatie met de Heer. Maar het komt op hetzelfde neer. Soms een zetje, soms een aanmoediging en soms een "schop" (jeeeee, een kleintje). a077.gif En soms een wenk yaya.gif .


Franny schreef:
Maar wie is mijn Sterkte en mijn Rots ? Bij wie kan ik schuilen ?
Voor nu en altijd !
----------------------------------------------------------
XXX Dank U Heer XXX
XXX Jezus-Christus XXX
XXX Hallelujah XXX

-----------------------------------------------------------
ps. Als iemand dit leest die rookt en gelovig is in de Heer ,
ik wil niemand een juk opleggen hoor .
Want wat voor mij iets persoonlijk is , kan voor een ander weer iets anders betekenen .


Gefeliciteerd met deze overwinning! a200.gif

_________________
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein).

Though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil for Thou art with me....(Ps.23:4)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De wereld en ik
BerichtGeplaatst: wo 13 jan 2016 22:45 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: di 25 aug 2015 08:10
Berichten: 88
Sanne schreef:
Goed zeg Franny, dat je gestopt bent met roken. Hou vol! a200.gif Aan de gezondheid van moeder en kind denken zal vast helpen om het vol te houden. Maar wat nog belangrijker is, is wat God zelf nu vindt van onze gewoontes. Wat mij geholpen heeft er nooit aan te beginnen is wat er staat in 2 Kor.7:1: "Daar wij nu deze beloften bezitten, geliefden, laten wij ons reinigen van alle bezoedeling des vlezes en des geestes, en zo onze heiligheid volmaken in de vreze Gods".
Ik hoop dat deze gedachte ook een stimulans voor je is!


Ik ben er ook nooit aan begonnen. Wat mij geholpen heeft er nooit aan te beginnen is een verrekte krakkemikkig lichaam met -destijds - vaak bronchitis. Als kind van tien, elf jaar, een paar keer een haaltje geprobeerd en daar zo slecht op gereageerd dat ik het nooit maar dan ook nooit meer heb gewild. Later ben ik daar overheen gegroeid, over die aanleg voor bronchitis, maar toen was ik al in de dertig en zeker niet van plan om ooit nog te gaan roken.

Best wel wat gebreken heb ik in het lichaam, en de Vader gebruikt die allemaal ten goede. Zo kan ik ook geen alcohol drinken. Dan krijg ik echt heftig pijn in de galstreek. Vorig jaar moest mijn gal eruit, en later heb ik het nog eens een keer geprobeerd, voor de gein om te kijken wat er zou gebeuren. De pijn was na een paar slokjes alcohol nóg erger dan het was toen ik nog een gal had. En met mijn lever is niets aan het handje, de leverwaarden waren zelfs toen mijn gal stampensvol zat met stenen, uitstekend.

Ik heb in mijn leven van kleins af aan veel bijzondere ervaringen gehad van Godswege. (zowel voor als nadat ik Jezus leerde kennen). En die zijn ook een getuigenis geweest voor anderen. En aangezien ik noodgedwongen geheelonthouder ben, heeft er nooit iemand kunnen zeggen dat het wel door een bedwelming zou zijn of zo. Dat was bij mij van meet af aan uitgesloten. Nog geen slaapmutsje. Overigens heb ik dat wel eens jammer gevonden, ik heb verder niets tegen alcohol. Maar het was voor de "taak" die ik in mijn leven bleek te hebben, gewoon geen geschikt iets voor mijn persoontje en voor de weg die de Heer met mij in gedachten had.

a170.gif

_________________
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein).

Though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil for Thou art with me....(Ps.23:4)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De wereld en ik
BerichtGeplaatst: do 14 jan 2016 07:23 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dankjewel allemaal voor jullie lieve en bemoedigende reacties . a200.gif
_________________________
De wereld achter je laten , links laten liggen , demoniseren , verafschuwen enz....
Ik heb zin om te roddelen over het werelds gedachtengoed .
En ik ga een klein voorbeeldje noemen .
---
De wereld weet dat ik niet moet hebben van te te en te , ook niet mobiele vooruitgang .
Dus een tablet is niks voor mij . Ik kan er niet mee om , maar het punt is ook dat ik er niet om geef om het onder de knie te kennen . Echt niet : ik heb toch reeds mijn pc , gsm , enz.... is voor mij reeds voldoende in digitaal gebeuren .
Maar de wereld heeft mij ene geschonken , een mooie tablet met alles erop en eraan .
Maar ik wil zo iets niet en toch moet ik veinzen dat ik dankbaar en blij ben .
--------------------------
Ik dus aan de slag . Het dingentje opladen , de mogelijkheden bekijken en de wereld aanhoren van welke
snufjes dat ding voorzien is .
Maar weet ge : het ding moet terug naar de store . Batterij ( ijzeren hart ? )is denkelijk stuk .
_________________________
O! wat zou ik geschokt kunnen zijn ! ?
Maar neen hoor , ik denk de wereld brengt dat ding maar terug voor reparatie .
Ik wilde je zo wie zo niet hebben , dus !
Ieder zijn ding .
Tralaliekes , tralalakkes :
dag materiele wereld !


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De wereld en ik
BerichtGeplaatst: do 14 jan 2016 11:14 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: di 10 nov 2015 08:02
Berichten: 71
Het is ook best moeilijk om het evenwicht hierin te bewaren. Mijn moeder bijvoorbeeld had er ook geen zin meer in om zich te verdiepen in computer en tablet enz. Maar op een gegeven moment kwam ze er steeds meer achter dat er wordt verwezen naar internet en dat er online zaken geregeld moeten worden. We hebben het geprobeerd een beetje uit te leggen en ze vindt het zowaar nog leuk ook.
We doen onze was ook niet meer met de hand. Op een gegeven moment moet je toch mee met nieuwe ontwikkelingen. Maar we hoeven natuurlijk niet steeds voorop te lopen met alle nieuwtjes. En het zijn ook niet deze dingen die ons gelukkig maken. Dat zijn de geestelijke zaken. En als je bedenkt wat God ons allemaal heeft gegeven, dan hebben we heel wat om over na te denken.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De wereld en ik
BerichtGeplaatst: do 14 jan 2016 23:09 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: di 25 aug 2015 08:10
Berichten: 88
Hahahaha, bij ons was het andersom. Ik wilde niet aan de Ipad, en mijn moeder had er wel een en was er regelmatig even mee bezig. Spelletjes doen met familie en lekker handig op internet even het nieuws lezen.

Ik herken wat je schrijft, Franny, uit het verleden van mezelf. Maar later veranderde dat weer. Bij mij zal eerder nog eens de pc de deur uit gaan (als ie stuk is weet ik niet of ik hem ga vervangen) dan de ipad. Nu moet ik wel zeggen dat ik geen tablet hoef, alleen een Ipad. Ik heb en ipad en een iPhone, allebei van Apple dus. Producten van Apple doen het áltijd, ze gaan heel lang mee, ze werken vlotjes en zonder haperen en gedoe. Ik ben heel erg blij met mijn ipad. Lekker klein, f unctioneert perfect. Handzaam en gemakkelijk in het gebruik. Het is zo ontzettend simpel, dat zelfs mijn moeder er direct mee om kon gaan en zij heeft het mij zelfs geleerd toen ik begon. (voor zover dat nodig was, het is een heel intuitief te gebruiken dingetje).

De vriendin van mijn moeder is 80 en zij heeft ook een Ipad nu. En eerst wilde ze ook niet, maar nu wil ze niet meer zonder. Ze kan zo gemakkelijk contact houden met 1 zoon en haar kleinkind en achterkleinkinderen die in België wonen, en met de andere zoons die gewoon in Nederland wonen. En ze kan goedkoop bellen via de Pad en dan ook haar kleinkinderen zien.

Maar als je teveel weerstand voelt, dan moet je het gewoon niet doen. Ik heb een aantal jaren zonder radio, televisie en pc geleefd en dat waren zeer goede jaren. Nu zijn die dingen sinds een aantal jaren terug in mijn leven, en juist omdat ik zo goed zonder kan en er niet meer overmatig aan gehecht ben, kan ik nu juist genieten van die dingen en waardeer ze. Ik vind het nu gewoon fijne hulpmiddelen.

_________________
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein).

Though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil for Thou art with me....(Ps.23:4)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De wereld en ik
BerichtGeplaatst: vr 15 jan 2016 07:02 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Inderdaad kan het digitaal tijdperk een prachtig hulpmiddel zijn . Mijn zoon is eind verleden jaar naar Japan gegaan voor een
maand . Samen met zijn Japanse vriendin verkregen zij onderdak bij haar ouders en leerde hij veel van de Japanse tradities
en cultuur . Inmiddels wonen ze samen en werken ze beiden in Brussel .
Wat ik wil vertellen is dat ik eerst huiverig stond tegenover het skypen , maar achteraf nadat mijn zoon niet vertrok voordat hij
zeker was dat we met elkaar konden communiceren en zien via Skype , ben ik bijgedraaid .En echt wel heerlijk ,
om je geliefde kind zo dichtbij te zien alhoewel toch mijlenver hier vandaan .
____
En ja hoor op het afgesproken uur zaten we met velen voor dat kleine schermpje , zelfs de bomma erbijgehaald en wij zagen en hoorde
onze zoon en zijn vriendin voor soms wel meer dan een uur vertellen . Vooral de zoon dan wel weer want zij kan nog niet zo best nederlands . Wij communiceren in het engels en wonderwel lukt het mij een beetje alhoewel ik van onderwijs te kort schiet op dat gebied .
Maar ,ja hoor ik heb de engelse en duidse taal geleerd van veel naar tv. te kijken in mijn pubertijd .
-----------------------------------
Voor veel mensen is de dag van vandaag een tablet enz... een pluspunt . We kunnen eerlijk gezegd niet anders . Het hoort bij
het digitaal tijdperk .En veel ouderen hebben nog veel contact met familie en vrienden , al is het visueel zonder handdruk of kus .
Toch blijf ik het jammer vinden , vooral als ik aan de kleintjes denk .
Daar de scholen echt wel de kleintjes een levenswijze opdringen waar de digitale vooruitgang daar een startpunt krijgt .
Zij hebben nog niet de behoefte om in in verre landen te vertoeven , of zijn nog niet eenzaam en hulpbehoevend , wat het
mobiel gebeuren betreft .
Nostalgie , nostalgie , nostalgie
ik zoek je maar
vind je nie
____
Maar goed dat ik niet voor de klas sta , ik zou een slechte juf zijn .

Mijn dochtertje als kleutertje en eerste graadje en ik :
--------------------------------------------------------------------
Kleutertjes mogen naar het zwembad om het zwemmen onder de knie te krijgen .De leerkrachten zochten moeders die de
kleintjes konden begeleiden en om toezicht te houden in het water .
Ik met mijn ondernemingsdrang maakte er een pretfeest van . Ik speelde namelijk een krokodil en zwom al gekscherend achter de kleintjes aan . Echt wel leuk zowel voor mij als de kleintjes
Oei ! achteraf bleek dat ik hen de schoolslag had moet leren . Ik zag de andere mama in haar groepje , de zwemtechnieken
druk voordoen !
---
Leesmama ben ik ook geweest . Leuke tijd .Wie goed zijn best deed kreeg een bloemetje achter zijn naam staan en drie maal goed gelezen en opgelet ,
kregen ze een snoepje van mij .
De jufs hadden er niets op tegen en de directie ook niet !
---
nastalgie , nostalgie , nostalgie
blijf bij ons
verlaat ons nie
ps !
Dit topic is gewoon maar bedoeld om de wereld zijn goede en slechte dingen te belichten .
( Niet de gruwelijkste gebeurtenissen , lezen we reeds genoeg op andere sites of zien we op het nieuws vind ik ! )

En de liefde behouden is het allerbelangrijkste toch wel .
Steeds ons hart bewaren voor de liefde .
XXX Jezus-Christus XXX :
Bemin God de Vader boven alles en uw naaste als uzelf !


----


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De wereld en ik
BerichtGeplaatst: za 16 jan 2016 22:56 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: di 25 aug 2015 08:10
Berichten: 88
@Franny

Een lief en ondeugend krokodilletje was je dus a194.gif , zoals http://youtu.be/8FjywBCv_8E (de originele Duitse versie, want dat vind ik de leukste).

_________________
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein).

Though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil for Thou art with me....(Ps.23:4)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De wereld en ik
BerichtGeplaatst: ma 18 jan 2016 07:47 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
De wereld en ik
Daar bij moet ik denken aan wat Jezus zegt in Johannes 12:25
Wie zijn leven lief heeft verliest het. Maar wie in de wereld zijn leven haat behoudt het voor het eeuwige leven.
Shalom

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De wereld en ik
BerichtGeplaatst: ma 18 jan 2016 08:01 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Anja schreef:
@Franny

Een lief en ondeugend krokodilletje was je dus a194.gif , zoals http://youtu.be/8FjywBCv_8E (de originele Duitse versie, want dat vind ik de leukste).

Ja zunne grappig dat Schnappike .Tja , ik deed wel meerdere gekke dingen . Mijn kinderen hebben een gekke mama gehad .
Een nylon kous over mijne kop getrokken en wegens mijn platte neus en omlaagstaande lippen , hielden ze dan gierend van het lachen hun buikske vast .
Totals ze pubers werden of zo en mama niet meer zo gek mocht doen . Snik , snik .

--------------------
Vandaag ben ik twee weken verder met mijn rookstop .
Bach , moeilijke dagen achter de rug .
Ik mis mijn stokje .Ik kon met problemen steeds bij haar terecht . En nu moet ik toch oppassen , van niet deprie te worden .
Ook komen nu allerlei negatieve gebeurtenissen en de keren dat er op mijn hart getrapt is voel ik nu telkens weer .
Ik vecht wel zunne .
En met de liefde van anderen geraak ik er wel .
________________________________
Natuurlijk is mijn grootste drijfveer : het geloof en ik vertrouw op Jezus .
---------------
Maar wat met de wereld en ik ( en mijn hart )
Ik wil zo veel vragen aan de Heer .
- BV.
Ik weet dat ik moet bidden voor mijn vijanden en elkeen moet groeten ,
maar wat als je weet en onlangs weer opnieuw ontdekt hebt , dat een persoon je helemaal niet moet hebben .
En dat diezelfde persoon je in het verleden zo slecht behandeld heeft .
Ik verzorg die persoon elke dag en dat gaat , maar mag je je paarlen wel voor de zwijnen smijten ?Ik bedoel , als diezelfde
persoon met een manipulerend gedrag je omgeving voor haar karretje spant en zo haar wil opdringt ten koste van je eigen zijn .
Sorry voor mijn beklag hier op dit forum .
Telefoon ,
de persoon in kwestie belt om de hond uit te laten .
Dag en grtjs
_______


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.