Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 19 apr 2024 19:13

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 23 nov 2015 05:26 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
citaat, voor meer zie:http://bijbelenonderwijs.nl/wp-content/uploads/2015/11/magazine-sept.-def..pdf

Worden feiten over de islam verzwegen?

Halve, gekleurde of onvolledige informatie
in schoolboeken.
Dat zal toch wel meevallen, zullen sommigen denken. Is dat vertrouwen
terecht of is men in slaap gevallen? Inmiddels is bekend dat leerlingen
sinds jaar en dag psychologisch worden geconditioneerd richting de evolutietheorie.
Sterker nog, tegenwoordig zijn er steeds meer christenen,
die zich hebben laten verleiden om deze ten voeten uit antichristelijke
en on-Bijbelse dwaalleer als waarheid te omarmen. Dit is erg, maar de
aanval met gecorrumpeerde informatie richting onze kinderen is helaas
bij meer vakken aanwezig. Ik denk o.a. aan het vak Nederlands met de
literatuurlijst, aan leesmethodes en aan informatie over de islam.

Dat de evolutie theorie gebruikt wordt als een vaststaand feit, om mensen van hun geloof in het evangelie van Jezus Christus af te brengen mag duidelijk zijn. Maar is de tolerante houding ten aanzien van de islam niet even verwarrend? Deze godsdienst ruim 600 jaar na Christus door Mohammed gesticht, heeft een heel ander moreel perspectief, dan dat van de Bijbel. Daarom is het onbegrijpelijk dat Palestijnen, die in laffe terreuraanslagen gedood worden, als martelaren worden geëerd. Het is niet te vatten dat mensen zulke verschrikkelijke moorden prijzen en roepen Alah akbar (= God is groot.). De Koran heeft vele teksten die oproepen tot de Jihad. Daarom, iedere Jihadistische moord is een aanklacht tegen de Allah, de god van de Islam. De moslims zelf lijden het meeste onder die terreur. Hen kunnen we alleen helpen door de boodschaop van het evangelie: 16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe. 17 Want God heeft zijn Zoon niet in de wereld gezonden, opdat Hij de wereld veroordele, maar opdat de wereld door Hem behouden worde. 18 Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld; wie niet gelooft, is reeds veroordeeld, omdat hij niet heeft geloofd in de naam van de eniggeboren Zoon van God. Johannes 3

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 23 nov 2015 12:23 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: di 10 nov 2015 08:02
Berichten: 71
De strijd die je als christen kunt aangaan, is zoals staat in Ef.6:15: "de voeten geschoeid met de bereidvaardigheid van het evangelie des vredes". Letterlijke strijd houdt alleen maar de vicieuze cirkel van geweld in stand.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 15 dec 2015 08:08 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Ja overal tot zelfs sommige kerken toe worden gebruikt om culturele aspecten te bevorderen .
Boeken , schilderwerken en allerlei evenementen : daar zetten de kerken hun deuren voor open .
Mijn dochter , nu ongeveer 10 jaar geleden kreeg haar diploma uitreiking in een kerk .
__________
Op zich niets mis mee zou je zeggen maar dan denk ik aan het visioen van een oude Noorse vrouw die dat allemaal voorspeld heeft .
En ja dat gegeven beland bij mij niet in de prullenbak .
____________
Maar wat ik mij afvraag :hoe komt het dat veel moslims hun ogen nog niet geopend zijn in verband met hun godsdienst ?
Zijn ze zo misleid ?
Moeten ze niet meer hun gelovige stem laten horen , of staat in de koran dat je mag verkrachten ,
moorden , kinderen ophitsen tegen anders gelovigen enz.... ?
---------------
Maar daar tegenover is gebleken dat veel christenen hun gelovige stem ook niet laten horen .
Wij laten het Godshuis op aarde ook maar mooi gebruiken voor werelds gebruik . En veel is in de kerk geslopen die niet Bijbels gericht zijn .
Neem me niet kwalijk dat ik geen vertrouwen meer heb in een kerk waar pedofilie gebeurd is .
Dat is geen Godshuis meer , maar een ander huis .
_____________
In het verleden en nu gebeuren de akeligste dingen onder de naam van een of ander geloof .
Geloof in wat vraag ik mij af .
Geloof in leugens zou ik zeggen : om aanzien en macht te verwerven .Ook door dingen te doen die het daglicht niet mag zien .
_______________
Bekeer u zegt onze Heer en ga weg uit haar .
Het wereldse Babylon .
__________
HIJ doorgrond onze harten en nieren .
XXX Jezus-Christus XXX


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 15 dec 2015 10:16 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Franny schreef:
Ja overal tot zelfs sommige kerken toe worden gebruikt om culturele aspecten te bevorderen . Boeken , schilderwerken en allerlei evenementen : daar zetten de kerken hun deuren voor open.


En niet alleen daarvoor, maar ook voor valse leer. De Bijbel heeft dit al voorspeld in bijvoorbeeld 2 Timothëus 4:

Want er zal een tijd zijn, wanneer zij de gezonde leer niet zullen verdragen; maar kittelachtig zijnde van gehoor, zullen zij zichzelven leraars opgaderen, naar hun eigen begeerlijkheden; En zullen hun gehoor van de waarheid afwenden, en zullen zich keren tot fabelen.

Velen, zelfs Christenen, geloven in fabelen, en niet in de gezonde leer die Jezus Christus bracht:

Johannes 7
Jezus antwoordde hun, en zeide: Mijn leer is Mijne niet, maar Desgenen, Die Mij gezonden heeft. Zo iemand wil Deszelfs wil doen, die zal van deze leer bekennen, of zij uit God is, dan of Ik van Mijzelven spreek.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.