Forum www.gelooft.com

Het is momenteel do 18 apr 2024 06:56

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 12 nov 2015 05:48 
Offline
net begonnen
net begonnen

Lid geworden op: wo 16 sep 2015 18:58
Berichten: 9
Hoi al een poosje zit ik er mee dat ik maar moeilijk kan verkroppen dat jezus is gestorven door de en mn mijn zonden. Het is dan ook iets wat mischien alleen mij dwars zit, ik ben het al mn struikelblok gaan noemen..

Wilt er iemand oc willen jullie met mij meekijken wat er nu in mijn gedachten ofwel geloof in christus spaak loopt daar ik maar niet kan accepteren dat hij in mijn plaats heeft moeten boeten met zijn leven. Ik leg liever zelf de verantwoording af over mijn fouten.

Sinds mn 18de staat mn leven al in teken van jezus en het geloof. Maar ook ben ik al vanaf toen tegen de kruisiging en heb er aardig wat over gepraat op een ander forum wat wederom dreigt te sluiten. Maar nog steeds ben ik mischien gewoon koppig en eigenwijs door de kruisiging tegen te zijn.

Daaraantegen geloof ik wel dat hwt is gebeurt, ook heb ik de bijbel gelezen en weet dat ik voornamelijk in jezus opstand uit de dood geloof. Anders stond het denk ik niet zo in het verleden gegrift en was het christendom denk ik niet geworden wat het nu is.

Ook leert de bijbel dat je net als jezus je kruis op je moet nemen en hem volen. In zijn sporen treden.

Ben ik zo een foute christen omdat ik niet jezus zijn dood op mijn geweten wil hebben?

Kan iemand of kunnen jullie mij bij dit vraagstuk helpen. Of uit de brand helpen? a207.gif


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 12 nov 2015 06:54 
Stein ik heb net in een Brief aan je een artikel uitgedrukt wat ik mee zal sturen.

Om het in het kort te zeggen om de volgende reden (een kort stukje uit het Artikel van Jan Pool (senior voorganger van Shelter Haarlem)
Waarom moest Jezus lijden, sterven en weer opstaan?

Om de boosheid van God op zich te nemen.
Om onze zonden te dragen.
Om ons met God te verzoenen.
Om te laten zien hoezeer Hij ons liefheeft.
Om voor ons de rechtvaardige eisen van de wet te vervullen.
Om ons heilig, onberispelijk en volmaakt te maken.
Om allen die in Hem geloven het eeuwige leven te geven.
Maar de belangrijkste reden dat Jezus werd gekruisigd is dat de mens weer in Gods nabijheid zouden kunnen komen.
We zijn geschapen om met God te wandelen. De zonde heeft scheiding gemaakt tussen God en ons.
Jezus kwam om die relatie weer te herstellen.

Paulus zegt: ‘Wij prijzen ons gelukkig over deze nieuwe relatie met God. En dan vooral voor onze Here Jezus Christus, want Hij heeft ervoor gezorgd dat we vrienden van God zijn geworden.’ Romeinen 5:11 (Het Boek)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 12 nov 2015 09:46 
Offline
net begonnen
net begonnen

Lid geworden op: wo 16 sep 2015 18:58
Berichten: 9
Heeft er ook iemand een idee over wat meer strookt met hoe ik er tegenover sta.

Ik was ook wel blij met bovenstaande reactie. Het biedt me alleen geen hulp daar ik tegen de kruisiging ben en de gedachte die velen christennen daar bij doen

Ik geloof stellig dat zijn opstand uit de dood belangrijker is.als er geen opstand was leefde jezus nu ook niet voort.

Dat jezus middels de kruisiging de wet voltooide dat kan ik wel aan nemen

Mijn oma vertelde mij dat jezus aan het kruis zei:vergeef het hen ze weten niet beter


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 12 nov 2015 09:58 
Hoewel God Adam en Eva uit de hof van Eden verbande, liet Hij hen niet zonder hoop op het paradijs achter. Hij beloofde dat Hij een zondeloos Offer zou sturen om de straf op zich te nemen die zij verdienden (Genesis 3:15). Tot dat zou gebeuren moesten de mensen onschuldige lammeren opofferen als een plaatsvervanging voor hun eigen bestraffing. Het offeren van een dier was een uitdrukking van de erkenning van de mens dat de zonde niet alleen de dood vereist, maar ook een berouw voor die zonde en een geloof in het toekomstige Offer van God dat de straf uiteindelijk zou dragen.

Je schrijft ook even verder: [Quote Ik geloof stellig dat zijn opstand uit de dood belangrijker is.als er geen opstand was leefde jezus nu ook niet voort.][/quote]
Dat is in ieder geval zo. Daarom hebben wij ook een leeg kruis. De Heer is opgestaan.

Maar ik denk dat je afhaakt vanwege de gruwelijke dood aan het kruis? Ja toendertijd was dat zo. Heden ten dage krijgen ze een spuitje als ze de dood verdienen of de electrische stoel. Is ook gruwelijk, Zou je daar niet gewoon kunnen zeggen, Heer ik begrijp niet dat U zo'n gruwelijke dood moest sterven voor ons, maar ik prijs U voor Uw opstanding?
Het gewoon laten rusten en het antwoord zul je ooit krijgen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 12 nov 2015 09:59 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: di 10 nov 2015 21:55
Berichten: 71
stein schreef:
Hoi al een poosje zit ik er mee dat ik maar moeilijk kan verkroppen dat jezus is gestorven door de en mn mijn zonden. Het is dan ook iets wat mischien alleen mij dwars zit, ik ben het al mn struikelblok gaan noemen..

Wilt er iemand oc willen jullie met mij meekijken wat er nu in mijn gedachten ofwel geloof in christus spaak loopt daar ik maar niet kan accepteren dat hij in mijn plaats heeft moeten boeten met zijn leven. Ik leg liever zelf de verantwoording af over mijn fouten.


Hoi Stein,
De bijbel geeft aan dat wij als mensen niet in staat zijn om te boeten.
Verantwoording zullen wij nog steeds moeten afleggen, en het resultaat zal zijn dat wij "schuldig" verklaard worden,
maar de straf is al voldoen.

Maar misschien dat ik eens een vergelijking mag maken.
Stel: je springt in een hardstromende rivier, en kan er zelf niet meer uitkomen, en dreigt te verdrinken.
Zeg je dan ook: ach, dat is mijn eigen schuld, dus moet ik er ook maar voor boeten.
Of ben je niet juist heel blij dat iemand jou dan toch redt van de verdrinkingsdood?

En misschien een kleinigheid:
Christus is niet gestorven "door" jouw (en mijn en ieders) zonden, maar "voor" jouw (en mijn en ieders) zonden.
Hij heeft daar (God dank) zelf voor gekozen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 12 nov 2015 12:49 
Offline
net begonnen
net begonnen

Lid geworden op: wo 16 sep 2015 18:58
Berichten: 9
Dankjewel voor de fijne reacties


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 12 nov 2015 12:53 
Offline
net begonnen
net begonnen

Lid geworden op: wo 16 sep 2015 18:58
Berichten: 9
Ik kan wel wat met jou reactie koningsdochter. En dan met name hoe je afsluit. Daar kan ik wel genoegen mee nemen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 13 nov 2015 20:46 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
Over schuldloos of schuldig is verschil van inzicht bij verschillende godsdiensten. Mohammedanen geloven dat een baby die geboren wordt is als een onbeschreven blad. boeddhisten geloven dat de mens belast is met karma; datgene wat zich in vorige levens heeft afgespeeld. Van die ballast moet men zichzelf zien te bevrijden.
De bijbel leert hoe de mensheid in Adam gevallen is in zonde en schuld. Kijk ik naar de nieuwsberichten, dan denk ik dat is mijn soort. Ieder heeft deel aan de wereld gevallen in schuld.

Johannes de Doper zegt van Jezus : Zie het Lam Gods dat de zonden der wereld weg draagt. Jezus wordt herkend door Johannes als degene die de relatie herstelt met God de Vader. Dat kost Jezus zijn leven. Jezus verwijst zelf naar zijn kruisdood.
En niemand is opgevaren naar de hemel, dan die uit de hemel nedergedaald is, de Zoon des mensen.14 En gelijk Mozes de slang in de woestijn verhoogd heeft, zó moet ook de Zoon des mensen verhoogd worden, Johannes 3:14
Dan is daar die prachtige belofte, die mij uitzicht geeft op de redding die God mij en ieder die het wil aannemen biedt: 15 opdat een ieder, die gelooft, in Hem eeuwig leven hebbe. 16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe. 17 Want God heeft zijn Zoon niet in de wereld gezonden, opdat Hij de wereld veroordele, maar opdat de wereld door Hem behouden worde.
Welk een genade. Heel onverdiene Amazing grace.

Amazing grace (how sweet the sound)
that saved a wretch like me!
I once was lost, but now I am found,
Was blind, but now I see.
'Twas grace that taught my heart to fear,
and grace my fears relieved;
how precious did that grace appear,
the hour I first believed!
Through many dangers, toils and snares,
I have already come;
'twas grace has brought me safe thus far,
and grace will lead me home.
The Lord has promised good to me,
His word my hope secures;
He will my shield and portion be,
as long as life endures.
Yes, when this flesh and heart shall fail,
and mortal life shall cease;
I shall possess, within the veil,
a life of joy and peace.
The earth shall soon dissolve like snow,
the sun forbear to shine;
but God, who call'd me here below,
will be forever mine.

https://www.youtube.com/watch?v=CDdvReNKKuk

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 14 nov 2015 04:07 
Offline
net begonnen
net begonnen

Lid geworden op: wo 16 sep 2015 18:58
Berichten: 9
Oh koningsdochter ik dacht dat die eerste reactie van iemand anders was. Je geeft er duidelijk alke redennen in weer volgens het christendom eerst op geloofsforum heb ik er best wel een beetje om gestreden dat een ander jezus namelijk als zondebok moest dienen. Dit zit mij echt al tien jaar dwars daar ik wel in jezus geloof maar si ds ik te kampen heb met mijn religiueze psychose heb ik gezegd toen dat ik de geschiedennis wel op zou nenen met god hoe protesterend dat ook klinkt en. Dan bedoelde ik dus met name het zo genoemde offer wat ik als christen behoor aan te nemen. Maar de geschiedenis opnemen tegen god dat vond deze niet erg en ik heb antwoord gekregen mischien moet ik me daar maar bij houden ook al is het vreemd klinkend in de oren van de meeste mensen dat wist ik al meteen nadat ik dat antwoord of teken had gezien.ja mischien moet ik het daar bij houden en mischien heb ik dan gewoon maar een nieuw en persoonlijk geloof of levenswijze.

Maar als je mij dan op een gelegen moment zou vragen of ik mijzelf net als jezus als offer op wil stellen of de wet wil doen voltooien of de doodschuld van de in mijn ogen onschuldige mensen oc mensheid zou willen verantwoorden met mijn leven als losprijs zo gek als ik ben dan kies ik ervoor om dat ook wel te doen. Of sls het alle kwaad uit de wereld zou wegnemen heb ik op een ander corum ook al eerder gezegd van ja op ben ik dsavoor wel te kopen.

Hoe komt het dan dat het offer van christus gewoon niet strookt met mijn geweten of besef van rechtvaardigheid of correctheid, het stoort me in mijn geloof en relatie met christus mischien ook wel. Bovendien hoor ik het zo vaak en elke keer weer vindt ik het maar klinken als iets barbaars. Ik moet nu denken aan hoe petrus zei dat zal ik nooit laten gebeuren dat jezus gedood werd.

En ik wil me niet beter voor doen of mezelf gekihk aan jezus stellen als ik zeg na er over te hebben gesproken dat ik daar ook wel voor te paaien zou kunnen zijn of als ik er nu werkelijk al het kwaad mee uit de wereld zou kunnen verbannen dan doe ik het wel. Het zou natuurlijk niet iets leuks zijn maar wel getuigend van medeleven en liefde voor de ander of de naaste. Maar of dit dan ook weer gods wil zou zijn dat betwijfel ik. En datzelfde doe ik in christus.


Heeft er iemand een idee wat me verder kan helpen om mij een antwoord te verschaffen waarom ik iets wat goed bedoeld is niet kan accepteren. Of moet ik mijn eigen leven er mischien direct meer bij betrekken en daar meer verband in zien. En mijn ervaringen er direct op toe passen en de woorden dat hij ook terug is gekomen de wederkomst. Of is het nou een grote warboel?

Mischien is het gewoon iets psychologisch in mij wat niet in orde is. Want ik heb eerlijk nog nooit echt van iemand anders gehoord hier ook mee te kampen. Met het niet accepteren waarvan het christendom me doet denken dat het offer de grondslag is.

Ik was iig wel te vreden over je tweede reactie koningsdochter. Maar nu na al deze woorden en de herrinering dat ik al eerder heb gesteld hetzelfde lot te kunnen ondergaan op voorwaarde dat ieder mens dan niets aan te rekennen valt. Doet me nu helemaal een dubieus gevoel geven.

Ik weet het ff niet hoor. Maar vond je het niet ook iets moelijks dat jezus is gestorven letterlijk als zondebok als je denkt aan het offer. Eigenlijk wilden ze hen gewoon uit de weg ruimen maar is het de opstand uit de dood en de verkondiging van het evangelie ofwel deze boodschap geweest die het tot een groot gedeeld geloof of religie heeft gebracht. Dat was ook al niet goed want dat wilde de overheid toen ook weer niet. Zie handelingen.

Ik ben iig met mn gedachte weer sterk bij jezus wat geen kwaad kan maar goed is. Ik denk dat het altijd wel goed is me zo met anderren wat in het geloof te verdiepen. Hier laat ik het bij of dit was het wel weer o ja ik eilde zeggen dat het bespreekbaar maken van het geloof en er in verdiepen goed en leerzaam is dat weet ik ban toen er erg aardige en leuke mensen waren op geloofsforum xl.

Ik zie uit naar de postbode koningsdochter a200.gif


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 14 nov 2015 06:12 
Citeer:
Ik zie uit naar de postbode koningsdochter


De postbode is onderweg Stein.

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 15 nov 2015 18:17 
Offline
net begonnen
net begonnen

Lid geworden op: wo 16 sep 2015 18:58
Berichten: 9
ura.gif

Dankjewel koningsdochter

a170.gif


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.