Forum www.gelooft.com

Het is momenteel za 20 apr 2024 07:53

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 26 sep 2015 17:43 
Offline
net begonnen
net begonnen

Lid geworden op: wo 16 sep 2015 18:58
Berichten: 9
ben je het eens of oneens.

zelf denk ik dat niet alles met gods wil gebeurt ik kan het zelfs nog extremer zien.

ik heb mijn eigen wil en een voorbeeld geven van hoe ik tegen god zijn wil in kan gaan dat doe ik niet. maar ik kan het wel tegen gods wil ingaan
ik heb ook mijn eigen wil(vrije wil).

WE JE ER OVER DISCUSSIEEREN MET MIJ of van gedcachten wisselen graag. (ook leest iemand mee die denkt dat alles god wil is)

eerst wat is gods wil weten we dat eigenlijk wel?

met gods wil heb ik deze poast niet geplaatst maar vanuit mijn eigen vrije wil omdat ik namelijk geloof dat niet alles gods wil is

wat vind jij hiervan of kun je er over zeggen (richt je aub niet te persoonlijk tot mij)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 26 sep 2015 19:15 
Stein ik ben het er helemaal mee eens dat niet alles met Gods will gebeurt. Leuk trouwens dat je hier iets laat horen.
Wat Gods wil is voor mij, is misschien heel anders als wat zijn will is voor jou of voor de ander,
Maar we kunnen Gods will in grotere lijnen kennen en ontdekken in Zijn woord. Voor mijn persoonlijke leven kan ik het weten door de Heilige Geest.
Maar ook daar moet ik leren te luisteren naar wat er gezegd wordt en ook dan heb ik mijn vrije wil het te doen of niet te doen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 05 okt 2015 10:44 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Gods Wil kennel hangt nauw samen met Jezus kennen. Niemand heeft de warhead in pacht, maar als we HEM kennen, kennen we de Waarheid wel. Jezus IS immers de Waarheid!

Met andere woorden, het gaat om de relatie die wij met HEM hebben! Nemen we Jezus aan als Verlosser, als Geneesheer, als Beste Vriend, maar ook als Rabbi, als Leermeester? Als we dat doen, zullen we steeds dichter bij de Waarheid komen, en zullen we Zijn Wil ontdekken!

Richt je op Jezus, HIJ is de Weg en de Waarheid!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 10 okt 2015 07:46 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Gods wil is eigenlijk niet moeilijk of zo .
Als je hoort wat Jezus-Christus ons zegt :
Heb God de Vader LIEF boven alles en uw naaste als uzelf dan hoor je duidelijk :
dat de Liefde op de eerste plaats moet komen .
En die liefde beoefenen dat leert onze Heer Jezus-Christus ons door Zijn Onderwijs !
Zodat wij in Zijn Licht wandelen en de duisternis in onszelf verdwijnt !


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 11 okt 2015 18:28 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: di 25 aug 2015 08:10
Berichten: 88
Nee hoor, niet alles gebeurt vanuit Gods wil, maar alles wat er gebeurt, gebeurt wel met Zijn Toestemming. En de Vader doet ALLE dingen medewerken voor hen die Hem liefhebben. Is dat altijd makkelijk? Neen! Soms loodzwaar en door lijden heen. Maar het is de moeite waard!!!

De mens en de " duivel" kunnen ingaan tegen Gods morele Wil, maar nimmer tegen Zijn Souvereine Wil.

HALLELUJA!

_________________
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein).

Though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil for Thou art with me....(Ps.23:4)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 13 okt 2015 20:58 
Offline
net begonnen
net begonnen

Lid geworden op: di 13 okt 2015 20:55
Berichten: 7
Lieve Franny,

Fijn je hier aan te treffen!

Franny schreef:
Gods wil is eigenlijk niet moeilijk of zo .
Als je hoort wat Jezus-Christus ons zegt :
Heb God de Vader LIEF boven alles en uw naaste als uzelf dan hoor je duidelijk :
dat de Liefde op de eerste plaats moet komen .
En die liefde beoefenen dat leert onze Heer Jezus-Christus ons door Zijn Onderwijs !
Zodat wij in Zijn Licht wandelen en de duisternis in onszelf verdwijnt !


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2015 08:17 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dag lieve Erica ,
Bedankt om je lieve woorden !Ik ben ok blij verrast je hier te zien .
Hoe gaat het met je ? Bij mij is alles goed ! Ook denk ik vaak aan dat gebedje dat jij voor mij wilde doen .
Daarom ga ik nogmaals proberen , met te stoppen met roken .
Ik weet ook dat je gebedje goed bedoeld is en daarom beschouw ik het niet als een last als ik weerom zou falen .
_____________
Ik weet ook dat de Heer de harten aanziet en je hart zit op de juiste plaats .Daar ben ik echt wel overtuigd van !
----
Nu wat anderen soms betreft :
En als de Heer de harten beziet , wie ben ik om te kijken in andermans hart ?
Ik kan alleen de buitenkant zien .
-Een vriendelijk , liefdevol : woord of gebaar .
Maar ik kan wel weten of dat vriendelijk woord en gebaar uit liefde komt voor de ander of uit liefde voor zichzelf . Bijvoorbeeld om er zelf beter van te worden .
Zoals ik ga iets lief zeggen , en geef een cadeautje met de bedoeling dat ik iets terugkrijg .
Of ik geef iets gratis weg aan een ander , een abonnement of zo , maar ik zorg ervoor dat de kleine lettertjes bijna onzichtbaar zijn , waardoor ik ze 50 euro per maand aftroggel .
Dat zijn addertjes onder het gras !
Maar ook al doorzie ik de attentie waarmee sommige mensen je benaderen : dan nog moeten we ons hart bewaren ,
en proberen de Heilige Geest te volgen en zo de anderen tegemoet gaan .
Best wel moeilijk allemaal he !
Ja kinderen van God hebben het niet gemakkelijk in deze wereld , gelukkig hebben we de Goede Herder :
XXX Jezus-Christus XXX
En Hem volgen gaat dan weer vanzelf !
Zijn Stem roept ons weer in Zijn kudde !


____
Veel liefs Erica en Gods Zegen gewenst !


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2015 16:00 
Offline
net begonnen
net begonnen

Lid geworden op: di 13 okt 2015 20:55
Berichten: 7
Lieve Franny,

Bij God is alles mogelijk! Als jij van deze vervelende verslaving af wil, dan zal God je daarbij helpen. Misschien gaat dat in stapjes, misschien plotseling en heel snel.

We falen allemaal, maar ook de last van het falen is door Jezus gedragen! We struikelen ook allemaal, ook diegenen die van een verslaving af willen, en ook dan vinden we troost bij HEM! Jezus heeft zeer veel geduld met jou! Probeer te stoppen, doe je best, maar vooral, bid tot HEM om steun en het gaat je lukken! Ook ik zal voor je bidden!

Franny schreef:
Dag lieve Erica ,
Bedankt om je lieve woorden !Ik ben ok blij verrast je hier te zien .
Hoe gaat het met je ? Bij mij is alles goed ! Ook denk ik vaak aan dat gebedje dat jij voor mij wilde doen .
Daarom ga ik nogmaals proberen , met te stoppen met roken .
Ik weet ook dat je gebedje goed bedoeld is en daarom beschouw ik het niet als een last als ik weerom zou falen .
_____________
Ik weet ook dat de Heer de harten aanziet en je hart zit op de juiste plaats .Daar ben ik echt wel overtuigd van !
----
Nu wat anderen soms betreft :
En als de Heer de harten beziet , wie ben ik om te kijken in andermans hart ?
Ik kan alleen de buitenkant zien .
-Een vriendelijk , liefdevol : woord of gebaar .
Maar ik kan wel weten of dat vriendelijk woord en gebaar uit liefde komt voor de ander of uit liefde voor zichzelf . Bijvoorbeeld om er zelf beter van te worden .
Zoals ik ga iets lief zeggen , en geef een cadeautje met de bedoeling dat ik iets terugkrijg .
Of ik geef iets gratis weg aan een ander , een abonnement of zo , maar ik zorg ervoor dat de kleine lettertjes bijna onzichtbaar zijn , waardoor ik ze 50 euro per maand aftroggel .
Dat zijn addertjes onder het gras !
Maar ook al doorzie ik de attentie waarmee sommige mensen je benaderen : dan nog moeten we ons hart bewaren ,
en proberen de Heilige Geest te volgen en zo de anderen tegemoet gaan .
Best wel moeilijk allemaal he !
Ja kinderen van God hebben het niet gemakkelijk in deze wereld , gelukkig hebben we de Goede Herder :
XXX Jezus-Christus XXX
En Hem volgen gaat dan weer vanzelf !
Zijn Stem roept ons weer in Zijn kudde !


____
Veel liefs Erica en Gods Zegen gewenst !


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 15 okt 2015 14:06 
Héééé Franny, wat fijn dat je ook hier bent. Welkom, al ben ik er niet erg veel langer bij als jij. a194.gif


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 15 okt 2015 14:18 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Heylaba lieve koningsdochter !
Ik ben nog niet zo heel lang aanwezig , maar vind het echt wel gezellig en goed hier !
Ik hoop dat dit zeeeeeeeeeer lang mag duren !
veel liefs !
Franny (ke)
XXX


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2015 09:26 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Beste Franny,

Franny schreef:
maar vind het echt wel gezellig en goed hier !
Ik hoop dat dit zeeeeeeeeeer lang mag duren !


Dat hoop ik ook van harte! En, we hebben het zelf in de hand, toch? We kunnen niet verwachten dat we het altijd met elkaar eens zullen zijn, en wellicht hebben we ook wel eens een kleine aanvaring. Maar, wanneer we ons door HEM laten leiden, denk ik dat we veel van elkaar kunnen leren en met elkaar kunnen delen!

groeten,

Dirk

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2015 10:35 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: ma 13 jul 2015 19:59
Berichten: 137
Anja schreef:
Nee hoor, niet alles gebeurt vanuit Gods wil, maar alles wat er gebeurt, gebeurt wel met Zijn Toestemming. En de Vader doet ALLE dingen medewerken voor hen die Hem liefhebben. Is dat altijd makkelijk? Neen! Soms loodzwaar en door lijden heen. Maar het is de moeite waard!!!

De mens en de " duivel" kunnen ingaan tegen Gods morele Wil, maar nimmer tegen Zijn Souvereine Wil.

HALLELUJA!
Gebeurt dan moorden in naam van God met zijn toestemming?
Lijkt mij niet erg waarschijnlijk.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2015 10:43 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: ma 13 jul 2015 19:59
Berichten: 137
Dirk schreef:
Gods Wil kennel hangt nauw samen met Jezus kennen. Niemand heeft de warhead in pacht, maar als we HEM kennen, kennen we de Waarheid wel. Jezus IS immers de Waarheid!

Met andere woorden, het gaat om de relatie die wij met HEM hebben! Nemen we Jezus aan als Verlosser, als Geneesheer, als Beste Vriend, maar ook als Rabbi, als Leermeester? Als we dat doen, zullen we steeds dichter bij de Waarheid komen, en zullen we Zijn Wil ontdekken!

Richt je op Jezus, HIJ is de Weg en de Waarheid!
Wat denk je dan van deze tekst?

1tim 2:
3 Dit is goed en welgevallig in de ogen van God, onzen redder,
4 die wil dat alle [soorten] mensen gered worden en tot nauwkeurige kennis in de waarheid komen.

Jezus zei ook: „Uw woord is waarheid.” — Joh 17:17.

Gods woord de bijbel bevat alles wat we nodig hebben.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2015 18:09 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Big Pingu schreef:
Wat denk je dan van deze tekst?

1tim 2:
3 Dit is goed en welgevallig in de ogen van God, onzen redder,
4 die wil dat alle [soorten] mensen gered worden en tot nauwkeurige kennis in de waarheid komen.


Want dat is goed en aangenaam voor God, onzen Zaligmaker; Welke wil, dat alle mensen zalig worden, en tot kennis der waarheid komen.

Wat moet ik van deze tekst denken? God wil dat alle mensen gered worden, dat lezen we in het tweede deel. Het eerste deel begint met Want en daarvoor moeten we de eerste twee verzen even bekijken:

Ik vermaan dan voor alle dingen, dat gedaan worden smekingen, gebeden, voorbiddingen, dankzeggingen, voor alle mensen; Voor koningen, en allen, die in hoogheid zijn; opdat wij een gerust en stil leven leiden mogen in alle godzaligheid en eerbaarheid.

Big Pingu schreef:
Gods woord de bijbel bevat alles wat we nodig hebben.


Hoe bedoel je dat?

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2015 18:14 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: di 25 aug 2015 08:10
Berichten: 88
Big Pingu schreef:
Anja schreef:
Nee hoor, niet alles gebeurt vanuit Gods wil, maar alles wat er gebeurt, gebeurt wel met Zijn Toestemming. En de Vader doet ALLE dingen medewerken voor hen die Hem liefhebben. Is dat altijd makkelijk? Neen! Soms loodzwaar en door lijden heen. Maar het is de moeite waard!!!

De mens en de " duivel" kunnen ingaan tegen Gods morele Wil, maar nimmer tegen Zijn Souvereine Wil.

HALLELUJA!
Gebeurt dan moorden in naam van God met zijn toestemming?


Ja. Heel simpel: ja! Toestemming is niet hetzelfde als instemming en goedkeuring. De Vader doet alle dingen medewerken voor hen die Hem liefhebben. Het kwaad kan niet voorkomen dat de Vader het ten goede gebruikt. Een mens kan ingaan tegen Gods morele wil, doch nimmer tegen Zijn Souvereine Wil.

Big Pingu schreef:
Lijkt mij niet erg waarschijnlijk.


Zonder Zijn toestemming kan een mens niets. Niets in deze wereld loopt de Vader uit de hand. Zijn Liefde is zo groot, dat Zijn Gerechtigheid moet wachten, omdat de Liefde Geduld heeft. Doch het wachten en Zijn Geduld is niet oneindig. Eens zijn het getal en de tijden der heidenen vol.

_________________
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein).

Though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil for Thou art with me....(Ps.23:4)


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.