Forum www.gelooft.com

Het is momenteel do 28 mar 2024 13:54

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Gedood door eigen vuur
BerichtGeplaatst: za 09 jun 2018 18:08 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Van de site: http://gebedstrijdprofetieen.blogspot.c ... -vuur.html

Gedood door eigen vuur

Bron: Catharina Schouten, http://www.tesjoeva.nl/

1/16/2008 12:52 AM
Vanavond zat ik aan de telefoon te praten met een vriendin, toen de Vader me ineens het voorval in gedachten bracht van de soldaten die doodgeschoten zijn, door eigen vuur! We hadden het over het leger van de Heer en dat veel forerunners in de wachtstand staan. Omdat de Vader alles op èèn lijn aan het brengen is. En ineens was daar het woord en beeld van gedood worden door eigen vuur!

Ik zit nu aan de computer en wacht op woord.......

"Mijn kinderen er is heel wat aan de gang.
Mijn leger van Mijn getrouwen staat in de aanslag!
Maar er zijn twee partijen....
Degenen die zijn voorgegaan, om wakker te schudden,
Zij hebben in de vuurlinie gestaan terwijl de rest nog in hun structuren vast zat.
En deze rest daar gaat het om......
Ik Ben ze aan het klaar maken om uit hun comfortzones te komen om ook te gaan staan!
En daar waar ik hen moet aanvuren, moet Ik Mijn “eerstelingen” even tot stilstaan manen...
Ze zouden bijna ten onder gaan aan eigen vuur!
Misschien vraag je je af, waarom nu dat wachten, deze voor het oog dorre periode....
Mijn leger moet èèn geheel zijn!
Elkaar en Mij kunnen verstaan!

Ook heb Ik een kleine vermaning:
Onder Mijn kinderen zijn er die eigen broer en zussen afschieten met eigen vuur en munitie!
Oftewel met Mijn woord!
Er wordt geoordeeld, waar Ik dat niet vraag!
Geef Mij de ruimte om zelf door Mijn Geest Mijn kinderen klaar te maken voor datgene wat komen gaat!
Verwond elkaar niet, en houd op met kogels af te vuren!
Een leger wat elkaar dood wordt krachteloos en kan niet samenwerken!
Geef Mij je hart, vertel Mij wat je dwars zit, wat er is en wat je (meent te) ziet aan die ander!
Ik alleen lees het hart, Ik alleen weet of het trouw is....
Jullie zijn elkaars vijand niet.
Jullie moeten je realiseren dat je vecht tegen de duistere machten in de hemelse gewesten, en niet tegen elkaar!
Jullie rukken Mijn Lichaam uit elkaar!
Stop daarmee!
Ik roep jullie bijeen!

De ene groep, de forerunners moeten even pas op de plaats maken,
om de andere groep de kans en de gelegenheid te geven om zich voor te bereiden op dat wat komen gaat!
Zijn jullie er klaar voor.....
Wees niet angstig, Ik leid jullie, en Ik die in je woont Ben krachtig!
Wees ook niet overmoedig, want ook dat is niet goed!
Mijn leger moet luisteren naar Mijn stem! En handelen op wat Ik zeg!
En laten de kogels waarmee je gaat schieten, Mijn woorden zijn, die omstandigheden zullen veranderen!
En heb elkaar lief!
Weet dat Ik alles zie en hoor! En elk woord wat uitgesproken wordt wat niet naar Mijn wil is,
doet Mijn hart pijn!

Elk woord wat èèn van Mijn kinderen schaadt, doet Mij pijn!
Hoe kun je zeggen dat je Mij lief hebt, als je Mij niet lief hebt in je broeder?
Dan wandel je in het duisternis en zeker niet in Mijn licht!
Bekeer je hiervan! En geef je haat bitterheid en jaloezie aan Mij!
Dan leg ik op de lege plek Mijn liefde!"
Jullie Vader!

1. 1 Joh 2,9
Wie zegt in het licht te wonen maar zijn broeder haat, die woont nog steeds in duisternis.
2. 1 Joh 2,11
Maar wie zijn broeder haat, woont in duisternis. Hij tast in het donker en weet niet waarheen zijn weg hem voert,
want de duisternis heeft hem blind gemaakt.
3. 1 Joh 3,15
Ieder die zijn broeder haat, is een moordenaar, en u weet dat een moordenaar het eeuwig leven niet blijvend in zich heeft.
4. 1 Joh 4,20
Maar als iemand zegt dat hij God liefheeft, terwijl hij zijn broeder haat, is hij een leugenaar. Want als hij zijn broeder, die hij ziet, niet liefheeft,
kan hij God niet liefhebben, die hij nooit heeft gezien.
Willibrordvertaling (herziene editie 1995)

Gepost door Arnoud op 06:50


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gedood door eigen vuur
BerichtGeplaatst: za 09 jun 2018 19:21 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Interessant, Broeder! Dan spreekt onderstaande preek jou zeker aan! Ik geloof dus dat God ons in de watten legt. Toch schudt HIJ wat te schudden valt. Luister eens goed naar deze preek, dan praten we verder. Misschien begrijp je me dan wat beter?

https://www.youtube.com/watch?v=NHQ7W_MnYiY


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gedood door eigen vuur
BerichtGeplaatst: zo 10 jun 2018 06:15 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Heel mooi Broeder Gait ,
Ik dacht daarmee ook aan de woorden van de Heer :
Johannes 20 : 11-18 Vooral 17
Maria Magdalena stond buiten bij het graf te wenen …………………………….
17 :
Toen sprak Jezus :
Houd Mij niet vast , want IK ben nog niet opgestegen naar Mijn Vader maar ga naar Mijn broeders en zeg hun :
Ik stijg op naar Mijn Vader en uw Vader , naar Mijn God en uw God
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maria Magdalena ging aan de leerlingen berichten wat zij gezien had , en wat Hij haar gezegd had .
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn Vader en uw Vader , Mijn God en uw God !
Dank U Jezus-Christus voor deze zalvende Woorden !
Dan denk ik ook dat wij elkaar moeten liefhebben ( broeders en zusters in de Heer ), en iedereen liefhebben , maar BOVENAL God liefhebben .
xxx Onze hemelse Vader xxx


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gedood door eigen vuur
BerichtGeplaatst: zo 10 jun 2018 06:28 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Bijbelonderzoeker schreef:
Interessant, Broeder! Dan spreekt onderstaande preek jou zeker aan! Ik geloof dus dat God ons in de watten legt. Toch schudt HIJ wat te schudden valt. Luister eens goed naar deze preek, dan praten we verder. Misschien begrijp je me dan wat beter?

https://www.youtube.com/watch?v=NHQ7W_MnYiY


Ik begrijp jou donders goed, maar begrijp je mij wel, als ik zeg dat God het lijden gebruikt ten goede?
Volgens mij begrijp je mij niet.

Ik heb een schoonvader gehad die een half jaar ziek op bed lag. Hij had al binnen een dag dood moeten zijn door een ernstige bloeding, en vele complicaties wat er op volgde, maar een half jaar hield hij het vol. Dat maakte hem een medische wonder. De eerste die het zo lang uithield. In dat half jaar (na dat half jaar stierf hij vredig) werd zijn band met Jezus sterker en verzoende hij zich geheel met twee zonen waarmee hij geen contact meer mee had en ook de band met mijn vrouw (zijn dochter) werd beter. Hij werd liefdevoller, opener en stond meer open voor het evangelie.
Begrijp je dat ik zeg, dat God zijn ziekbed gebruikte ten goede?

Heb diep ontzag voor God, die weet hoe Hij zijn kinderen opvoeden moet.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gedood door eigen vuur
BerichtGeplaatst: zo 10 jun 2018 08:02 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Broeder Gait schreef:
Ik begrijp jou donders goed, maar begrijp je mij wel, als ik zeg dat God het lijden gebruikt ten goede?
Volgens mij begrijp je mij niet.

Ik heb een schoonvader gehad die een half jaar ziek op bed lag. Hij had al binnen een dag dood moeten zijn door een ernstige bloeding, en vele complicaties wat er op volgde, maar een half jaar hield hij het vol. Dat maakte hem een medische wonder. De eerste die het zo lang uithield. In dat half jaar (na dat half jaar stierf hij vredig) werd zijn band met Jezus sterker en verzoende hij zich geheel met twee zonen waarmee hij geen contact meer mee had en ook de band met mijn vrouw (zijn dochter) werd beter. Hij werd liefdevoller, opener en stond meer open voor het evangelie.
Begrijp je dat ik zeg, dat God zijn ziekbed gebruikte ten goede?

Heb diep ontzag voor God, die weet hoe Hij zijn kinderen opvoeden moet.


Ik wil het er zeker over hebben, en zeker zie ik Gods Hand in jouw verhaal. Eerst de vraag of je de video gezien hebt. Ik zou graag willen dat je die bekijkt:

https://www.youtube.com/watch?v=NHQ7W_MnYiY

Vergeet niet dat satan de god van de wereld is. Vergeet ook niet dat Gods Genade voor iedereen beschikbaar is. Vergeet niet dat mensen zelf kunnen kiezen voor satan of God. Dit staat nu even los van jouw verhaal. Ik zou graag willen dat je de video bekijkt. Misschien denken we op tal van punten niet zo verschillend?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gedood door eigen vuur
BerichtGeplaatst: zo 10 jun 2018 12:33 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Bijbelonderzoeker schreef:
Broeder Gait schreef:
Ik begrijp jou donders goed, maar begrijp je mij wel, als ik zeg dat God het lijden gebruikt ten goede?
Volgens mij begrijp je mij niet.

Ik heb een schoonvader gehad die een half jaar ziek op bed lag. Hij had al binnen een dag dood moeten zijn door een ernstige bloeding, en vele complicaties wat er op volgde, maar een half jaar hield hij het vol. Dat maakte hem een medische wonder. De eerste die het zo lang uithield. In dat half jaar (na dat half jaar stierf hij vredig) werd zijn band met Jezus sterker en verzoende hij zich geheel met twee zonen waarmee hij geen contact meer mee had en ook de band met mijn vrouw (zijn dochter) werd beter. Hij werd liefdevoller, opener en stond meer open voor het evangelie.
Begrijp je dat ik zeg, dat God zijn ziekbed gebruikte ten goede?

Heb diep ontzag voor God, die weet hoe Hij zijn kinderen opvoeden moet.


Ik wil het er zeker over hebben, en zeker zie ik Gods Hand in jouw verhaal. Eerst de vraag of je de video gezien hebt. Ik zou graag willen dat je die bekijkt:

https://www.youtube.com/watch?v=NHQ7W_MnYiY

Vergeet niet dat satan de god van de wereld is. Vergeet ook niet dat Gods Genade voor iedereen beschikbaar is. Vergeet niet dat mensen zelf kunnen kiezen voor satan of God. Dit staat nu even los van jouw verhaal. Ik zou graag willen dat je de video bekijkt. Misschien denken we op tal van punten niet zo verschillend?


Ik heb er eerlijk gezegd na al dat gehakkeltak geen zin in om dan weer een film van meer dan een uur te gaan bekijken. Je probeerd me van jouw waarheid te overtuigen en jouw waarheid aan mij over te dragen. Daar heb ik geen trek aan. Ik wil hierover ook helemaal niet in discussie.

Het enige wat ik wil, is mijn geloof en ervaringen delen. Ik zeg niemand dat ze het met mij eens hoeven te zijn, maar ik verwacht wel respect.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gedood door eigen vuur
BerichtGeplaatst: zo 10 jun 2018 12:57 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Broeder Gait schreef:
Ik heb er eerlijk gezegd na al dat gehakkeltak geen zin in om dan weer een film van meer dan een uur te gaan bekijken. Je probeerd me van jouw waarheid te overtuigen en jouw waarheid aan mij over te dragen. Daar heb ik geen trek aan. Ik wil hierover ook helemaal niet in discussie.

Het enige wat ik wil, is mijn geloof en ervaringen delen. Ik zeg niemand dat ze het met mij eens hoeven te zijn, maar ik verwacht wel respect.


Ik heb meer respect voor jou dan je doorhebt. Je voelt je misschien persoonlijk aangevallen? "Jouw geloof" moet ook gevormd worden. Ik wil aan de hand van de video een gesprek met je aangaan. Ik denk dat het een zeer leerzame video is. Ik raad je toch aan de video te bekijken, dan weet je waar we het over hebben.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gedood door eigen vuur
BerichtGeplaatst: zo 10 jun 2018 15:42 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Maar je hebt daarvoor die video niet nodig. God kan jou zelf ook gebruiken.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gedood door eigen vuur
BerichtGeplaatst: zo 10 jun 2018 17:44 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Ik heb die video bekeken, ook deel 2 en ik moet zeggen dat het heel interessant en leerrijk was. Maar ik moet me ook overwinnen 1,5 uur lang ergens naar te kijken.
Maar toen ik eraan begonnen ben wilde ik gelijk deel 2 zien.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gedood door eigen vuur
BerichtGeplaatst: zo 10 jun 2018 18:38 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Als ik ergens een keer tijd zal vinden in dit drukke bestaan, zal ik kunnen beslissen te kijken.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gedood door eigen vuur
BerichtGeplaatst: zo 10 jun 2018 19:20 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Ik moet wel eerlijk zijn, veel lijden is simpel te voorkomen door de bijbel te geloven, Gods Koninkrijk te zoeken, liefde te leren kennen, theologie niet klakkeloos aan te nemen en boven al gewoon voor genezing en bevrijding te bidden.

Maar ik ben eerlijk, ook ik vind dat extreem moeilijk.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gedood door eigen vuur
BerichtGeplaatst: zo 10 jun 2018 20:54 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Broeder Gait schreef:
Ik moet wel eerlijk zijn, veel lijden is simpel te voorkomen door de bijbel te geloven, Gods Koninkrijk te zoeken, liefde te leren kennen, theologie niet klakkeloos aan te nemen en boven al gewoon voor genezing en bevrijding te bidden.

Maar ik ben eerlijk, ook ik vind dat extreem moeilijk.


Ik waardeer jouw openheid en eerlijkheid. Ik begrijp ook waarom mensen het moeilijk vinden. De Bijbel leert ons dat het onheil ons niet zal treffen. De Bijbel leert ons dat we overvloedig zullen leven. De Bijbel leert ons dat Jezus onze Geneesheer is. De Bijbel leert ons dat Jezus alles volbracht heeft. Toch zien we ellende om ons heen. Jezus is nog niet terug gekomen. Het preterisme leert dat Jezus al wedergekomen is, het is een grote leugen. Het Koninkrijk is nog niet gevestigd, satan is de god van de wereld. MAAR, het Koninkrijk leeft wel in het Lichaam van Christus, en daarom hebben we elkaar nodig. Ieder lid heeft een functie, en die taak "moeten" we uitvoeren. Gemakkelijk en moeilijk tegelijk.

Stoppen met "hakketakken", zoals jij dat noemt. Er is ellende genoeg, er is lijden genoeg, maar, je ziet volkomen terecht in dat veel lijden totaal onnodig is.

De eerdere video is je te lang. Mag ik je een korte video aanraden: https://www.youtube.com/watch?v=tW6jtKZbL_A

En, laten we eens van gedachten wisselen hoe hetgeen jij extreem moeilijk vindt, gemakkelijk(er) gemaakt kan worden. Ik geloof dat er een gemakkelijke weg is. Wil je het daar eens over hebben, gewaardeerde Broeder?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gedood door eigen vuur
BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2018 07:30 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Ik heb de video s bekeken van Derek Prince en Joseph Prince .
Mij hart gaat meer uit naar Derek Prince .
___
Maar wat lijden en zoeken betreft naar de Waarheid wil ik getuigen dat door lijden heen ik de ware liefde Gods heb leren kennen .
Namelijk in de Naam boven alle namen :
xxx Jezus-Christus xxx
-------------------------------
God de hemelse Vader heeft mij aan Jezus -Christus gegeven , doordat in mijn allergrootste lijden de woorden in het nieuw-testament ,
levend werden in mijn ziel en hart .
--------------------------------
Ik wil ook zeggen dat als ik hulp zocht bij mensen : hetzij op een forum of elders :
zij mij niet hebben geholpen .
Woorden van liefde ontbraken veelal , bemoedigende woorden zoals hou vol in de liefde voor een ander enz....
Blijf dicht bij de Heer !
--------------------------------------------
Ik heb veel naar predikers online bekeken : vooral naar David Wilkerson en ook Corrie ten Boom .
Deze mensen stonden dicht bij mijn hart .
Zij spraken veel meer over de smalle weg , dit terwijl zij veel geleden hebben in hun leven .
Vooral door wat hun familieleden overkwam .Ziekte , haat enz...…
_____________________________________________________________________________________________________________
Ik heb veel predikers aangevallen op fora , dus onschuldig ben ik hierin niet .
Maar ik wil wel blijven groeien in de Waarheid : xxx Jezus-Christus xxx
Dicht bij HEM blijven .
Dankzij Hem , is mijn hart niet verbitterd of verhard .
--------------------
Ik zie hoe de wereld de mensen meer en meer in verderf stort .
De mensen staan zeer ver van hun hemelse Vader en van hun Heer Jezus-Christus .
Harten worden hard en meer belust op eigengewin .
Koud zijn vele harten , koud en onverschillig ..
Verslaafd aan honderden dingen ….. maar tijd om met de Heer te gaan hebben ze niet ...
Doet mij dat pijn , maakt mij dat verdrietig ?
Zeker wel : maar toch moet ik dat loslaten .
En opzien hoe de Heer alle mensen rechtvaardig berecht .
Het kaf van het koren scheid .
___
Intussen kan ik niet meer doen voor een ander dan hetgeen de Heer mij gegeven heeft .


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gedood door eigen vuur
BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2018 13:35 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Citeer:
Maar wat lijden en zoeken betreft naar de Waarheid wil ik getuigen dat door lijden heen ik de ware liefde Gods heb leren kennen .
Namelijk in de Naam boven alle namen :
xxx Jezus-Christus xxx
-------------------------------
God de hemelse Vader heeft mij aan Jezus -Christus gegeven , doordat in mijn allergrootste lijden de woorden in het nieuw-testament ,
levend werden in mijn ziel en hart .

Dat is toch het mooiste wat je kunt zeggen dat door je lijden heen de woorden van Jezus levend mochten worden in je hart. Echt heel mooi. De beste troost komt van de Heer zelf.

Citeer:
Ik zie hoe de wereld de mensen meer en meer in verderf stort .De mensen staan zeer ver van hun hemelse Vader en van hun Heer Jezus-Christus .
Harten worden hard en meer belust op eigengewin .Koud zijn vele harten , koud en onverschillig ..
Verslaafd aan honderden dingen ….. maar tijd om met de Heer te gaan hebben ze niet ...

Ja dat is waar. Het werd al 2000 jaar geleden voorspeld dat de liefde zal verkoelen. Matt. 24 vers 13 Het kwaad zal hand over hand toenemen, zodat de liefde van de meeste mensen zal verkoelen.

Citeer:
Ik heb de video s bekeken van Derek Prince en Joseph Prince .Mijn hart gaat meer uit naar Derek Prince .

Dat kan ik begrijpen als je de stemmen hoort. Ik vind de preken van Joseph heel goed maar ik ben blij dat ze in het duits gesynchroniseert worden.Die duitse stem is rustig en niet zo opgewonden.
Daarom luister ik liever naar zijn preken als dat ik ze ondertitelt moet lezen. Ik vind ze allebij heel goed.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gedood door eigen vuur
BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2018 15:33 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Ja de beste troost kom van de Heer zelf .
Deze troost is nog het mooiste als je mag leren : de inhoud van Zijn woorden .
Want dan komt er vreugde in je hart .Je weet dat je steeds bij Hem terecht kunt .
Ook al maak je fouten .
Je word vergeven en bekomt genezing .( bij mij vooral van mijn hart , of gemoed , maar ook kwaaltjes ……..
En dat is zo wonderbaar .
Gods genade !



----------------
Wat beide predikers betreft , het is niet zozeer dat ik mij laat leiden door rustige uitgesproken woorden ,
maar waar het bij mij om te doen is , is de aanraking van mijn hart .
Derek wist heel veel en heeft veel ervaring op allerlei geloofsgebied .
Toch net zoals zoveel predikers , zullen we nooit alles weten en kennen .
De hoop is evenwel dat men Hem mag aanschouwen , net zoals Paulus het ook zo mooi aanhaalt .
Te weten dat ik Zijn schaapje ben en dat mijn HERDER , mij beschermd tegen de aanvallen van de boze :
sterkt mij telkens meer en meer .

----------------
Wel ben ik blij voor je dat jij door beide personen bemoedigd word .


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.