Forum www.gelooft.com

Het is momenteel zo 28 apr 2024 21:53

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Recent Christus gevonden
BerichtGeplaatst: vr 14 jul 2017 11:23 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Ik ervaar een kracht in mijn leven, alsof iemand gebeden heeft voor mij. Ik ervaar een openbaring waarin Jezus zich liet voelen.
Daarnet werd ik geconfronteerd met veel moslims en zij lachte naar mij. Ik hield voor hen de deur open in de bank en ik werd vriendelijk bedankt. Een andere moslima vrouw was heel lief naartoe mijn jongste dochter. Mijn jongste is heel sociaal en zegt tegen iedereen hallo. De vrouw zei heel vriendelijk hallo terug en wij glimlachten elkaar heel hartelijk toe.
Ik voelde Jezus in mijn hart en een warme gloed over mijn hele wezen komen. "Misschien was ik dan toch verkeerd van oordeel en is het niet zo zwart wit." Dacht ik nog.
Ik ervaar lichtwerkers in mijn leven die mij bekend maken met de bijbel en de woorden toefluisteren die ik dien te horen, ook op dit forum.
Ik denk dat het nu meer dan ooit de tijd is om voor Hem te kiezen en niet langer meer Zijn boodschap te loochenen.

Jezus, komt in mijn hart! Ik betrouw U mijn leven toe en ik kies voluit voor U.
Dank U Jezus mij de weg te tonen. Dank U mij een beter mens te maken en dank U dat ik de keuze kreeg opdat ik uit vrije wil naar U kon komen.

Dank U.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Recent Christus gevonden
BerichtGeplaatst: vr 14 jul 2017 11:56 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Fundamenteel schreef:
Ik ervaar een kracht in mijn leven, alsof iemand gebeden heeft voor mij. Ik ervaar een openbaring waarin Jezus zich liet voelen. Daarnet werd ik geconfronteerd met veel moslims en zij lachte naar mij. Ik hield voor hen de deur open in de bank en ik werd vriendelijk bedankt. Een andere moslima vrouw was heel lief naartoe mijn jongste dochter. Mijn jongste is heel sociaal en zegt tegen iedereen hallo. De vrouw zei heel vriendelijk hallo terug en wij glimlachten elkaar heel hartelijk toe. Ik voelde Jezus in mijn hart en een warme gloed over mijn hele wezen komen. "Misschien was ik dan toch verkeerd van oordeel en is het niet zo zwart wit." Dacht ik nog. Ik ervaar lichtwerkers in mijn leven die mij bekend maken met de bijbel en de woorden toefluisteren die ik dien te horen, ook op dit forum. Ik denk dat het nu meer dan ooit de tijd is om voor Hem te kiezen en niet langer meer Zijn boodschap te loochenen.

Jezus, komt in mijn hart! Ik betrouw U mijn leven toe en ik kies voluit voor U.
Dank U Jezus mij de weg te tonen. Dank U mij een beter mens te maken en dank U dat ik de keuze kreeg opdat ik uit vrije wil naar U kon komen.

Dank U.


Fijn te lezen, Fundamenteel! Gebed is het krachtigste wapen dat een Christen kan inzetten! Ik weet zeker dat er mensen zijn die voor jou gebeden hebben en nog steeds bidden!

Inderdaad, moslims hebben recht op de Waarheid. En, deze Waarheid heeft een Naam: Jezus Christus! Alleen deze Waarheid maakt mensen echt vrij! Alle eer komt uitsluitend Christus toe!

Nogmaals, geweldig om dit soort berichten te lezen. Ga er maar van uit dat het feest is in de hemel! De engelen juichen! Gods Zegen gewenst!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Recent Christus gevonden
BerichtGeplaatst: vr 14 jul 2017 12:12 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Dank je Dirk :)

Op tekst lijkt het misschien een beetje ludiek, maar de ervaring was zeer reëel en geen toeval.
Jezus is de weg, de waarheid en de verlosser.
Nu op koers blijven is de boodschap.
Niet meer veralgemenen en betrouwen op Hem, Hij zal terugkomen en zijn wereldregering vestigen over deze hele aardbol.

Gods zegen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Recent Christus gevonden
BerichtGeplaatst: za 15 jul 2017 00:18 
Offline
Route begonnen
Route begonnen

Lid geworden op: do 19 nov 2015 02:30
Berichten: 186
Amen en Amen! Gods zegen toegebeden in jullie leven!

Fundamenteel schreef:
Dank je Dirk :)

Op tekst lijkt het misschien een beetje ludiek, maar de ervaring was zeer reëel en geen toeval.
Jezus is de weg, de waarheid en de verlosser.
Nu op koers blijven is de boodschap.
Niet meer veralgemenen en betrouwen op Hem, Hij zal terugkomen en zijn wereldregering vestigen over deze hele aardbol.

Gods zegen.

_________________
"Wij dan, gerechtvaardigd uit het geloof, hebben vrede met God door onze Heer, Jezus Christus."

Romeinen 5:1 - NBG-51.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Recent Christus gevonden
BerichtGeplaatst: za 15 jul 2017 12:16 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
En ook bij U. Gods zegen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Recent Christus gevonden
BerichtGeplaatst: za 15 jul 2017 16:29 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Prachtig getuigenis.Wat prachtig hoe God mensen weet aan te raken. Gods zegen voor je / jullie.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Recent Christus gevonden
BerichtGeplaatst: zo 16 jul 2017 05:32 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Fundamenteel schreef:
Ik ervaar een kracht in mijn leven, alsof iemand gebeden heeft voor mij. Ik ervaar een openbaring waarin Jezus zich liet voelen.
Daarnet werd ik geconfronteerd met veel moslims en zij lachte naar mij. Ik hield voor hen de deur open in de bank en ik werd vriendelijk bedankt. Een andere moslima vrouw was heel lief naartoe mijn jongste dochter. Mijn jongste is heel sociaal en zegt tegen iedereen hallo. De vrouw zei heel vriendelijk hallo terug en wij glimlachten elkaar heel hartelijk toe.
Ik voelde Jezus in mijn hart en een warme gloed over mijn hele wezen komen. "Misschien was ik dan toch verkeerd van oordeel en is het niet zo zwart wit." Dacht ik nog.
Ik ervaar lichtwerkers in mijn leven die mij bekend maken met de bijbel en de woorden toefluisteren die ik dien te horen, ook op dit forum.
Ik denk dat het nu meer dan ooit de tijd is om voor Hem te kiezen en niet langer meer Zijn boodschap te loochenen.

Jezus, komt in mijn hart! Ik betrouw U mijn leven toe en ik kies voluit voor U.
Dank U Jezus mij de weg te tonen. Dank U mij een beter mens te maken en dank U dat ik de keuze kreeg opdat ik uit vrije wil naar U kon komen.

Dank U.

Wat een mooi gegeven .
Hou vast wat je gekregen hebt , het maakt niet uit door welke gemeenschap of persoon .
Dat komt zo wie zo van God wat je beschrijft .
Hou alleen vast wat je meegekregen hebt en ga daarin verder .
Nu weet je wie Jezus is en volg HEM alleen , laat je geen lasten opleggen van een gemeenschap of persoon .
Jezus leert in Mattheus 11 wonderbare dingen .
Vooral versen 25 tot en met 27
En nog belangrijker versen 28 tot en met 30 .
----------------------------------------------------------------------------------------------
Ik wens dat je mag blijven groeien en zoeken in de warme gloed van onze :
Hogepriester : Jezus-Christus !
----------------------------------------------------------------------------------------------
De liefde van God
De genade van Jezus-Christus
En de gemeenschap van de H.Geest .


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Recent Christus gevonden
BerichtGeplaatst: wo 20 sep 2017 05:37 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Dank jullie wel. Ik was toen ik het postte nog wel heel "verloren". En ach misschien nog steeds. Bij het teruglezen van mijn openingspost blijkt dit achteraf iets te snel en impulsief te zijn.
Ik heb me een tijd van internet terug getrokken om terug in reine met mezelf te komen. Ik ben heel beïnvloedbaar en liet me beïnvloeden door politieke kanalen. Mijn denken werd bestuurd door externe bronnen zoals de sociale en mainstream media.
Ik was gegrepen door iets duisters en hing volledig aan diens touwtjes, ik werd als een marionet bespeeld en verloor controle over mezelf.
Door gebed, bezinning en zelfreflectie ben ik eindelijk tot inkeer gekomen dat deze handelswijze mij als mens beperkt. Door geloof weet ik dat de duivel mij met zich wou meetrekken. Ik heb tientallen jaren ter zijne dienst gestaan. Eerst onbewust, maar later zeer bewust. Je afkeren van de duivel lijkt niet gemakkelijk te zijn, het is meer dan een gewoonte.
Want de waarheid is de waarheid, en de waarheid kan op vele manieren verpakt worden. De duivel is daarin zeer sluw.
1 + 1 = uiteindelijk 2. Maar toch wil je ergens geloven dat de uitkomst niet vaststaat en we een open einde tegemoet gaan.
Maar als ik dat zou willen geloven, is dat toch in tegenspraak met wat ik geloof?
Alles is reeds voorspeld, geschreven en gedaan. Wat is mijn rol als mens daarin? De weg van Jezus volgen?
Er leiden veel wegen tot Jezus en mijn persoonlijke relatie met Jezus zou door de meeste verketterd worden.
Mijn occulte geaardheid is deels wie ik ben... Doe ik mezelf niet tekort door me hiervan af te keren als ik op het punt stond meesterschap te bereiken? Is zoiets echt niet te verzoenen met een christelijke gemeenschap? Basicly, het is alles de rug toekeren en terugkeren naar je archaïsche instinctieve impulsen. Fatsoen heeft daar eigenlijk geen thuishaven.
Zegt religie me dat alles fatsoenlijk moet zijn, strak en stijf. Maar is dat nu werkelijk hoe het zou moeten zijn?
Het komt mij zo onnatuurlijk over.

Ik hou bv. wel van een kort rokje en de verworven vrouwelijke vrijheden. Maar dan zegt de ander dat een vrouw zich moet bedekken en nederig zijn. Daar heb ik als gelovige toch moeite mee.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Recent Christus gevonden
BerichtGeplaatst: za 23 sep 2017 12:53 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Citeer:
Fundamenteel schreef: Mijn occulte geaardheid is deels wie ik ben... Doe ik mezelf niet tekort door me hiervan af te keren als ik op het punt stond meesterschap te bereiken? Is zoiets echt niet te verzoenen met een christelijke gemeenschap? Basicly, het is alles de rug toekeren en terugkeren naar je archaïsche instinctieve impulsen. Fatsoen heeft daar eigenlijk geen thuishaven.
Zegt religie me dat alles fatsoenlijk moet zijn, strak en stijf. Maar is dat nu werkelijk hoe het zou moeten zijn?
Het komt mij zo onnatuurlijk over.

Ik hou bv. wel van een kort rokje en de verworven vrouwelijke vrijheden. Maar dan zegt de ander dat een vrouw zich moet bedekken en nederig zijn. Daar heb ik als gelovige toch moeite mee.


Was het echt een vraag waar je schrijft: Doe ik mezelf niet tekort door me hiervan af te keren als ik op het punt stond meesterschap te bereiken? Is zoiets echt niet te verzoenen met een christelijke gemeenschap? Nee ik denk niet het te verzoenen is met Christus.(ik schrijf bewus Christus, want tegenwoordig beleef je in gemeenschappen veel) Wat heeft licht en duisternis met elkaar te doen?
Maar wat betreft een kort rokje daar moet je niet aan een gemeenschap rekening afleggen. Als het niet echt aanstootgevend is tenminste. Maar ook dan is het een zaak tussen jou en de Heer.
Ik heb een Heer leren kennen door de jaren waar ik mag zijn zoals ik ben, waarvoor ik me niet moet verstellen of anders voor doen als ik voel of denk. Hij weet het toch.
Ik mag me verheugen in een Heer die een relatie met me wil hebben en geen boek doorgeeft aan regels en wetten. Dat is voorbij. We mogen vrij zijn in Hem.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Recent Christus gevonden
BerichtGeplaatst: za 23 sep 2017 14:30 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Maar wie is deze Heer?
Waar is de vrouw?

In genesis lezen wij dat God zich in de gelijkenis schept naar man EN vrouw. Later pas gaat Adam in slaap en schept God Eva uit de rib van Adam. Waar is de eerste vrouw naartoe?

Genesis 1:27
En God schiep den mens naar Zijn beeld; naar het beeld van God schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij ze.

Genesis 2:22
En de Heere God bouwde de ribbe, die Hij van Adam genomen had, tot een vrouw, en Hij bracht haar tot Adam.


Nu wie is deze Heere? Wat als het een Vrouwe was voor Adam een nieuwe vrouw nodig had? Een vrouw die in de gelijkenis van de man moest geschapen zijn, want de vrouw die in de gelijkenis van God geschapen was is nu vertrokken.
We resteren met enkel de mannelijke eigenschappen.

In het occulte staat voornamelijk het vrouwelijke centraal en het lijkt me toch sterk dat Jezus daarin niet anders was. Bedenk even het Thomas evangelie mee. Daarin komt toch een heel andere Jezus naar buiten dan die van de erkende geschriften. Waarom het Thomas evangelie niet opgenomen is in het NT heb ik nooit begrepen.

In mijn geloof denk ik dus dat Jezus die relatie kwam herstellen, maar dat is wel in zware tegenstrijd met de Heer en zijn volgelingen die onder het huidige bewind veel te winnen hebben.
De bijbel heeft voor mij een enorme meerwaarde, maar toch ben ik me heel bewust van de achterliggende machten die gespeeld hebben om deze te drukken.
Ik denk dat de waarheid er een beetje haaks op staat, maarja dan ben ik dus een afvallige.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Recent Christus gevonden
BerichtGeplaatst: za 23 sep 2017 15:24 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik heb daar iets heel simpel op te zeggen: toen Christus ons aanvaarde en voor ons stierf waren wij allen zondaars en geloofden wij in afgoden ;)

Het is goed andere Christus te leren kennen, maar dat kan pas wanneer wij hen eerst aanvaardden. Als wij hen niet aanvaardden, zullen zij immers niets van ons aanvaardden.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Recent Christus gevonden
BerichtGeplaatst: zo 24 sep 2017 00:50 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Wel, het monotheïsme heerste al voor Jezus. Voor het jaar 0. Al zo'n 3000 jaar.
Daarvoor was er een polytheïsme. Ik wil niet zeggen dat dit beter is dan één God. Maar de mens onderhield wel relaties met natuurbegrippen die ze dan verafgoden. Er was een relatie en daarin had de vrouw een belangrijke rol. Toen het monotheïsme kwam nam de man het compleet over en werd de vrouw verdrongen.

Als ik dan buiten het nieuw testament over Jezus leer, merk ik snel op dat Jezus die relatie en de rol van de vrouw wou herstellen. Vergis ik mij dat Jezus Magdalena gelijk aan Hem stelt wanneer zijn apostelen verbaasd en jaloers kijken wanneer Hij Magdalena kust?

Jezus' trouwste gezel was Magdalena. Petrus heeft hem tot 3x geloochend terwijl Magdalena en Moeder Maria hem de hele lijdensweg bijstonden. Magdalena was de eerste bij Jezus' wederopstanding.
Ook Magdalena heeft een evangelie geschreven.

Het ene staat wat haaks op het andere en ik vraag mij dan af. Wie dient dan uiteindelijk de duivel? Zij die de omgedraaide versie volgen of zij die naar de authentieke archaïsche waarden van Christus zoeken?
Ik lees in de bijbel: Jezus komt verdeeldheid brengen. Lukas 12:49.
Ik lees in het nieuwe testament ook regelmatig teksten die mij doen fronzen en ik toch niet als christelijk erken.
Door erbuiten te keren bloeit er een hele nieuwe wereld open. De bijbel weerlegt maar een fractie en is volgens mij toch enigszins "aangepast" om een hiërarchie te dienen waar Jezus niet borg voor stond. De bijbel is een samenvatting van vertaalde teksten, ver van hun archaïsche oorsprong. Later worden dan authentieke schriften gevonden en vertaald die ons het tegendeel beweren. Maar die worden dan niet erkend omdat ze in tegenspraak zijn. Er is niets zo dichtbij iets authentiek als het evangelie van Thomas en Magdalena. Dat dit dan net in tegenspraak met zoveel in het NT is doet mij toch twijfelen over de ware boodschap van Jezus.
Nuja, mijn gedacht.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Recent Christus gevonden
BerichtGeplaatst: zo 24 sep 2017 05:53 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Begrijp wel dat Paulus spreekt over andere die een evangelie verkondigen dat er geen is. Dat kan over die twee gaan van Thomas en Magdalene waar jij over spreekt...

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Recent Christus gevonden
BerichtGeplaatst: zo 24 sep 2017 05:56 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Citeer:
Later worden dan authentieke schriften gevonden en vertaald die ons het tegendeel beweren. Maar die worden dan niet erkend omdat ze in tegenspraak zijn. Er is niets zo dichtbij iets authentiek als het evangelie van Thomas en Magdalena. Dat dit dan net in tegenspraak met zoveel in het NT is doet mij toch twijfelen over de ware boodschap van Jezus.
Nuja, mijn gedacht.


Tja, mij laat het dan dus ook eerder twijfelen aan dit "evangelie" van Thomas en Magdalena.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Recent Christus gevonden
BerichtGeplaatst: zo 24 sep 2017 08:38 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Ik heb even het evangelie van Magdalena nog eens gelezen .
Iets wat ik jaren geleden ook gelezen heb .
Samen met het Thomas evangelie en dergelijke .
___
Zo ook de kabbalaleer en elke leer zowat .Eigenlijk teveel van dit en dat .
Zo ook wat predikers en dergelijke betreft .
Zo ook wat kerkgemeenschappen aangaat .
___
Sommige predikers kunnen mij opbouwen , anderen weer niet .
Dat geld ook voor medegelovigen .En atheïsten !
_______________________________________________________
Dus is voor mij het zoeken naar de Waarheid stopgezet via omwegen .
Dit ook mede levenservaring in voorspoed en lijden .
__________________
Wat ik nu zeer degelijk besef is wat in 1 Korintiers 13 staat .
De liefde , de naastenliefde !!!
Twijfels over wat er in de Bijbel staat , ook mede door :
zogezegde verkeerde vertalingen heb ik niet meer zozeer .
------------------------------------------------------------
Ik heb de Heer leren kennen : dankzij het nieuw-testament : jaren geleden en wil terug de basis van
Zijn onderwijs vervolledigen .Die vreugde , die ontdekking terug ervaren .
Ondanks mijn omzwervingen van hier en daar .
Ik ben tot de slotsom gekomen dat liefde voor een ander het allerbelangrijkste is .
En een ander evangelie dat in het nieuw-testament niet voorkomt , sluit ik gewoonweg uit :
omdat er eigenlijk weinig sprake is van hoe de naastenliefde te beoefenen en standvastig te blijven in geloof .


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.