Forum www.gelooft.com

Het is momenteel za 20 apr 2024 07:47

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Bevrijd van demon
BerichtGeplaatst: do 02 jun 2016 15:09 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Jezus bevrijdt ons van demonen. In veel Afrikaanse landen is het heel gewoon. In Nederland lijkt men "te nuchter" voor dit soort bevrijdingen. Zie onderstaande getuigenis:

https://www.youtube.com/watch?v=gxN6Py3ST4E

Hebben we wonderen nodig? "Geloof is voldoende", zou je denken. Maar, zou God willen dat we bezet blijven? God wil ons bevrijden!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Bevrijd van demon
BerichtGeplaatst: do 02 jun 2016 19:32 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Indrukwekkend. Wat ik eerlijk gezegd wel naar vond erbij, is dat dat kleine meisje er naast stond en bang werd. Dat was goed te zien.
Maar een prachtig getuigenis erna, samen met haar man. Ik begrijp het wel niet helemaal, maar genoeg,

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Bevrijd van demon
BerichtGeplaatst: di 08 aug 2017 16:13 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: za 24 okt 2015 14:05
Berichten: 25
Dirk schreef:
Jezus bevrijdt ons van demonen. In veel Afrikaanse landen is het heel gewoon. In Nederland lijkt men "te nuchter" voor dit soort bevrijdingen.


idd een indrukwekkende getuigenis. Zelf wel anders meegemaakt in Ghana West-Afrika alwaar ik 10 jaar 'n 3-tal maanden per jaar verbleef... Veel kaf onder het koren...
God heeft ook door mij heen een jonge dame van een demon bevrijdt. Gewoon hier in Nederland. Ene Maaike uit Assendelft. Gebeurde na een evangelisatie-avond in een "Agapè"-bus te Castricum. Ook indrukwekkend om dit mee te mogen maken. Op eenvoudige wijze d.m.v. handoplegging; zonder verdere poespas... (zie ook onder "Persoonlijk" > "Getuigenis" op http://www.wijze-vader.nl)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Bevrijd van demon
BerichtGeplaatst: wo 20 sep 2017 05:59 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Eigenlijk vind ik bezetenheid wel een interessant onderwerp.

Ik heb me daar altijd vragen bij gesteld. Neem nu bv. die imam die demonen verdrijft uit gelovigen. Vrouwen blijken daar als het ware mishandeld te worden. Man wordt vervolgd, maar staat wat later terug duivels te verdrijven.
We zien nog al snel in dingen een duivel.

Vroeger waren het slechte geesten, vandaag zijn het psychische stoornissen. Neem bv. die non uit 1676. Zij dacht bezeten te zijn door de duivel, maar vandaag diagnosticeert men haar als bi polair.
Hier het artikel daarover.

Ze schreef tijdens haar bezetenheid teksten in geheimschrift op dat men pas vandaag heeft kunnen ontcijferen.

Ikzelf heb bi polaire eigenschappen en kan mij daar wel bij inleven. Als ik teveel alcohol gedronken heb kom ik ook "bezeten" over. Maar dat is gewoon mijn duisternis die ontwaakt. Ik moet medicatie nemen of ik zie het leven de hele tijd zwart wit. Er is dan absoluut geen grijs. Zodra ik zwart ben en iets daarmee in conflict is kan ik daar overheen gaan alsof ik gestuurd werd door een duistere kracht. Maar tegelijk, doe ik goed is het even aanstekelijk.
Je kan daar religieus naar kijken, psychologisch of gewoon als rationele mens. Dat is mijn karakter. dat is niet alsof ik gestuurd word door God of de duivel. Al lijkt het wel zo in dat eigenste moment. Dat is gewoon iets mijn hoofd dat niet gefilterd kan worden en het zwart wit bekijkt. Er is goed en er is slecht, neutraal bestaat niet altijd in mijn wereld. Conflicten leiden tot wanen. Als je die waan vrij spel geeft en daar jaren aan een stuk in op gaat, ben je dan bezeten of gewoon ontspoord? En is bezeten zijn door een idee dan hetzelfde als bezeten zijn door de duivel? Als die non niet religieus opgevoed was, had ze haar wanen als demonisch ervaren? Er ontstonden gewoon conflicten in haar hoofd die niet strookten met haar overtuigingen en ze zakte af in een psychose, zo denk ik er toch over.
Als dit enige zin mag maken....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Bevrijd van demon
BerichtGeplaatst: zo 29 okt 2017 06:44 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Ik heb geen ervaring wat demonuitdrijvingen betreft .
Alleen wat een ander je eventueel kan aandoen met het woord duivel .
Het is een kleine gebeurtenis in mijn leven vergeleken met wat anderen kunnen meemaken .
___
Ik kom uit een gezin van elf kinderen .
Maar heb een tijd , enkele jaren permanent bij mijn grootouders gewoond .
Dat huis stond langs een drukke steenweg , maar bezat een grote tuin achteraan ,
een lang pad , omgeven langs beide kanten met bloemen en groenten ;
Best een mooie tuin .
Ware het niet dat achter de tuin een bos was , waar men voorzichtig moest zijn vanwege de moerasgrond daar .
Iedereen had vrije toegang ,het moeras was niet afgezet .Toch bleef men er weg vanwege het gevaar .
----
Het huis zelf was ergens niet voorzien van een degelijk toilet , maar achter in de tuin stond een schuur met
een houten toilet met een ronde voorzien en houten deksel op .
Achter de schuur was dus het bos en het moeras .
Nu mijn grootmoeder had angst dat ik in het moeras zou belanden en telkens als ik ,,moest ,, zei ze :
ga maar snel want je weet dat daar de duivel zit en dat die u wil pakken .
Tja voor een kind van ong. 7a 8 jaar was het best eng , zeker als dat traject alleen moest doen .
__
Aan de overkant van ons huis was een cafe .
Daar gebeurde een afschuwelijke moord op een vrouw .
In de krant tentoongesteld met afschuwelijke foto s .
Die krant slingerde in huis rond , niets voor kinderogen .
Gevolg nachtmerries .
--
Gelukkig gaat dat voorbij en op 12 jarige leeftijd werd ik met mijn gezin verenigd .
Toch het woord duivel achtervolgde mij nog even , want rond mijn 14 had ik paniekaanvallen .
Maar ik had een jonger zusje en in mijn benauwdheid vroeg ik bij het inslapen , kom jij bij mij liggen .
Dat deed ze voor mij en gaandeweg kreeg ik mijn nachtrust terug .
_____________________________________________________________
Wat ik eigenlijk wil zeggen is het volgende .
Bezetenheid en psychisch lijden zijn wetenschappelijk en religieus te onderbouwen .
Waar de omgeving een grote rol in speelt .
Dat nonnetje bv. was misschien omgeven door een soort religie ( duister ) dat het daglicht niet mocht zien .
Met als gevolg dat men twee conclusies trekt in deze .
Oftewel was ze psychisch ziek gemaakt , oftewel .....
Wel vreemd van dat codeschrift , maar ja dat zijn gedachten die tot niets leiden .
_____
Wat mij betreft , als ik erover nadenk is het vooral de tekortkoming aan liefde voor een kind in deze dat aanleiding
kan geven voor geestelijke ziektes .
Neem nu dat mijn grootmoeder dat traject samen met mij deed , zonder het woord duivel te gebruiken ,
maar gewoon de waarheid zei over dat moeras .
Ook geen akelige dingen vertellen over een moord en daarbij foto s laten rondslingeren .
Was mijn grootmoeder licht bezeten ? want psychisch ziek was ze niet .
__________________________________________
Ik wil maar hebben met mijn klein voorbeeldje over mijzelf ,
dat ware liefde voor een ander , vele wonden kan helen , opkomen voor een ander ook .
--
Dat is misschien ook de sleutel tot bevrijding voor elkeen .
Toch valstrikken kunnen ook voorkomen en dan heb je nood aan iemand die je waarlijk kan helpen .
Die de gave bezit van genezing : ook demonuitdrijving of bezetenheid .
Zoals mijn groot voorbeeld :
Corrie ten Boom .
Zij die waarlijke liefde voor de mens had en dit niet vermengd met geld .
Zij die haar eigen angsten opzijzette om mensen die zwaar bezeten waren te helpen .
_____
Liefs Franny !


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.