Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 29 mar 2024 10:13

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 14 jan 2016 21:08 
Offline
net begonnen
net begonnen

Lid geworden op: za 05 dec 2015 10:00
Berichten: 3
O wat is God toch zo prachtig! Je kunt wel in God geloven, maar als je hem dient uit ongoddelijke angst, plichtsgevoel of wetticisme ervaar je Hem niet ten volle! God heeft mij geleerd Hem te dienen uit liefde! En Zijn liefde is onvoorwaardelijk, het is niet dat als je per dag zoveel bidt, de Bijbel leest, getuigt of geeft, Hij van je houdt. Hij heeft Jezus gezonden en kijkt naar Hem!

Je hebt geen relatie met God gebaseerd op jouw prestaties, maar die van Hemzelf! En als je dat ervaart, uit dat zich ook in mooie daden.

O wat is God zo goed!

Ik dank Hem dat ik bevrijd ben van mijn zelfopgelegde slavenjukken.

Hallelujah!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 15 jan 2016 08:08 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: di 10 nov 2015 08:02
Berichten: 71
Ik denk ook niet dat je het vol houdt als je God aanbidt uit angst of uit plichtsbesef. En je hebt gelijk dat God van ons houdt, zoals een liefdevolle vader van zijn kinderen houdt. Toch zou hij graag zien dat we ons geloof voeden door Bijbellezen, gebed en getuigenis geven enz. Geloof is een levend iets. Als we het niet voeden dan gaat het dood.

Wij bespraken deze week in de gemeente een gedeelte uit 2 Kronieken. Dan gaat het er o.a. over wat we uit het gedeelte over God kunnen leren. Toen het volk van het rechte pad af was, bleef God geduldig en stuurde steeds boden om hen te waarschuwen. Dat deed hij uit liefde. Zelfs toen ze de spot dreven met zijn profeten. Toch had hij nog steeds medelijden. Maar er was wel een grens aan Gods geduld. Dat staat in 2 Kron.36:15,16. Het is een les dat we Gods liefde ook niet als iets vanzelfsprekends beschouwen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 15 jan 2016 11:02 
BabyChristian schreef:
O wat is God toch zo prachtig! Je kunt wel in God geloven, maar als je hem dient uit ongoddelijke angst, plichtsgevoel of wetticisme ervaar je Hem niet ten volle! God heeft mij geleerd Hem te dienen uit liefde! En Zijn liefde is onvoorwaardelijk, het is niet dat als je per dag zoveel bidt, de Bijbel leest, getuigt of geeft, Hij van je houdt. Hij heeft Jezus gezonden en kijkt naar Hem!

Je hebt geen relatie met God gebaseerd op jouw prestaties, maar die van Hemzelf! En als je dat ervaart, uit dat zich ook in mooie daden.

O wat is God zo goed!

Ik dank Hem dat ik bevrijd ben van mijn zelfopgelegde slavenjukken.

Hallelujah!!


Mooi dat je dat zo hebt mogen ervaren. Prijs de Heer.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.