Forum www.gelooft.com

Het is momenteel do 28 mar 2024 22:08

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: De vraag van Sabahat
BerichtGeplaatst: do 17 dec 2015 10:39 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
Sabahat groeide op in asielzoekerscentra. Eerst in Duitsland en later in Nederland. Pas als ze al 22 jaar oud is, vraagt iemand haar: 'Ken je Jezus? Weet je dat Hij de weg naar God is?' Lees hieronder haar getuigenis.

'Ik werd boos en ging in discussie. Want volgens mij was het een grote zonde om zoiets te zeggen! Maar na enige tijd dacht ik: ´Ik ben moslim omdat mijn ouders moslim zijn, maar ze hadden net zo goed een andere religie kunnen hebben. Welke religie is nu echt de waarheid?' Ik vroeg God of Hij mij de waarheid wilde laten zien.

Ik begon voor het eerst de Bijbel te lezen. Dit gaf mij een blij gevoel, heel anders dan bij de Koran. Alles wat ik las geloofde ik, behalve dat Jezus de Zoon van God is. Ik leerde veel nieuwe dingen. Ik las bijvoorbeeld in Johannes 3: 16 dat God de wereld liefheeft. Dus niet alleen het volk Israël, maar ook mijn Turkse volk, de Nederlanders en alle volken.

Ik bad dat God mij de waarheid liet zien

Een jaar lang beantwoordde God op wonderbaarlijke manieren al mijn vragen over Jezus. Ik vroeg Hem wie Jezus was. Toen ik vervolgens mijn Bijbel opende waren de eerste woorden die ik las dat Jezus zegt: ‘Ik ben de weg, de waarheid en het leven.’ Toch bleef ik koppig en wilde niet geloven dat Jezus Gods Zoon is. Twijfelen aan Mohammed of de Koran is één van de grootste zonden die je kunt plegen als moslim. Ik werd bijna gek van mijn twijfels. Ik moest de waarheid weten. Na een jaar bijbellezen schreeuwde ik het uit: ´God, als Mohammed de waarheid is, laat me dat dan zien, dan zal ik hem volgen tot mijn dood. Maar als Jezus Christus echt Uw Zoon is, laat me dat dan vandaag nog weten, dan zal ik Hem volgen tot mijn dood. Maar als U zegt dat Jezus de waarheid is, dan kunt U later niet tegen mij zeggen dat ik naar de hel moet, omdat ik Jezus heb gevolgd. Want de weg die ik zal volgen heeft U mij laten zien. Ik heb niet aan mensen gevraagd en naar hen geluisterd, maar alles direct aan U gevraagd en naar U geluisterd’.

Het antwoord voor mij

Dezelfde dag was er een christelijke bijeenkomst waarvoor ik uitgenodigd was. Ik ging erheen. De inleider sprak anderhalf uur lang over dat Jezus de Zoon van God is, waarom Hij moest komen en dat nu Jezus weer naar de hemel gegaan is, de Heilige Geest voor ons in de wereld gekomen is. Dat was het antwoord voor mij. Ik ervoer zoveel vrede alsof God vlak bij mij was. Na de preek heb ik Jezus als mijn Heer aangenomen en ontving ik de Heilige Geest. Ik was de gelukkigste mens van de wereld.

Onvoorwaardelijke liefde

Na mijn bekering zijn ook familieleden tot bekering gekomen. Ik las Johannes 3:16 waar staat dat God de wereld lief heeft. Dus niet alleen het volk Israël, maar ook ons Turkse volk, en de Marokkanen en de Nederlanders. Er staat dat God zijn Zoon gegeven heeft. De diepte daarvan besefte ik enkele jaren later toen mijn broer werd vermoord. Maar weet u wat ik mee heb gemaakt is helemaal niets naast wat onze Vader in de hemel moest mee maken. Want Hij zag hoe zijn Zoon werd gemarteld, gespuugd, uitgescholden en gekruisigd. Het ergste is Hij moest al de zonde van hele wereld dus mijn zonde van verleden van nu en van toekomst op zich dragen en niet alleen van mij maar van ons allemaal. Ik heb mijn broer zien sterven. Maar God zag zijn Zoon pijn lijden en dood gaan en dat voor de mensen die in zonde leven. Jezus stierf zodat zijn moordenaars gered konden worden. Dat is echt onvoorwaardelijke liefde en grote genade.

Gods wil doen

Wanneer wij Gods liefde beseffen dan willen wij Zijn wil doen en voor hem leven. Tenminste het is bij mij zo dat wanneer ik zijn liefde en genade besef, dat ik dan zoveel motivatie krijg om voor Hem te leven en zijn wil te doen. Wat is Gods wil eigenlijk? Gods woord zegt in 1 Johannes 4:11 Geliefde broeders en zusters, als God ons zo heeft liefgehad, moeten ook wij elkaar liefhebben. Dat is Gods wil dat wij van onze medemens houden. Als we van iemand houden dan willen wij dat zij ook gered worden en dat zoals wij de Here Jezus kennen, ook zij Hem leren kennen als hun Redder en Heer. Wij vertellen dan aan deze mensen het evangelie zodat zij ook gered mogen worden dat is ook Gods wil. Dat zegt Hij in Zijn woord Marcus 16:15 "Gaat heen in de gehele wereld, verkondig het evangelie aan de ganse schepping ...

Waarom hoorde ik het pas op mijn 22e?

Nu ik christen ben vind ik het heel raar dat ik met mijn 22ste pas voor het eerst over Jezus heb gehoord. Ik heb heel lang in Duitsland en in Nederland in het AZC (asielzoekerscentrum) gewoond, maar daar kwam ook niemand over Jezus vertellen. Ik heb wel vaker mee gemaakt dat er moslims op straat een roos uitdeelden ivm de verjaardag van Mohammed. Toen ik nog moslim was heeft eens een boeddhist op staat mij aangesproken en over boeddhisme verteld. Maar er kwam nooit een evangelist op straat mij over de Here Jezus vertellen.

Angst voor mensen moet ons nooit tegenhouden om hen over Jezus te vertellen. Begrijp mij niet verkeerd ik zeg niet dat wij nooit bang moeten zijn want bang zijn is een gevoel. Wat ik wil zeggen is dat angst ons niet moet tegen houden om Gods wil te doen. Here Jezus was ook bang. Hij was zo bang dat hij druppels bloed zweette. Terwijl Jezus zo bang was koos Hij toch ervoor om de wil te doen van zijn hemelse Vader. In de Bijbel staat dat Jezus bad (Matteus 26:39) ‘Mijn Vader, als het mogelijk is, laat deze beker dan aan Mij voorbijgaan. Maar niet zoals Ik wil, maar zoals U wilt.’. Die liefde is onze redding.

Een vraag aan u

Ik ben God dankbaar dat Hij mensen op mijn pad stuurde die de moeite namen om mij over de Here Jezus te vertellen. Ik weet zeker dat mensen die via u het evangelie horen en de Here Jezus leren kennen, u heel erg dankbaar zullen zijn voor wat jullie voor hun hebben gedaan. Er zijn nog zoveel volksgenoten van mij in Nederland die Hem niet kennen. Ik kan hen niet allemaal ontmoeten. Wilt u hen alstublieft over Jezus vertellen en een Bijbel geven?

Laat anderen geen 22 jaar wachten!

Leef mee, bid mee, raak betrokken
citaat:http://www.evangelie-moslims.nl/

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De vraag van Sabahat
BerichtGeplaatst: zo 10 jan 2016 16:38 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: za 24 okt 2015 14:05
Berichten: 25
Een goede getuigenis, Sabahat! Lijkt wel wat op mijn eigen getuigenis: "Mijn gevoelens ten aanzien van het geloof in Jezus Christus gingen op en neer: ja – nee, ja – nee, enzovoorts. Tijdens deze aktie heb ik oprecht gebeden: “Jezus, als U wilt dat ik geloof, dan zult U het moeten doen, helemaal, tot in alle details.” (zie elders in deze rubriek onder auteur AlbertS)

Vraagje: Ik zie de naam Sabahat en de naam Theo Bert... Heeft Theo Bert deze getuigenis voor Sabahat geschreven en geplaatst...???


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.