Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 29 mar 2024 14:41

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 13 jun 2018 03:07 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Las ik vanmorgen op internet: https://www.msn.com/nl-nl/nieuws

Jezus is mogelijk ècht aan het kruis gespijkerd
door : Gerard Driehuis


Lang hebben historici betwijfeld of de verhalen over de kruisiging van Jezus van Nazareth historisch juist waren. Kruisiging was een gebruikelijke manier om niet-Romeinse misdadigers of onruststokers te doden. Maar bij de ‘normale’ kruisiging werden de veroordeelden met touwen opgehangen aan het kruis. Doel was immers dat er lang en heftig werd geleden en dat iedereen het kon zien. Het kon dagen duren voor je dood ging.


Maar nu is er voor de tweede maal een aanwijzing dat de kruisiging door de Romeinen ook wel eens werd gedaan zoals de evangeliën het beschrijven. Dus door het lichaam van de veroordeelde vast te spijkeren aan het kruis.
In de buurt van Venetië zijn bij opgravingen de resten gevonden van iemand die blijkbaar spijkers door zijn voeten had gehad. Bovendien was zijn lichaam in de grond gestopt, zonder grafgiften zodat het heel goed om een misdadiger kan gaan.
In 1968 werd in de buurt van Jeruzalem al een 2000 jaar oude enkel gevonden met de spijker er nog in. Het verhaal over de dood van Jezus kan historisch dus juist zijn
Bron(nen): Daily Beast


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 13 jun 2018 07:14 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Broeder Gait schreef:
Las ik vanmorgen op internet: https://www.msn.com/nl-nl/nieuws

Jezus is mogelijk ècht aan het kruis gespijkerd
door : Gerard Driehuis


Lang hebben historici betwijfeld of de verhalen over de kruisiging van Jezus van Nazareth historisch juist waren. Kruisiging was een gebruikelijke manier om niet-Romeinse misdadigers of onruststokers te doden. Maar bij de ‘normale’ kruisiging werden de veroordeelden met touwen opgehangen aan het kruis. Doel was immers dat er lang en heftig werd geleden en dat iedereen het kon zien. Het kon dagen duren voor je dood ging.


Ken je het boek "Bewijs genoeg..." van Lee Patrick Strobel? Daar komt dit onderdeel ook ter sprake. Er is inderdaad bewijs genoeg dat Christus met spijkers aan het kruis genageld is. Er is ook bewijs dat Hij opgestaan is. Er is bewijs dat het graf leeg was. Er is inderdaad bewijs genoeg. Maar, zelfs met het bewijs zijn er nog mensen die liever in dwaasheden, zoals de evolutieleer, geloven.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 13 jun 2018 09:16 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Dit boek ken ik nog niet. Dank je! Daar heb ik wel interesse naar. En wat de mensen betreft, ze zien niks. Horen niks. In duisternis wandelen ze rond, terwijl de grondvesten van de aarde wankelen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 13 jun 2018 13:45 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Citeer:
Ken je het boek "Bewijs genoeg..." van Lee Patrick Strobel? Daar komt dit onderdeel ook ter sprake. Er is inderdaad bewijs genoeg dat Christus met spijkers aan het kruis genageld is. Er is ook bewijs dat Hij opgestaan is. Er is bewijs dat het graf leeg was. Er is inderdaad bewijs genoeg. Maar, zelfs met het bewijs zijn er nog mensen die liever in dwaasheden, zoals de evolutieleer, geloven.



Ja het is zo, zoals broeder Gait ook al schrijft: ze zijn horende doorf en ziende blind en zien of horen niet wat ze niet willen.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.