Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 19 apr 2024 06:49

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Big Bang?
BerichtGeplaatst: wo 09 sep 2015 07:18 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
De Big Bang is een fabel! Feit is dat de Big Bang theorie nooit bewezen is! De Big Bang-theorie danken we in haar oorspronkelijke gedaante aan de Belgische geestelijke en professor Georges Lemaître (1927). Uit de zgn. vaststelling dat het heelal uitdijt, stelde hij dat het ooit veel kleiner geweest moet zijn, met een veel hogere dichtheid. Hij stelde dat het heelal bij haar ontstaan een "oeratoom" moet zijn geweest, die ontplofte. Helaas voor de aanhangers van deze theorie is het nooit aangetoond dat het heelal uitdijt! Er zijn tal van aanwijzingen waarom de Big Bang theorie niet waar kan zijn. We noemen er slechts één:

Volgens de eerste wet van de thermo-dynamica kan er geen energie uit het niets ontstaan of verloren gaan. De Big Bang impliceert dat uit het niets materie ontstaan is. De Big Bang theorie is in tegenstijd met de eerste wet van de thermo-dynamica. Een verklaring ontbreekt!

Denk je wel een hard bewijs te kunnen leveren voor de Big Bang theorie? mail ons!

De juiste ontstaansgeschiedenis van de planten, de dieren en de mens lezen we in de Bijbel.

In de Bijbel lezen we hoe God het universum, de aarde, de dieren en de mens gemaakt heeft. We lezen tevens dat de mens de relatie met God verziekt heeft. In diezelfde Bijbel kan je ook lezen hoe God de relatie met de mens hersteld heeft, door Jezus naar aarde te zenden! Jezus is de Zoon van God. In de Bijbel kan je veel meer over Hem lezen! In Johannes 14 zegt Jezus:

Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot den Vader, dan door Mij.

Je kunt dus direct tot Jezus en direct via Jezus tot God bidden! Dit hoeft niet volgens een vast ritueel, iedereen mag de naam van Jezus aanroepen om tot God te komen! We nodigen je van harte uit dit te doen!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Big Bang?
BerichtGeplaatst: wo 09 sep 2015 11:08 
Offline
net begonnen
net begonnen

Lid geworden op: wo 09 sep 2015 11:01
Berichten: 1
Onlangs heb ik de film Genesis Code gezien...een christelijke film dat evolutietheorie en het Scheppingsverhaal naast elkaar legt...héél boeiend om te zien en héél leerrijk. Men kan de film vinden op play van Telenet...bij Drama.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Big Bang?
BerichtGeplaatst: wo 09 sep 2015 11:23 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Caro57 schreef:
Onlangs heb ik de film Genesis Code gezien...een christelijke film dat evolutietheorie en het Scheppingsverhaal naast elkaar legt...héél boeiend om te zien en héél leerrijk. Men kan de film vinden op play van Telenet...bij Drama.


Een interessante film, maar wel met een kanttekening: De Bijbel is altijd waar, wetenschap niet. Wetenschap en Bijbel kunnen prima samen gaan, zolang de Bijbel als Autoriteit erkend wordt!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Big Bang?
BerichtGeplaatst: di 20 okt 2015 07:33 
Offline
net begonnen
net begonnen

Lid geworden op: ma 27 dec 2010 11:30
Berichten: 7
Dirk schreef:
Caro57 schreef:
Onlangs heb ik de film Genesis Code gezien...een christelijke film dat evolutietheorie en het Scheppingsverhaal naast elkaar legt...héél boeiend om te zien en héél leerrijk. Men kan de film vinden op play van Telenet...bij Drama.


Een interessante film, maar wel met een kanttekening: De Bijbel is altijd waar, wetenschap niet. Wetenschap en Bijbel kunnen prima samen gaan, zolang de Bijbel als Autoriteit erkend wordt!

Waarom zou wetenschap niet waar kunnen zijn? Lang niet alle wetenschap wordt gedefinieerd in de Bijbel en volgens jou stelling is het dan per definitie niet waar. Hoe denk je dan bijvoorbeeld over hedendaagse technologieën?

Voor iemand die een discussie probeert te starten ben je behoorlijk gesloten. Je begint dit topic met de zin "De Big Bang is een fabel!". Tja, dat laat weinig ruimte voor discussie. Bovendien zijn er verschillende theorieën over de big bang waarvan sommige gewoon rekening houden met het behoud van energie. Zo is de big bang eigenlijk geen "bang" want dat zou impliceren dat er geluid bij kwam kijken, maar... In space, no one can hear you scream. Het is vacuüm, dus er is geen drager voor geluidsgolven. Bovendien zou een "bang" een soort explosie moeten zijn terwijl het eigenlijk een hele snelle uitdijing is van energie. Kijk bijvoorbeeld ook eens naar sterren die sterven. Dat is een heel goed voorbeeld van hoe een big bang eruit zou hebben kunnen zien, maar dan op grotere schaal. Die sterren worden eerst heel erg "zwaar" en krijgen een enorme zwaartekracht waardoor het alle energie in de buurt opslokt tot het uiteindelijk "explodeert".


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Big Bang?
BerichtGeplaatst: di 20 okt 2015 07:44 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Martin schreef:
Waarom zou wetenschap niet waar kunnen zijn? Lang niet alle wetenschap wordt gedefinieerd in de Bijbel en volgens jou stelling is het dan per definitie niet waar. Hoe denk je dan bijvoorbeeld over hedendaagse technologieën?


Misschien heb ik me niet helemaal goed uitgedrukt, dus opnieuw:

De Bijbel is altijd waar.
Wetenschap kan waar zijn.

Martin schreef:
Je begint dit topic met de zin "De Big Bang is een fabel!". Tja, dat laat weinig ruimte voor discussie.


Klopt. Hierover discussieren heeft geen zin. De Big Bang is daadwerkelijk een fabel, wetenschappelijk onmogelijk en in strijd met de Bijbel.

Martin schreef:
Bovendien zijn er verschillende theorieën over de big bang waarvan sommige gewoon rekening houden met het behoud van energie. Zo is de big bang eigenlijk geen "bang" want dat zou impliceren dat er geluid bij kwam kijken, maar... In space, no one can hear you scream. Het is vacuüm, dus er is geen drager voor geluidsgolven. Bovendien zou een "bang" een soort explosie moeten zijn terwijl het eigenlijk een hele snelle uitdijing is van energie. Kijk bijvoorbeeld ook eens naar sterren die sterven. Dat is een heel goed voorbeeld van hoe een big bang eruit zou hebben kunnen zien, maar dan op grotere schaal. Die sterren worden eerst heel erg "zwaar" en krijgen een enorme zwaartekracht waardoor het alle energie in de buurt opslokt tot het uiteindelijk "explodeert".


Ik ken de theorieën, maar ook deze zijn wetenschappelijk onhoudbaar. Je opmerking m.b.t. stervende sterren is te beperkt (er zijn verschillende varianten, zoals je weet [neutronen ster, rode reus, witte dwerg, zwart gat, supernova, enz.] en bovendien niet relevant en zeker niet toepasbaar op ieder big-bang-model.

Daarnaast beschrijven de theorieën die rekening houden met behoud van energie een model dat begint na ongeveer 10 - 15 seconden na de 'big bang'. Toen was er, volgens de theorie, inderdaad sprake van behoud van energie. Hoe zit het met de eerste 15 seconden? Hoe zit het met de eerste 3 seconden? Alle wetenschappers lopen hier vast!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Big Bang?
BerichtGeplaatst: di 20 okt 2015 08:29 
Offline
net begonnen
net begonnen

Lid geworden op: ma 27 dec 2010 11:30
Berichten: 7
Dirk schreef:
Klopt. Hierover discussieren heeft geen zin. De Big Bang is daadwerkelijk een fabel, wetenschappelijk onmogelijk en in strijd met de Bijbel.

Wat doe je op een forum als je niet wilt discussiëren? Dan kun je net zo goed een blog starten en je eigen mening als waarheid gaan verkondigen zonder dat er iemand op kan reageren.

Dirk schreef:
Ik ken de theorieën, maar ook deze zijn wetenschappelijk onhoudbaar. Je opmerking m.b.t. stervende sterren is te beperkt (er zijn verschillende varianten, zoals je weet [neutronen ster, rode reus, witte dwerg, zwart gat, supernova, enz.] en bovendien niet relevant en zeker niet toepasbaar op ieder big-bang-model.

Daarnaast beschrijven de theorieën die rekening houden met behoud van energie een model dat begint na ongeveer 10 - 15 seconden na de 'big bang'. Toen was er, volgens de theorie, inderdaad sprake van behoud van energie. Hoe zit het met de eerste 15 seconden? Hoe zit het met de eerste 3 seconden? Alle wetenschappers lopen hier vast!

Net zoals dat alle gelovigen vastlopen op het willen begrijpen van God en de vraag over de zin van het leven en dergelijke. Het niet kunnen beantwoorden van vragen wil niet zeggen dat het niet waar is. Dat moet je als gelovig persoon toch kunnen beamen.
Bovendien is de wetenschap zou goed als de laatst bekende feiten. Wat nu nog niet is ontdekt kan morgen misschien wel beantwoord worden. Daarom is wetenschap ook zo leuk. God heeft ons niet voor niets zo nieuwsgierig geschapen.

Denk je niet dat God en de big bang samen kunnen bestaan? Zou God niet juist de kracht hebben gehad om de big bang te laten gebeuren?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Big Bang?
BerichtGeplaatst: di 20 okt 2015 08:47 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Martin schreef:
Denk je niet dat God en de big bang samen kunnen bestaan? Zou God niet juist de kracht hebben gehad om de big bang te laten gebeuren?


Dat ligt eraan hoe we de Big Bang definieren. De Schepping vond plaats door het Woord (En God zeide). God spreekt, en het gebeurt.

In den beginne schiep God den hemel en de aarde. De aarde nu was woest en ledig, en duisternis was op den afgrond; en de Geest Gods zweefde op de wateren. En God zeide: Daar zij licht! en daar werd licht.

Hoe God exact de hemel en de aarde maakte, is niet bekend. Het kan door een "grote knal" gebeurd zijn. Echter, de theorie van de big bang gaat veel verder dan deze stap.

Besef je eigenlijk wel dat er voor een Schepping veel meer wetenschappelijk bewijs is dan voor een "Big Bang" + evolutieleer?

Interessant om te bekijken:

Creation is a Scientific Fact
https://www.youtube.com/watch?v=KFWdMf5ALnU

Turek & Geisler. I Don't Have Enough Faith To Be An Atheist

De Big Bang waarover ik spreek is mogelijk een andere dan jouw Big Bang!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Big Bang?
BerichtGeplaatst: di 20 okt 2015 13:27 
Offline
net begonnen
net begonnen

Lid geworden op: ma 27 dec 2010 11:30
Berichten: 7
Ik bedoel juist datgene wat in je gelinkte filmpje wordt omschreven. De big bang is echt, en het is door God veroorzaakt.
Ik geloof niet in de algemene evolutie-theorie en ook niet in het ontstaan van het heelal vanuit het niets. Ik geloof juist dat God dit alles heeft veroorzaakt tijdens zijn schepping. De big bang is dus de schepping. Het wordt in de bestaande theorieën alleen niet zo aangeduid. Mensen vinden altijd dat de big bang en de schepping niet samen kunnen gaan. Het zou de kracht van God ondermijnen of het zou deels toegeven dat de wetenschap geen ongelijk had. Ik vind dat onzin. Sommige mensen moeten zich eens beginnen in te beelden hoe enorm het heelal is. Dat alleen al bewijst de kracht van God. En de wetenschap is juist een heel mooi instrument om het bestaan van God te bewijzen

Wat in je filmpje mooi wordt uitgelegd is waarom de schepping maar 6 dagen duurde. Of het allemaal klopt weet ik niet, want ik ben te dom om het na te rekenen. Maar als tijd zichzelf net als het heelal uitdijt dan zou dat een goed argument zijn voor een schepping in 6 dagen. Bedankt voor het delen!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Big Bang?
BerichtGeplaatst: do 22 okt 2015 08:58 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Beste Martin,

Martin schreef:
Ik bedoel juist datgene wat in je gelinkte filmpje wordt omschreven. De big bang is echt, en het is door God veroorzaakt.


Dat zou best kunnen, Martin. We hebben het hier dan over Genesis 1:

In den beginne schiep God den hemel en de aarde.

Wanneer dit bij wijze van spreken gefilmd zou zijn, zou het op de Big Bang kunnen lijken. Maar, het is zeer opvallend dat er bibliotheken vol over de Big Bang geschreven zijn, veel denkt men te kunnen verklaren, op de eerste drie seconden na. Deze eerste drie seconden zouden dus Genesis 1 kunnen zijn, de Big Bang. Overigens ben ik zeker van mening dat we wetenschap mogen bedrijven. Echter, wanneer de wetenschap in strijd is met de Bijbel, deugt dat stukje wetenschap niet.

Martin schreef:
Ik geloof niet in de algemene evolutie-theorie en ook niet in het ontstaan van het heelal vanuit het niets. Ik geloof juist dat God dit alles heeft veroorzaakt tijdens zijn schepping. De big bang is dus de schepping.


Bedoel je dat de Big Bang het begin van de Schepping is? God heeft wel degelijk in zes dagen alles gemaakt, zoals we in Exodus 20 kunnen lezen:

Want in zes dagen heeft de HEERE den hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is

Nu kan het best zijn dat het begon met dat wat wij de Big Bang noemen (maar dan niet 15 miljard jaar geleden!). Daarna heeft God al het leven geschapen.

Martin schreef:
Het wordt in de bestaande theorieën alleen niet zo aangeduid. Mensen vinden altijd dat de big bang en de schepping niet samen kunnen gaan.


Evolutieleer en Schepping gaan niet samen. Slechts het deel dat als micro-evolutie wordt betiteld, en eigenlijk variatie is, klopt. De Big Bang is in veel theorieën het begin van de evolutieleer (chemische evolutie), en in dat opzicht wijs ik deze leer af. Wanneer we de Big Bang uit deze leer halen, kan er zeker een kleine kern van waarheid in zitten.

Martin schreef:
Sommige mensen moeten zich eens beginnen in te beelden hoe enorm het heelal is. Dat alleen al bewijst de kracht van God.


Voor de mensen die wel eens naar Drenthe gaan: In Hooghalen, nabij voormalig kamp Westerbork, is een sterrenwacht en een leuk wandelpad, waar het zonnestelsel op schaal is nagemaakt. De afstand van de zon tot Pluto is een kilometer of twee. Hier kan een klein beetje een beeld gevormd worden hoe groot ons zonnestelsel is. Wanneer we dan beseffen dat ons zonnestelsel slechts een druppeltje is in een enorme zee, beseffen we hoe enorm groot alles is. Dit bewijst inderdaad de Grootheid van God!

Martin schreef:
En de wetenschap is juist een heel mooi instrument om het bestaan van God te bewijzen.


Dat ben ik grotendeels met je eens! Bekijk onderstaand filmpje eens:

https://www.youtube.com/watch?v=-dndtF3-ZMg

Ik denk dat het bestaan van God inderdaad te bewijzen is (niet alleen wetenschappelijk, maar ook op andere manieren). Waarom? Omdat niemand kan zeggen "Ik wist het niet". Iedereen kan weten dat God bestaat!

Martin schreef:
Wat in je filmpje mooi wordt uitgelegd is waarom de schepping maar 6 dagen duurde. Of het allemaal klopt weet ik niet, want ik ben te dom om het na te rekenen. Maar als tijd zichzelf net als het heelal uitdijt dan zou dat een goed argument zijn voor een schepping in 6 dagen. Bedankt voor het delen!


Te dom is negatief uitgedrukt. Je hebt gewoon de kennis niet. Pas op dat je zomaar anderen gelooft en/of napraat. Uit ervaring weet ik dat er in de wetenschap erg veel gerommeld wordt, ook met dateringen. Soms worden wetenschappers gedreven door hebzucht, eerzucht, enz. Wat echte wetenschappers zijn, heb ik geprobeerd uit te leggen, zie http://gelooft.xsbb.nl/viewtopic.php?f=27&t=813786.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Big Bang?
BerichtGeplaatst: wo 28 okt 2015 17:51 
Offline
net begonnen
net begonnen

Lid geworden op: di 13 okt 2015 20:55
Berichten: 7
Martin,

In de Bijbel lezen we dat God de hemel en de aarde en de zee met alles daarin in zes dagen schiep, zie bijvoorbeeld Exodus 20, vers 11. Een kind kan dit toch begrijpen? Of zie ik iets over het hoofd?

Martin schreef:
Ik bedoel juist datgene wat in je gelinkte filmpje wordt omschreven. De big bang is echt, en het is door God veroorzaakt.
Ik geloof niet in de algemene evolutie-theorie en ook niet in het ontstaan van het heelal vanuit het niets. Ik geloof juist dat God dit alles heeft veroorzaakt tijdens zijn schepping. De big bang is dus de schepping. Het wordt in de bestaande theorieën alleen niet zo aangeduid. Mensen vinden altijd dat de big bang en de schepping niet samen kunnen gaan. Het zou de kracht van God ondermijnen of het zou deels toegeven dat de wetenschap geen ongelijk had. Ik vind dat onzin. Sommige mensen moeten zich eens beginnen in te beelden hoe enorm het heelal is. Dat alleen al bewijst de kracht van God. En de wetenschap is juist een heel mooi instrument om het bestaan van God te bewijzen

Wat in je filmpje mooi wordt uitgelegd is waarom de schepping maar 6 dagen duurde. Of het allemaal klopt weet ik niet, want ik ben te dom om het na te rekenen. Maar als tijd zichzelf net als het heelal uitdijt dan zou dat een goed argument zijn voor een schepping in 6 dagen. Bedankt voor het delen!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Big Bang?
BerichtGeplaatst: wo 11 nov 2015 16:20 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: di 10 nov 2015 21:55
Berichten: 71
Dirk schreef:
De Big Bang is een fabel! Feit is dat de Big Bang theorie nooit bewezen is! De Big Bang-theorie danken we in haar oorspronkelijke gedaante aan de Belgische geestelijke en professor Georges Lemaître (1927). Uit de zgn. vaststelling dat het heelal uitdijt, stelde hij dat het ooit veel kleiner geweest moet zijn, met een veel hogere dichtheid. Hij stelde dat het heelal bij haar ontstaan een "oeratoom" moet zijn geweest, die ontplofte. Helaas voor de aanhangers van deze theorie is het nooit aangetoond dat het heelal uitdijt! Er zijn tal van aanwijzingen waarom de Big Bang theorie niet waar kan zijn. We noemen er slechts één:

Volgens de eerste wet van de thermo-dynamica kan er geen energie uit het niets ontstaan of verloren gaan. De Big Bang impliceert dat uit het niets materie ontstaan is. De Big Bang theorie is in tegenstijd met de eerste wet van de thermo-dynamica. Een verklaring ontbreekt!

Denk je wel een hard bewijs te kunnen leveren voor de Big Bang theorie? mail ons!


Hoi Dirk,
ik ben weliswaar geen expert in natuurkunde of in big-bang-theorieën,
maar ik weet wel het één en ander van logica af.

En in wat jij hier noemt, spreek je jezelf een beetje tegen.
Aan de ene kant heb je het over de oerknal als "het ontstaan van materie uit niets",
aan de andere kant noem je de theorie van Lemaître over een "oeratoom".

Als dat van het "oeratoom" waar zou zijn, zou de eerste wet van de thermo-dynamica nog steeds op kunnen gaan.
Het is nl. niet bekend hoeveel energie dat "oeratoom" dan zou hebben.
En als ik bedenk hoeveel energie er in een 'gewoon' atoom zit (denkend aan een atoombom), zou dat best kunnen.

Maar uiteindelijk blijft altijd de 'logische' vraag over: waar komt het begin vandaan?
- Als je gelooft in een "big-bang-variant", waar komt dan zo'n oeratoom vandaan?
- Als je gelooft in een scheppende God, waar komt die God dan vandaan?
Ik ga er vanuit dat in alle gevallen sprake is van een oorsprong die uitstijgt boven de natuurwetten.
(En ik geloof in een scheppende God.)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Big Bang?
BerichtGeplaatst: wo 11 nov 2015 17:42 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Arrien_NL65 schreef:
Hoi Dirk,
ik ben weliswaar geen expert in natuurkunde of in big-bang-theorieën,
maar ik weet wel het één en ander van logica af.


Hoi Arrien,

Van natuurkunde weet ik wel e.e.a, zie bijvoorbeeld http://www.wetenschep.nl/, maar ook de rubriek "Bijbel en wetenschap" op onze site (http://www.gelooft.com), maar eigenlijk doet het niet zo ter zake.

Arrien_NL65 schreef:
En in wat jij hier noemt, spreek je jezelf een beetje tegen.
Aan de ene kant heb je het over de oerknal als "het ontstaan van materie uit niets",
aan de andere kant noem je de theorie van Lemaître over een "oeratoom".


Correct. Besef trouwens ook dat de "oerknal" best wel eens overeen kan komen met Genesis 1. God schiep... Dat kan wel eens een enorme "knal" geweest zijn. En, de 4K achtergrond-straling kan wel eens de ruis zijn die nog steeds aanwezig is, en gemeten wordt. Alleen, evolutie, zoals in de evolutieleer genoemd wordt, is vervolgens niet mogelijk

Arrien_NL65 schreef:
Als dat van het "oeratoom" waar zou zijn, zou de eerste wet van de thermo-dynamica nog steeds op kunnen gaan. Het is nl. niet bekend hoeveel energie dat "oeratoom" dan zou hebben.


Correct. Maar, terecht stel je dan een aantal vragen:

Arrien_NL65 schreef:
Als je gelooft in een "big-bang-variant", waar komt dan zo'n oeratoom vandaan?


Antwoord op deze vraag is nooit gegeven. Het zgn. oeratoom verplaatst het probleem. De theorie van een oscillerend heelal doet een poging, maar ook die poging strandt...

Arrien_NL65 schreef:
Als je gelooft in een scheppende God, waar komt die God dan vandaan?


En, deze vraag is eigenlijk wel te beantwoorden! Het is een gebrek aan onze kant dat we het niet (volledig) begrijpen. Desondanks heb ik op deze site (http://www.gelooft.com) een poging gedaan, zie de rubriek "Bijbel en wetenschap". Rechtstreeks te lezen op:

Is God er altijd geweest? Waar komt HIJ vandaan? Zie:
http://185.10.98.6/~dirk01/waarvandaan.htm

Arrien_NL65 schreef:
Ik ga er vanuit dat in alle gevallen sprake is van een oorsprong die uitstijgt boven de natuurwetten. (En ik geloof in een scheppende God.)


Omdat God de Schepper is, staat HIJ boven de natuurwetten. Zoals de maker van een computerprogramma kan ingrijpen in een programma, zo kan HIJ ingrijpen in de natuurwetten.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Big Bang?
BerichtGeplaatst: ma 10 jul 2017 09:04 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: wo 05 jul 2017 08:25
Berichten: 144
Martin schreef:
Denk je niet dat God en de big bang samen kunnen bestaan? Zou God niet juist de kracht hebben gehad om de big bang te laten gebeuren?


Ik beperkt me tot de Bijbel. Als het overeenkomt met de Bijbel is iets waar, anders niet.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Big Bang?
BerichtGeplaatst: ma 10 jul 2017 09:32 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Wetenschappers het is een raar volkje. Zo was er een wijs man op wetenschap gebied en die zat neer in een zaal. Op het podium stond iemand die deze man zijn theorie, wat lang aangenomen werd, omver blaast.
De man in de zaal staat recht en begint te klappen.

Hij begint te klappen, omdat hij waarschijnlijk van in begin al wist dat dat het ook niet zou zijn.
Dat zijn de wijze wetenschappers. Beseffen dat alles een theorie blijft. En rechtstaan en in uw handen klappen voor diegene die uw theorie omver blaast.

Het is zo geschreven: het wijze van de wereld is als dwaas voor God. Ik kan dat begrijpen.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Big Bang?
BerichtGeplaatst: ma 10 jul 2017 10:33 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: wo 05 jul 2017 08:25
Berichten: 144
Jimmy schreef:
Het is zo geschreven: het wijze van de wereld is als dwaas voor God. Ik kan dat begrijpen.


Iemand die dat begrijpt is wijs.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.