Forum www.gelooft.com

Het is momenteel za 20 apr 2024 07:59

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Dinosaurussen
BerichtGeplaatst: ma 07 sep 2015 14:22 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Volgens de huidige wetenschap zijn dinosaurussen (ook dinosauriërs geheten) miljoenen jaren geleden uitgestorven. Mensen en dinosaurussen kunnen volgens die theorie niet samen geleefd hebben! De Bijbel leert ons dat God de wereld gemaakt heeft, in zes dagen. Alle dieren, dus ook de dinosaurussen, waren samen met Adam en Eva in het Paradijs aanwezig!

In de Bijbel wordt het woord “dinosaurus” niet gebruikt. In plaats daarvan gebruikt de Bijbel het Hebreeuwse woord tanniyn. Tanniyn wordt in anderstalige Bijbels op verschillende manieren vertaald; soms als “zeemonster”, soms als “serpent”. De meest voorkomende vertaling is “draak”. De tanniyn lijkt een of ander reusachtig reptiel te zijn geweest. Deze wezens worden in het Oude Testament bijna dertig keer genoemd en worden zowel op het land als in het water aangetroffen.

In Job 40 lezen we:

Zie nu Behemoth, welken Ik gemaakt heb nevens u; hij eet hooi, gelijk een rund. Zie toch, zijn kracht is in zijn lenden, en zijn macht in den navel zijns buiks. Als het hem lust, zijn staart is als een ceder; de zenuwen zijner schaamte zijn doorvlochten. Zijn beenderen zijn als vast koper; zijn gebeenten zijn als ijzeren handbomen. Hij is een hoofdstuk der wegen Gods; Die hem gemaakt heeft, heeft hem zijn zwaard aangehecht.

Behemoth was mogelijk een dinosaurus! (Let op! In de nieuwe Bijbelvertaling wordt ten onrechte gesproken over een nijlpaard!) Dinosauriers waren grote reptielen! Voor de zondvloed leefden mensen en dieren langer. Reptielen groeien hun hele leven, en konden dus gemakkelijk de grootte van een dinosaurus aannemen.

De laatste eeuwen zijn er diverse dinosaurussen waargenomen. Een zoektocht op internet toont verschillende voorbeelden. Misschien zijn sommige waarnemingen vals, maar ongetwijfeld leven er nog steeds dinosaurussen!

Dinosauriërs zijn niet miljoenen jaren geleden uitgestorven. (Grote) dinosaurussen zijn langzaam van de aarde verdwenen, omdat na de zondvloed het klimaat drastisch veranderd is. Daarnaast jaagden mensen op dinosaurussen, omdat het wilde dieren waren, die niet in de menselijke omgeving gewenst waren.

In de oudheid en de middeleeuwen werden dinosaurussen gezien als draken. De vele vondsten van rotstekeningen, afbeeldingen van draken op aardewerk en dergelijke, vormen al een serieuze aanwijzing naar de aanwezigheid van dinosaurussen.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Dinosaurussen
BerichtGeplaatst: zo 18 okt 2015 16:42 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: di 15 sep 2015 08:03
Berichten: 50
Dirk schreef:
De laatste eeuwen zijn er diverse dinosaurussen waargenomen. Een zoektocht op internet toont verschillende voorbeelden. Misschien zijn sommige waarnemingen vals, maar ongetwijfeld leven er nog steeds dinosaurussen!


Je doelt hier toch niet op het monster van Loch Ness? Nooit bewezen, net zoals de verhalen van de duivel die door de bossen dwaalde en een spoor van sulfur naliet.
Dat zijn fabels. Daar moet je voor in de Efteling zijn, daar vind je prachtige sprookjes.

Voor de dinosaurussen waren er wel nog andere reptielen hoor, de dinosaurus kwam later. Maar de mens zal beslist nog niet bestaan hebben. Trouwens zie je Adam en Eva alleen met al die dinosaurussen rondom hen? En die slang die kon praten enz,... Dat jullie dat werkelijk niet inzien dat dit gewoon onmogelijk is?! Van welke wereld komen jullie?

Over draken en dergelijke is zoveeeeeeel geschreven, allemaal fabels, er is nooit enig bewijs van gevonden. En later werden het dan maar spoken en geesten die in huizen en kastelen ronddwaalden enz,... Diegene die zoiets vertellen, moeten worden opgesloten in instellingen, die hebben hulp nodig.

En dat er nu nog dinosaurussen gevonden worden, is mogelijk in de film. Daar kan dit nog inderdaad. Op internet vind je aliens en andere vreemde wezens. Je vind ook Heiligen beelden die wenen, wel met walvis vet en warmte bronnen zoals lampen, maar goed,... het is allemaal mogelijk. Alleen is er steeds een uitleg voor, waarna de fabel ontkracht zal worden.

Het doet mij denken aan een vriendin van mij, die hier onverwacht op bezoek kwam. Ik was één van mijn honden aan het trimmen, en er speelde een DVD van Walking with Dinosaurs, van de BBC. Tot ze op een moment vroeg, of ik wel degelijk geloofde dat dit wel werkelijk opgenomen (gefilmd) was.
Eerst dacht ik dat ze het ludiek bedoelde, maar toen merkte ik dat ze het meende. Ik ben tot vandaag nog onder de indruk van die reactie. Ik kan niet geloven dat mensen zo naïef kunnen zijn, en dan druk ik het nog zacht uit hoor, zou het liefst met een ander woord willen benoemen.

Dat U tekeningen van draken ineens als dinosaurussen wil gaan zien, is toch duidelijk een bewijs dat jullie ervan maken, wat jullie willen zien, omdat het niet past binnen de Bijbel. Hier is geen andere uitleg voor.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Dinosaurussen
BerichtGeplaatst: zo 18 okt 2015 17:14 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: di 15 sep 2015 08:03
Berichten: 50
MarioDW schreef:
En dat er nu nog dinosaurussen gevonden worden, is mogelijk in de film.


Even er nog aan toevoegen, dat ik dino's bedoel zoals voorheen, geen afstammelingen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Dinosaurussen
BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2015 10:40 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
MarioDW schreef:
Je doelt hier toch niet op het monster van Loch Ness?


Nee, zeker niet. Er zijn meer dan enkele aanwijzingen dat dinosaurussen samen met mensen geleefd hebben. Er zijn ook tal van aanwijzingen dat ze helemaal niet uitgestorven zijn. Zie:

http://185.10.98.6/~dirk01/dinosaurussen.htm

Zie ook de rubrieken Bijbel en wetenschap op deze site (http://www.gelooft.com)

MarioDW schreef:
Voor de dinosaurussen waren er wel nog andere reptielen hoor, de dinosaurus kwam later.


Waarom denk je dat?

MarioDW schreef:
Maar de mens zal beslist nog niet bestaan hebben.


Klopt, de mens kwam een dag tot enkele dagen later.

MarioDW schreef:
Trouwens zie je Adam en Eva alleen met al die dinosaurussen rondom hen? En die slang die kon praten enz,... Dat jullie dat werkelijk niet inzien dat dit gewoon onmogelijk is?! Van welke wereld komen jullie?


Zeker. En ja, mensen konden met dieren praten. En, het is zeer goed mogelijk, waarschijnlijk zeker, dat na dit aardse leven, mensen weer met dieren kunnen praten.

MarioDW schreef:
Over draken en dergelijke is zoveeeeeeel geschreven, allemaal fabels, er is nooit enig bewijs van gevonden.


Er zijn duizenden fossielen en skeletten gevonden die aan dinosaurussen of draken kunnen worden toegeschreven. De draken uit de legenden lijken merkwaardig veel op feitelijke wezens die in het verleden geleefd hebben. Ze lijken erg op de grote reptielen (dinosaurussen), die de aarde bevolkten voor de zondvloed. (Knox Wilson, "Dragon", The World Book Encyclopedia (De Wereldboek Encyclopedie), Vol. 5, 1973, pg. 265.)

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Dinosaurussen
BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2015 12:58 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: di 15 sep 2015 08:03
Berichten: 50
Dirk schreef:
MarioDW schreef:
Je doelt hier toch niet op het monster van Loch Ness?


Nee, zeker niet. Er zijn meer dan enkele aanwijzingen dat dinosaurussen samen met mensen geleefd hebben. Er zijn ook tal van aanwijzingen dat ze helemaal niet uitgestorven zijn. Zie:

http://185.10.98.6/~dirk01/dinosaurussen.htm


Ik zie enkel hetzelfde verhaal als hier geschreven staat. Ik zie nergens aanwijzingen dat dinosaurussen vandaag nog leven.

Dirk schreef:
MarioDW schreef:
Voor de dinosaurussen waren er wel nog andere reptielen hoor, de dinosaurus kwam later.


Waarom denk je dat?


Zeg eerlijk, maakt het U iets uit wat ik denk? Zolang mijn mening, niet Uw mening is,...
Ik doe dus geen moeite.

Dirk schreef:
MarioDW schreef:
Maar de mens zal beslist nog niet bestaan hebben.


Klopt, de mens kwam een dag tot enkele dagen later.


Bent U hiervan héél zeker? Genesis 1-2?
De mens werd voor de dieren geschapen?!
De mens werd na de dieren geschapen?!
Ze lijken het toch niet goed te weten, en dat is nu eens niet MIJN mening, maar staat geschreven.
Is het ook niet zo dat over de schepping van de mens ook twee verklaringen zijn?
Schepte man en vrouw tegelijkertijd, en dan nog ons beroemde Adam en Eva verhaal, dat Eva uit de rib van Adam onstond.
En dan zwijg ik nog over het licht dat geschapen is. Was het nou de 1ste dag of de 4de dag?

Dirk schreef:
MarioDW schreef:
Trouwens zie je Adam en Eva alleen met al die dinosaurussen rondom hen? En die slang die kon praten enz,... Dat jullie dat werkelijk niet inzien dat dit gewoon onmogelijk is?! Van welke wereld komen jullie?


Zeker. En ja, mensen konden met dieren praten. En, het is zeer goed mogelijk, waarschijnlijk zeker, dat na dit aardse leven, mensen weer met dieren kunnen praten


??????

Dirk schreef:
MarioDW schreef:
Over draken en dergelijke is zoveeeeeeel geschreven, allemaal fabels, er is nooit enig bewijs van gevonden.


Er zijn duizenden fossielen en skeletten gevonden die aan dinosaurussen of draken kunnen worden toegeschreven. De draken uit de legenden lijken merkwaardig veel op feitelijke wezens die in het verleden geleefd hebben. Ze lijken erg op de grote reptielen (dinosaurussen), die de aarde bevolkten voor de zondvloed. (Knox Wilson, "Dragon", The World Book Encyclopedia (De Wereldboek Encyclopedie), Vol. 5, 1973, pg. 265.)


En daar kan ik je ergens volgen. Het is inderdaad zo dat mensen, die voor hun ongekende angsten, vaste namen, en vaste beelden hebben. De duivel is daar één van, en ook draken duiken steeds weer op. Toch heb ik nog geen enkele draak afgebeeld gezien, die werkelijk de gedaante van een dinosaurus had, wel een samenstelling van dergelijke verschillende dinosaurussen zouden tot een mogelijkheid behoren. Ik laat de deur hier zeker op een kier staan voor Uw visie. Ik ga ze niet helemaal ontkennen.
Daarentegen vraag ik mij wel af, waar het water vandaan kwam om een zondvloed te veroorzaken, dat de wereld zou overspoelen?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Dinosaurussen
BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2015 13:33 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
MarioDW schreef:
Ik zie enkel hetzelfde verhaal als hier geschreven staat. Ik zie nergens aanwijzingen dat dinosaurussen vandaag nog leven.


Dinosaurussen zijn (grote) reptielen. Reptielen groeien hun hele leven. Beschouw eens de omodovaraan:

http://www.dierenstuff.nl/informatie-over-de-komodovaraan.htm

Besef nu dat voor de zondvloed mensen veel langer leefden dan na de zondvloed (de leeftijd ging van vele honderden jaren langzaam naar max. 120 jaar), en waarschijnlijk dieren dus ook langer leefden (klimaat? omstandigheden? Ingrijpen God!). Beschouw dan opnieuw de komodovaraan. Stel dat dit dier 600 jaar oud zou worden, en mogelijk 20 meter lang. Waar lijkt het op? En zo zijn er tal van andere reptielen die zeker kleine varianten zijn van de dinosaurussen.

Daarnaast is het waar dat bepaalde varianten uitgestorven zijn, mogelijk door jacht, klimaatverandering, enz. enz.

MarioDW schreef:
En dan zwijg ik nog over het licht dat geschapen is. Was het nou de 1ste dag of de 4de dag?


Genesis 1.3
En God zeide: Daar zij licht! en daar werd licht.

Op dag 1 schiep God het licht (fotonen).

Genesis 1.14
En God zeide: Dat er lichten zijn in het uitspansel des hemels, om scheiding te maken tussen den dag en tussen den nacht; en dat zij zijn tot tekenen en tot gezette tijden, en tot dagen en jaren!

Hier schiep God de hemellichamen:

God dan maakte die twee grote lichten; dat grote licht tot heerschappij des daags, en dat kleine licht tot heerschappij des nachts; ook de sterren.

Beter bekend als sterren, maan en zon. Niet zo lastig, toch?

MarioDW schreef:
En daar kan ik je ergens volgen. Het is inderdaad zo dat mensen, die voor hun ongekende angsten, vaste namen, en vaste beelden hebben. De duivel is daar één van, en ook draken duiken steeds weer op. Toch heb ik nog geen enkele draak afgebeeld gezien, die werkelijk de gedaante van een dinosaurus had, wel een samenstelling van dergelijke verschillende dinosaurussen zouden tot een mogelijkheid behoren. Ik laat de deur hier zeker op een kier staan voor Uw visie. Ik ga ze niet helemaal ontkennen.


Ieder fantasieverhaal heeft ergens een kern van waarheid. Dat wil niet zeggen dat het de waarheid is. Draken zijn gebaseerd op dinosaurussen!

MarioDW schreef:
Daarentegen vraag ik mij wel af, waar het water vandaan kwam om een zondvloed te veroorzaken, dat de wereld zou overspoelen?


Deze vraag is beantwoord, zie: http://gelooft.xsbb.nl/viewtopic.php?f=26&t=813903

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Dinosaurussen
BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2015 13:48 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: di 15 sep 2015 08:03
Berichten: 50
Dirk schreef:
Genesis 1.3
En God zeide: Daar zij licht! en daar werd licht.

Op dag 1 schiep God het licht (fotonen).

Genesis 1.14
En God zeide: Dat er lichten zijn in het uitspansel des hemels, om scheiding te maken tussen den dag en tussen den nacht; en dat zij zijn tot tekenen en tot gezette tijden, en tot dagen en jaren!

Hier schiep God de hemellichamen:

God dan maakte die twee grote lichten; dat grote licht tot heerschappij des daags, en dat kleine licht tot heerschappij des nachts; ook de sterren.

Beter bekend als sterren, maan en zon. Niet zo lastig, toch?


Wellicht is bij mij Genesis een andere dan de Uwe.

[3] Toen zei God: 'Er moet licht zijn!' En er was licht. [4] En God zag dat het licht goed was. God scheidde het licht van de duisternis; [5] het licht noemde God dag, en de duisternis noemde Hij nacht. Het werd avond en het werd ochtend; dat was de eerste dag.

[14] En God zei: 'Er moeten lichten zijn aan het hemelgewelf, die de dag van de nacht zullen scheiden; zij moeten als tekens dienen, voor zowel de feesten als voor de dagen en de jaren, [15] en als lampen aan het hemelgewelf om de aarde te verlichten.' Zo gebeurde het. [16] God maakte de twee grote lampen, de grootste om over de dag te heersen, de kleinste om te heersen over de nacht, en Hij maakte ook de sterren. [17] God gaf ze een plaats aan het hemelgewelf om de aarde te verlichten, [18] om te heersen over de dag en over de nacht, en om het licht van de duisternis te scheiden. En God zag dat het goed was. [19] Het werd avond en het werd ochtend; dat was de vierde dag.

Ik zie dus nergens geen vermelding dat het over fotonen gaat hoor. Zoals er staat en ik aangeduid heb, "het licht noemde God dag".
Duidelijker kan het toch niet?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Dinosaurussen
BerichtGeplaatst: vr 23 okt 2015 04:49 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: di 15 sep 2015 08:03
Berichten: 50
Zoals altijd, ga ik meestal anderen hun mening onderzoeken. Het is niet omdat ik een mening heb, dat ik anderen hun mening uitsluit.

Ik ben uitgegaan van één zin.
Dirk schreef:
Let op! In de nieuwe Bijbelvertaling wordt ten onrechte gesproken over een nijlpaard!


En eerst wil ik toch wat anders in vraag stellen, en dat is tot in hoeverre kan je nog vertrouwen in die nieuwe vertalingen?
Zoals Dirk hier uitlegt, is er ten onrechte sprake van een nijlpaard, maar is er enkel sprake geweest van Behemot. Ik lees ook in de nieuwe vertaling, "steekt zijn staart de lucht in als een ceder". Maar in een oudere vertaling staat enkel "zijn staart is zoals ceder". En zo lees ik nog onnauwkeurige vertalingen.

Dat is nu een geheel andere vraag, maar doet men er goed aan om die nieuwe vertalingen te lezen?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Dinosaurussen
BerichtGeplaatst: za 05 dec 2015 19:31 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
MarioDW schreef:
Dat is nu een geheel andere vraag, maar doet men er goed aan om die nieuwe vertalingen te lezen?


En inderdaad ook een andere discussie. Ik heb voorkeur voor de Statenvertaling, die ook op deze site gelezen kan worden....

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Dinosaurussen
BerichtGeplaatst: di 01 aug 2017 12:01 
Offline
net begonnen
net begonnen

Lid geworden op: wo 09 aug 2006 17:09
Berichten: 1
MarioDW schreef:
Voor de dinosaurussen waren er wel nog andere reptielen hoor, de dinosaurus kwam later. Maar de mens zal beslist nog niet bestaan hebben. Trouwens zie je Adam en Eva alleen met al die dinosaurussen rondom hen? En die slang die kon praten enz,... Dat jullie dat werkelijk niet inzien dat dit gewoon onmogelijk is?! Van welke wereld komen jullie?


Dinosaurussen in de mythen/legenden en in de beschreven geschiedenis
Gilgamesh slachtte zo’n draak en de Chinese Yu doodde draken. De Babylonische god Marduk staat
afgebeeld bovenop een draak. Jes.14:29 noemt een vurige vliegende draak en Job 41:19 noemt
Leviathan een vuurspuwende draak. Het apocrieve boek Daniël 13 en 14 vertelt over een draak als
levende god, die door Daniël gedood wordt, zonder zwaard of knuppel. Hij zou hem gedood hebben
met hars, vet en haar, dat hij tot klonten kookte, die hij in de drakenbek deed, totdat de draak
uiteenbarstte. (Het vet was een smaakmaker voor de draak, lekker zout. Het hars was erg kleverig en
haar verteert niet. De draak eet dit mengseltje op, om de lekkere smaak. Maar het blijft in zijn
ingewanden zitten, omdat het niet verteerd wordt. Uiteindelijk raakt de draak helemaal verstopt en
barst uit elkaar…)
De stad Babylon is verwoest in 600 v. Chr en is later opgegraven, waarbij de blauw-glazuren
poortstenen allerlei reliëfs laten zien van leeuwen en draken. Babylon is gebouwd en mooi gemaakt
door koning Nebukadnezar die zo’n 1800 tot 2000 jaar na de vloed leefde.
In 326 v.Chr. schreef Alexander de Grote, dat zijn soldaten in India werden afgeschrikt door draken
die in grotten leefden.
Op een Romeins mozaïek van 200 na Chr. staan twee draken afgebeeld.
St.George die als christelijk martelaar bekend raakte, doodde draken in 275 na Chr.
Beowulf doodde als 88-jarige de draak Grendel door hem in 583 na Chr. een poot af te slaan, waarna
de draak doodbloedde.
In Thailand en China zijn veel legenden over draken, gargouille op gebouwen, afbeeldingen op
postzegels. De Vikingschepen hadden drakenkoppen op de boegspriet
Rond 1100 is er een houtsnede gemaakt van een mens-etende draak. Tony Allen. (Zie het boek van
Bill Cooper: “ After the Flood”.)
1000 na Chr. doodde Siegfried uit Noorwegen de draak Fafnir.
1271 na Chr. woonde Marco Polo 17 jaar in China en vertelde dat de keizer draken fokte om zijn
strijdwagens te trekken in zijn parades.
1611 na Chr. noemt een Chinees wetboek het beroep van drakendoder en de fokkerij van draken om
hun bloed en eieren voor medicijnen.
De naam van de Franse stad Nerluc verwijst naar een man die een draak doodde, die groter was dan
een koe, met een lange scherpe punthoorn op zijn kop.
Indianen krasten afbeeldingen van draken op de rotsen van de Grand Canyon.
MAAR wetenschappers stellen in 1925 dat wij weten dat dino’s al 12 miljoen jaar uitgestorven zijn.
Let wel: in 1770 noemden ze als leeftijd voor de aarde 70.000 jaar. In 1905 was dit al 2
miljard jaar. in 1969 was de aarde al 3 ½ miljard jaar oud. En tegenwoordig is hij 4,6 miljard jaar
oud.
Dat betekent een wereldveroudering van 40 jaar per minuut.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Dinosaurussen
BerichtGeplaatst: di 01 aug 2017 12:10 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik denk dat de dinosaurus nodig was om het landschap te schapen zodat het bewoonbaar werd voor de mens.
Het klopt inderdaad dat de dag erna of enkele dagen, de mens kwam MAAR
dan gaan wij ervan uit dat de zes dagen werk, echt zes dagen waren.
Daar geloof ik niet in want voor God is een dag als een jaar of een jaar als een dag, ik weet het niet goed meer.
Als God iets in zijn tijdschema doet, dan is dat anders dan de mens zijn tijdschema denk ik.
Ik denk dat wij dus eerder over jaren spreken, misschien wel decennia
Ik geloof dat er dinosaurussen zijn geweest maar ik geloof ook dat de satan bewijs in de grond steekt om ons te misleiden.
Ik weet het dus niet.
En die laatste zin, is het wijste om te denken, denk ik.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Dinosaurussen
BerichtGeplaatst: di 08 aug 2017 20:47 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Jimmy schreef:
Daar geloof ik niet in want voor God is een dag als een jaar of een jaar als een dag, ik weet het niet goed meer.


1 dag is als duizend jaar en 1000 jaar als 1 dag. Dus zes dagen zijn als zesduizend jaar, en de afgelopen duizend jaar als 1 dag? Ik geloof wel dat de schepping in zes dagen plaatsvond, omdat er geschreven staat dat God in zes dagen de hemel en de aarde en de zee en alles daarin geschapen heeft. En, dat geloof ik.

Het feit dat voor God 1 dag als 1000 jaar is betekent dat tijd voor Hem niet relevant is. Het is een menselijke gedachte dit anders in te vullen omdat wij niet kunnen begrijpen dat Hij alles in zes dagen gemaakt heeft.

Exodus 20: "in zes dagen heeft de HEERE de hemel en de aarde gemaakt, de zee, en al wat erin is"


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.