Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 29 mar 2024 07:26

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Psalmen 91
BerichtGeplaatst: zo 10 jun 2018 09:06 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Psalmen 91 is al aan de orde gekomen. Het is duidelijk dat God ons 24 uur beschermt, het onheil komt niet tot ons. Ik citeer uit Psalmen 91: "Al zullen er duizend vallen aan uw zijde en tienduizend aan uw rechterhand – bij u zal het onheil niet komen."

In https://www.youtube.com/watch?v=a-jBsf-bANE legt Joseph Prince uit dat we door God geliefd zijn. God is een Lieve Vader, Die voor ons zorgt, Die ons beschermt, Die van ons houdt.

Is er dan geen kwaad? Zeker wel. We lezen in dezelfde Psalm: "Slechts met uw ogen zult u het aanschouwen, u zult de vergelding aan de goddelozen zien. Want U, HEERE, bent mijn toevlucht.". Inderdaad, we aanschouwen het onheil. Maar ook nu bevestigt Psalmen 91 Gods bescherming: "Geen onheil zal u overkomen, geen plaag zal uw tent naderen. Want Hij zal voor u Zijn engelen bevel geven dat zij u bewaren op al uw wegen."

God stuurt dus Zijn engelen, om ons te dienen en te beschermen! Leven wij volledig in Zijn Rust? Laten we ons volledig door Hem dragen? Vragen die iedere gelovige zichzelf zou moeten stellen. Wat belijden we?

Ik belijd dat ik de gerechtigheid Gods in Christus ben, en dat al zullen er duizend vallen aan uw zijde en tienduizend aan uw rechterhand – bij u zal het onheil niet komen!

Belijd jij dat ook?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Psalmen 91
BerichtGeplaatst: zo 10 jun 2018 11:53 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Mijn vrouw heeft de gave van profetie. Zie hoort en ziet Jezus vaak.
Hij citeerde haar ook eens deze tekst met het oog op de toekomst.
We zullen dit letterlijk gaan meemaken in Nederland.
We zullen in de toekomst duizenden doden links en rechts van ons zien vallen en we zullen het aanschouwen, en het zal ons niet treffen. Ook niet onze familie en ook niet onze vrienden. Jezus profeteerde haar dat Hij ze allemaal zal beschermen en redden (al is een deel nu nog atheïst) . In die tijd gaan wij als christenen een hele grote rol spelen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Psalmen 91
BerichtGeplaatst: zo 10 jun 2018 12:57 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Broeder Gait schreef:
We zullen in de toekomst duizenden doden links en rechts van ons zien vallen en we zullen het aanschouwen, en het zal ons niet treffen. Ook niet onze familie en ook niet onze vrienden. Jezus profeteerde haar dat Hij ze allemaal zal beschermen en redden (al is een deel nu nog atheïst) . In die tijd gaan wij als christenen een hele grote rol spelen.


Wanneer? En hoe?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Psalmen 91
BerichtGeplaatst: zo 10 jun 2018 15:43 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Bijbelonderzoeker schreef:
Broeder Gait schreef:
We zullen in de toekomst duizenden doden links en rechts van ons zien vallen en we zullen het aanschouwen, en het zal ons niet treffen. Ook niet onze familie en ook niet onze vrienden. Jezus profeteerde haar dat Hij ze allemaal zal beschermen en redden (al is een deel nu nog atheïst) . In die tijd gaan wij als christenen een hele grote rol spelen.


Wanneer? En hoe?

Dat zei God er niet bij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Psalmen 91
BerichtGeplaatst: wo 13 jun 2018 14:48 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
ook hier een mooi lied bij. https://youtu.be/kgvx9drZXpk

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.