Forum www.gelooft.com

Het is momenteel do 28 mar 2024 13:28

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: "Wij" hebben Jezus gekruisigd
BerichtGeplaatst: ma 04 jun 2018 21:24 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Jezus Christus is voor onze zonden gekruisigd. Hij is opgestaan uit de dood, en heeft daarom de weg naar het eeuwige leven voor ons vrijgemaakt! Het zijn onze zonden die de kruisiging noodzakelijk maakten, en daarom is het "onze" schuld dat Jezus gekruisigd is. In feite hebben "wij" Jezus gekruisigd. God heeft ons zo lief, dat dit de enige mogelijkheid was om ons te redden. Dank God hiervoor! Het is niet het werk van satan. Onze schuld, Gods oplossing en offer, voor ons!

Er zijn vele personen die schuldig zijn aan de kruisiging van de Heere Jezus. Hij Zelf zegt in Matt. 26 dat dit door "de handen der zondaren" zal gebeuren. Petrus zegt immers dat zij Hem hebben gekruisigd. En, Pontius Pilatus is (mede)verantwoordelijke.

Maar als wij door de Genade van de Heilige Geest in ons eigen hart leren blikken en overtuigd worden van zonde, gerechtigheid en oordeel, dan gaan we de verantwoordelijkheid bij onszelf neerleggen: "’t en zijn de Joden niet Heer’Jesu, die U kruisten… Ik ben ’t o Heer’ die U dit heb gedaan… Dit is al geschied, helaas, om mijne zonden.", is een bekende regel uit een gedicht. Ik heb het gedaan!

Maar wat een wonder als we dan door Genade gaan leren verstaan dat Jezus de vervloekte kruisdood is gestorven om mij van de vloek der wet te verlossen. Dat geeft stof tot eeuwige verwondering!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 05 jun 2018 04:11 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
AMEN.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.