Forum www.gelooft.com

Het is momenteel do 18 apr 2024 15:14

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Offerbloed en het kruis
BerichtGeplaatst: za 03 mar 2018 11:01 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
.Zie het Lam van God dat de zonden der wereld wegdraagt. Alleen Gods genade brengt verlossing.
Jezus aanvaarden betekent ook zijn offer aanvaarden. Velen leven als vijanden van het kruis.Vanaf het begin wilde de mens als God zijn. Mensen hebben nu eenmaal een sterk ego. Wie de genade van de vergeving wil ontvangen kan niet voorbij gaan aan het offer Jezus Christus onze Heer.


God> degenen die hem "Allah" of "Mohammed" noemen, is er de VERGEVING van de zonden?
Want er is geen vergeving van zonden zonder de bloedige verzoening (Lv 17:11; Heb 9:22).

Leviticus 17:11
11 Want het leven van het vlees is in het bloed; en ik heb het u op het altaar gegeven om verzoening voor uw zielen te doen; want het is het bloed, dat verzoening doet voor de ziel.

Hebreeën 9:22
22 En bijna alle dingen zijn door de wet gereinigd met bloed; en zonder bloedstorting is er geen vergeving [van zonde].

Het kruis is het symbool van verlossing. Daarvan zingen die Jezus aannemen.
https://www.youtube.com/watch?v=yXAqoZuYvyA

De laatste boodschap van Billy Graham https://www.youtube.com/watch?v=b4TMuee7Ir8

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Offerbloed en het kruis
BerichtGeplaatst: zo 04 mar 2018 12:50 
Offline
Route begonnen
Route begonnen

Lid geworden op: do 19 nov 2015 02:30
Berichten: 186
Een mooi tekstgedeelte die wij geregeld gebruiken in onze kleine huisgemeente wanneer wij wekelijks het avondmaal/de maaltijd van de Heer gebruiken.
Telkens word ik bij het lezen hiervan overweldigd door emoties en door dankbaarheid voor wat Jezus ten behoeve van ons heeft gedaan.

https://youtu.be/qThP5zBIYPg "O Hoofd vol bloed en wonden ......".

JESAJA 52:13 - 53:12

13 Zie, mijn knecht zal voorspoedig zijn, hij zal verhoogd, ja, ten hoogste verheven zijn.
14 Zoals velen zich over u ontzet hebben (zozeer misvormd, niet meer menselijk was zijn verschijning, en niet meer als die der mensenkinderen zijn gestalte)
15 Zo zal hij vele volken doen opspringen, om hem zullen koningen verstommen, want wat hun niet verteld was, zien zij, en wat zij niet gehoord hadden, vernemen zij.

1 Wie gelooft, wat wij gehoord hebben, en aan wie is de arm des Heren geopenbaard?
2 Want als een loot schoot hij op voor zijn aangezicht, en als een wortel uit dorre aarde; hij had gestalte noch luister, dat wij hem zouden hebben aangezien, noch gedaante, dat wij hem zouden hebben begeerd.
3 Hij was veracht en van mensen verlaten, een man van smarten en vertrouwd met ziekte, ja, als iemand, voor wie men het gelaat verbergt; hij was veracht en wij hebben hem niet geacht.
4 Nochtans, onze ziekten heeft hij op zich genomen, en onze smarten gedragen; wij echter hielden hem voor een geplaagde, een door God geslagene en verdrukte.
5 Maar om onze overtredingen werd hij doorboord, om onze ongerechtigheden verbrijzeld; de straf die ons de vrede aanbrengt, was op hem, en door zijn striemen is ons genezing geworden.
6 Wij allen dwaalden als schapen, wij wendden ons ieder naar zijn eigen weg, maar de Here heeft ons aller ongerechtigheid op hem doen neerkomen.
7 Hij werd mishandeld, maar hij liet zich verdrukken en deed zijn mond niet open; als een lam dat ter slachting geleid wordt, en als een schaap dat stom is voor zijn scheerders, zo deed hij zijn mond niet open.
8 Hij is uit verdrukking en gericht weggenomen, en wie onder zijn tijdgenoten bedacht, dat hij is afgesneden uit het land der levenden? Om de overtreding van mijn volk is de plaag op hem geweest.
9 En men stelde zijn graf bij de goddelozen; bij de rijke was hij in zijn dood, omdat hij geen onrecht gedaan heeft en geen bedrog in zijn mond is geweest.
10 Maar het behaagde de Here hem te verbrijzelen. Hij maakte hem ziek. Wanneer hij zichzelf ten schuldoffer gesteld zal hebben, zal hij nakomelingen zien en een lang leven hebben en het voornemen des Heren zal door zijn hand voortgang hebben.
11 Om zijn moeitevol lijden zal hij het zien tot verzadiging toe; door zijn kennis zal mijn knecht, de rechtvaardige, velen rechtvaardig maken, en hun ongerechtigheden zal hij dragen.
12 Daarom zal Ik hem een deel geven onder velen en met machtigen zal hij de buit verdelen, omdat hij zijn leven heeft uitgegoten in de dood, en onder de overtreders werd geteld, terwijl hij toch veler zonden gedragen en voor de overtreders gebeden heeft.

_________________
"Wij dan, gerechtvaardigd uit het geloof, hebben vrede met God door onze Heer, Jezus Christus."

Romeinen 5:1 - NBG-51.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Offerbloed en het kruis
BerichtGeplaatst: ma 05 mar 2018 07:11 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Bedankt voor de bijdrage en het prachtige lied. Het is ongelovelijk wat de Heer voor ons als zondaren gedaan heeft.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Offerbloed en het kruis
BerichtGeplaatst: ma 05 mar 2018 12:24 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Ook onze huidige fouten wordt aan het kruis van Jezus genageld.
In kerken kunnen we soms iets meekrijgen, waardoor het offer kleiner wordt. Geleerd wordt er dat je het vagevuur nog in moet of dat we wel voor alle zonden moeten hebben gebeden om vergeving, waardoor het idee leeft dat we bij het vergeten ervan er nog zonden zijn dat niet weg gedragen is aan het kruis. Zo is het allemaal niet. De Genade is groot! Alles wordt je vergeven, in relatie met Hem.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Offerbloed en het kruis
BerichtGeplaatst: ma 05 mar 2018 14:48 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Broeder Gait schreef:
Ook onze huidige fouten wordt aan het kruis van Jezus genageld.
In kerken kunnen we soms iets meekrijgen, waardoor het offer kleiner wordt. Geleerd wordt er dat je het vagevuur nog in moet of dat we wel voor alle zonden moeten hebben gebeden om vergeving, waardoor het idee leeft dat we bij het vergeten ervan er nog zonden zijn dat niet weg gedragen is aan het kruis. Zo is het allemaal niet. De Genade is groot! Alles wordt je vergeven, in relatie met Hem.


Ik geloof dat we permanent gewassen worden door het Bloed van Christus. Het zou niet best zijn als we iedere zonde moeten belijden, en om vergeving moeten vragen. Ik weet zeker dat jij en ik zonden hebben waar we niks van weten. Zelfs als we even twijfelen of zwak zijn, zondigen we al. Zelfs als we even twijfelen of God ons wel in alles voorziet, zondigen we al. Als we ten onrechte boos zijn op iemand, zondigen al. De Bijbel leert ons dat als de zonde toeneemt, dat de Genade des te meer toeneemt. Er staat immers geschreven:

De wet echter kwam er nog bij opdat de overtreding zou toenemen, maar waar de zonde is toegenomen, daar is de genade meer dan overvloedig geweest.

Dus door de wet is de mens zelfs nog zondiger geworden. De genade is nog overvloediger! Gelukkig en Gods zij dank! We hoeven dus geen seconde angst te hebben dat we een zonde vergeten!

En natuurlijk moeten we, als we falen, proberen de schade te herstellen. Natuurlijk moeten we ons verontschuldigen wanneer we iemand onrecht aandoen, en natuurlijk moeten we elkaar vergeven, en ook hierin moeten we beseffen dat we zonder Hem niks kunnen. Zonder Hem kunnen we niks goeds doen, kunnen we elkaar niet vergeven. Wanneer we dat beseffen, zullen we vrucht dragen.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Offerbloed en het kruis
BerichtGeplaatst: wo 07 mar 2018 05:27 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Dirk schreef:
Broeder Gait schreef:
Ook onze huidige fouten wordt aan het kruis van Jezus genageld.
In kerken kunnen we soms iets meekrijgen, waardoor het offer kleiner wordt. Geleerd wordt er dat je het vagevuur nog in moet of dat we wel voor alle zonden moeten hebben gebeden om vergeving, waardoor het idee leeft dat we bij het vergeten ervan er nog zonden zijn dat niet weg gedragen is aan het kruis. Zo is het allemaal niet. De Genade is groot! Alles wordt je vergeven, in relatie met Hem.


Ik geloof dat we permanent gewassen worden door het Bloed van Christus. Het zou niet best zijn als we iedere zonde moeten belijden, en om vergeving moeten vragen. Ik weet zeker dat jij en ik zonden hebben waar we niks van weten. Zelfs als we even twijfelen of zwak zijn, zondigen we al. Zelfs als we even twijfelen of God ons wel in alles voorziet, zondigen we al. Als we ten onrechte boos zijn op iemand, zondigen al. De Bijbel leert ons dat als de zonde toeneemt, dat de Genade des te meer toeneemt. Er staat immers geschreven:

De wet echter kwam er nog bij opdat de overtreding zou toenemen, maar waar de zonde is toegenomen, daar is de genade meer dan overvloedig geweest.

Dus door de wet is de mens zelfs nog zondiger geworden. De genade is nog overvloediger! Gelukkig en Gods zij dank! We hoeven dus geen seconde angst te hebben dat we een zonde vergeten!

En natuurlijk moeten we, als we falen, proberen de schade te herstellen. Natuurlijk moeten we ons verontschuldigen wanneer we iemand onrecht aandoen, en natuurlijk moeten we elkaar vergeven, en ook hierin moeten we beseffen dat we zonder Hem niks kunnen. Zonder Hem kunnen we niks goeds doen, kunnen we elkaar niet vergeven. Wanneer we dat beseffen, zullen we vrucht dragen.
Mooie uitleg. Daar ben ik het mee eens.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.