Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 29 mar 2024 05:52

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 25 dec 2017 14:10 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
GEBOREN OM TE STERVEN, ZODAT JIJ KUNT LEVEN!

Lukas 2
En dit zal voor u het teken zijn: u zult het Kindje vinden in doeken gewikkeld en liggend in de kribbe.

Waarschijnlijk ken je het geboorte-verhaal van Jezus wel?! In Lukas 2 lezen we:

En het geschiedde, toen zij daar waren, dat de dagen vervuld werden dat zij baren zou, en zij baarde haar eerstgeboren Zoon, wikkelde Hem in doeken en legde Hem in de kribbe, omdat er voor hen geen plaats was in de herberg.

Maar heb jij je ooit afgevraagd waarom het een teken is dat het Kind in doeken gewikkeld moest worden (Lukas 2:12)?

Een kribbe is eigenlijk een voedertrog voor vee. In de tijd van Jezus was een voedertrog een groot rechthoekig stenen blok met een uitgehouwen gat. Baby Jezus werd dus, in doeken gewikkeld, in zo'n stenen trog gelegd! Wat is het teken nu eigenlijk? Degenen die de lege graftombe (The Garden Tomb in Jeruzalem) hebben gezien, hebben een uit de rotsen gehouwen graf gezien, lijkende op een trog. En, in Markus 15 maakt de Bijbel ons duidelijk dat Jezus na de kruisiging en Zijn dood in doeken gewikkeld werd, en in dit uit rotsen gehouwen graf gelegd werd:

En deze kocht fijn linnen en nadat hij Hem van het kruis afgenomen had, wikkelde hij Hem in dat fijne linnen en legde Hem in een graf dat in een rots uitgehakt was; en hij wentelde een steen voor de ingang van het graf.

Toen de engel mededeelde dat Jezus in doeken gewikkeld, in een stenen trog gelegd moest worden, verwees hij dus naar de dood van Jezus. Jezus was het enige kind, dat geboren werd om te sterven. Als we ons dat realiseren, kunnen wij begrijpen hoeveel God van ons houdt! God heeft Zijn Zoon gegeven voor dat ene doel, om voor jouw en mijn zonden te sterven. Jezus leefde om voor jou en mij te sterven, zodat wij overvloedig en eeuwig zullen leven!

Een gezegend Kerstfeest gewenst!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 26 dec 2017 20:59 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Mooi. Dat beeld zag ik er niet in. Fijn dat je het deelde. Zo zie je toch weer allerlei vooruitverwijzingen naar het grote offer dat Jezus later bracht. Daarbij geloof ik ook dat Jezus op de aarde was om ons te onderwijzen in de weg van geloof en naastenliefde.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 27 dec 2017 06:01 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Bedankt voor dat beeld. Ja er is niets in de bijbel zonder reden. Ik heb dat nu ook voor de eerste keer gehoord.
Ik heb altijd gedacht dat de kinderen toendertijd. en ook nog veel later, in doeken gewikkeld werden.
Dank U Heer voor Uw liefde voor ons. Een liefde die Zijn Leven geeft.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.