Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 29 mar 2024 06:24

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Gered door de Liefde
BerichtGeplaatst: di 12 dec 2017 14:32 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Romeinen 13:8 (HTB)

Wij mogen bij niemand in de schuld staan. Maar één ding blijven we elkaar schuldig en dat is de liefde. Wie zijn medemens liefheeft, voldoet daarmee aan de wetten van God.

Velen noemen vele zaken op die je moet doen om gered te zijn, de ene zegt: houd de sabbat en de tien geboden, de andere zegt:laat je dopen als volwassene en weer een ander zegt: je moet geloof hebben om gered te worden. Wel ik zeg dat wie zijn medemens liefheeft gered word. Want er staat duidelijk geschreven dat als je elkaar liefhebt je voldoet aan de wetten van God. Al de dingen die een mens moet doen volgens de velen geloven vallen daarmee in het niets. Ja, zelfs een mens die niet in God gelooft, maar goed is van hart en zijn medemens liefheeft word gered. U kan zeggen: maar er staat geschreven: bemin God. Dan zeg ik u dat dat een wet is en dan verwijs ik naar Romeinen 13:8. Wie zijn naaste liefheeft voldoet daarmee aan de wetten van God. U kan zeggen: er staat geschreven dat men gered is door geloof! Maar dat is ook weer een wet: u moet geloof hebben om gered te worden. Men moet Christus aanvaardden om gered te worden! En al dat ik hoor zijn wetten. Wetten van God. Wel ieder die zijn naaste liefheeft voldoet aan de wetten van God. Het is dus niet meer nodig om elkaar te beoordelen op deze wetten, maar op de liefde. Ik weiger om te geloven dat eenieder die zijn medemens liefheeft maar niet in God gelooft of niet voldoet aan eender welke wet, niet gered word. Dat die persoon naar de hel gaat. De hel is er voor de echte slechte mensen, niet voor de goede. Er gaat geen enkele goede verloren. Want de goede zullen, ongeacht hun geloof, hun medemens liefhebben en zo zullen ze God kennen, al geloven ze misschien niet in Hem, toch kennen ze Hem, want God IS liefde. Wanneer de slechte mensen verloren gaan zullen wij dat normaal vinden maar God zal om hen treuren, zoals geschreven staat, God wilt dat niemand verloren gaan. Maar door hun keuzes en hun karakter, hebben zij hun ziel bevuild en kwaadaardig gemaakt. God treurt hierom want Hij weet dat zij ook anders hadden kunnen zijn. God treurt om hen want Hij weet dat ze ook goed hadden kunnen worden. Maar ieder die zijn medemens liefheeft, die schaapt zijn ziel naar de Heiligheid toe. En die word gered. Er gaat geen enkele liefdevolle ziel naar de Hel. Dat kan ik niet geloven en ieder die dat wel gelooft raad ik aan om te groeien in de genade. En om te ontdekken wat deze genade betekent. Ik heb gebeden, voor mijn nonkel, want ik weet niet of hij Christen was, en ik bad om vergeving en aanvaardding in het Koninkrijk. En vervolgens geloofde ik dat God dat zou doen, want er staat geschreven dat wanneer wij Hem iets vragen in gebed, we geloof moeten hebben dat we het krijgen. Wel ik heb daar geloof in, ik moet, want er staat geschreven dat het zo hoort. En mijn geloof is gegroeid, want God zei: Hij is gered. IK kon dat niet zeggen, ik wou dat ik het kon zeggen tegen de gezinsleden, maar ik kon het niet. Maar nu kan ik het wel. Hij is gered, ongeacht wat hij geloofde. Want hij had zijn medemens lief en doordat hij de liefde kende, kende hij ook God. Hij gaat niet verloren, dat is onmogelijk, hij gaat niet naar de hel, dat is onmogelijk. Want er staat geschreven:
Romeinen 13:8 (HTB)

Wij mogen bij niemand in de schuld staan. Maar één ding blijven we elkaar schuldig en dat is de liefde. Wie zijn medemens liefheeft, voldoet daarmee aan de wetten van God.

Kom dan nu maar af met alle vereisten, laat maar horen hoe weinig genade ge kent. En laat maar zien hoe liefdeloos ge bent. Kom maar af met te zeggen dat hij geloof moet hebben, dat hij Christus moest aanvaardden. Kom maar af met alle domme praat die laat zien hoe weinig ge God kent. Ieder liefdevolle mens word gered. Want wie zijn naaste liefheeft, voldoet daarmee aan de wetten van God. Want wij zijn naaste liefheeft, kent God. Want God is, liefde.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gered door de Liefde
BerichtGeplaatst: wo 13 dec 2017 13:16 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Paulus :
Wie zonder de wet hebben gezondigd , zullen ook zonder de wet omkomen en
die met de wet hebben gezondigd , zullen door de wet worden veroordeeld .
Niet de hoorders van de wet zijn rechtvaardig in Gods oog ; ALLEEN de onderhouders van de wet worden gerechtvaardigd .
___
Wanneer heidenen die de wet niet hebben , uit zichzelf doen wat de wet verlangt , zijn zij zichzelf tot wet .
Al bezitten zij de wet dan niet .
Door hun daden tonen zij , dat de wet in hun harten geschreven staat .,
waarbij komt : het getuigenis van hun geweten , terwijl hun gedachten hen over en weer beschuldigen of ook wel vrijspreken .
In afwachting van de dag , waarop God , volgens mijn evangelie : over de verborgen daden van de mens zal oordelen :
door Christus -Jezus .
____________________________________________________________________________
Johannes : eerste brief 4 : 7
Vrienden , laten wij elkander liefhebben , want de liefde komt van God
Iedereen die liefheeft is een kind van God en kent God
De mens zonder liefde kent God niet , WANT GOD IS LIEFDE
......
1 Johannes 5 :1-4
IEDEREEN die gelooft dat Jezus de Verlosser is , is een kind van God .
Welnu :wie de vader liefheeft bemint ook het kind .
WILLEN wij God liefhebben EN Zijn geboden onderhouden , dan moeten wij ook Gods kinderen liefhebben .
Dat is onze maatstaf.
God beminnen wil zeggen Zijn geboden onderhouden en Zij geboden zijn niet moeilijk te onderhouden ,
want ieder die uit God geboren is overwint de wereld
En het wapen waarmee wij overwinnen is geen ander dan ONS geloof
-----
1 Johannes 3 : 11 - 24 : Het gebod van de liefde


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gered door de Liefde
BerichtGeplaatst: wo 13 dec 2017 17:19 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Bedankt Franny voor je inzichten, vooral voor dit: Johannes : eerste brief 4 : 7
Vrienden , laten wij elkander liefhebben , want de liefde komt van God
Iedereen die liefheeft is een kind van God en kent God
De mens zonder liefde kent God niet , WANT GOD IS LIEFDE

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gered door de Liefde
BerichtGeplaatst: wo 13 dec 2017 17:26 
Offline
Route begonnen
Route begonnen

Lid geworden op: do 19 nov 2015 02:30
Berichten: 186
Zelfs degene die ons háát, moeten we liefhebben en hun wél doen, een wéldoener voor hen zijn (Mat. 5:38-48).

_________________
"Wij dan, gerechtvaardigd uit het geloof, hebben vrede met God door onze Heer, Jezus Christus."

Romeinen 5:1 - NBG-51.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gered door de Liefde
BerichtGeplaatst: wo 13 dec 2017 18:01 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Het is beter van andere dingen te verlangen die je zelf ook kan doen :)
Ik ben dus al blij als wij anderen helpen en er voor hen zijn, al is het maar af en toe een luisterend oor zijn
een woord van bemoediging.
En de verschillende geboden van de Wet die met liefhebben hebben te maken: niet stelen, geen valse getuigenis uitvoeren enzoverder.

Vele komen af met de verschillende vormen van liefde: zo categoriseren ze andere in groepen.
Dit betekent dat sommige hun liefde niet goed genoeg is.
Ik doe daar niet aan mee.

Als je je naaste lief hebt dan heb je liefde in mijn ogen. Punt.
Nu kunnen we, zoals u, het gedrag verwachten van een Heilige, ik ben al blij met het gedrag van een gewone mens.
Als wij het gedrag van een Heilige moeten aanhalen om gered te worden, dan zullen er niet veel gered worden.

Als wij elkaar liefhebben, dan ben ik zeker dat wij, ookal geloven wij niet, God kennen. Want het is heel simpel zoals Franny aantoont: men kan niet liefhebben zonder God te kennen.
Dus ook al geloven wij niet in God, als wij elkaar liefhebben kennen wij God. Dat klinkt heel raar en het is het ook, maar Gods wegen zijn nu eenmaal mysterieus en ondoorgrondelijk.
Het is heel simpel, zonder God kunnen wij niet liefhebben. Het is door de Liefde van God dat wij in staat zijn andere lief te hebben.
Ja het is ingewikkeld, dat is waar, maar ik geloof het.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gered door de Liefde
BerichtGeplaatst: wo 13 dec 2017 18:35 
Offline
Route begonnen
Route begonnen

Lid geworden op: do 19 nov 2015 02:30
Berichten: 186
We worden in het NT ook "heiligen" en een "heilig volk" genoemd.

Het probleem is dat in de wereld de één de betekenis van het woord "heilig" of "heilige" een andere betekenis geeft dan de andere :).

De ene denkt daarbij aan "een vroom persoon", en de andere aan "het afgezonderd zijn voor een bepaald doel".

In het NT zijn de grondwoorden verschillend voor "vrome" en "heilige" :).

_________________
"Wij dan, gerechtvaardigd uit het geloof, hebben vrede met God door onze Heer, Jezus Christus."

Romeinen 5:1 - NBG-51.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gered door de Liefde
BerichtGeplaatst: wo 13 dec 2017 18:49 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Wij worden, in mijn opinie, enkel Heilig genoemd omdat wij de Heilige Geest bezitten en die is Heilig. Door naar Hem te luisteren en te gehoorzamen doen wij goede dingen en kan de Heiligheid tot uiting komen.
Maar niemand kan de Heiligheid bereiken waarvan ik spreek, dat kon enkel Christus in mijn mening?

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gered door de Liefde
BerichtGeplaatst: wo 13 dec 2017 19:30 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
1 Johannes 3
De kinderen van God zondigen niet
----------------------------------------------
4- 10:
Wie zonde doet bedrijft boosheid , want de zonde IS de boosheid .
En gij weet dat Christus verschenen is om de zonde weg te nemen , en er is in HEM geen zonde .
Wie in Hem blijft zondigt niet ; de zondaar heeft Hem niet gezien en kent Hem niet .
7- Kinderen laat u niet misleiden : wie het goede doet is heilig zoals Hij
Wie zondigt is een kind van de duivel ,want de duivel zondigt vanaf het begin en
de Zoon van God is juist gekomen , om het werk van de duivel ongedaan te maken .
9- Een kind van God zondigt niet , want de goddelijke kiem blijft werkzaam in hem ;
hij kan zelfs niet zondigen , want hij is uit God geboren .
Hieraan kan men de kinderen van God en de kinderen van de duivel onderscheiden :
wie het goede NIET doet is Gods kind niet , allerminst hij die zijn broeder niet liefheeft
----
1 Johannes 3
Het gebod van de liefde
-------------------------------
11 -15 :
Want dit is de boodschap die gij vanaf het begin gehoord hebt , dat wij elkaar moeten beminnen .
Wij mogen niet zijn zoals Kain , die een kind van de boze was en zijn broeder vermoordde .
En waarom vermoordde hij hem ?
Omdat zijn eigen daden slecht waren en die van zijn broeder goed .

Broeders wees niet verwonderd als de wereld u haat .
Wij zijn overgegaan van de dood naar het leven ;
wij weten het , omdat wij onze broeders liefhebben .
De mens zonder liefde is nog in het gebied van de dood .
Ieder die zijn broeder haat is een moordenaar , en gij weet dat een moordenaar geen eeuwig leven in zich heeft .


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gered door de Liefde
BerichtGeplaatst: zo 17 dec 2017 09:18 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Jimmy schreef:
Romeinen 13:8 (HTB)

Wij mogen bij niemand in de schuld staan. Maar één ding blijven we elkaar schuldig en dat is de liefde. Wie zijn medemens liefheeft, voldoet daarmee aan de wetten van God.

Velen noemen vele zaken op die je moet doen om gered te zijn, de ene zegt: houd de sabbat en de tien geboden, de andere zegt:laat je dopen als volwassene en weer een ander zegt: je moet geloof hebben om gered te worden. Wel ik zeg dat wie zijn medemens liefheeft gered word. Want er staat duidelijk geschreven dat als je elkaar liefhebt je voldoet aan de wetten van God. Al de dingen die een mens moet doen volgens de velen geloven vallen daarmee in het niets. Ja, zelfs een mens die niet in God gelooft, maar goed is van hart en zijn medemens liefheeft word gered. U kan zeggen: maar er staat geschreven: bemin God. Dan zeg ik u dat dat een wet is en dan verwijs ik naar Romeinen 13:8. Wie zijn naaste liefheeft voldoet daarmee aan de wetten van God. U kan zeggen: er staat geschreven dat men gered is door geloof! Maar dat is ook weer een wet: u moet geloof hebben om gered te worden. Men moet Christus aanvaardden om gered te worden! En al dat ik hoor zijn wetten. Wetten van God. Wel ieder die zijn naaste liefheeft voldoet aan de wetten van God. Het is dus niet meer nodig om elkaar te beoordelen op deze wetten, maar op de liefde. Ik weiger om te geloven dat eenieder die zijn medemens liefheeft maar niet in God gelooft of niet voldoet aan eender welke wet, niet gered word. Dat die persoon naar de hel gaat. De hel is er voor de echte slechte mensen, niet voor de goede. Er gaat geen enkele goede verloren. Want de goede zullen, ongeacht hun geloof, hun medemens liefhebben en zo zullen ze God kennen, al geloven ze misschien niet in Hem, toch kennen ze Hem, want God IS liefde. Wanneer de slechte mensen verloren gaan zullen wij dat normaal vinden maar God zal om hen treuren, zoals geschreven staat, God wilt dat niemand verloren gaan. Maar door hun keuzes en hun karakter, hebben zij hun ziel bevuild en kwaadaardig gemaakt. God treurt hierom want Hij weet dat zij ook anders hadden kunnen zijn. God treurt om hen want Hij weet dat ze ook goed hadden kunnen worden. Maar ieder die zijn medemens liefheeft, die schaapt zijn ziel naar de Heiligheid toe. En die word gered. Er gaat geen enkele liefdevolle ziel naar de Hel. Dat kan ik niet geloven en ieder die dat wel gelooft raad ik aan om te groeien in de genade. En om te ontdekken wat deze genade betekent. Ik heb gebeden, voor mijn nonkel, want ik weet niet of hij Christen was, en ik bad om vergeving en aanvaardding in het Koninkrijk. En vervolgens geloofde ik dat God dat zou doen, want er staat geschreven dat wanneer wij Hem iets vragen in gebed, we geloof moeten hebben dat we het krijgen. Wel ik heb daar geloof in, ik moet, want er staat geschreven dat het zo hoort. En mijn geloof is gegroeid, want God zei: Hij is gered. IK kon dat niet zeggen, ik wou dat ik het kon zeggen tegen de gezinsleden, maar ik kon het niet. Maar nu kan ik het wel. Hij is gered, ongeacht wat hij geloofde. Want hij had zijn medemens lief en doordat hij de liefde kende, kende hij ook God. Hij gaat niet verloren, dat is onmogelijk, hij gaat niet naar de hel, dat is onmogelijk. Want er staat geschreven:
Romeinen 13:8 (HTB)

Wij mogen bij niemand in de schuld staan. Maar één ding blijven we elkaar schuldig en dat is de liefde. Wie zijn medemens liefheeft, voldoet daarmee aan de wetten van God.

Kom dan nu maar af met alle vereisten, laat maar horen hoe weinig genade ge kent. En laat maar zien hoe liefdeloos ge bent. Kom maar af met te zeggen dat hij geloof moet hebben, dat hij Christus moest aanvaardden. Kom maar af met alle domme praat die laat zien hoe weinig ge God kent. Ieder liefdevolle mens word gered. Want wie zijn naaste liefheeft, voldoet daarmee aan de wetten van God. Want wij zijn naaste liefheeft, kent God. Want God is, liefde.


Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn enige Zoon gegeven heeft, opdat een ieder die in Hem geloofd niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.

Johannes 5:24 Het Boek:
24 Het is zoals Ik zeg: wie naar mijn woorden luistert en gelooft in Hem die Mij gestuurd heeft, heeft eeuwig leven. Over zo iemand wordt geen oordeel uitgesproken, maar die is overgeplaatst uit de dood in het leven.



Het is beide. Geloven en luisteren naar Zijn woorden (dus er ook naar handelen).
Echter niemand is volmaakt. Daarom hebben we altijd het kruis van Jezus nodig. Ik blijf in Zijn kruisoffer geloven. Hij is niet voor niets aan het kruis gegaan.
Als het alleen maar om het liefdevol leven ging (al zijn we daarin zeer beperkt), dan had Jezus niet voor ons aan het kruis hoeven gaan.
Kijk vol verwondering naar het offer dat Hij vanuit de grootste liefde die er is, namelijk de liefde voor zijn vrienden, op Golgota aan het kruis bracht!

Mensen die liefdevol zijn en Jezus nog niet als verlosser kennen, zullen Jezus ook ontmoeten op een dag. Want de liefde drijft je naar jouw verlosser.
Vele moslims krijgen zo dromen van Jezus en worden daarom christen. Nog niet eens zozeer vanwege hun liefde, maar vanwege hun oprechte zoektocht naar de waarheid.
Zo zijn er anderen die op het sterfbed Jezus ontmoeten. Er zijn mensen die door een bijna dood ervaring christen werden, omdat ze Jezus ontmoet hebben.

Ik zeg het altijd zo: Het geloof in Jezus is de weg, de Liefde is het doel. Een huis zonder een deur kom je niet binnen. Jezus is de deur.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gered door de Liefde
BerichtGeplaatst: zo 17 dec 2017 09:25 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Het avondmaal laat het ook zien.
Niet alleen het één worden met Jezus en vergeven worden door Zijn reinigende bloed.
Het brood is ook symbool van het Woord van God dat we tot ons nemen. Zijn Woorden in bijvoorbeeld de Bijbel dienen tot geestelijk voedsel.
De wijn staat ook symbool voor het levend water, waardoor we eeuwig leven.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gered door de Liefde
BerichtGeplaatst: zo 17 dec 2017 19:40 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Natuurlijk was zijn kruisoffer nodig, want zonder dat offer hadden wij nooit de genade gekregen. En als wij de genade niet hadden gekregen, dan hadden wij mogen liefhebben zoals Jezus ons liefhad, het maakte niks uit, want wij waren bevuild door de zonde.
Maar door Christus zijn wij allen witgewassen van die zonde. En kunnen wij nu een nieuwe start maken.
Jezus zijn offer was dus wel degelijk nodig.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gered door de Liefde
BerichtGeplaatst: zo 17 dec 2017 19:42 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Nergens heb ik gezegd dat zijn offer niet nodig was. Sterker nog, zonder zijn offer hadden wij nooit liefde voor een ander kunnen hebben. Want wij hebben elkaar lief omdat God ons lief had. En wie liefheeft, je mag het draaien en keren zoals je wilt, kent God. Want God is liefde.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gered door de Liefde
BerichtGeplaatst: di 19 dec 2017 03:19 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Jimmy schreef:
Nergens heb ik gezegd dat zijn offer niet nodig was. Sterker nog, zonder zijn offer hadden wij nooit liefde voor een ander kunnen hebben. Want wij hebben elkaar lief omdat God ons lief had. En wie liefheeft, je mag het draaien en keren zoals je wilt, kent God. Want God is liefde.


Dat ontken ik ook niet. Echter één van de kernmerken van de liefde is ook dat het de waarheid lief heeft. God houdt rekening met wie de waarheid nog niet kent, maar tegelijk staat er ook in de bijbel dat elke geest die niet beleid dat God in het vlees gekomen is en onder ons heeft gewoond, niet uit God is. Zoals bij Moslims. Daarom openbaard Jezus zich ook als hun verlosser bij vooral Moslims in dromen en bij andere barmhartige Samaritanen in sterfbedvisioenen etc.. want door geloof weet je ook als je sterft, dat je via Hem in de hemel komt. Want het licht aan de andere kant van de tunnel is niet Boeda of Mohammed, maar Jezus. Enkel via Jezus kom je in de hemel, want Hij is de deur. zo zijn er vele moslims en andere goede mensen die Hem ontmoeten en zo in de hemel komen.

Daarbij: werkelijk volledige naasteliefde heeft eigenlijk alleen Jezus. We schieten daarin allemaal tekort. Daarom hebben we ook Jezus nodig.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gered door de Liefde
BerichtGeplaatst: di 19 dec 2017 06:30 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Citeer:
Daarbij: werkelijk volledige naasteliefde heeft eigenlijk alleen Jezus. We schieten daarin allemaal tekort. Daarom hebben we ook Jezus nodig.


Amen daarop.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gered door de Liefde
BerichtGeplaatst: di 19 dec 2017 06:57 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Franny schreef:
1 Johannes 3
De kinderen van God zondigen niet
----------------------------------------------
4- 10:
Wie zonde doet bedrijft boosheid , want de zonde IS de boosheid .
En gij weet dat Christus verschenen is om de zonde weg te nemen , en er is in HEM geen zonde .
Wie in Hem blijft zondigt niet ; de zondaar heeft Hem niet gezien en kent Hem niet .
7- Kinderen laat u niet misleiden : wie het goede doet is heilig zoals Hij
Wie zondigt is een kind van de duivel ,want de duivel zondigt vanaf het begin en
de Zoon van God is juist gekomen , om het werk van de duivel ongedaan te maken .
9- Een kind van God zondigt niet , want de goddelijke kiem blijft werkzaam in hem ;
hij kan zelfs niet zondigen , want hij is uit God geboren .
Hieraan kan men de kinderen van God en de kinderen van de duivel onderscheiden :
wie het goede NIET doet is Gods kind niet , allerminst hij die zijn broeder niet liefheeft
----
1 Johannes 3
Het gebod van de liefde
-------------------------------
11 -15 :
Want dit is de boodschap die gij vanaf het begin gehoord hebt , dat wij elkaar moeten beminnen .
Wij mogen niet zijn zoals Kain , die een kind van de boze was en zijn broeder vermoordde .
En waarom vermoordde hij hem ?
Omdat zijn eigen daden slecht waren en die van zijn broeder goed .

Broeders wees niet verwonderd als de wereld u haat .
Wij zijn overgegaan van de dood naar het leven ;
wij weten het , omdat wij onze broeders liefhebben .
De mens zonder liefde is nog in het gebied van de dood .
Ieder die zijn broeder haat is een moordenaar , en gij weet dat een moordenaar geen eeuwig leven in zich heeft .
Hier scheiden zich de geesten !
--------------------------------------
1 Johannes 4 :1-6
-Vrienden vertrouw niet elke geest .
-Onderzoek de geesten , of ze wel van God komen , want onder hen die tot de wereld zijn uitgegaan
zijn veel valse profeten .
-Hieraan onderkent gij de Geest van God :
iedere geest die belijd dat xxx Jezus-Christus xxx werkelijk mens is geworden , is van God .
-Maar iedere geest , die Jezus neerhaalt is niet van God .( en dat is de eigenlijke ANTI -christ ) .
Men heeft u gezegd dat hij komen zou , maar hij is reeds in de wereld nu al .
-Kinderen gij hoort bij God , en gij zijt sterker dan de leugenprofeten , want Hij die u bezielt is machtiger ,
dan hij die de wereld beheerst .
-Zij horen bij de wereld , daarom ontlenen zij hun leer ook aan de wereld en luistert de wereld naar hen .
-Maar wij behoren bij God , en wie God werkelijk kent , luistert naar ons .
-Wie niet van God is , weigert naar ons te luisteren .
Zo onderscheiden wij de geest der waarheid , van de geest van dwaling .
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lucas 23
27 : Een grote volksmenigte volgde Hem , ook vrouwen die zich op de borst sloegen en over Hem weeklaagden .
28 :Jezus keerde zich tot hen en sprak: Dochters van Jeruzalem , weent niet over MIJ maar weent over uzelf en over uw kinderen .
32 : Er werden nog twee anderen weggevoerd , twee misdadigers , om samen met Hem , ter dood te worden gebracht .
34 :En Jezus zeide : Vader vergeef het hun , want zij weten niet wat ze doen .
35 :Het volk stond toe te kijken , maar de overheidspersonen lachten Hem uit en zeiden :
Anderen heeft Hij gered , laat Hij zichzelf eens redden , als Hij de Messias van God is : de uitverkorenen .
39:Ook een van de misdadigers die daar hingen , hoonde Hem .
41 : .......................................maar HIJ heeft niets verkeerd gedaan
42 : Daarop zei hij : Jezus denk aan mij , wanneer Gij in uw Koninkrijk gekomen zijt .
43 :En Jezus sprak tot hem :
Voorwaar , Ik zeg u : heden zult gij met Mij zijn in het paradijs .
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mattheus 27 :
38 : Samen met Hem werden ook twee rovers gekruisigd , de een rechts , de ander links .
39 : Voorbijgangers hoonde HEM terwijl zei het hoofd schudde en zeiden :
Gij daar , die de tempel afbreekt en drie dagen weer opbouwt , red Uzelf ; als Gij de Zoon van God zijt ,
kom dan van dat kruis af .
41 : In dezelfde geest zeiden de hogepriesters met de Schriftgeleerden en oudsten spottend:
42 :Anderen heeft Hij gered , maar zichzelf kan Hij niet redden .
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.