Forum www.gelooft.com

Het is momenteel ma 29 apr 2024 09:35

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Oren Kietelen
BerichtGeplaatst: ma 21 aug 2017 17:54 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
2 Timotheus 4 3Want er komt een tijd dat de mensen niet meer naar de waarheid willen luisteren, maar leraren zoeken die hun vertellen wat zij graag willen horen. 4Zij zullen niet naar de waarheid luisteren, maar hun eigen dwaze ideeën volgen. 5Blijf kalm en wees niet bang om voor de Here te lijden. Breng anderen tot Jezus Christus. Laat niets na van wat je moet doen.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Oren Kietelen
BerichtGeplaatst: do 24 aug 2017 21:50 
Offline
Route begonnen
Route begonnen

Lid geworden op: do 19 nov 2015 02:30
Berichten: 186
Hand. 20:25-32 (NBG-1951).

25 En nu, zie, ik weet, dat gij allen, onder wie ik rondgereisd heb met de prediking van het Koninkrijk, mijn aangezicht niet meer zien zult.
26 Daarom verklaar ik u op de dag van heden, dat ik rein ben van aller bloed;
27 Want ik heb niet nagelaten u al de raad Gods te verkondigen.
28 Ziet dan toe op uzelf en op de gehele kudde, waarover de Heilige Geest u tot opzieners gesteld heeft, om de gemeente Gods te weiden, die Hij Zich door het bloed van zijn Eigene verworven heeft.
29 Zelf weet ik, dat na mijn heengaan grimmige wolven bij u zullen binnenkomen die de kudde niet zullen sparen;
30 En uit uw eigen midden zullen mannen opstaan, die verkeerde dingen spreken om de discipelen achter zich aan te trekken.
31 Waakt dan en herinnert u, dat ik drie jaren lang nacht en dag niet heb opgehouden ieder afzonderlijk onder tranen terecht te wijzen.
32 En nu, ik draag u op aan de Here en het woord zijner genade, aan Hem, die bij machte is te bouwen en het erfdeel te geven onder alle geheiligden.

_________________
"Wij dan, gerechtvaardigd uit het geloof, hebben vrede met God door onze Heer, Jezus Christus."

Romeinen 5:1 - NBG-51.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Oren Kietelen
BerichtGeplaatst: vr 25 aug 2017 08:14 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Lucas 12 : 35-48 ( weest waakzaam )
47 : De knecht die de wil van zijn heer kende , maar die geen beschikkingen trof noch handelde volgens diens wil , zal zwaar getuchtigd worden .
Wie echter in onwetendheid dingen heeft gedaan die tuchtigingen verdienen , zal slechts licht
gestraft worden .
-----
Van ieder aan wie veel gegeven is , zal veel worden ge-eist ,
en wie veel is toevertrouwd , van hem zal des te meer worden gevraagd .
------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb een vraag in verband met waakzaamheid .
_
Ik denk dat hier gesproken word over leidinggevende mensen , maar Jezus zegt ook van ieder .
Van ieder aan wie veel gegeven is , zal veel ge-eist worden : dus ieder = elk individu ?
Wie veel is toevertrouwd , van hem zal des te meer worden gevraagd .wie = algemeen ? elk persoon ?
_
In verband met de gave van geloof :hoe moet men het volgende bezien en omschrijven :
-veel ge-eist worden en veel gevraagd worden ? En dat voor ieder op zich ?
_________________________________________________________________
De vruchten van de H.Geest hanteren zijn hierin zeer belangrijk ,

Vaak heb ik twee opties die ik kan denken of doen :
bv : een ander doet iets fout ,
oftewel word ik boos oftewel denk ik : niet boos worden die ander kan er niets aan doen , hij of zij word even geleid door een kwade geest .Dat kan mij ook overkomen .
Het lijkt iets kleins , maar kan evenwel iets groots zijn .

___
Waakzaam zijn is evenwel elke dag Jezus-Christus komst verwachten .
Waar doen jullie dat en hoe ?
In groep met leidinggevenden , overal , of alleen : veel bidden , Jezus-Christus naam niet verloochenen ,
, evangeliseren enz....
-------------------------------------------
Waakzaam zijn , wat houd dat in ?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Oren Kietelen
BerichtGeplaatst: vr 25 aug 2017 10:07 
Offline
Route begonnen
Route begonnen

Lid geworden op: do 19 nov 2015 02:30
Berichten: 186
Dag Franny,

Ik probeer meestal eerst de context, het tekstverband, waarin een tekst staat, er bij te betrekken, en dan zijn er meerdere tekstgedeelten die over meerdere dingen spreken waarin christenen waakzaam moeten zijn. Ik weet niet of je een bijbel concordantie hebt, maar zo ja, dan is het makkelijk om de onderwerpen te vinden waarbij waakzaamheid geboden is. Kijk dan bij het trefwoord "waakzaam" of "waakzaamheid". Er is zowel een concordantie van de Statenvertaling (Trommius) als van de NBG-1951 (de z.g. "nieuwe vertaling"). En ook is er nog veel te lezen en te leren als je een Bijbelvertaling met verwijsteksten en eventueel voetnoten en verklaringen hebt, of deze aan kunt schaffen, een studie-bijbel dus eventueel.

In het tekstverband waarnaar jij verwijst, gaat het over hoe slaven waakzaam moeten zijn wat betreft hun werkzaamheden te verrichten en ook waakzaam te zijn en niet in waakzaamheid te verslappen wat de komst van de Heer betreft, dus in de tussentijd tussen vertrek en wederkomst van de Heer waakzaam zijn wat betreft het werk wat te doen is gegeven, en wat de wederkomst van de Heer betreft. Het zijn gelijkenissen.

Naast Lukas 12:35-48 staat in Matth. 24:32-51 en in Markus 13:28-36 ook nog genoeg over het waakzaam zijn. Analoog aan deze tekstverbanden zijn de tekstverbanden die gaan over de talenten en de ponden die men krijgt en die men als rentmeester moet beheren en uitbreiden, waarbij dus ook werk en inzicht betrokken is.

Voor wat het waard is ......

Groetjes,
Elle

Franny schreef:
Lucas 12 : 35-48 ( weest waakzaam )
47 : De knecht die de wil van zijn heer kende , maar die geen beschikkingen trof noch handelde volgens diens wil , zal zwaar getuchtigd worden .
Wie echter in onwetendheid dingen heeft gedaan die tuchtigingen verdienen , zal slechts licht
gestraft worden .
-----
Van ieder aan wie veel gegeven is , zal veel worden ge-eist ,
en wie veel is toevertrouwd , van hem zal des te meer worden gevraagd .
------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb een vraag in verband met waakzaamheid .
_
Ik denk dat hier gesproken word over leidinggevende mensen , maar Jezus zegt ook van ieder .
Van ieder aan wie veel gegeven is , zal veel ge-eist worden : dus ieder = elk individu ?
Wie veel is toevertrouwd , van hem zal des te meer worden gevraagd .wie = algemeen ? elk persoon ?
_
In verband met de gave van geloof :hoe moet men het volgende bezien en omschrijven :
-veel ge-eist worden en veel gevraagd worden ? En dat voor ieder op zich ?
_________________________________________________________________
De vruchten van de H.Geest hanteren zijn hierin zeer belangrijk ,

Vaak heb ik twee opties die ik kan denken of doen :
bv : een ander doet iets fout ,
oftewel word ik boos oftewel denk ik : niet boos worden die ander kan er niets aan doen , hij of zij word even geleid door een kwade geest .Dat kan mij ook overkomen .
Het lijkt iets kleins , maar kan evenwel iets groots zijn .

___
Waakzaam zijn is evenwel elke dag Jezus-Christus komst verwachten .
Waar doen jullie dat en hoe ?
In groep met leidinggevenden , overal , of alleen : veel bidden , Jezus-Christus naam niet verloochenen ,
, evangeliseren enz....
-------------------------------------------
Waakzaam zijn , wat houd dat in ?

_________________
"Wij dan, gerechtvaardigd uit het geloof, hebben vrede met God door onze Heer, Jezus Christus."

Romeinen 5:1 - NBG-51.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Oren Kietelen
BerichtGeplaatst: vr 25 aug 2017 11:06 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Je moet niet alleen waakzaam zijn voor Jezus komst maar ook waakzaam dat je niet misleid word.
Zo zit er iemand op mijn facebook waar iemand tegen aan het spreken is en over zichzelf zegt dat de Bijbel getuigt over hem.
Hij claimt dus Jezus te zijn. Hoe hij spreekt lijkt ook hard op Jezus maar er zijn dingen die niet kloppen,
kleine details. Ze stuurt vele dingen door van wat ze zegt en dan bekijk ik het en probeer ik te zoeken waar het niet klopt.
Ik heb een echte valse Christus gezien, en ook voor hen moeten we waakzaam zijn.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Oren Kietelen
BerichtGeplaatst: vr 25 aug 2017 12:55 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dag Elle,
In Mattheus 25 : 1-13
Hier is ook sprake van inzicht ( verstand ) , voorbereiding ,en gereed zijn bij Zijn komst .
Vijf waren dom en 5 wijs
__
De Heer sluit de deur als HIJ je niet kent .
______________________________________________________________________________________
Dan denk ik vooral aan wat de Heer zegt over wie Hem niet EN wel kende :
-diegene die de gevangene , zieken , naakten enz.... barmhartigheid tonen en wie niet .
Want HIJ zegt: al wat je voor een ander gedaan hebt , heb je voor Mij gedaan .


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Oren Kietelen
BerichtGeplaatst: vr 25 aug 2017 13:14 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Jimmy schreef:
Je moet niet alleen waakzaam zijn voor Jezus komst maar ook waakzaam dat je niet misleid word.
Zo zit er iemand op mijn facebook waar iemand tegen aan het spreken is en over zichzelf zegt dat de Bijbel getuigt over hem.
Hij claimt dus Jezus te zijn. Hoe hij spreekt lijkt ook hard op Jezus maar er zijn dingen die niet kloppen,
kleine details. Ze stuurt vele dingen door van wat ze zegt en dan bekijk ik het en probeer ik te zoeken waar het niet klopt.
Ik heb een echte valse Christus gezien, en ook voor hen moeten we waakzaam zijn.

Dag Jimmy ,
Ja waakzaam zijn en blijven dat je niet misleid word .
Toetsen zoals jij Jimmy en vele christenen met jou.
Zo zijn er ook veel anti-christenen .
Wolven in schaapskleren .
Dicht bij Jezus Woord blijven en vasthouden dat wanneer XXX HIJ terugkomt , ieder oog HEM zal zien XXX.
Dus iedereen en geen enkele hier of daar .
Jezus-Christus is de Alpha en de Omega : het begin en het einde
Het is dus onmogelijk dat iemand claimt Jezus te zijn .


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.