Forum www.gelooft.com

Het is momenteel ma 29 apr 2024 13:51

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 15 aug 2017 18:41 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Efeziërs 6
Bekleed u met de hele wapenrusting van God, opdat u stand kunt houden tegen de listige verleidingen van de duivel.

God heeft jou niet nodig om de duivel te verslaan. Jezus heeft het al gedaan en de volledige overwinning bereikt (Kolossenzen 2:15, Romeinen 8:37). Jouw deel is om de overwinning af te dwingen door plaats te nemen op de overwinningsgrond. Met andere woorden, je "vecht" vanuit de overwinning. Je vecht niet voor de overwinning.

In Efeziërs 6 treffen we in vers 12 het woord "strijd" aan, terwijl het begrip "stand houden" meerdere malen voorkomt. Wanneer we de wapenuitrusting aan hebben, kunnen we stand houden. Toch richten veel Christenen zich altijd nog op het strijden, terwijl de overwinning al een feit is!

Mijn vriend, je bent al een overwinnaar in Christus! Je hebt alles al in Christus (1 Korinthe 3:21, 23), je bent al gezegend met elke spirituele zegen in Christus (Efeziërs 1:3). De duivel weet dit. En daarom is zijn tactiek om je te misleiden en je te laten denken dat je de overwinning niet hebt.

Dus wanneer hij je aanvalt door te zeggen: "Maak je zorgen om je geld. Hoe ga je de rekeningen betalen?", sta dan op de overwinning en verklaar, "Ik probeer niet rijk te zijn. Ik ben al gezegend in Christus!" Het maakt niet uit hoeveel geld je hebt. Je bent voorzien en gezegend in Christus bent, en wanneer het nodig is, zal voorzien worden, als je het gelooft!

Zo werkt het ook met onze gezondheid, met onze kleding, ons werk en alle andere zaken. De duivel wil ons misleiden en laten geloven dat we geen overwinnaars zijn. En daarom moeten we blijven beseffen dat we "vechten" vanuit de overwinning en niet voor de overwinning! We zijn overwinnaars in Christus! Je bent al gezegend met elke zegen in Christus.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 17 aug 2017 19:43 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Citeer:
En daarom moeten we blijven beseffen dat we "vechten" vanuit de overwinning en niet voor de overwinning! We zijn overwinnaars in Christus! Je bent al gezegend met elke zegen in Christus.


Ja ik hoorde dat ooit in een preek. Zo waar.. We zijn overwinnaars in Christus omdat we de gerechtigheid Christi zijn. Prijs de Heer.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 17 aug 2017 20:56 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Koningsdochter schreef:
Ja ik hoorde dat ooit in een preek. Zo waar.. We zijn overwinnaars in Christus omdat we de gerechtigheid Christi zijn. Prijs de Heer.


Inderdaad, ik denk dat je helemaal gelijk hebt!

In bijvoorbeeld 2 Korinthe 5 lezen we "Want Hem Die geen zonde gekend heeft, heeft Hij voor ons tot zonde gemaakt, opdat wij zouden worden gerechtigheid van God in Hem" en in Romeinen 5 "Wij dan, gerechtvaardigd uit het geloof, hebben vrede bij God, door onze Heere Jezus Christus", en dat betekent dat rechtvaardigheid een gave is!

Jezus zei in Matteüs 6:33: "zoek eerst het Koninkrijk van God en zijn gerechtigheid, en al deze dingen zullen u erbij gegeven worden." Iedere andere gerechtigheid die we proberen na te jagen is van een veel lager niveau. De enige gerechtigheid die ons toegang tot de hemel verschaft is de gerechtigheid van God, die we alleen kunnen ontvangen door geloof in Jezus. En dat is een gave. Gerechtigheid is de eerste specifieke uiting van Gods genade in het leven van hen die voor het eerst tot Hem komen door Jezus Christus. God kan niets voor ons doen, totdat Hij ons gerechtvaardigd heeft; het is het eerste wat Hij doet als we bij Hem komen.

De meerderheid van de christenen heeft dit nog niet goed begrepen. Veel van de liturgie – inclusief onze gezangen – die in veel kerken wordt gebruikt, maakt ons er voortdurend van bewust dat we nog altijd zondaren zijn. Soms lijkt het wel alsof het bijzonder geestelijk is om je voortdurend bewust te zijn van niets anders dan je eigen zondigheid. Dat is opvallend. De duivel vecht uit alle macht, om te voorkomen dat iemand zich gaat realiseren dat hij door geloof door God is gerechtvaardigd. Satan zal altijd proberen jou onder schuld en veroordeling te houden, en hij zal er ook voor zorgen dat je je daar erg godsdienstig en vroom over voelt.

Veel mensen voelen zich beschaamd of hoogmoedig als ze zichzelf zien als ‘rechtvaardig’ en zich zo noemen. Onbewust denken ze dat rechtvaardigheid iets is wat je moet verdienen. De Bijbel benadrukt echter dat rechtvaardigheid een gave is die niemand verdient. Het is een vrije, onverdiende gave. Je kunt het of als een gave ontvangen, of je zult het nooit ontvangen. De keuze is aan ieder mens.

Een gebed dat mensen kunnen bidden: Dank U Jezus voor uw offer. Ik proclameer dat ik rechtvaardigheid van God ontvang als een vrije en onverdiende gave, door mijn geloof in Jezus Christus. Ik neem dat geweldige geschenk van Uw genade aan, en ik proclameer dat ik gerechtvaardigd ben door geloof. Amen.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.