Forum www.gelooft.com

Het is momenteel do 16 mei 2024 14:20

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 20 jul 2017 08:11 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
De eindtijd (tekenen der tijden)

Veel mensen, ook Christenen, denken dat er niets over het tijdstip van de wederkomst van Jezus Christus gezegd kan worden, omdat Jezus zei dat Hij zou terugkomen als een dief in de nacht (Mattheüs 24). Echter, in 1 Thessalonicenzen 5 lezen we:

Maar wat de tijden en de gelegenheden betreft, broeders, is het voor u niet nodig dat men u schrijft. Want u weet zelf heel goed dat de dag van de Heere komt als een dief in de nacht. Want wanneer zij zullen zeggen: Er is vrede en veiligheid, dan zal een onverwacht verderf hun overkomen, zoals de barensweeën een zwangere vrouw, en zij zullen het beslist niet ontvluchten. Maar u, broeders, bent niet in duisternis, zodat die dag u als een dief zou overvallen. U bent allen kinderen van het licht en kinderen van de dag. Wij zijn niet van de nacht en ook niet van de duisternis. Laten wij dan niet, evenals de anderen, slapen, maar laten wij waakzaam en nuchter zijn.

In de Bijbel lezen we dat God altijd waarschuwt voordat Hij tot actie over gaat. God wil niet dat mensen verloren gaan! In 2 Petrus 3 lezen we immers:

De Heere vertraagt de belofte niet (zoals sommigen dat als traagheid beschouwen), maar Hij heeft geduld met ons en wil niet dat enigen verloren gaan, maar dat allen tot bekering komen.

God waarschuwde de wereld 120 jaar via Noach. Hij waarschuwde Sodom en Gomorra via Abraham. Hij stuurde Jona naar Ninevé om te waarschuwen en Hij zond 150 jaar later Nahum naar dezelfde stad. En zo waarschuwt God vandaag de wereld dat Jezus Christus op het punt staat terug te keren. De Bijbel leert dat er slechts één weg is om de eeuwige dood te ontlopen. Zoals er voor Noach één weg was, zo is er voor ons ook slechts één weg: Jezus Christus aannemen als persoonlijke Verlosser. Ruim 2000 jaar geleden kwam Jezus op aarde met als doel mensen te redden van de eeuwige dood. Hij stierf in onze plaats. Straks komt Hij terug om te oordelen over diegenen die Gods Liefde en Genade afwijzen.

In de Bijbel treffen we alleen al in het Oude Testament ongeveer 500 profetieën aan, die betrekking hebben op de tweede komst van Jezus Christus, de tekenen der tijden. En ook een groot deel van het Nieuwe Testament heeft betrekking op de tweede komst van Christus.

Geestelijke tekenen

In Mattheüs 24 lezen we over "valse Christussen" en valse profeten:

Want velen zullen komen onder Mijn Naam en zeggen: Ik ben de Christus; en zij zullen velen misleiden

En er zullen veel valse profeten opstaan en die zullen er velen misleiden.


Hetzelfde hoofdstuk beschrijft de vervolging van Christenen:

Dan zullen zij u overleveren aan verdrukking en u doden, en u zult door alle volken gehaat worden omwille van Mijn Naam.

In 1 Timotheüs 4 wordt het satanisme (leringen van demonen) voorspeld:

Maar de Geest zegt uitdrukkelijk dat in latere tijden sommigen afvallig zullen worden van het geloof en zich zullen wenden tot misleidende geesten en leringen van demonen.

Deze tekenen zijn duidelijk zichtbaar door de opkomst van sekten (zoals de mormonen), de ondermijning van de autoriteit van de Bijbel, de opkomst en acceptatie, zelfs in kerken, van occultisme, zoals reiki, acupunctuur en de new age gedachte die leert dat de mens God is. Christelijke normen en waarden worden bespot. Mensen die in opstand komen worden als aanstellers betiteld of zelfs als intolerante fundamentalisten.

Gelukkig zijn er ook positieve tekenen, zoals we eveneens in Mattheüs 24 kunnen lezen:

En dit Evangelie van het Koninkrijk zal in heel de wereld gepredikt worden tot een getuigenis voor alle volken; en dan zal het einde komen.

En Joël 2 voorspelt een uitstorting van de Heilige Geest:

Daarna zal het geschieden dat Ik Mijn Geest zal uitstorten op alle vlees: uw zonen en uw dochters zullen profeteren, uw ouderen zullen dromen dromen, uw jongemannen zullen visioenen zien. Ja, zelfs op de dienaren en op de dienaressen zal Ik in die dagen Mijn Geest uitstorten.

Daniël 12 verklaart dat in de eindtijd verzegelde profetieën begrepen zullen worden:

Maar u, Daniël, houd deze woorden geheim en verzegel dit boek tot de tijd van het einde. Velen zullen het onderzoeken en de kennis zal toenemen.

Toen zei Hij: Ga heen, Daniël, want deze woorden blijven geheim en verzegeld tot de tijd van het einde.


En, inderdaad, mede door de komst van internet, zien we dat het evangelie overal verkondigd wordt. Organisaties als Open Doors verkondigen het evangelie in landen waar het verboden is. De Bijbel is in vrijwel alle talen vertaald.

Tekenen in en van de natuur

Mattheüs 24 en Lukas 21 spreken over besmettelijke ziekten, aardbevingen, hongersnoden, en tekenen aan de hemel:

en er zullen hongersnoden zijn en besmettelijke ziekten en aardbevingen in verscheidene plaatsen.

en er zullen grote aardbevingen zijn in verschillende plaatsen, hongersnoden en besmettelijke ziekten. Er zullen ook verschrikkelijke dingen en grote tekenen vanuit de hemel plaatsvinden.


Veel mensen beweren dat er altijd natuurrampen geweest zijn, en, ze hebben gelijk. Maar, in Mattheüs 24 zegt Jezus dat deze tekenen een begin van de weeën zijn. Ze zullen dus toenemen, zoals we tegenwoordig waarnemen!

Maar al die dingen zijn nog maar een begin van de weeën.

Het Nieuwe Testament beschrijft in Mattheüs 2 een ster:

Want wij hebben Zijn ster in het oosten gezien

Op de dag waarop Jezus gekruisigd is, was er drie uur duisternis en een aardbeving, zoals we in Mattheüs 27 lezen:

En vanaf het zesde uur kwam er duisternis over heel de aarde, tot het negende uur toe.

de aarde beefde en de rotsen scheurden.


En Openbaring 16 beschrijft de grootste aardbeving in de geschiedenis van de aarde, bij de wederkomst van Christus:

En er kwam een grote aardbeving, zo een als er niet is geweest sinds er mensen op de aarde geweest zijn: zo'n aardbeving, zo groot!

God heeft dus altijd gesproken door tekenen in de natuur en dat doet Hij ook vandaag nog!

Maatschappelijke en politieke tekenen

In Mattheüs 24 lezen we dat de maatschappij steeds meer wetteloos en immoreel zal worden naarmate de tijd nadert van Zijn wederkomst; de wereld wordt net zo kwaadaardig als in de dagen van Noach:

En doordat de wetteloosheid zal toenemen, zal de liefde van velen verkillen.

Zoals de dagen van Noach waren, zo zal ook de komst van de Zoon des mensen zijn.


Hetzelfde hoofdstuk beschrijft oorlogen en geruchten van oorlogen:

U zult horen van oorlogen en geruchten van oorlogen; pas op, word niet verschrikt, want al die dingen moeten gebeuren, maar het is nog niet het einde. Want het ene volk zal tegen het andere volk opstaan, en het ene koninkrijk tegen het andere koninkrijk.

In 2 Timotheüs 3 beschrijft Paulus een triest beeld van de maatschappij in de eindtijd. Een wereld gekenmerkt door drie "liefdes": liefde voor zichzelf (humanisme), de liefde voor geld (materialisme) en de liefde voor genot. Hij wijst er vervolgens op dat het resultaat van deze wereldse levensstijl zal worden wat de filosofen nihilisme noemen, dat is een maatschappij op weg naar wanhoop. Overigens is er niks verkeerd aan geld en genot en zeker moeten we onszelf liefhebben. Echter, de zucht naar geld en genot staat in schril contrast tot de vreugde, liefde en voorspoed die God ons geeft!

En weet dit dat in de laatste dagen zware tijden zullen aanbreken. Want de mensen zullen liefhebbers zijn van zichzelf, geldzuchtig, grootsprekers, hoogmoedig, lasteraars, hun ouders ongehoorzaam, ondankbaar, onheilig, zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijk, kwaadsprekers, onmatig, wreed, zonder liefde voor het goede, verraders, roekeloos, verwaand, meer liefhebbers van zingenot dan liefhebbers van God. Zij hebben een schijn van godsvrucht, maar hebben de kracht ervan verloochend. Keer u ook van hen af.

Wij zien vandaag deze profetieën voor onze ogen vervuld worden! De Bijbel voorspelt de wereldpolitiek en schetst de geopolitieke kaart in de eindtijd, met de herstelde staat Israel in Zacharia 12:

Zie, Ik ga Jeruzalem maken tot een bedwelmende beker voor alle volken rondom, ja, ook tegen Juda zal het gaan bij de belegering van Jeruzalem. Op die dag zal het gebeuren dat Ik Jeruzalem zal maken tot een steen die moeilijk te tillen is voor al de volken. Allen die hem optillen, zullen zichzelf zeker diepe sneden toebrengen, en al de volken van de aarde zullen zich tegen haar verzamelen.

In Daniël 2, Daniël 7 en Openbaring 17 lezen we over de komst van een laatste rijk, dat zal dienen als de politieke basis voor de opkomst van de antichrist en het scheppen van zijn wereldwijde koninkrijk (Daniël 7).

Tekenen met betrekking tot de staat Israel

In Jesaja 11 lezen we dat de Joden in de eindtijd vergaderd zullen worden uit de "vier hoeken der aarde":

Hij zal de verdrevenen van Israël verzamelen en hen die vanuit Juda overal verspreid zijn, bijeenbrengen van de vier hoeken van de aarde.

Lukas 21 beschrijft het opnieuw innemen van Jeruzalem:

En zij zullen vallen door de scherpte van het zwaard en in gevangenschap weggevoerd worden onder alle heidenen. En Jeruzalem zal door de heidenen vertrapt worden, totdat de tijden van de heidenen vervuld zullen zijn.

Opvallend is dat direct daarna de wederkomst aan de orde komt!

En er zullen tekenen zijn in zon, maan en sterren, en op de aarde benauwdheid onder de volken, in radeloosheid vanwege het bulderen van zee en golven. En het hart van de mensen zal bezwijken van vrees en verwachting van de dingen die de wereld zullen overkomen, want de krachten van de hemelen zullen heftig bewogen worden. En dan zullen zij de Zoon des mensen zien komen in een wolk, met grote kracht en heerlijkheid.

In Zacharia 12 lezen we de herrijzing van Israëls militaire kracht:

Op die dag zal Ik de leiders van Juda maken als een vuurbekken in een stapel hout en als een brandende fakkel in een graanschoof. Rechts en links zullen zij al de volken rondom verteren en Jeruzalem zal nog op zijn plaats blijven, in Jeruzalem.

Al deze tekenen zijn vervuld in de afgelopen decennia. Israël is een eenheid. Israël speelt een belangrijke rol in de wereldpolitiek! En, wanneer deze dingen gebeuren, is het einde nabij, zoals we lezen in Lukas 21:

Wanneer nu deze dingen beginnen te geschieden, kijk dan omhoog en hef uw hoofd op, omdat uw verlossing nabij is.

De belangrijkste tekenen zijn de tekenen die betrekking hebben op Israël, omdat God het Joodse volk door de Bijbel heen gebruikt als profetische tijdklok. Ofwel, als God een belangrijke gebeurtenis onthult, die in de toekomst zal plaatsvinden, wijst Hij op het Joodse volk en Israël. De zeventig weken uit Daniël 9 is hier een goed voorbeeld van.

Er zijn twee belangrijke profetieën m.b.t. de wederkomst van Jezus Christus, in de Joodse geschiedenis sinds 1948. Deze twee gebeurtenissen bewijzen duidelijk dat de periode waarin we nu leven de tijd van de wederkomst van Jezus Christus is.

1. De Staat Israël

De eerste is het herstel van de staat Israël op 14 mei 1948. Deze uitgekomen profetie treffen we aan in de parabel van de olijfboom (Mattheüs 24:32-35). De dag voordat Jezus deze parabel sprak, had Hij een vloek gelegd op een dorre vijgeboom met als resultaat dat deze verwelkte (Mattheüs 21:18-19). Dit was een symbolische profetie dat God spoedig Zijn toorn over het joodse volk zou doen komen vanwege hun geestelijke verdorring in het verwerpen van Zijn Zoon. De volgende dag herinnerde Jezus Zijn discipelen aan de vijgeboom. Hij zei te letten op het weer bloeien ervan. Met andere woorden zei Hij te letten op de werdergeboorte van Israël. Hij gaf aan dat als de vijgeboom weer bloeit Hij aan de poorten van de Hemel zou staan, klaar om terug te keren (Mattheüs 24:33). Tevens sprak Hij de wereldberoemde woorden uit Mattheüs 24:

Voorwaar, Ik zeg u: Dit geslacht zal zeker niet voorbijgaan, totdat al deze dingen gebeurd zijn.

Over welk geslacht sprak Jezus? Het geslacht dat de vijgeboom ziet bloeien! Wij zijn dit geslacht! De vijgeboom is begonnen te bloeien en Jezus Christus staat aan de poort!

2. De Stad Jeruzalem

De tweede belangrijke gebeurtenis werd door Jezus in dezelfde rede geprofeteerd. We lezen in Lukas 21:

En zij zullen vallen door de scherpte van het zwaard en in gevangenschap weggevoerd worden onder alle heidenen. En Jeruzalem zal door de heidenen vertrapt worden, totdat de tijden van de heidenen vervuld zullen zijn.

Het eerste deel van deze profetie werd vervuld in 70 AD, veertig jaar nadat Jezus de woorden gesproken had. In dat jaar veroverden de Romeinen onder leiding van Titus Jeruzalem en verdreef de Joden onder de volkeren. Jeruzalem bleef onder heidense bezetting gedurende 1897 jaar tot 7 juni 1967 toen Israël tijdens de zesdaagse oorlog de stad weer in handen kreeg. De Joodse herbezetting van de stad Jeruzalem is een duidelijk bewijs dat we leven in de periode van de wederkomst van Jezus Christus.

Als Jezus vandaag zou terugkomen, zou Hij dan jouw "gezegende hoop" zijn, of is Hij jouw "vrees en schrik"? Heb je Jezus aangenomen als persoonlijke Verlosser? Dan is er geen enkele reden tot bezorgdheid. Heb je Jezus nog niet aangenomen? Geloof je het niet? Ga eens na wat jouw doel in het leven is: http://185.10.99.25/~dirk01/doelvan.htm.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 25 jul 2017 15:26 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Citeer:
Als Jezus vandaag zou terugkomen, zou Hij dan jouw "gezegende hoop" zijn, of is Hij jouw "vrees en schrik"?


Ik mag zeggen dat Jezus mijn gezegende hoop is.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 26 jul 2017 11:17 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Mooi stuk en heldere uitleg.
Ik heb wel ernstig moeite met "hoe" Israël ontstaan is, met de occulte machtige families die er geld in staken voor hun duistere doeleinden.
Ik vermoed echter dat ook hier God er gebruik van maakt, voor hen die werkelijk Hem verwachten en naar Hem op zoek zijn.
Die joden heb je ook en rondom hen zijn er veel wonderen gebeurd.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 27 jul 2017 08:44 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Ja fijn om te lezen : mooie uitleg .
-----
Maar wat betekent :totdat de tijden van de heidenen vervuld zijn ;
Hiermee doel ik op het feit dat er in openbaring staat , dat er een derde tempel komt met op de troon een misleider .
Die eerst vrede verkondigd , claimt dat hij God dient enz..... maar algauw hij velen in zijn net heeft gevangen verandert .
Zou het kunnen dat waar er sprake is van de vervulling van de heidenen ,
diegene die de Waarheid niet liefhebben en de Weg en het Leven .Met betrekking op de Hemelse Vader en Zijn Zoon Jezus-Christus .
Ik bedoel die eerder geloven in de nepwonderen en tekenen omdat ze zich er beter bij voelen .
Ze er niets voor over hebben om Jezus te zoeken en te volgen , ondanks alles .
Jezus komt als een dief in de nacht ( HIJ heeft de dood overwonnen )
De hemelse Vader , Zijn toorn kan zelfs op een sabbat komen .Daarom mag je bidden dat dat niet gebeurd ( Jezus woord )
Niemand weet wanneer de definitieve eindtijd komt , zelfs Jezus niet .
_____
Jeruzalem is Gods tempel , Jezus is Koning van Jeruzalem .
Jeruzalem is een heilige stad .Daar komt niets onreins binnen .
Is ook geen gebouw door mensen gemaakt .
Voor mij betekent dat wij naar heiligheid moeten streven en de Weg , de Waarheid liefhebben .
_____________________________
Men leeft reeds lange tijd in de eindtijd , en krijgen nog steeds te kans wie men dienen wil .
PS.
Zeer mooi wat je geschreven hebt , zeer tot de issue .Dankjewel daarvoor !

Dirk schreef:


[b]2. De Stad Jeruzalem


De tweede belangrijke gebeurtenis werd door Jezus in dezelfde rede geprofeteerd. We lezen in Lukas 21:

En zij zullen vallen door de scherpte van het zwaard en in gevangenschap weggevoerd worden onder alle heidenen. En Jeruzalem zal door de heidenen vertrapt worden, totdat de tijden van de heidenen vervuld zullen zijn.

Het eerste deel van deze profetie werd vervuld in 70 AD, veertig jaar nadat Jezus de woorden gesproken had. In dat jaar veroverden de Romeinen onder leiding van Titus Jeruzalem en verdreef de Joden onder de volkeren. Jeruzalem bleef onder heidense bezetting gedurende 1897 jaar tot 7 juni 1967 toen Israël tijdens de zesdaagse oorlog de stad weer in handen kreeg. De Joodse herbezetting van de stad Jeruzalem is een duidelijk bewijs dat we leven in de periode van de wederkomst van Jezus Christus.

Als Jezus vandaag zou terugkomen, zou Hij dan jouw "gezegende hoop" zijn, of is Hij jouw "vrees en schrik"? Heb je Jezus aangenomen als persoonlijke Verlosser? Dan is er geen enkele reden tot bezorgdheid. Heb je Jezus nog niet aangenomen? Geloof je het niet? Ga eens na wat jouw doel in het leven is: http://185.10.99.25/~dirk01/doelvan.htm.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 27 jul 2017 10:31 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Franny schreef:
Maar wat betekent :totdat de tijden van de heidenen vervuld zijn ;
Hiermee doel ik op het feit dat er in openbaring staat , dat er een derde tempel komt met op de troon een misleider .


Wat ik denk, Franny, is dat als deze derde tempel komt, dat wij er niet meer zijn. Of beter gezegd: het vindt plaats na de grote verdrukking. We keren dan met Christus terug. Voor de grote verdrukking wordt de Kerk opgenomen. De Kerk zijn de Christenen.

De Joden hebben Christus afgewezen (ik heb het nu niet over de Joden die Jezus alsnog aanvaard hebben). Maar, God laat Zijn volk (Israel) niet in de steek. Als de tijd van de Kerk voorbij is, en de Kerk zijn de Christenen, zal de opname van de Kerk zijn. Daarna zullen de Joden zich alsnog kunnen bekeren. Ik geloof dat God Zijn Geest dan nog uitstort over een groep (zijn dat misschien de 144.000?) die het evangelie gaan verkondigen, gedurende een korte tijd. En, inderdaad, de misleider (de anti-christ) zal alles er aan doen dit te verhinderen. Daarom zal deze laatste, korte verdrukking van zeven jaar zwaar zijn. De geest van de anti-christ is al aanwezig op aarde. De duivel, als anti-christ, zal straks zelf de wereld een korte tijd regeren. Ik denk dat er een persoon zal komen die beweert de oplossing te hebben voor alle economische problemen, voor het klimaat-probleem. Hij zal een verdrag met Israel sluiten en er zal een schijnvrede zijn. Daarom waarschuwt Jezus ook dat er personen zullen komen die beweren dat ze de Christus zijn. De anti-christ zal als een god aanbeden worden. Voor die tijd zullen wij opgenomen zijn door Christus. Mogelijk maken we nog wel de voortekenen mee, sterker nog, ik denk dat we die nu al zien.

Franny schreef:
Niemand weet wanneer de definitieve eindtijd komt , zelfs Jezus niet .


Dat klopt. Het kan ieder moment gebeuren, het kan ook nog een tijdje duren. We weten het niet. Alleen de Vader weet het! Laten wij bereid zijn en HEM verwachten!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 27 jul 2017 11:36 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dirk schreef:
Franny schreef:
Maar wat betekent :totdat de tijden van de heidenen vervuld zijn ;
Hiermee doel ik op het feit dat er in openbaring staat , dat er een derde tempel komt met op de troon een misleider .


Wat ik denk, Franny, is dat als deze derde tempel komt, dat wij er niet meer zijn. Of beter gezegd: het vindt plaats na de grote verdrukking. We keren dan met Christus terug. Voor de grote verdrukking wordt de Kerk opgenomen. De Kerk zijn de Christenen.

De Joden hebben Christus afgewezen (ik heb het nu niet over de Joden die Jezus alsnog aanvaard hebben). Maar, God laat Zijn volk (Israel) niet in de steek. Als de tijd van de Kerk voorbij is, en de Kerk zijn de Christenen, zal de opname van de Kerk zijn. Daarna zullen de Joden zich alsnog kunnen bekeren. Ik geloof dat God Zijn Geest dan nog uitstort over een groep (zijn dat misschien de 144.000?) die het evangelie gaan verkondigen, gedurende een korte tijd. En, inderdaad, de misleider (de anti-christ) zal alles er aan doen dit te verhinderen. Daarom zal deze laatste, korte verdrukking van zeven jaar zwaar zijn. De geest van de anti-christ is al aanwezig op aarde. De duivel, als anti-christ, zal straks zelf de wereld een korte tijd regeren. Ik denk dat er een persoon zal komen die beweert de oplossing te hebben voor alle economische problemen, voor het klimaat-probleem. Hij zal een verdrag met Israel sluiten en er zal een schijnvrede zijn. Daarom waarschuwt Jezus ook dat er personen zullen komen die beweren dat ze de Christus zijn. De anti-christ zal als een god aanbeden worden. Voor die tijd zullen wij opgenomen zijn door Christus. Mogelijk maken we nog wel de voortekenen mee, sterker nog, ik denk dat we die nu al zien.

Franny schreef:
Niemand weet wanneer de definitieve eindtijd komt , zelfs Jezus niet .


Dat klopt. Het kan ieder moment gebeuren, het kan ook nog een tijdje duren. We weten het niet. Alleen de Vader weet het! Laten wij bereid zijn en HEM verwachten!

Wat je geschreven hebt , daar kan ik mee verder !
---
Ja laten wij bereid zijn en Hem verwachten !


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 28 jul 2017 14:46 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Dit is de uitleg zoals je vaak in de evangelische kringen ziet. Op welke Bijbelteksten dat allemaal gebaseerd is weet ik niet, maar het zal ongetwijfeld bij elkaar passen.
Zelf heb ik dat niet van huis uit mee gekregen dat dit op deze wijze en in deze volgorde zal gebeuren. Als ik de bijbel lees vind ik het ook heel moeilijk te zeggen wat het allemaal betekend.
Het is mij gewoon een raadsel en ik zie wel hoe het gebeurd. Eerlijk gezegd heb ik mijn twijfels of die derde tempel er wel echt letterlijk komt.
Aangezien ik verwacht dat het niet zo heel lang meer duurt voor Jezus komt en dat in die tussentijd de moskee op die berg niet zal verdwijnen.
Maar misschien is die moskee wel de derde tempel.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 28 jul 2017 15:15 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Broeder Gait schreef:
Dit is de uitleg zoals je vaak in de evangelische kringen ziet. Op welke Bijbelteksten dat allemaal gebaseerd is weet ik niet, maar het zal ongetwijfeld bij elkaar passen. Zelf heb ik dat niet van huis uit mee gekregen dat dit op deze wijze en in deze volgorde zal gebeuren. Als ik de bijbel lees vind ik het ook heel moeilijk te zeggen wat het allemaal betekend. Het is mij gewoon een raadsel en ik zie wel hoe het gebeurd. Eerlijk gezegd heb ik mijn twijfels of die derde tempel er wel echt letterlijk komt. Aangezien ik verwacht dat het niet zo heel lang meer duurt voor Jezus komt en dat in die tussentijd de moskee op die berg niet zal verdwijnen.
Maar misschien is die moskee wel de derde tempel.


De Bijbelteksten heb ik er bij gezet. Lees het eerste bericht nog maar eens. Belangrijk om te beseffen is dat Jezus eerst Zijn gemeente zal opnemen. Dit gebeurt in een ondeelbaar moment. Pas daarna komt er een grote verdrukking en komt HIJ, samen met ons, terug voor Israel. Ik plaats dadelijk mijn visie m.b.t. de opname van de Gemeente, inclusief Bijbelse onderbouwing. Lees het maar eens door (volgende bericht).

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 28 jul 2017 15:18 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
De opname van de Gemeente - Onze gezegende hoop in duistere tijden!

De duivel speelt zijn laatste kaarten uit. Hij focust op Israël, en helpt daarmee Bijbelse profetie uitkomen. 100 Jaar geleden was Israël geen land. 2000 jaar geleden was Israël wel een land, maar in 70 AD kwamen de Romeinen en namen het land in. Bijbelse profetie kwam uit. De tempel werd vernietigd, de Joden verspreidden zich over de gehele aarde. Maar, de Bijbel zegt dat ze terug zullen keren! In 1948 werd Israël weer een land, tegen alle verwachtingen in! Jesaja profeteerde het! We moeten goed beseffen dat we ons in de laatste dagen bevinden. Jezus Christus is de Bruidegom die spoedig terugkeert voor Zijn Bruid! Christus zal terugkeren, na de grote verdrukking van zeven jaar. Hij zal terugkeren voor Israël, niet voor de kerk. De kerk, of gemeente, zal worden opgenomen! In Mattheüs 24 lezen we:

En Jezus ging weg en vertrok uit de tempel; en Zijn discipelen kwamen naar Hem toe om Hem op de gebouwen van de tempel te wijzen. Jezus antwoordde en zei tegen hen: Ziet u dit alles? Voorwaar, Ik zeg u: hier zal niet één steen op de andere steen gelaten worden die niet afgebroken zal worden.

We weten dat dit gebeurd is, in 70 AD, door de Romeinen. In Israël zien we het. Overal stenen, geen steen op een andere steen. De muur is niet de tempelmuur, er is geen tempel meer.

In hetzelfde hoofdstuk lezen we:

Toen Hij op de Olijfberg zat, gingen de discipelen naar Hem toe toen zij alleen waren, en zeiden: Zeg ons, wanneer zullen deze dingen gebeuren? En wat is het teken van Uw komst en van de voleinding van de wereld?

Er zijn dus drie vragen, en daarbij moeten we beseffen dat Mattheüs 24 aan de Joden gericht is:

1. Wanneer zullen deze dingen gebeuren?
2. Wat is het teken van Uw komst? Hier is geen sprake van de opname, daar wisten ze niks van!
3. Wat is (het teken van) de voleinding van de wereld?

Mattheüs 24 is niet voor de kerk. Mattheüs 24 is voor Joodse gelovigen in de laatste dagen, na de opname van de gemeente. Bij de opname komt Jezus voor ons, bij Zijn tweede komst, komt Hij met ons, na de grote verdrukking, voor Israël. De kerk is niet een gebouw, de kerk zijn de gelovigen; heidenen en Joden.

Waar wordt over de opname gesproken?

In Johannes 14 spreekt Jezus, en nu dus tegen de gemeente, de gelovigen:

Laat uw hart niet in beroering raken; u gelooft in God, geloof ook in Mij. In het huis van Mijn Vader zijn veel woningen; als dat niet zo was, zou Ik het u gezegd hebben. Ik ga heen om een plaats voor u gereed te maken. En als Ik heengegaan ben en plaats voor u gereedgemaakt heb, kom Ik terug en zal u tot Mij nemen, opdat ook u zult zijn waar Ik ben.

Dit is de opname van de gemeente! Voor de eerste keer openbaart Jezus dit aan de gelovigen! Bij de opname krijgen we een nieuw, perfect lichaam. De opname van de gemeente kan ieder moment gebeuren! Er is geen enkele profetie meer die moet uitkomen voordat de opname van de gemeente plaatsvindt! In het laatste boek van de Bijbel zegt Jezus drie keer dat Hij haastiglijk komt. Sommige vertalingen spreken over "spoedig", terwijl haastiglijk bedoeld wordt. Sommigen zullen zeggen: "2000 jaar is verstreken, dat klinkt niet als "haastiglijk" of spoedig". Wat mensen vergeten is dat Jezus niet over tijd spreekt. In het Grieks lezen we tachu, dat plotseling betekent, in een ondeelbaar moment. 1 Korinthe 15 spreekt over "een ondeelbaar ogenblik, een oogwenk". Bij de opname zal je een bazuin horen, en het volgende moment ben je in de hemel, met een nieuw lichaam. Je zult er geweldig uit zien! Je zult je fantastisch voelen! Als Jezus dus zegt dat Hij haastiglijk komt, bedoelt Hij, zoals we in 1 Korinthe 15 kunnen lezen, dat Hij in een ondeelbaar ogenblik, in een oogwenk komt. Hij spreekt niet over tijd!

In Titus 2 lezen we:

Want de zaligmakende genade van God is verschenen aan alle mensen, en leert ons de goddeloosheid en de wereldse begeerten te verloochenen en in deze tegenwoordige wereld bezonnen, rechtvaardig en godvruchtig te leven.

Dat is wat genade ons leert! Wij moeten genade onderwijzen. Genade onderwijst vervolgens mensen!

In hetzelfde hoofdstuk lezen we:

terwijl wij verwachten de zalige hoop en verschijning van de heerlijkheid van de grote God en onze Zaligmaker, Jezus Christus.

Een onderdeel hiervan is dus dat mensen, door genade, moeten uitzien naar de zalige hoop.

Niet-gelovigen zullen niet worden opgenomen. Echter, als je wedergeboren bent, als je dus een nieuwe schepping in Christus bent, zal je worden opgenomen. We hebben gezien dat Israel een eenheid is, de Joden keren terug naar hun land. De kans is groot dat we in de laatste dagen leven! De grote verdrukking van zeven jaar, het laatste deel van Daniels profetie, gegeven door de engel Gabriel, is de periode van Gods toorn. Echter, in 1 Thessalonicenzen 1 lezen we:

Want zij vermelden zelf over ons hoezeer wij ingang bij u gekregen hebben en hoe u zich van de afgoden tot God bekeerd hebt om de levende en waarachtige God te dienen, en Zijn Zoon uit de hemelen te verwachten, Die Hij uit de doden heeft opgewekt, namelijk Jezus, Die ons verlost van de komende toorn.

De grote verdrukking staat ook bekend als de dagen van Gods toorn!

De Christenen zijn verlost van deze komende toorn, van deze komende grote verdrukking! Er wordt niet gesproken over de eeuwige straf. We zijn immers al gered. Er wordt gesproken over de grote verdrukking!

In 1 Thessalonicenzen 4 lezen we:

Maar ik wil niet, broeders, dat u onwetend bent ten aanzien van hen die ontslapen zijn, opdat u niet bedroefd bent zoals ook de anderen, die geen hoop hebben. Want als wij geloven dat Jezus gestorven en opgestaan is, zal ook God op dezelfde wijze hen die in Jezus ontslapen zijn, terugbrengen met Hem. Want dit zeggen wij u met een woord van de Heere, dat wij die levend zullen overblijven tot de komst van de Heere, de ontslapenen beslist niet zullen voorgaan. Want de Heere Zelf zal met een geroep, met de stem van een aartsengel en met een bazuin van God neerdalen uit de hemel. En de doden die in Christus zijn, zullen eerst opstaan. Daarna zullen wij, de levenden die overgebleven zijn, samen met hen opgenomen worden in de wolken, naar een ontmoeting met de Heere in de lucht. En zo zullen wij altijd bij de Heere zijn. Zo dan, troost elkaar met deze woorden.

Het is dus een woord van God! De Heilige Geest wil niet dat we onwetend zijn!

De wereld zal de opname niet eens zien. Deze komt in een ondeelbaar ogenblik, in een oogwenk! De gelovigen zullen Zijn stem horen, de wereld niet! De wereld zal slechts zien dat velen verdwenen zijn! En daarom zijn er allerlei films. De duivel heeft zijn uitleg al voorbereid, films over ufo's, close encounters of the third kind en noem maar op! Veel intelligente mensen geloven in ufo's, maar niet in God.

Wie worden opgenomen?

Het antwoord op deze vraag is heel simpel! Het zijn de rechtvaardigen, de gelovigen, ofwel diegenen die Jezus Christus aanvaard hebben als persoonlijke Verlosser! Niemand kan het verdienen, het is een geschenk, uit genade. Een geschenk waar ieder mens, onvoorwaardelijk ja tegen kan zeggen! Zeg jij "ja"? Aanvaard Jezus Christus als persoonlijke Verlosser, het is de mooiste Realiteit die er bestaat! Zie uit naar de opname van de gemeente, onze gezegende en enige hoop in duistere tijden!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 29 jul 2017 11:17 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Dank je wel Dirk.

Ik kan niet overal helemaal in meegaan, maar voor het meest belangrijke gedeelte zeker en het meeste ervan staat in jouw openingspost.
Je mag ook weten dat ik een groot liefhebber ben van Henk Binnendijk. Hij omschreef de gemeente als de bruid van Jezus aan de hand van:

Ef 5:22-33: Het huwelijk Gij vrouwen, weest aan uw eigen mannen onderdanig, gelijk aan de Heere; 23 Want de man is het hoofd der vrouw, gelijk ook Christus het Hoofd der Gemeente is; en Hij is de Behouder des lichaams. 24 Daarom, gelijk de Gemeente aan Christus onderdanig is, alzo ook de vrouwen aan haar eigen mannen in alles. 25 Gij mannen, hebt uw eigen vrouwen lief, gelijk ook Christus de Gemeente liefgehad heeft, en Zichzelf voor haar heeft overgegeven; 26 Opdat Hij haar heiligen zou, [haar] gereinigd hebbende met het bad des waters door het Woord; 27 Opdat Hij haar Zichzelf heerlijk zou voorstellen, een Gemeente, die geen vlek of rimpel heeft, of iets dergelijks, maar dat zij zou heilig zijn en onberispelijk. 28 Alzo zijn de mannen schuldig hun eigen vrouwen lief te hebben, gelijk hun eigen lichamen. Die zijn eigen vrouw liefheeft, die heeft zichzelf lief. 29 Want niemand heeft ooit zijn eigen vlees gehaat, maar hij voedt het, en onderhoudt het, gelijkerwijs ook de Heere de Gemeente. 30 Want wij zijn leden Zijns lichaams, van Zijn vlees en van Zijn benen. 31 Daarom zal een mens zijn vader en moeder verlaten, en zal zijn vrouw aanhangen; en zij twee zullen tot een vlees wezen. 32 Deze verborgenheid is groot; doch ik zeg [dit, ziende] op Christus en op de Gemeente. 33 Zo dan ook gij, elk in het bijzonder, een ieder hebbe zijn eigen vrouw, alzo lief als zichzelf; en de vrouw [zie], dat zij de man vreze.


Je ziet hierin dat het huwelijk tussen een man en vrouw vergeleken wordt met het huwelijk tussen Jezus en de gemeente van Christus.

Daarbij laat Paulus onder andere duidelijk zien in zijn brieven dat er door de uitstorting van de Heilige Geest, even als dat Petrus geopenbaard is in een visioen, geen onderscheid meer is tussen heidenen en joden, als ze in Jezus Christus geloven.
De verloren kinderen van het huis Israël (de tien stammen van Israël dat in ballingschap van Assyrië gevoerd zijn, zullen ook bij een andere naam volgens de profetieën genoemd worden) zouden volgens Hosea 1 niet meer "Mijn Volk" genoemd worden, wat betiteld wordt als "Lo-Ammi", wat betekend "niet mijn volk", maar in de toekomst zal ze weer samen gevoegd worden met het huis Juda (de 2 overgebleven stammen van Israël wat Juda vormt, waarvan de bevolking "joden" genoemd worden). Dat zal gebeuren door het geloof in Jezus en daarover staat in Hosea 2: 1 " Maar eens zullen de kinderen van Israël talrijk zijn als zandkorrels van de zee, die niet te meten en niet te tellen zijn. En waar tegen hen is gezegd: 'Jullie zijn mijn volk niet meer,' zullen ze weer kinderen van de levende God worden genoemd.", wat ook een profetie voor ons als christenen uit de heidenen is, zoals we lezen in Romeinen 9: 24-27
"Hen heeft Hij ook geroepen: ons, die niet alleen uit het Joodse volk afkomstig zijn, maar uit alle volken, zoals ook bij Hosea staat geschreven: 'Wat mijn volk niet was, zal Ik mijn volk noemen, wie Mijn geliefde niet was, zal Ik Mijn geliefde noemen. En waar tegen hen gezegd is: "jullie zijn Mijn volk niet," zullen ze kinderen van de levende God worden genoemd.


Zo zijn wij dus ook met Israël Christus' bruid. We delen in de zelfde ervenis. Romeinden 8:17: "En nu we Zijn kinderen zijn, zijn we ook Zijn erfgenamen, erfgenamen van God"


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 29 jul 2017 11:52 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Tot aan hier toe ben ik het met je helemaal eens en daarna komen we iets in visieverschillen terecht.
Dirk schreef:
De eindtijd (tekenen der tijden)


Zoals de dagen van Noach waren, zo zal ook de komst van de Zoon des mensen zijn.[/i]


Dit is een ontzettend belangrijke zin. Het sluit naar mijn idee niet aan bij de visie zoals het veel onder evangelischen gebracht wordt, dat er na de opname er nog een vervolging en tijd is voor de achtergeblevenden. Juist het verhaal van Noach laat zien dat het in één klap gedaan is voor alle verlorenen en dat wanneer Jezus komt al Gods kinderen zullen worden meegenomen, ook de joden die dan inmiddels al bekeerd zullen zijn tot Jezus. Vandaag zie je al dat de opwekking onder de joden bezig is. Al 1 op de tien orthodoxe joden geloofd dat Jezus de Messias is die ze verwachten.


Citeer:
In 2 Timotheüs 3 beschrijft Paulus een triest beeld van de maatschappij in de eindtijd. Een wereld gekenmerkt door drie "liefdes": liefde voor zichzelf (humanisme), de liefde voor geld (materialisme) en de liefde voor genot. Hij wijst er vervolgens op dat het resultaat van deze wereldse levensstijl zal worden wat de filosofen nihilisme noemen, dat is een maatschappij op weg naar wanhoop. Overigens is er niks verkeerd aan geld en genot en zeker moeten we onszelf liefhebben. Echter, de zucht naar geld en genot staat in schril contrast tot de vreugde, liefde en voorspoed die God ons geeft!
Amen broeder!


Citeer:
Zacharia 12:

Zie, Ik ga Jeruzalem maken tot een bedwelmende beker voor alle volken rondom, ja, ook tegen Juda zal het gaan bij de belegering van Jeruzalem. Op die dag zal het gebeuren dat Ik Jeruzalem zal maken tot een steen die moeilijk te tillen is voor al de volken. Allen die hem optillen, zullen zichzelf zeker diepe sneden toebrengen, en al de volken van de aarde zullen zich tegen haar verzamelen.

Dit heb ik nauwkeurig gelezen en het is een schitterende gedeelte.
Hierin wordt geprofeteerd dat de Joden zich tot Jezus zullen bekeren! Ze zullen rouwen omdat ze Jezus doorstoken hebben!
Er staat ook dat het huis van David hen zal leiden. Dat zien we vandaag de dag nog niet voor heel de staat Israël. Volgens mij slaat dit er op dat Jezus zelf hun Koning zal zijn, aangezien Hij de Koning van het huis van David is.
Ik geloof dat het begin hiervan zichtbaar is in deze tijd. We moeten hierbij naar de Joden kijken die tot geloof in Jezus komen. Niet naar de staat Israël op zich.
Hoe het met de staat is, zoals we het in Zacharia 12 lezen, zal vooral een voorbestemming zijn voor de bekering van de Joden tot Jezus Christus.

Citeer:
In Daniël 2, Daniël 7 en Openbaring 17 lezen we over de komst van een laatste rijk, dat zal dienen als de politieke basis voor de opkomst van de antichrist en het scheppen van zijn wereldwijde koninkrijk (Daniël 7).

Moet ik nog lezen, maar ik ben het eens met wat je hier zegt.

Citeer:
Tekenen met betrekking tot de staat Israel

In Jesaja 11 lezen we dat de Joden in de eindtijd vergaderd zullen worden uit de "vier hoeken der aarde":

Hij zal de verdrevenen van Israël verzamelen en hen die vanuit Juda overal verspreid zijn, bijeenbrengen van de vier hoeken van de aarde.

Dat staat er, maar er staat meer. "Efraïm zal niet meer afgunstig zijn op Juda". Deze stam is de belangrijkste stam van de 10 verloren stammen van het huis Israël, waarvan ik jou al aangaf dat de huidige christenen uit de Heidenen daar door geloof in Jezus deel van uit zijn gaan maken, aan de hand van Romeinen 8-9. Het duid op een verzoening tussen Joden en de christenen met de tien verloren stammen van Israël.
Dit Rijk van Jezus zal heel de wereld overwinnen, staat er. In de laatste vers 16 wordt er puur gedoeld op de 10 verloren stammen van Israël waarvoor Hij een weg banen zal. "voor wat er van zijn volk in Assyrië over is. Het zijn de 10 verloren stammen van Israël die in ballingschap van Assyrië zijn gegaan. De Joden (huis Juda) waren naar Babilonië verdreven geweest. Zoals ik dit lees spreekt dit over al Gods kinderen die Hij vergaren zal in het Land van de Levenden. Zoals Jezus zei: "Mijn Koninkrijk is niet van hier". We moeten bewust zijn dat het aardse wordt gebruikt voor het Geestelijke rijk van Jezus.

Dit zijn zaken die nog allemaal vervuld moeten worden.

Citeer:

Lukas 21 beschrijft het opnieuw innemen van Jeruzalem:

En zij zullen vallen door de scherpte van het zwaard en in gevangenschap weggevoerd worden onder alle heidenen. En Jeruzalem zal door de heidenen vertrapt worden, totdat de tijden van de heidenen vervuld zullen zijn.

Dat zie ik nu al in vervulling gaan a130.gif

Citeer:

Op die dag zal Ik de leiders van Juda maken als een vuurbekken in een stapel hout en als een brandende fakkel in een graanschoof. Rechts en links zullen zij al de volken rondom verteren en Jeruzalem zal nog op zijn plaats blijven, in Jeruzalem.

Hoe dit zal gebeuren zullen we meemaken. Ik geloof dat het allemaal op één en de zelfde dag zal gebeuren. De opname voor de één en een verterend vuur voor de ander.

Citeer:
Al deze tekenen zijn vervuld in de afgelopen decennia. Israël is een eenheid. Israël speelt een belangrijke rol in de wereldpolitiek! En, wanneer deze dingen gebeuren, is het einde nabij, zoals we lezen in Lukas 21:

Wanneer nu deze dingen beginnen te geschieden, kijk dan omhoog en hef uw hoofd op, omdat uw verlossing nabij is.

En er moet dus nog meer vervullen. a176.gif

Citeer:


1. De Staat Israël

De eerste is het herstel van de staat Israël op 14 mei 1948. Deze uitgekomen profetie treffen we aan in de parabel van de olijfboom (Mattheüs 24:32-35). De dag voordat Jezus deze parabel sprak, had Hij een vloek gelegd op een dorre vijgeboom met als resultaat dat deze verwelkte (Mattheüs 21:18-19). Dit was een symbolische profetie dat God spoedig Zijn toorn over het joodse volk zou doen komen vanwege hun geestelijke verdorring in het verwerpen van Zijn Zoon. De volgende dag herinnerde Jezus Zijn discipelen aan de vijgeboom. Hij zei te letten op het weer bloeien ervan. Met andere woorden zei Hij te letten op de werdergeboorte van Israël. Hij gaf aan dat als de vijgeboom weer bloeit Hij aan de poorten van de Hemel zou staan, klaar om terug te keren (Mattheüs 24:33). Tevens sprak Hij de wereldberoemde woorden uit Mattheüs 24:

Voorwaar, Ik zeg u: Dit geslacht zal zeker niet voorbijgaan, totdat al deze dingen gebeurd zijn.

Over welk geslacht sprak Jezus? Het geslacht dat de vijgeboom ziet bloeien! Wij zijn dit geslacht! De vijgeboom is begonnen te bloeien en Jezus Christus staat aan de poort!

2. De Stad Jeruzalem

De tweede belangrijke gebeurtenis werd door Jezus in dezelfde rede geprofeteerd. We lezen in Lukas 21:

En zij zullen vallen door de scherpte van het zwaard en in gevangenschap weggevoerd worden onder alle heidenen. En Jeruzalem zal door de heidenen vertrapt worden, totdat de tijden van de heidenen vervuld zullen zijn.

Het eerste deel van deze profetie werd vervuld in 70 AD, veertig jaar nadat Jezus de woorden gesproken had. In dat jaar veroverden de Romeinen onder leiding van Titus Jeruzalem en verdreef de Joden onder de volkeren. Jeruzalem bleef onder heidense bezetting gedurende 1897 jaar tot 7 juni 1967 toen Israël tijdens de zesdaagse oorlog de stad weer in handen kreeg. De Joodse herbezetting van de stad Jeruzalem is een duidelijk bewijs dat we leven in de periode van de wederkomst van Jezus Christus.

Als Jezus vandaag zou terugkomen, zou Hij dan jouw "gezegende hoop" zijn, of is Hij jouw "vrees en schrik"? Heb je Jezus aangenomen als persoonlijke Verlosser? Dan is er geen enkele reden tot bezorgdheid. Heb je Jezus nog niet aangenomen? Geloof je het niet? Ga eens na wat jouw doel in het leven is: http://185.10.99.25/~dirk01/doelvan.htm.


Ik kijk vooral naar de Joden, want zolang ze niet bekeerd zijn is Israël nog niet echt goed bezig en vandaar ook dat ik verklaar dat de duivel erg veel invloed heeft op Israël, zolang ze Jezus nog niet hebben aangenomen en dit volk nog niet hun Koning uit het huis van David erkend hebben als hun Messias. Maar die bekeringen zijn gelukkig al begonnen a200.gif


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 29 jul 2017 11:58 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Dirk schreef:

Mattheüs 24 is niet voor de kerk. Mattheüs 24 is voor Joodse gelovigen in de laatste dagen, na de opname van de gemeente. Bij de opname komt Jezus voor ons, bij Zijn tweede komst, komt Hij met ons, na de grote verdrukking, voor Israël. De kerk is niet een gebouw, de kerk zijn de gelovigen; heidenen en Joden.

Hier ben ik het dus niet mee eens. Door geloof in Jezus horen wij nu bij het volk en Zijn we ook de bruid van Christus en de Opname staat ook gewoon in dit bijbelgedeelte vermeld:
Mattheüs 24:38-44
Het is heel duidelijk dat de parallel getrokken wordt met het verhaal van Noach (vers 38), dat de opname plaats vindt, waarbij er 2 op het land werken, de één blijft achter en de ander wordt opgenomen (vers 40) en de oproep om voor de wederkomst van Jezus klaar te staan is op ons allemaal gericht! (vers 42)
Wij moeten onszelf niet meer langer wegcijferen als kinderen van God en erfgenamen van God. We horen er helemaal bij!
Het tijd van het oude verbond is voorbij. Het nieuwe van het Horen naar de stem van Jezus en daardoor Gods erfgenamen worden, Zijn kinderen is gekomen a170.gif
Door het water van de doop.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 29 jul 2017 17:58 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Broeder Gait schreef:
Dank je wel Dirk.

Ik kan niet overal helemaal in meegaan, maar voor het meest belangrijke gedeelte zeker en het meeste ervan staat in jouw openingspost. Je mag ook weten dat ik een groot liefhebber ben van Henk Binnendijk. Hij omschreef de gemeente als de bruid van Jezus aan de hand van:


Jij ook bedankt! Een paar vragen om over na te denken:

- Wanneer vindt volgens jou de grote verdrukking van 2 x 3,5 jaar plaats?
- Wat is het teken van het beest, zonder welke niet gekocht en verkocht kan worden?
- Wie zijn de 144.000 volgens jou?

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 29 jul 2017 19:04 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Ik weet niet waar de jaartallen op gebaseerd zijn. Dat weet jij denk ik beter dan Ik, maar een verdrukking is altijd tegen de kinderen van God en dus zoals ik dat geloof, vlak voor de opname dat tevens de wederkomst van Jezus is.
De teken van het beest is 666. We zullen zien wat het wordt. Het lijkt op een betaalsysteem te slaan die de satanisten ook al aan het voorbereiden zijn. Zo'n chip in de arm. De 144000 gelovigen staan symbool voor Israël. Het is niet letterlijk Zo'n mooi rond getal. Het zou wel toeval zijn als elke stam even veel gelovigen zou kennen. Het gaat er hier om dat God doet wat Hij belooft heeft en dat doet Hij ook in Romeinen 8 en 9


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 29 jul 2017 19:34 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Het getal 144000 is 12 x 12000
1000 is een getal voor een enorme hoeveelheid. Je ziet het ook met het getal 1000 jarige vredesrijk.
per stam zijn er een enorme hoeveelheid tot geloof gekomen en per stam is er weer 12 maal een enorme hoeveelheid tot geloof gekomen.
Dat zie ik als teken dat de enorme opwekking van Israëlieten die tot geloof gekomen zijn zich ook weer vermenigvuldigd heeft.
Precies zoals de opdracht in Genesis is om talrijk te worden en zich te vermenigvuldigen. Ook wat het uitdelen van brood en vis met de wonderbaarlijke spijsvermenigvuldiging door Jezus laat zijn. Gods Koninkrijk dient zich te vermenigvuldigen. Dat is dus gebeurd.
Ook zouden de kinderen van Abraham talrijk worden als de zandkorrels van het stranden van de zee. Dat is de menigte die niemand tellen kan.
Gods volk is ontelbaar groot geworden a130.gif


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.