Forum www.gelooft.com

Het is momenteel wo 15 mei 2024 06:00

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: De Tempelberg
BerichtGeplaatst: za 15 jul 2017 07:34 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
De Tempelberg is een heilige plaats voor Joden, Christenen en Moslims. Wat zegt de Bijbel over de Tempelberg en welke rol speelt de Tempelberg in onze huidige tijd, volgens de Bijbel?

Misschien is dit een interessant onderwerp voor een Bijbelstudie?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De Tempelberg
BerichtGeplaatst: za 15 jul 2017 09:52 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Bijbelonderzoeker schreef:
De Tempelberg is een heilige plaats voor Joden, Christenen en Moslims. Wat zegt de Bijbel over de Tempelberg en welke rol speelt de Tempelberg in onze huidige tijd, volgens de Bijbel?

Misschien is dit een interessant onderwerp voor een Bijbelstudie?

Voor mij althans zeer interessant , maar ik kan geen aanzet geven voor Bijbelstudie ,
op het gebied van letterlijke kennis .
Ik weet dat de tempelberg in Jeruzalem staat .
- Dat Jeruzalem Gods tempel is .
- Dat Christus Koning is van Jezuzalem .
Dat de Joden een nieuwe tempel , een derde willen bouwen en dat een valse messias op de troon plaats zal nemen .
De moslims , christenen en joden verwachten ieder een messias .
Enz .....
Ik hoop wel dat er mensen zijn die over dit heilig gegeven Bijbelstudie willen doen .
Ik zal mijn steentje bijdragen waar ik kan .


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De Tempelberg
BerichtGeplaatst: za 15 jul 2017 17:52 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Enkele teksten die mogelijk betrekking hebben op de Tempel, en aanverwante kwesties:

Mattheüs 24:15
Wanneer u dan de gruwel van de verwoesting, waarover gesproken is door de profeet Daniël, zult zien staan op de heilige plaats – laat hij die het leest, daarop letten!

2 Thessalonicenzen 2:4
de tegenstander, die zich ook verheft boven al wat God genoemd of als God vereerd wordt, zodat hij als God in de tempel van God gaat zitten en zichzelf als God voordoet.

Haggaï 2:10
De heerlijkheid van dit toekomstige huis zal groter zijn dan die van het eerste, zegt de HEERE van de legermachten. In deze plaats zal Ik vrede geven, spreekt de HEERE van de legermachten.

Ezechiël 43:4,5
En de heerlijkheid van de HEERE kwam het huis binnen via de poort die op het oosten uitzag. Toen hief de Geest mij op en bracht mij in de binnenste voorhof. En zie, de heerlijkheid van de HEERE had het huis vervuld.

Zacharia 6:12,13
en zeg tegen hem: Zo zegt de HEERE van de legermachten: Zie, een Man – Zijn Naam is SPRUIT – zal uit Zijn plaats opkomen, en Hij zal de tempel van de HEERE bouwen. Ja, Híj zal de tempel van de HEERE bouwen, Híj zal met majesteit bekleed zijn, Hij zal zitten en heersen op Zijn troon. Hij zal Priester zijn op Zijn troon; tussen die Beiden zal vredesberaad plaatsvinden.

Zacharia 6:15
Men zal van verre komen en bouwen aan de tempel van de HEERE. Dan zult u weten dat de HEERE van de legermachten mij tot u gezonden heeft. Dit zal gebeuren als u aandachtig zult luisteren naar de stem van de HEERE, uw God.

Maleachi 3:1
Zie, Ik zend Mijn engel, die voor Mij de weg bereiden zal. Plotseling zal naar Zijn tempel komen die Heere Die u aan het zoeken bent, de Engel van het verbond, in Wie u uw vreugde vindt. Zie, Hij komt, zegt de HEERE van de legermachten.

Daniël 9:27
Hij zal voor velen het verbond versterken, één week lang. Halverwege de week zal Hij slachtoffer en graanoffer doen ophouden. Over de gruwelijke vleugel zal een verwoester zijn, zelfs tot aan de voleinding, die, vast besloten, uitgegoten zal worden over de verwoeste.

Daniël 11:31
Dan zullen er uit hem krachtige armen voortkomen. Die zullen het heiligdom en de vesting ontheiligen en het steeds terugkerende offer wegnemen en de verwoestende gruwel opstellen.

Daniël 12:11
Van de tijd af dat het steeds terugkerende offer weggenomen zal worden en de verwoestende gruwel opgesteld zal zijn, zijn het duizend tweehonderdnegentig dagen.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.