Forum www.gelooft.com

Het is momenteel do 16 mei 2024 22:45

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 22 jun 2017 08:20 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
MAAK VAN JE HUIS EEN HUIS VAN GEBED!

Het zou geweldig zijn als we iedere keer wanneer bidden, direct antwoord en een oplossing ontvangen. Dank God voor directe en snelle resultaten, maar wat doen we als er niet directe (zichtbare) resultaten zijn? De beloftes van God zijn er voor ons, maar, wat doen we in de tijd, waarin we de resultaten van de beloftes nog niet zien?

Jezus liet ons zien wat we moeten doen!

In Markus 11 vervloekt Jezus een vijgeboom, maar, de boom verdween niet onmiddellijk. Vervolgens lezen we dat Jezus de in tempel ging, deze reinigde, en zei dat het een huis van gebed zal zijn, en geen rovershol:

En zij kwamen in Jeruzalem; en toen Jezus de tempel binnengegaan was, begon Hij hen die in de tempel verkochten en kochten, naar buiten te drijven; en de tafels van de wisselaars en de stoelen van hen die de duiven verkochten, keerde Hij om, en Hij liet niet toe dat iemand enig voorwerp door de tempel droeg. En Hij gaf onderwijs en zei tegen hen: Staat er niet geschreven: Mijn huis zal een huis van gebed genoemd worden voor alle volken? Maar u hebt er een rovershol van gemaakt.

De volgende dag zagen de discipelen dat de vijgeboom verdord was:

En toen zij er 's morgens vroeg voorbijgingen, zagen zij dat de vijgenboom verdord was, van de wortels af.

In 1 Korinthe 3 lezen we dat we Gods tempel zijn, en dat de Heilige Geest in ons woont:

Weet u niet dat u Gods tempel bent en dat de Geest van God in u woont?

En, deze tempel moet een "huis van gebed" zijn, en dus geen "huis van dieven". Deze dieven zijn de krachten van de duisternis, die komen om te stelen. In 1 Korinthe 6 lezen we zelfs dat ons lichaam de tempel van de Heilige Geest is:

Of weet u niet, dat uw lichaam een tempel is van de Heilige Geest, Die in u is en Die u van God hebt ontvangen, en dat u niet van uzelf bent?

De dieven komen om te stelen; ze stelen onze geestelijke en lichaamlijke gezondheid, onze kracht, onze wijsheid, onze hoop en uiteindelijk zelfs ons geloof.

Maak van je tempel dus een huis van gebed, bid in de Geest, zoals we in Efeziƫrs 6 lezen:

En neem de helm van de zaligheid en het zwaard van de Geest, dat is Gods Woord, terwijl u bij elke gelegenheid met alle gebed en smeking bidt in de Geest en daarin waakzaam bent met alle volharding en smeking voor alle heiligen.

De Heilige Geest komt onze zwakheden te hulp, zoals we in Romeinen 8 lezen. De Heilige Geest pleit voor ons:

En evenzo komt ook de Geest onze zwakheden te hulp, want wij weten niet wat wij bidden zullen zoals het behoort. De Geest Zelf echter pleit voor ons met onuitsprekelijke verzuchtingen.

Maar, hoe lang moet ik bidden?

Hoe vaak probeert de vijand je aan te vallen met angsten, angsten en zorgen? Hoe vaak wil de vijand jou beroven? Geliefde, als jij van jouw tempel een huis van gebed maakt, zullen de krachten van de duisternis helemaal uit je leven worden verdreven. De tegenstander heeft geen macht meer, als wij in de Geest leven. Laat je daarom dus niet in met occulte zaken, zoals acupunctuur, reiki, hekserij, de islam, voodoo, drugs, enz.

Maak van je lichaam, Gods tempel, een huis van gebed door regelmatig in de Geest te bidden.

Markus 11

En Hij gaf onderwijs en zei tegen hen: Staat er niet geschreven: Mijn huis zal een huis van gebed genoemd worden voor alle volken? Maar u hebt er een rovershol van gemaakt.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 22 jun 2017 12:38 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Dit zou zeer handig geweest zijn twee jaar geleden maar ik heb geen angsten en aanvallen meer. Daar heb ik nooit echt bij stil gestaan. Vroeger had ik er constant. Nu ben ik onderhalf maand geleden geopereerd en al lachend op de operatie tafel gaan liggen waarvan ik zeker ben dat Jezus mij gedragen heeft, het heeft een half jaar geduurd eer ze me konden opereren, ik heb er zo goed als nooit aan gedacht. Geen aanvallen van angst, zorgen. Ik ben blij. Als ik het mij goed herinner is dat allemaal veranderd na die gevoelens van liefde en vrede die ik heb ervaren. Ik heb een zekere rust en vrede verkregen dankzij God denk ik en daar ben ik blij om

Edit: En over iets direct gebeuren : ik ben eens voor 90% volmaakt geweest in een vingerknip. Ik kreeg opeens een gevoel van liefde en ik werd een ander mens. Ik verwees in alles naar de liefde en ik kon enkel over liefde spreken, over niks anders. Ik was zeer rustig en vriendelijk. Had zelfs de gehele tijd een glimlach op men mond. In een vingerknip was ik veranderd. En dat heeft de hele avond geduurd. Ik ben nog op men knieeen gevallen met men gezicht tegen de grond smekend om mij zo voor altijd te voelen terwijl de tranen van geluk van men gezicht vielen.. Toen Jezus de wind bestrafte ging die toch ook direct liggen?

_________________
1 Korinthiƫrs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 29 jun 2017 05:52 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Het bidden en smeken tot God om kracht , liefde , wijsheid , genezing , troost en zo oneindig veel meer is zeer belangrijk .
Een huis ( tempeltje ) word vaak door stormen aangevallen .Aanvallen die proberen in dat huis binnen dringen , om daar chaos te veroorzaken .
Men krijgt nare dromen , angstgevoelens , onrustige slaap , depressief voelen , negatieve gedachten ....en algauw zegt en doet men dingen die onbeheerst zijn .
________________________
Een stenen huis kan je niet overal mee nemen , als men in een klein kamertje wil bidden .
Het dak bestaat uit grondstoffelijk materiaal dat verwerkt en hard is.
Toch je eigen huisje heeft twee benen en je dak is je hoofd dat bestaat uit levend organisme dat door bloeddoorstroming zuurstof krijgt om te overleven .
Waar men ook is of wat men ook doet : je draagt je dak steeds bij je , waardoor je oftewel alleen of tussen anderen tot God kan bidden .
------------------------------------
Als architect zijnde zeg je tegen de bouwconstructeur hoe het ontwerp eruit gaat zien .De bouwinstructeur zegt dan weer welke materialen te gebruiken die goedgekeurd zijn door de commissie .
Dit gegeven word vaak aangepast met de jaren .
In Gods Woord staan diverse dingen waardoor men het lichamelijk en geestelijk huis moet opbouwen .
Waar men voor moet schuilen , wegblijven , doen , lezen en vragen.

Dit gegeven is onveranderlijk .
-----------------------------------
De H.Schrift , en de Hoeksteen .Het Woord van de Levende God .
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het punt is ook dat men als gelovige dicht bij de Waarheid blijft , alsook wanneer het moeilijk gaat .
Ook als een moeilijke periode blijft aanslepen .
Blijven bidden en smeken tot de hemelse Vader : voor jezelf en anderen !
De hoop blijven koesteren en blijven geloven in Jezus-Christus woorden .
In het huis van Mijn Vader zijn vele woningen !!!
IK ben met u ,al de dagen : tot de voleinding ter wereld .


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 06 jul 2017 09:04 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: wo 05 jul 2017 08:25
Berichten: 144
Franny schreef:
Het bidden en smeken tot God om kracht , liefde , wijsheid , genezing , troost en zo oneindig veel meer is zeer belangrijk .
Een huis ( tempeltje ) word vaak door stormen aangevallen .Aanvallen die proberen in dat huis binnen dringen , om daar chaos te veroorzaken .
Men krijgt nare dromen , angstgevoelens , onrustige slaap , depressief voelen , negatieve gedachten ....en algauw zegt en doet men dingen die onbeheerst zijn .
________________________
Een stenen huis kan je niet overal mee nemen , als men in een klein kamertje wil bidden .
Het dak bestaat uit grondstoffelijk materiaal dat verwerkt en hard is.
Toch je eigen huisje heeft twee benen en je dak is je hoofd dat bestaat uit levend organisme dat door bloeddoorstroming zuurstof krijgt om te overleven .
Waar men ook is of wat men ook doet : je draagt je dak steeds bij je , waardoor je oftewel alleen of tussen anderen tot God kan bidden .
------------------------------------
Als architect zijnde zeg je tegen de bouwconstructeur hoe het ontwerp eruit gaat zien .De bouwinstructeur zegt dan weer welke materialen te gebruiken die goedgekeurd zijn door de commissie .
Dit gegeven word vaak aangepast met de jaren .
In Gods Woord staan diverse dingen waardoor men het lichamelijk en geestelijk huis moet opbouwen .
Waar men voor moet schuilen , wegblijven , doen , lezen en vragen.

Dit gegeven is onveranderlijk .
-----------------------------------
De H.Schrift , en de Hoeksteen .Het Woord van de Levende God .
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het punt is ook dat men als gelovige dicht bij de Waarheid blijft , alsook wanneer het moeilijk gaat .
Ook als een moeilijke periode blijft aanslepen .
Blijven bidden en smeken tot de hemelse Vader : voor jezelf en anderen !
De hoop blijven koesteren en blijven geloven in Jezus-Christus woorden .
In het huis van Mijn Vader zijn vele woningen !!!
IK ben met u ,al de dagen : tot de voleinding ter wereld .


Dat heb je heel mooi verwoordt.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.