Forum www.gelooft.com

Het is momenteel wo 15 mei 2024 11:24

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 10 aug 2016 10:27 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
de dingen die van de Vader komen doen wij automatisch. Wij staan er niet bij stil. Het echte goede dat wij doen, beseffen wij nog geen eens. Als wij denken goed te doen, dan komt dat niet van de Vader maar door onszelf. Wij hebben dan een beslissing genomen. Naar gelang wij niet goed zijn is die beslissing ook nooit waarlijk goed. Er hangt altijd iets aan vast voor onszelf. Ze is nooit onzelfzuchtig. Maar de dingen die God doet door ons beseffen wij nog geen eens. Omdat wij er niet over beslissen, ze zijn er gewoon. Wij vinden ze normaal en denken er niet over na. Ik zal voorbeelden geven: als je bijvoorbeeld naar mensen goeiedag doet die je niet kent. Zonder dat je daar over beslist. Ik doe dat bv automatisch. Dat komt niet van mezelf want ik beslis daar niet over, ik doe dat niet voor een reden, ik doe dat automatisch. Dat is de Vader. Of bijvoorbeeld opzij gaan op het voetpad voor iemand als fietser. zonder erbij na te denken. Zonder erover te beslissen. Als ik niet beslis over iets, dan kan het niet van mij komen maar enkel van Diegene die in me zit. Het kan de Vader zijn maar ook de satan. In ieder geval beseffen we deze daden niet. wij doen goed en slecht maar beseffen het goede zo goed als nooit. Want als wij het beseffen, dan komt het uit onze wil, en onze wil is slecht. Dus kan het goede ook niet goed zijn. Want enkel God is goed. Wij kunnen ons dus op niets beroemen. Want de daden waar wij ons zouden kunnen op beroemen komen helemaal niet van onszelf maar van onze Vader. Wij kunnen ons dus enkel beroemen op Hem. Als gij denkt veel goeds te doen, dan doet gij waarschijnlijk minder goed dan ge beseft. Want dan doet gij het voor er zelfs iets voor terug te krijgen. Al is het maar een goed gevoel over jezelf. Neen, liefde is onzelfzuchtig. Onze Vader Zijn liefde is onzelfzuchtig. En als gij het goede van God doet, dan is dat onzelfzuchtig. En wanneer wij het goede doen, het waarlijke goede, dan beseffen wij dat niet.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 28 aug 2016 07:16 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dag Jimmy ,
Onze Heer Jezus-Christus leert ons toch wat het goede is ?
Hoe kunnen wij dan niet beseffen wat goed zijn is ?
Ik denk dat wij het wel beseffen maar er niet naar handelen .
Daarom knaagt ons geweten en zoeken wij naar zogezegde goede daden om onze tekortkomingen weer goed te maken .
___
Neem nu de dag van vandaag !
Wie doet aan pensioensparen ?
Wie vraagt iets terug als er geleend word ?
Wie kan alles achterlaten en Hem volgen ?
Wie zegt niets terug als hij aangevallen word ?
Wie komt voor een ander op , zelfs al komt zijn eigen leven in gevaar ?
Wie vergeeft telkens weer opnieuw ?

Enz....
___
De vruchten van de H.G mogen wij toch nastreven . Zelfs de gave ook en het profeteren ?
Ieder kind van God krijgt verschillende gave ( talenten ) mee he
---
Neen ik denk dat velen niet echt op zoek gaan om in Waarheid Jezus-Christus te volgen .
Veel zeggen tegen een ander hoe het moet : bv niet roken want wij zijn een tempel van God .
Maar intussen wel hun eigen lichaam onteren door allerlei handelingen .
___________________________________________
Ze eren meer de schepping dan de Schepper .
___________________________________________
Dat kan op allerlei manieren .BV.veel aandacht besteden aan je eigen lichaam .
Veel sporten om spierballen te krijgen of onder de zonnebank te liggen en aan yoga te doen .
Allemaal om er zo goed mogelijk uit te zien voor je eigen of voor een ander .
Een tattoo op je lichaam zetten ? Waarom ? ( neemt niet weg dat als je je bekeerd tot Hem je vergeven word , tenminste als je het niet meer doet )
Maar o wee als je door een ongeval of ziekte iets voor krijgt .
Dan word de liefde voor elkaar beproeft .
Sommigen verlaten de ander , zelfs als het kindje in het gezin veel opoffering vraagt .
Ik vraag mij ook af als mensen honderden euro s of meer geven aan entertainment enz.... wat Vader daarvan vind .
Idolen genoeg om te bewonderen en aan te staren en toe te bejuigen op een festival.
Aan zangers geen gebrek !
Je eert daarmee toch een ander schepsel ???
Maar ja we dwalen af !

----
Wij mogen ons geen zorgen maken om kleding en voedsel enz....
Wij krijgen dat van Vader , maar goed zijn voor een ander daar moet je aan werken zoals Jezus-Christus ons leert .
Je kan dan wel zeggen je mag niet oordelen , ja dat is waar .
Maar alles tolereren mag ook niet .
Goed zijn zit niet in uitgebreid feestvieren op iemands verjaardag of een dure cadeau kopen voor iemand die alles reeds heeft .
Goed zijn is zoals Paulus ook zegt : een teken om aan anderen te laten zien dat wij bij Jezus-Christus horen .
En dat is de liefde onderling .
Liefde is niet te koop .
Liefde is goed en gratis en dat mogen we doorgeven en kunnen we bij blijven leren door de gehoorzamen aan onze HEER :
XXX Jezus-Christus XXX
___
a170.gif
ps : Soms hoor je toch Jezus Stem om je te begeleiden , ook al zit het je niet mee en kom je iemand tegen die je niet kent .
Dan hoor je toch : groet ook deze mens .
Zo ook niet het goede te doen voor in te zijn bij de mensen , want Vader ziet in het verborgene en daar word je op beloont ? toch ?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 28 aug 2016 23:13 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
De enige reden waarom men wilt geloven dat men weet wat goed en is er naar handelt is om van zichzelf te kunnen denken goed genoeg te zijn.
Wel dan verschillen wij hier in.

De mens wilt grote dingen doen, vele claimen er te kunnen genezen of demonen uit te werpen, maar het kleine dat kunnen zij nog niet eens.
Want het kleine doet God. Goeiedag naar iemand doen, een zwerver geld geven of enig andere vorm waar u zelf niets aan heeft. Nee, zelfs nog geen gevoel van meerwaarde. Geen gevoel van: ik heb iets goeds gedaan.
Nee, want dan verrijkt u uiteindelijk zichzelf en dan was uw daad niet onzelfzuchtig.
Vele willen grote dingen doen maar ik zeg: leer u eerst over te geven aan de kleine zaken en God zal u tewerkstellen over de grote zaken.
Wat is men met een ander te genezen, als men zichzelf nog niet eens kan genezen?
Wat is men met een demon uit te werpen, als ze hun eigen vlees nog niet kunnen verwerpen?
Vele claimen ook dat te kunnen, sterker nog, ze zette zich naast Jezus. Ze vertellen zichzelf en andere, gelijkwaardig te zijn aan Jezus.

Het beeld dat dan in me opkomt is eentje van Jezus in het midden en al de andere staan er naast, alsof ze bij hun vriend staan in de groep.
Alsof Jezus eentje van hen is. Nee Jezus is niet eentje van u of mij, Hij is onze Meester.
Wij zijn maar dienaars van de Meester. Sinds wanneer is een slaaf evenveel waard als degene die de slaaf kocht?
Ik zie dan een beeld van mij waar Jezus in het midden staat te lachen met andere naast Hem ook lachend, en om het nog belachelijker te maken, met een glas alcohol in de hand. Alsof ze de tijd van hun leven hebben.

Mijn beeld is anders van mijn Heer. Als ik kijk waar ik zit, zit ik daar helemaal alleen. Ik zie daar niemand naast mij zitten.
Ik zit voor Hem, op mijn knieën. Met mijn hoofd gebogen.
En maak u geen illusies: daar zou u allen moeten zitten.

Wel ik ben anders. Ik vind van mezelf niet dat ik goed ben, verre van. Ik ben zoals Johannes de Doper die zei: Ik ben het nog niet waard zijn sandalen vast te maken.
Wel ik zie er vandaag veel die geloven het waard te zijn.

Sterker nog: ik zie er veel die Zijn sandalen uit doen en zelf aan doen. Ik zie vele valse religies en die zien jullie niet.
Als jullie aan valse religies denken dan denken jullie aan Islam of Boedhisme, of enige andere religie.
Maar ik zeg u dat de valse religies verweven zitten in de Waarheid. U kijkt naar de schapen van een andere religie. Kijk naar de schapen onder u! Zie hoe zij afsplitsen van de Waarheid, om naar een waarheid te gaan die dichter bij hun ligt.
Ik zeg u: de ware valse religies spreken allen over Jezus! Ik zeg u: de ware valse religie is er eentje waar u nog niet bij stilstaat dat het eentje is!
Ik zie vele valse Christussen, maar jullie zien ze niet.
Ik zie vele valse Christussen die de satan zijn, die u dingen beloven die u graag wilt. Reinheid. Volmaaktheid. Heiligheid.
Net zoals de satan Jezus naar de hoogste berg nam en Hem de koninkrijken liet zien en Hem die beloofde als Hij zou knielen zo beloven de valse Christussen deze tijd ook veel dat u wilt.
En u denkt het te kunnen zien, maar u ziet niks.
Sterker nog, die valse Christussen zijn helemaal geen valse Christussen, dat idee komt nog niet bij u allen op!
Ik zie dingen die u allen niet ziet, omdat mijn Vader mij ervoor waarschuwt en ik vertrouw Hem en geloof Hem.

Hoe vaak denk u dat aan mij de Heiligheid werd beloofd? Hoe vaak denkt u dat men mij de volmaaktheid aanbood?
Dat gebeurt nu nog, de satan weet hoe graag ik volmaakt zou zijn. U denkt allen dat de satan afkomt met iets dat u makkelijk kan weigeren. Nee, hij komt met dat wat in uw hart zit. Was het dan slecht als Jezus over de koninkrijken zou regeren? Nee dat zou niet slecht zijn. Maar wat Hij ervoor moest doen wel, namelijk knielen voor satan.
Wel zo komen ze nu nog af, met beloftes die zij niet te maken hebben. Met geschenken die zij niet te geven hebben.
U allen bent zo waakzaam voor de antichrist maar ik zeg u: kijk naar de schapen onder u!
Want diegene die de antichrist is, daar moet u niet voor vrezen, u zal hem direct herkennen. Maar de wolven die als schapen verkleed zijn, de valse Christussen en valse profeten, die zal u niet herkennen. En u zal hen hun werk laten doen omdat u niet weet wat zij nu werkelijk doen.

Nee Franny, wij kunnen het goede niet doen want het is zoals Paulus zegt: Wanneer ik iets goeds doe bent u het God, die het door mij doet.
Denk eens goed na Franny over de dingen die u doet en kijk aan hoeveel van die dingen u zelf niets hebt. En dan zal u weten hoeveel goeds u eigenlijk doet.
Kijk ook niet naar de dingen waar u achteraf van dacht: dat was goed dat ik dat gedaan heb. Of waar u achteraf een goed gevoel van had.
Denkt u dat Christus een goed gevoel had wanneer de lans zijn lichaam doorboorde? Denkt u dat Hij dacht: ik heb het goede gedaan? Nee Hij riep op zijn Vader en vroeg: Waarom hebt u mij verlaten?
Zijn daad was onzelfzuchtig, niets verdiende Hij eraan, maar wij kregen alles erdoor. Dat, is een echte goede daad, een onzelfzuchtige daad.

Ik wil u tenslotte alles nog eens waarschuwen voor een ieder die u de redding beloofd op een andere manier dan vertrouwen en geloof. Ik wens u ook te waarschuwen voor diegene die hun reddingsplan verweven in het geloof en vertrouwen. Door u een daad te laten doen van vertrouwen en geloof. Zij zullen zeggen: zo bewijst u vertrouwen te hebben en geloof maar dat is een leugen. Want nog voor u de daad hebt gedaan hebt u al laten zien dat u vertrouwen en geloof hebt. En u laat duidelijk zien in wat u dat vertrouwen en geloof hebt.
Zorg ervoor dat u enkel vertrouwen en geloof in Hem kunt hebben. Niet in een daad die u verricht of in een organisatie. In Hem en alleen in Hem.
Laat u niet verleiden door de mooie dingen die zij zeggen, laat u niet verleiden door de dingen die ze u kunnen geven. Hoe volmaakt ze ook klinken, hoe Heilig ze ook lijken te zijn.
Wacht op u Vader, en ge zult die dingen ten tijden krijgen.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 29 aug 2016 06:40 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dag Jimmy ,
Dankjewel voor je antwoord .
En ik denk dat wij niet zo veel verschillen hoor .Want zoals jij schrijft , de valse Christussen zitten ook onder de schaapjes .
Maar als ik problemen heb weet ik dat ik nergens anders terecht kan dan bij HEM .Aan geen enkele organisatie of gemeente geef ik mijn hart .
Dat is prive , mijn hart is van Jezus-Christus .Hij weet waar ik mee zit en helpt mij waar het nodig is .

_____
Waar ik naar toe ga ,daar ga ik in vrijheid naar toe .Je kan daar henen gaan wanneer je wil , moet niet persee elke zondag .Er is ook geen sprake
van pastoor , voorganger enz... Het is een getrouwd koppel dat uit liefde voor de HEER mensen bijeen wil krijgen .De dochter doet aan vluchtelingen hulp .
We zitten in een klaslokaal , dat ze ter beschikking krijgen .Heel eenvoudig allemaal .
En het koppel bezoekt zieken , die het nodig hebben .
Er is een scherm waar teksten op komen , waardoor wij in liefde en aanbidding voor de HEER mogen zingen .
Zo ook waar we in stilte of al uitsprekend onze zorgen bij de HEER mogen brengen en ZIJN Aanwezigheid vragen .
Waar we ook kunnen getuigen over het mooie dat Jezus doet .
Zo was er een vrouw die jarenlang aan drugs verslaafd was , allerlei zonden en leed meedroeg .
Jaren geleden had ze het lieve koppel ontmoet en in haar pijn en zoektocht, werd ze geleid door de HEER en zocht ze het koppel terug op .
Zij hebben haar liefdevol ontvangen en over haar ontfermd .Waardoor ze weken geleden een zeer mooie getuigenis gaf .
Ze is nu getrouwd met een liefdevollere man dan de profiteurs en sadisten uit haar verleden .
Een getuigenis van de liefde van de HEER door mensen heen .
Of een meisje dat huilend op haar knie-en gaat uit liefde voor de HEER
____________
Ik ga niet beweren dat er geen wolven tussen de schaapjes zitten .Wolven in deze context is overdreven .
Ik bedoel daarmee , onlangs kwam iemand naar mij toe , na de dienst en gaf mij een kaartje voor online te komen , bij zijn organisatie .
Ik nam het aan , maar heb het in de prullenbak gegooid , want ja wat moet ik daarmee ???
Ik waardeer zeer de vrijheid die ik daar krijg , want je kan een alpha curcus volgen bij het koppel aan huis en ze nodigen mensen uit .
Maar hebben respect voor elk individu en laten de keuze bij hen .
Ziezo , ik kan nog veel vertellen over die kleine bijeenkomst !
Maar het mooiste en daar doe ik het voor is om de paar weken het gezamenlijk delen van brood en wijn .

-----------------
Christus is zeker met ons als wij in ZIJN NAAM bijeenkomen !
Maar dat kan ook thuis of elders .
Waar twee of meer in MIJN NAAM vergadert zijn , daar ben IK in uw midden en wat gij in MIJN NAAM vraagt , IK zal het doen .
____
Geloof en vertrouwen in HEM is het allerbelangrijkste .HIJ is de Hoeksteen waar wij verder op moeten bouwen .
En inderdaad dat houd in , niet je eigen omhoogsteken , van kijk :hoe goed ik ben !
Er is maar Ene goed zegt Jezus-Christus : xxx God de Vader xxx .
Inderdaad , wij kunnen meestal het kleine niet eens , maar denken wel pluimen te verdienen op onze hoed .
Daarom moeten wij wel goed luisteren wat onze HEER zegt en HEM gehoorzamen .
Want dat zegt God de Vader die in de hemelen is .
_____
Dit is MIJN GELIEFDE ZOON : gehoorzaam HEM .

----
Ja Jimmy de weg is smal voor diegene die HEM willen volgen .Valse christussen zijn overal .
De wereld is er vol van .
Het enigste dat ze willen is je van de Goede Vader en Jezus-Christus weghalen .
Maar vergeet niet dat veel mensen zich niet bewust zijn dat ze dat doen !
Vooral onder de schaapjes .
Denk je dat ze geen vergeving krijgen ?
Ik denk het wel : want God ziet het hart aan .
-----------------------------------
En ja je hebt ook gelijk van eerst te kijken in je eigen hart , voordat je een ander wil genezen van zijn dwaalleer of ziekte .
-----------------------------------
Maar dat geld voor elk een !!!Want wie weet hoeveel ons hart nog gezuiverd moet worden van de dwaling , waarin we zitten !
Diegene die een ander evangelie verkondigt of volgt :
dan hetgeen onze lieve HEER Jezus-Christus verkondigt :zit reeds op een dwaalweg
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wie het kleine niet eert
is het grote niet weert .!!!!
a170.gif


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 29 aug 2016 07:26 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Heylaba , ik zou iets willen verwijderen , maar ik kan het niet .
Gewoon weghalen profiteuren en sadisten !
Mijn hart zegt dat da er niet bijhoort .
Grtjs Francoise


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.