Forum www.gelooft.com

Het is momenteel ma 29 apr 2024 13:54

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: De Liefde is Wijsheid
BerichtGeplaatst: di 05 jul 2016 09:53 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik was vroeger iemand die dacht wijs te zijn. Ik verkondigde veel wat wijsheid leek maar over de ware wijsheid zei ik niet veel. Ik verkondigde dingen waar niemand bij stil stond, maar de waarheid die in het gezichtsveld lag, die verkondigde ik niet. Nu doe ik dat niet meer, ik verkondig enkel nog wat Jezus gedaan heeft en over liefde. Vroeger dacht ik wijs te zijn omdat er slimme dingen uit mijn mond kwamen, nu weet ik hoe dwaas ik was. Want de wereldse wijsheid betekent niets in Gods ogen, ze is dwaas. De enige wijsheid die er is is die van Christus, niet wat ik kan erop uitmaken, nee wat er geschreven staat. Niet hetgeen ik denk te weten, nee hetgeen dat er geschreven staat. Ik kon u kennis meedelen, over vanalles en nog wat, maar over het offer zei ik niet veel en over de liefde nog minder. Wat was ik dwaas maar nu niet meer, ik ben blij dat God mij gered heeft van mijn zondige natuur en mij inzicht heeft gegeven dat ware wijsheid is: Dat Jezus Christus voor ons allen is gestorven en dat wij elkaar en Hem moeten liefhebben. Mensen, ik kom van ver, ik dacht veel te weten maar nu besef ik hoe weinig ik weet. En het weinige dat ik weet betekent veel meer dan het vele dat ik toen dacht te weten. Want toen moest ik veel weten, om het enige waarde te laten hebben maar nu is de waarde nog ontelbare kere groter en ik weet minder. Want hetgeen ik nu weet is waardevoller dan enig goud op de aarde; Jezus CHristus heeft ons allen vrijgekocht en de liefde is het belangrijkste. Wijsheid is geen wijsheid, liefde is de wijsheid. Hij is de wijsheid. En Zijn naam is: Liefde.

_________________
1 Korinthiƫrs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.