Forum www.gelooft.com

Het is momenteel ma 29 apr 2024 09:25

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 03 jul 2016 10:07 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Neem de tijd om hier naar te kijken aub het duurt mar 8 minuten en ik leg uit hoe de Wet geen invloed meer op ons heeft!



_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 03 jul 2016 10:23 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
We hebben er even naar gekeken, Jimmy. We zijn het 100% met je eens! Leuke uitdrukking "de Frank is gevallen". Fijne videoboodschap, Jimmy!

Jimmy schreef:
Neem de tijd om hier naar te kijken aub het duurt mar 8 minuten en ik leg uit hoe de Wet geen invloed meer op ons heeft!


_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 03 jul 2016 10:35 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Men excuses dat ik zo opgewonden was maar terwijl ik erover sprak werd precies de sluier weg genomen en kreeg ik nog meer inzicht... Sorry dat ik niet kalmer was maar het was vn enhousiasme dat ik zo opgewonden werd.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 03 jul 2016 10:58 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dag Jimmy ,
Wat fijn voor jou dat je na je kerkbezoek opbeurend bent thuisgekomen .
Ik heb wat lang in mijn bed moeten liggen , vanwege slaapinhaling , waardoor ik tot mijn spijt niet ben kunnen gaan naar mijn kerkje .
Maar dan ben ik wel dankbaar dat er internet is vanwege jou filmpjes onder andere .
Een prediker dicht bij huis zeg maar !
a170.gif
____
Wat jij zegt is zeker waar , en volgens mij mag je de wet niet zien als een plicht .
Een plicht , waarbij als je die als niet naleeft steniging of straf op volgt .
Wij mogen als mens zijnde , niet meer oordelen over mekaar en rechter spelen .
Onder andere : stenigen tot de dood .
Dankzij Jezus-Christus is dat afgeschaft en moet jood nog griek : de steniging nog uitoefenen , waardoor je gemakkelijker
geen moord pleegt .Want dat ben je volgens mij als je iemand dood stenigt .

Wat vroeger na de wet gegeven aan Mozes wel het geval was .
De wet is geen schrikbewind meer , de wet
en ook het vierde gebod is in liefde aan te nemen en niet uit vrees .
Zo ook is de sabbat ( rustdagje )aan de mens gegeven doordat Jezus-Christus HEER is van de sabbat en HIJ die ons allen schenkt
om na te leven in liefde en dankbaarheid tot HEM .
Maar dat alles na leven red ons niet .
-----
-We zijn gered op basis van geloof in Jezus-Christus .
Wat niet wil zeggen net zoals jij zegt dat wij erop mogen zondigen .
Want waarom zegt onze HEER anders : vrees niet de duivel , maar vrees eerder God .
Zonde is niet te geloven in Jezus-Christus
Rechtvaardigheid is volgens mij dat wij blijven geloven in HEM ook al zien wij Hem niet meer .
En oordeel is dat de vorst van deze wereld reeds veroordeeld is .


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 03 jul 2016 14:36 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
In de kerk ging het over boodschappers van God en ik herkende mezelf daarin, er werd gezegd dat zij zeer open waren, zoals ik altijd ben, ik spreek vaak over mijn fouten en ik ben oprecht en zeg wat ik denk en geloof. En er werd gezegd dat zij enkel het vertrouwen in God bij hadden, voor de rest niets. Zo heb ik ook enkel vertrouwen en geloof bij me als ik die videos maak.
Ik vond het raar dat het daar over ging want ik was twee dagen geleden bang dat ik mis deed met verkondigen, dat ik niet goed bezig was. Ik heb dat soms dat ik mezelf laat twijfelen, uit angst dat ik misschien verkeerd bezig ben. Maar God heeft me laten zien vandaag dat dat niet zo is.
Het ging ook over vrede, dat wij vrede moeten zeggen overal wij komen en als zij die vrede aanvaardden dat wij dan met hen mogen praten en als zij die niet aanvaardden dat wij dan moeten proberen de vrede te houden. Daarom dat ik ieder de vrede toewenste in mijn video.
Ik doe enkel maar wat ik geloof dat ik moet doen, daar is niets speciaals aan, want hetgene dat ik verkondig, geloof ik, komt nog geen eens van mezelf maar van de Heilige Geest. Alle eer aan Hem dus, ik heb mij nergens op te beroemen.
Wel bedankt voor je lieve woorden, het heeft mij deugd gedaan, maar alle eer, ligt bij Hem.

Groetjes Franny en nog een mooie dag gewenst.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 03 jul 2016 14:56 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Voor jou ook een fijne dag gewenst Jimmy ,
en ik waardeer zeer de dingen die je doet hoor .
Nooit twijfelen aan jezelf .
Want je hebt de HEER lief en dat verkondig je , predik je .
Want je spreekt ook veel over de liefde , Gods liefde .
En zonder liefde zijn alle werken dode werken .



Dat is toch wat ik uit jou werken begrijp tot nu toe , als ik eerlijk mag zijn .
En over de wet wil ik het even niet hebben als het kan ?
Nog een goede raad als ik mag ?
Laat je hart niet verontrusten en opjagen .Je weet toch wie je bent he : een kind van God .
Omdat je gelooft in ZIJN Zoon : Jezus-Christus .
Dat is ons wapen tegen de boze en de wereldgezinde mensen .
Maar ook dit wapen mogen wij niet zonder liefde hanteren , geloven zonder liefde zijn ook dode werken .

Grtjs Franny


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 03 jul 2016 15:27 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ja Franny maar wij zijn als lammeren die uitgezet worden tussen wolven. Dat zei men ook in de kerk, dat de boodschappers dat waren, en ik kon niets anders dan mezelf ermee vergelijken. Wolven verslinden uw geloof.

Had ik dan iets over de wet gezegd in mijn antwoord aan u? Ik dacht gewoon te vertellen wat er in de kerk was gezegd en hoe ik daar over dacht, en ik dacht u enkel te bedanken?

Dat ik het over de wet had in mijn video was omdat ik voor mijn vrienden Romeinen 4 had gedeeld en bij het lezen ervan van vers 15 schoot dit in mijn hoofd. Ik heb toen direct een video opgenomen omdat ik wenste dat iedereen dat wist.
Want de waarheid maakt u vrij.
Ik ben vrij nu, niet om te doen en laten wat ik wil, maar vrij van veroordeling.

Meer wil ik er ook niet meer over zeggen ;)
Bedankt om duidelijk te maken dat werken zonder liefde dode werken zijn, daar kan ik akkoord mee gaan, liefde is een werk, liefde geven althans. Dat is een mooi inzicht, bedankt daarvoor.

Het is goed om soms te twijfelen aan jezelf en bij wijze van spreken een paar nachten in de woestijn door te brengen. Je komt er enkel sterker uit. Als je anderen wenst dingen te vertellen moet je eerst jezelf bestuderen.

Groetjes

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 03 jul 2016 16:15 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Jimmy schreef:
Ja Franny maar wij zijn als lammeren die uitgezet worden tussen wolven. Dat zei men ook in de kerk, dat de boodschappers dat waren, en ik kon niets anders dan mezelf ermee vergelijken. Wolven verslinden uw geloof.

Had ik dan iets over de wet gezegd in mijn antwoord aan u? Ik dacht gewoon te vertellen wat er in de kerk was gezegd en hoe ik daar over dacht, en ik dacht u enkel te bedanken?

Dat ik het over de wet had in mijn video was omdat ik voor mijn vrienden Romeinen 4 had gedeeld en bij het lezen ervan van vers 15 schoot dit in mijn hoofd. Ik heb toen direct een video opgenomen omdat ik wenste dat iedereen dat wist.
Want de waarheid maakt u vrij.
Ik ben vrij nu, niet om te doen en laten wat ik wil, maar vrij van veroordeling.

Meer wil ik er ook niet meer over zeggen ;)
Bedankt om duidelijk te maken dat werken zonder liefde dode werken zijn, daar kan ik akkoord mee gaan, liefde is een werk, liefde geven althans. Dat is een mooi inzicht, bedankt daarvoor.

Het is goed om soms te twijfelen aan jezelf en bij wijze van spreken een paar nachten in de woestijn door te brengen. Je komt er enkel sterker uit. Als je anderen wenst dingen te vertellen moet je eerst jezelf bestuderen.

Groetjes

Neen hoor , jij had niets tegen mij van de wet gezegd , maar ik dacht dat je verder op je topictitel wilde bouwen .
Ja de woestijn , een akelige plaatst .
Inderdaad wolven met schaapskleren aan .
Ik wens je veel sterkte en doorzettingsvermogen als lammetje zijnde .
Maar vergeet ook niet dat geloof je sterkste wapen is .
Waar je ook bent en met wie .
Geloof in XXX Jezus-Christus XXX
Ik wilde nog even iets van mij late weten voordat mijn pc voor een hele tijd uit gaat .
Dag Jimmy , veel goeds en liefde gewenst .


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 03 jul 2016 16:26 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Bedankt voor je bemoedigende woorden Franny, het is niet mijn geloof dat mijn sterkste wapen is, het is Hij die het mij gegeven heeft. Hij zorgt ervoor dat wanneer ik wankel, ik terug standvastig word.
Zonder God is geloof niets.
Sterker nog, zonder God, heeft men geen geloof.
Ik wens u het allerbeste toe uit de grond van mijn hart, want ik zit vol liefde op de moment. Ik zie u graag Franny en wens u een zeer goede week toe!

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 03 jul 2016 20:18 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Citeer:
Neem de tijd om hier naar te kijken aub het duurt mar 8 minuten en ik leg uit hoe de Wet geen invloed meer op ons heeft!


Helemaal mee eens Jimmy. Fijn dat "de Frank" gevallen is.

Franny ik wens je Gods zegen als je hier niet meer komt. Wil je voorlopig of helemaal niet meer komen?

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 31 jul 2016 17:53 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Koningsdochter schreef:
Citeer:
Neem de tijd om hier naar te kijken aub het duurt mar 8 minuten en ik leg uit hoe de Wet geen invloed meer op ons heeft!


Helemaal mee eens Jimmy. Fijn dat "de Frank" gevallen is.

Franny ik wens je Gods zegen als je hier niet meer komt. Wil je voorlopig of helemaal niet meer komen?

Dag Jimmy en Koningsdochter ,
Jimmy ik heb je filmpje niet gezien en intussen kan ik het ook niet zien , want het is verwijderd .
Toch ben ik er zeker van dat het de moeite waard geweest is .

Koningsdochter zoals je zeker gemerkt heb ben ik nu wel weer terug en vind het heel lief dat je mij zo iets
mooi toegewenst hebt .
Voor ,
Jimmy en Koningsdochter :
Allerliefste grtjs Franny
a194.gif


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 04 aug 2016 07:07 
Offline
net begonnen
net begonnen

Lid geworden op: vr 10 feb 2012 07:52
Berichten: 1
Terug naar de topic, kunnen we zeggen dat christenen gelukkig kunnen zijn dat "de Wet" van Mozes of de Mozaïsche Wet niet voor hen geldt.
Het is eigenlijk heel simpel "de Wet is namelijk voor de Joden geschreven"!
Christenen staan nu onder "de wet van Christus". Dus christenen doen er goed aan om die te bestuderen en eigen te maken en Jezus Christus onze leider en koning na te volgen in wat hij deed en onderwees, om zodanig in zijn liefde en in de liefde van onze Vader te blijven.
Jezus predikte en onderwees "het goede nieuws van Gods Koninkrijk" als het allerbelangrijkste werk dat een christen heeft te doen.
Hij heeft zijn discipelen het zelfde te doen op de manier zoals hij dat deed.....van huis-tot-huis, op openbare plaatsen, in huizen van mensen, overal................
Lukas 1:8...maar GIJ zult kracht ontvangen wanneer de heilige geest op U gekomen is, en GIJ zult getuigen van mij zijn zowel in Jeru̱zalem als in geheel Jude̱a en Sama̱ria en tot de verst verwijderde streek der aarde.”

In de laatste dagen van deze stervende wereld die door de 'goddeloze' Satan wordt beheerst is dit goede nieuws over de hele wereld gegaan.........
Jezus zei...Mattheüs 24:14
14 En dit goede nieuws van het koninkrijk zal op de gehele bewoonde aarde worden tot een getuigenis voor alle natiën, en dan zal het einde komen.

Predik het woord, houd u er als met een dringende zaak mee bezig, in gunstige tijd, in moeilijke tijd, wijs berisp, vermaan, met alle lankmoedigheid en [kunst van] onderwijzen (2Tim.4:2).

fijne dag,
Ed


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 10 aug 2016 10:29 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Eclammers heeft min of meer gezegd wat ik in mijn video heb gezegd.
Ik heb ze verwijderd omdat ik soms van mezelf bang heb dat ik verkeerd aan het doen ben.
Dat valt regelmatig voor en dan zwijg ik voor een tijdje.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 19 jan 2017 12:49 
Offline
net begonnen
net begonnen

Lid geworden op: vr 13 okt 2006 12:01
Berichten: 3
Jimmy schreef:
Neem de tijd om hier naar te kijken aub het duurt mar 8 minuten en ik leg uit hoe de Wet geen invloed meer op ons heeft!


Bs"d

En daarom zijn de christenen wetteloze heidenen, omdat ze Gods wet afgeschaft hebben en vervangen hebben door heidendom.

_________________
Lees hier waarom JC niet de messias was: bergzion.notlong.com http://bergzion.notlong.com

"Want alle volkeren wandelen elk in de naam van zijn god, maar wij zullen wandelen in de naam van
J-H-W-H onze God, voor eeuwig en altijd!"
Micha 4:5


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 20 jan 2017 07:49 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Als Gods wet er niet was kon men niet weten hoe je je gedragen moet !
Ik heb het niet over de rituele gebeurtenissen maar vooral over de Tien woorden ( tien geboden) in deze context .
-------------------------------------------
Hoe weet je anders welke keuzes je moet maken als je in een tweestrijd zit ?
B.V.
Je hebt goede ouders en ze zeggen je van iets niet te doen .
Maar een ander wil je overhalen om met slinkse woorden je hulp in te roepen !
Naar wie behoor je te luisteren uit respect ?


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.