Forum www.gelooft.com

Het is momenteel za 04 mei 2024 05:30

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Een vraag over de rustdag
BerichtGeplaatst: za 28 mei 2016 13:46 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik heb een vraag aan jullie over de rustdag, ik noem het zo omdat ik niet wens te spreken over zaterdag of zondag. Of u het nu zaterdag of zondag doet daar wil ik niets over horen dat is niet mijn vraag. Daarom spreek ik over rustdag. Is het mogelijk dat wij op de rustdag werk mogen verrichten zolang wij er geen geld aan besteden of aan verdienen? Ik was aan het nadenken en dacht na over het feit dat de dicipelen ook koren plukte om te eten. Dit werd gezien als werken door andere en er werd kwaad over gesproken. Maar ze deden niets mis in Jezus zijn ogen. Toen dacht ik: ze konden toch ook eten kopen? En eigenlijk konden ze dat toch ook? Ze konden toch een brood kopen ofzo? Maar dat deed Jezus blijkbaar niet. Nee, Hij liet ze koren plukken. Waar ze geen geld aan bestede of aan verdiende. Kan het zijn dat met geen werk verrichten dat wilt gaan over zaken waar men geld aan verdient of aan uitgeeft? Jezus gaf toch vele malen les op de sabbat? Rustte Hij toen echt? Ik heb toch al vele malen gelezen dat het sabbat was en dat Jezus toen les aan het geven was? Maar daar verdiende Hij geen geld aan en Hij gaf ook geen geld uit. Jezus sprak ook over het schaap in de put, dat men dat moest redden. Wederom iets dat niets met geld te maken heeft. Is het mogelijk dat men werk mag verrichten op de rustdag? Zolang men er maar geen geld aan verdient of uitgeeft? Kom hier nu niet af met slaaf van de wet dingen want dat vraag ik allemaal niet ok? Als u niet kan antwoorden op mijn vragen en over andere dingen begint te zagen dan wens ik dat u liever zwijgt. Zorgt het geld niet voor onrust? Moeten wij niet dagelijks werken voor ons geld? Geven wij niet dagelijks geld uit? Zorgt dat niet voor onrust? Kan het zijn dat de rustdag daarvoor dient? Om eens niet onder de last van het geld te zitten? Ik moet eerlijk zijn, ik houd vandaag mijn eerste echte rustdag voor God, ik had daar vroeger geen problemen mee, ik deed bijna nooit iets. Maar zoals jullie weten doe ik nu dagelijks dingen voor mijn moeder, werken. Ik merk op dat ik het vandaag moeilijk heb omdat ik niets kan doen omdat het rustdag is. Daaraan merk ik al hoe hard ik veranderd ben. Vroeger deed ik niets anders dan rustte, nu verveel ik me. Ik kan hier thuis een paar dingen doen voor mijn moeder maar ik zit een beetje in de knel. Ik heb bijna heel de tijd liggen slapen omdat ik me een beetje verveel. Daarom dat ik over alles begon na te denken. Want ik mag mezelf geen lasten op leggen, dan ben ik geheel verkeerd bezig, dus moet ik wat rustdag betekent wel verkeerd op vatten, want Jezus zou zijn dicipelen ook nooit lasten opleggen. Daarom dat ik over dit alles begon na te denken en dat ik op dit uitkwam. Ik zou graag jullie mening hierover weten. Over wat ik vraag, niet over wat u denkt dat moet of niet.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Een vraag over de rustdag
BerichtGeplaatst: zo 29 mei 2016 15:00 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Ik vind het goed dat je het niet over de zaterdag of de zondag hebt maar over een rustdag, een dag die de Here behoort en dat kan een willekeurige dag zijn. Persoonlijk zou ik een dag kiezen waarin ik dus niet moet kopen of verkopen, niet moet werken (denk aan verpleegsters, ziekenhuispersoneel enz.) maar (meer) met de dingen van de Heer bezig kan zijn. Maar als huisvrouw "moet" je toch voor het eten zorgen, afwassen enz. Strikt genomen werk, maar ik heb daar absoluut geen moeite mee.
Ook niet om dan te gaan wandelen, zwemmen of wat dan ook. Tijdens het lopen kan ik bidden, aan de dingen van de Heer denken, of ook alleen maar genieten. Gewoon relaxt zonder me af te vragen of ik nu teveel of te weinig gedaan heb. Ik zou in ieder geval geen dag willen hebben waarin ik maar ga slapen omdat ik me zo zit te vervelen. Mij lijkt het, dat dat niet hoeft. Dat je toch gewoon mag leven op zo'n dag, vreugde mag hebben en met dingen bezig zijn. Ik hoop dat mijn antwoord je iets helpt.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Een vraag over de rustdag
BerichtGeplaatst: zo 29 mei 2016 16:58 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik gebruik de rust dag niet echt om God te eren speciaal, dat doe ik elke dag, ook op de rust dag. Nee ik gebruik de rustdag voor wat het woord zegt, rusten.
Ik doe wel dingen die echt noodzakelijk zijn, zoals met de honden gaan wandelen zodat ze hun behoefte kunnen doen. Als iemand mijn hulp echt dringend nodig heeft, zal ik hem of haar helpen.
Maar de dingen die gemakkelijk kunnen wachten, en de volgende dag gedaan kunnen worden, die laat ik liggen.
Ik denk dat men wel mag ontspannen, heel de dag slapen is ook niet nodig denk ik, ontspannende zaken bekijk ik ook niet echt als werk. Het probleem was dat ik in zulke zaken helemaal geen zin had, nee, ik wou werk verrichten.
Het is me wel gelukt, tot om half negen. Toen ben ik onbewust gevallen. Mijn moeder verjaarde gisteren en had inkopen gedaan in een kringwinkel. Ik zit in budgetbeheer dus heb elke week net genoeg om toe te komen, als ik extra wil moet ik dat vragen. Maar mijn situatie is op financieel gebied niet geweldig en ik heb pas een ipod besteld en dus ook dat geld extra gevraagd.
Toen ze thuis kwam had ze een paar spulletjes bij, ik zei haar dat ze mijn cadeau deze week kreeg omdat ik dat geld extra moest vragen. Ze zij me dat ik niks moest geven, dat ze al blij was dat ik haar hielp.
Ik nam toen de beslissing om een aantal spulletjes van de Kringwinkel terug te betalen (ik heb haar geen eenmaal gezegd dat ze normaal beter niets kocht op een rustdag, mijn moeder weet wat ik voor mezelf doe en ik verplicht haar niets, ik heb haar ook duidelijk gemaakt dat ik niet moeilijk doe dat zij wel inkopen doet, dat is haar beslissing, men word immers niet gered door zen eigen werken maar door Christus, dat ik dit doe is gewoon uit liefde voor God, meer niet) maar toen heb ik dus een paar spulletjes terug betaald zodat ze als cadeau konden functioneren van mij, voor haar verjaardag.
Even later viel mijn euro, ik had een beetje gefaald want ik had geld besteed nog voor het zons ondergang was. Maar denkt u dat ik mij daar slecht over voelde? Dat ik mij een last oplegde? Nee hoor, want onmiddelijk was het daar: het was onbewust, als je het had geweten had je makkelijk onderhalf uur gewacht tot het donker was, je bent vergeven. Je moet daar niets mee inzitten.
Ik zat er ook niets mee in en lachtte het weg, ik had het gevoel dat ik God tevreden had gesteld, ook al was ik gevallen.
Deze post kan waarheid bevatten, bovenstaande van mezelf, maar ik denk dat ik op dat moment excuses aan het zoeken was om mijn eigen wil te doen, namelijk iets van werk verrichten.
Ik heb deze post toen op een paar forums gepost en God bood me een uitweg. Mensen begonnen te reageren op mijn posts en op sommige forums was het zeer actief. Jezus verkondigde ook op de sabbat, en dat was wat ik gedaan heb.
Een tijd verstreek en toen het rustig werd was mijn wil om iets van werken te doen volledig verdwenen. Het is zoals geschreven staat: als men het moeilijk heeft dan bied God altijd een uitweg.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Een vraag over de rustdag
BerichtGeplaatst: za 04 jun 2016 12:13 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Ik ben heel blij dat er een dag is die anders is als een andere .
Die ingesteld is door God .Een dag die ik gekregen heb om te rusten .
Een dag dat ik tot mezelf kan komen en de drukte van de week kan achterlaten .
De winkelcentrums , het wereldse gedachtengoed enz..... enz....achter mij kan laten zoveel ik kan .
En daar hoort dus ook voor mij handel drijven bij .Of zaken doen .

Het dagelijkse huishoudelijk werk , die routine , die lichte boosheid soms als ik de honden modder weer moet opkuisen na een fikse wandeling .
Neen hoor voor mij is het vandaag een geestelijke rustdag , waar Gods Geest zegt dat ik deze dag gekregen heb om de beslommeringen
en routine gebeuren mag verbreken .
Een dag van ontspanning waar ik niet wil denken aan de elentriek factuur die nog betaald moet worden en dergelijke .
Of dat ik nog snel tomaten moet gaan kopen omwille van het gedacht :wat eten wij vandaag ?

De kinderen komen dan af en we eten gezellig samen .Zo rond een uur of zes .
------------------------------------------
Een dag waar je niet letterlijk de hele dag verplicht bent te luieren en te niksen , neen een dag te vieren tot glorie van God .
Een dag die je enkel met je hart kan eren , je hart dat de HEER onderzoekt .
En niet wat een ander je oplegt hoe je je deze dag mag spenderen .
Niemand mag mij zeggen dat ik vandaag geen bad mag nemen , of mijn buurvrouw niet mag helpen in het huishouden als haar kind ziek is .
Niemand kan mij opleggen dat ik vandaag naar een kerk of gemeenschap moet gaan om de toorn Gods te vermijden .
Zo een sabbatvereerders of vierders spreken zonder liefde voor een ander en denken alleen wat zij het juiste doen .
Want niet elk dorpje of stadje heeft een kerkje waar de gelovigen in de voormiddag samen komen .Waar een prediker
zijn dienst uitoefent
tot opbouw van de gelovigen .
En dan nog maar te zwijgen van de zieken die niet ter plaatste kunnen komen .
-----
Voor mij is het Gods Geheiligde dag .
En ik denk vanuit mijzelf : dat het een dag is dat de HEER rustte EN is opgestaan . ( tegen dat de eerste dag van de week begon )
HIJ is Heer over de Sabbat .
En Zijn Woord is Waar : VOORWAAR , voorwaar !!!
____
Ik heb niets tegen de zondag , het is een dag zoals een andere om God te gehoorzamen en lief te hebben boven alles ,
maar het is geen rustdag zoals sommigen beweren .
En voor de rest maak ik mij niet drukjes , ook niet wat betreft andersdenkenden , ze moeten zelf maar zien waar de H.Geest hun leid .
Tenslotte kijkt God ieders hart apart aan he .Ik probeer het mijne te bewaren voor God en hoop dat een ieder : dat ook doet !


Grtjs Franny


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Een vraag over de rustdag
BerichtGeplaatst: zo 19 jun 2016 17:45 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Een dilemma over de rustdag .
Ik vind dat de zaterdag de rustdag is na wat ik geleerd heb uit de H.Schrift .
En ik kom daar ook voor uit .
De 10 geboden is een geheel . Voor alle mensen geschreven door God op twee stenen tafelen : de joden , grieken , vreemdelingen , vrouwen , mannen , enz....
Maar ik denk wel dat je reeds met je hart kan beamen dat je weet dat God die dag geheiligd en gezegend heeft .Een geschenk voor ons immers ook .De 10 geboden ken je als je een kind van God bent en die wil je wel volgen volgens mij !
Zeker draagt ieder zijn cultuur en de invloed die dat teweeg brengt mee .
Maar als je naar de Waarheid op zoek gaat , kan je alleen maar spreken over een wedergeboorte als je je cultuur en menselijke beïnvloeding aan de kant smijt en je focust op Gods Woord .
____
Immers de zondag als rustdag nemen is pas na de H.Schrift gekomen en volgens mij is dat niet de wil van God willen doen . Want je voegt dingen toe die niet in de H.Schrift geschreven staan .
______
Ik hou zaterdag dus de rustdag ( of sabbat ) naar de mogelijkheden die ik gekregen heb .
Ik zeg dus ook regelmatig , vandaag werk ik niet maar helpen wel hoor . Natuurlijk niet helpen in een winkel of zo waar zakens en geld gewisseld word .
God heeft deze dag geheiligd en die dag mag toch hopelijk zo veel mogelijk geheiligd worden door Zijn kinderen die op de aarde wonen .
Als Johannes zegt in openbaring :
op de dag des Heren
welke dag bedoeld Johannes :
ik denk toch de sabbatdag :
want Jezus-Christus zegt dat HIJ de Heer is over de sabbat .
Maar dat terzij .Ik zeg en doe dus zo , maar hoor en zie in mijn omgeving dat anderen op hun woord gevolgd worden als ze zeggen : zondag is om te rusten .
Zij zeggen al snel , ja ma de zaterdag is voor de joden en niet voor christenen .
______
Nu ik vind dan ook dat die christenen ergens de joden na-apen , en veranderen naar de eigen gedachteninbreng .
Pesach word Pasen = maart-april
Chanoeka (Hannukka) lichtjes word kerstmis = 24 december
En ja wekelijkse rustdag sabbat word zondag = elke week
Vreemd de joodse mensen spraken over de zondag als eerste dag van de week .
Dag 1 , 2 , 3 , 4 ....
Als je nagaat hebben wij veel overgenomen van benamingen van afgodendienaars .Griekse mytologie !
Donder -dag van de dondergod
maan-dag van de maangodin ?
vrij -dag
zon-dag : zonneaanbidders ?
---

Och ja als je moest weten wat allemaal afstamt van afgoderij :
al die feestjes , boekjes , :
astrologie ,
getallenkennis
tovenarij
occult gedoe enz...
Geef mij dan toch maar Gods Woord en van Zijn apostel Johannes .

En ja de 10 geboden zijn niet moeilijk .
Het geeft mij zekerheid , want het is Gods Woord en Gods Woord is en blijft van kracht tot in eeuwigheid .
In de nieuwe hemel en aarde , waar Jezus-Christus koning is over Gods Heilige stad Jeruzalem worden immers ook de feesten gevierd die Vader bepaald heeft .
Intussen vraagt HIJ specifiek een dag te eren , voor iedereen haalbaar .Al is het met je hart .
_______

________
En strijden om de juiste rustdag doe ik niet meer .Wel blijf ik vragen of Vader aan mensen
het geloof in Jezus-Christus geeft .En bid ook dat satan hun kiemend zaadje niet verwoest door zorgen om de wereld of verlustingen van het vlees .
----
Oei wat een lang epistel weer .
Het is te zien dat ik tijd heb he .
Maar ik heb vandaag wel wat gewerkt , .
Is iets wat ik echt wel meer ga proberen te volbrengen .Meer werken door de week en zaterdag rusten .
En weet ge : dat brengt nog meer rust in mijn hart .
Alles netjes in orde zo .


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Een vraag over de rustdag
BerichtGeplaatst: di 21 jun 2016 11:44 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: di 10 nov 2015 21:55
Berichten: 71
Franny schreef:
Een dilemma over de rustdag .
Ik vind dat de zaterdag de rustdag is na wat ik geleerd heb uit de H.Schrift .
En ik kom daar ook voor uit .
De 10 geboden is een geheel . Voor alle mensen geschreven door God op twee stenen tafelen : de joden , grieken , vreemdelingen , vrouwen , mannen , enz....

De 10 geboden zijn door God op 2 stenen tafelen geschreven voor de Joden.

Ik ben het met jou eens dat ALS je een rustdag zou willen houden op basis van de 10 geboden,
dat je dat dan gewoon op de zaterdag moet doen.

Maar, ik geloof dat ik als christen uit de heidenen niet de 10 geboden hoef te houden "als wet".
Maar dat die 10 geboden wel richtingbepalend zijn om volgeling van Jezus te zijn in het liefhebben van God en het liefhebben van mijn naaste.
Maar ik geloof dat het houden van een sabbat (en dan ook nog op zaterdag), of een rustdag op zondag,
voor het Nieuwe Verbond geen noodzaak meer heeft.

Maar een ieder die een rustdag houdt op een bepaalde dag, of dat nu vrijdag, zaterdag of zondag is,
is daar helemaal vrij in.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Een vraag over de rustdag
BerichtGeplaatst: di 21 jun 2016 15:03 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Arrien_NL65 schreef:
Franny schreef:
Een dilemma over de rustdag .
Ik vind dat de zaterdag de rustdag is na wat ik geleerd heb uit de H.Schrift .
En ik kom daar ook voor uit .
De 10 geboden is een geheel . Voor alle mensen geschreven door God op twee stenen tafelen : de joden , grieken , vreemdelingen , vrouwen , mannen , enz....



Maar een ieder die een rustdag houdt op een bepaalde dag, of dat nu vrijdag, zaterdag of zondag is,
is daar helemaal vrij in.

Men zegt dat de Vader niet van wanorde houd en dat HIJ een God is van orde .
Dus een kind mag rusten op maandag , de ander op woensdag enz... in alle vrijheid ? ?
alhoewel Vader gesproken heeft dat de zaterdag , sabbat een rustdag en geheiligde dag is .
---
Waarom geeft de hemelse Vader dan Woorden om te gehoorzamen .
Je kan volgens mij net aan de bepaalde rustdag zien , welke God je liefhebt .
Want de moslims hebben vrijdag en de christenen hebben zondag , terwijl de God van Abraham Jakob ,
en Isaak de zaterdag als rustdag bepaald heeft .Plus de hemelse Vader heeft Zijn Zoon naar de aarde gestuurd uit liefde voor Zijn kinderen .
En wij moeten Zijn Zoon gehoorzamen , willen wij ook de VADER gehoorzaam zijn .
---
Voor mij is het reeds lang geen dilemma meer welke rustdag God ingesteld heeft . Net zoals ik kerstmis uit mijn hart verbannen heb .
Ik geef toe geen gemakkelijk gevolg , mijn beslissing .
Van katholiek overstappen naar volgelinge van de Heer Jezus-Christus
---
Het gaat toch ook om gehoorzaam zijn ? Als je je Vader liefhebt , wil je toch gehoorzamen zijn en een feestdag vieren die HEM waardig is .
Of vier je je aardse vader zijn verjaardag ook op een andere dag dan die hij aangeeft ?
Een aardse vader kan je nog om de tuin leiden , maar onze hemelse Vader niet .
HIJ is Geest en wil aanbeden worden in geest en in waarheid .
---
Tja , als je bedenkt wie of wat allemaal rond de pot draaien om toch steeds maar weer gerechtvaardigd te worden in hun denken over de rustdag , terwijl we net Gods Woord gekregen hebben om gerechtvaardigd door het leven te gaan . Maar zelfs na onze Heer Jezus -Christus heengaan ,
zittende aan de rechterhand Gods :
smijten nog veel hun klak naar het gegeven Woord van God : de 10 tafelen ; gesproken en geschreven door de Almachtige God .
Dat je geen controle hebt over je geest wat bereft je lusten dat begrijp men nog .Zeker waar onze Heer zegt : dat als je nog maar naar een ander kijkt met begeerte in je hart ,je zonde doet .
Maar ach daar krijgen wij vergeving voor omdat de satan nu eenmaal over de wereld regeert .
En waar je ook kijkt , overal zie je wel de begeerlijkheid van de aardse natuur .
Voor God is niets onmogelijks zegt de Heer .
Ik denk dat God wel weet hoeveel macht de satan kan uitoefenen en welke strijd je soms voert om je overwinning te behalen .HIJ en Zijn Zoon doorgronden je hart en je nieren .
Plus Jezus-Christus reinigt je met Zijn Heilig Verzoeningsbloed als
je in berouw Zijn Aangezicht zoekt .

-----------
Ja voor mij is en blijft de zaterdag : een sabbat , een rustdag !
Alhoewel je natuurlijk elke dag gefocust moet blijven op onze Heer Jezus-CHRISTUS
En in ZIJN vrede en liefde blijven . Vol vertrouwend opzien naar HEM !


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Een vraag over de rustdag
BerichtGeplaatst: di 21 jun 2016 19:16 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: di 10 nov 2015 21:55
Berichten: 71
Franny schreef:
Men zegt dat de Vader niet van wanorde houd en dat HIJ een God is van orde .
Dus een kind mag rusten op maandag , de ander op woensdag enz... in alle vrijheid ? ?
alhoewel Vader gesproken heeft dat de zaterdag , sabbat een rustdag en geheiligde dag is .


Ik ben geen Jood. Dat het een gebod voor Joden is, dat geloof ik wel.
Is de sabbat ook voor mij (als niet-Joodse christen) een rustdag en een geheiligde dag?
Waar baseer je dat op?

Ik vraag dit, omdat jij het hier doet voorkomen dat het rusten en heiligen van de zaterdag een Goddelijke 'wens' is.
Ik waag dat te betwijfelen.

Overigens:
Ik betwijfel NIET dat het goed is om een dag te rusten.
En ik zie ook liefst dat dat een gezamenlijke rustdag is, omdat dat de rust ten goede komt.

Maar ik kan NIET op basis van de Bijbel nu 'aantonen' dat ik op zaterdag een rustdag 'moet' houden.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Een vraag over de rustdag
BerichtGeplaatst: wo 22 jun 2016 05:40 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Arrien_NL65 schreef:
Franny schreef:
Men zegt dat de Vader niet van wanorde houd en dat HIJ een God is van orde .
Dus een kind mag rusten op maandag , de ander op woensdag enz... in alle vrijheid ? ?
alhoewel Vader gesproken heeft dat de zaterdag , sabbat een rustdag en geheiligde dag is .


Ik ben geen Jood. Dat het een gebod voor Joden is, dat geloof ik wel.
Is de sabbat ook voor mij (als niet-Joodse christen) een rustdag en een geheiligde dag?
Waar baseer je dat op?

Ik vraag dit, omdat jij het hier doet voorkomen dat het rusten en heiligen van de zaterdag een Goddelijke 'wens' is.
Ik waag dat te betwijfelen.

Overigens:
Ik betwijfel NIET dat het goed is om een dag te rusten.
En ik zie ook liefst dat dat een gezamenlijke rustdag is, omdat dat de rust ten goede komt.

Maar ik kan NIET op basis van de Bijbel nu 'aantonen' dat ik op zaterdag een rustdag 'moet' houden.

Ik vraag mij af , waren Samaritanen van Joodse afkomst ?
Als dat zo is vraag ik mij af of ze de sabbat rust in acht namen ?
Waarom geef ik dat als voorbeeld ? Omdat er geschreven staat dat het heil uit de joden komt .
En toch werden de Samaritanen geminacht door het Joodse volk , terwijl Jezus-Christus de Samaritaanse vrouw aan de bron van wijlen koning David :
de mooiste Woorden toesprak .
Als Vader een bepaalde groep van Zijn kinderen meer liefheeft als het anderen , maar ook meer beproefd als het andere en meer straft als het andere ,
het als voorbeeld laat dienen voor al Zijn kinderen : uit alle naties en hoeken van de wereld
is dat allemaal uit liefde voor AL Zijn kinderen .
HIJ heeft ook een dag gegeven aan Zijn kinderen .
Een dag die ook Zijn Zoon onderhield .
Jezus-Christus zegt dat je Zijn zuster , broer , moeder ... bent als je de wil doet van Vader die in de hemelen is .
Jezus-Christus zegt zelfs dat we moeten bidden dat het oordeel niet op een sabbatsdag gebeurd .
Dit is toch niet alleen voor het joodse volk bestemd : de oordeelsdag of de wederopstand uit de doden ?
En vraag eens aan een jood wanneer ze de rustdag houden ? Niet op , maan , dins, woens , donder, vrij , of zon -dag !
Sabbatdagen zijn heilige rustdagen :
wekelijkse rust en geheiligde meerdere dagen volgend op elkaar .
Vrijdag is voorbereidingsdag bij de joodse mensen .
Ze doen hun inkopen en bereiden het eten voor , opdat ze de volgende dag niet moeten koken .
Hun rustdag ziet er anders uit , want extreme mensen lopen niet verder dan een km. of zo en verbruiken geen gas , elektriek enz...op die dag
_________
Maar ik denk wel dat als je door de week Gods andere geboden niet probeert na te leven , en geen aandacht geeft aan Jezus-Christus Woorden
het je niet baat om op de rustdag ineens wel te denken aan Vader en alle ingestudeerde ritueeltjes wel beoefend .
Vader houd niet van zulke kinderen .
---


Zelfs over een dag zijn ze het niet eens , terwijl ze toch veel na-apen wat het joodse volk wel onderhoud . Hetzij wel anders verpakt .
Waarom volgen andere volken de moslims niet ! en beginnen opnieuw met slachten van dieren ?Ook de rammadam navolgen enz...
Of willen ze niet beginnen helpen aan de derde tempel van de joden ? Waar ze een rode stier voor nodig hebben , om opnieuw te offeren ?
Waarom zijn kinderen misbruikt in een gemeenschap die cleamt de Vader te vertegenwoordiger op aarde .
Zelfs onder het joodse priesterschap weeld pedofilie rijkelijk in de badhuizen van de synagoge , de dag van vandaag .
Diezelfde personen onderhouden wel de sabbat .
Tja ik ga weer van het thema af , maar het is toch waar !
---
Er staat geschreven : Weest heilig !
En ja elke dag heiligheid nastreven , maar zeker ook de geheiligde rustdag omdat Vader die ons gegeven heeft .

Standvastigheid in geloof in Jezus-Christus , tijdens beproevingen bidden en smeken dat Vader je zwakte tegenmoed komt in Jezus-Christus naam .
Ook al zeggen velen van ons christenen dat ze de rust reeds ingegaan zijn .
Welke rust vraag ik mij soms af ?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Een vraag over de rustdag
BerichtGeplaatst: wo 22 jun 2016 07:35 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: di 10 nov 2015 21:55
Berichten: 71
Franny schreef:
Arrien_NL65 schreef:
Franny schreef:
Men zegt dat de Vader niet van wanorde houd en dat HIJ een God is van orde .
Dus een kind mag rusten op maandag , de ander op woensdag enz... in alle vrijheid ? ?
alhoewel Vader gesproken heeft dat de zaterdag , sabbat een rustdag en geheiligde dag is .


Ik ben geen Jood. Dat het een gebod voor Joden is, dat geloof ik wel.
Is de sabbat ook voor mij (als niet-Joodse christen) een rustdag en een geheiligde dag?
Waar baseer je dat op?

Ik vraag dit, omdat jij het hier doet voorkomen dat het rusten en heiligen van de zaterdag een Goddelijke 'wens' is.
Ik waag dat te betwijfelen.

Overigens:
Ik betwijfel NIET dat het goed is om een dag te rusten.
En ik zie ook liefst dat dat een gezamenlijke rustdag is, omdat dat de rust ten goede komt.

Maar ik kan NIET op basis van de Bijbel nu 'aantonen' dat ik op zaterdag een rustdag 'moet' houden.

Ik vraag mij af , waren Samaritanen van Joodse afkomst ?
Als dat zo is vraag ik mij af of ze de sabbat rust in acht namen ?
Waarom geef ik dat als voorbeeld ? Omdat er geschreven staat dat het heil uit de joden komt .
En toch werden de Samaritanen geminacht door het Joodse volk , terwijl Jezus-Christus de Samaritaanse vrouw aan de bron van wijlen koning David :
de mooiste Woorden toesprak .
Als Vader een bepaalde groep van Zijn kinderen meer liefheeft als het anderen , maar ook meer beproefd als het andere en meer straft als het andere ,
het als voorbeeld laat dienen voor al Zijn kinderen : uit alle naties en hoeken van de wereld
is dat allemaal uit liefde voor AL Zijn kinderen .
HIJ heeft ook een dag gegeven aan Zijn kinderen .
Een dag die ook Zijn Zoon onderhield .
Jezus-Christus zegt dat je Zijn zuster , broer , moeder ... bent als je de wil doet van Vader die in de hemelen is .
Jezus-Christus zegt zelfs dat we moeten bidden dat het oordeel niet op een sabbatsdag gebeurd .
Dit is toch niet alleen voor het joodse volk bestemd : de oordeelsdag of de wederopstand uit de doden ?
En vraag eens aan een jood wanneer ze de rustdag houden ? Niet op , maan , dins, woens , donder, vrij , of zon -dag !
Sabbatdagen zijn heilige rustdagen :
wekelijkse rust en geheiligde meerdere dagen volgend op elkaar .
Vrijdag is voorbereidingsdag bij de joodse mensen .
Ze doen hun inkopen en bereiden het eten voor , opdat ze de volgende dag niet moeten koken .
Hun rustdag ziet er anders uit , want extreme mensen lopen niet verder dan een km. of zo en verbruiken geen gas , elektriek enz...op die dag
_________
Maar ik denk wel dat als je door de week Gods andere geboden niet probeert na te leven , en geen aandacht geeft aan Jezus-Christus Woorden
het je niet baat om op de rustdag ineens wel te denken aan Vader en alle ingestudeerde ritueeltjes wel beoefend .
Vader houd niet van zulke kinderen .
---


Zelfs over een dag zijn ze het niet eens , terwijl ze toch veel na-apen wat het joodse volk wel onderhoud . Hetzij wel anders verpakt .
Waarom volgen andere volken de moslims niet ! en beginnen opnieuw met slachten van dieren ?Ook de rammadam navolgen enz...
Of willen ze niet beginnen helpen aan de derde tempel van de joden ? Waar ze een rode stier voor nodig hebben , om opnieuw te offeren ?
Waarom zijn kinderen misbruikt in een gemeenschap die cleamt de Vader te vertegenwoordiger op aarde .
Zelfs onder het joodse priesterschap weeld pedofilie rijkelijk in de badhuizen van de synagoge , de dag van vandaag .
Diezelfde personen onderhouden wel de sabbat .
Tja ik ga weer van het thema af , maar het is toch waar !
---
Er staat geschreven : Weest heilig !
En ja elke dag heiligheid nastreven , maar zeker ook de geheiligde rustdag omdat Vader die ons gegeven heeft .

Standvastigheid in geloof in Jezus-Christus , tijdens beproevingen bidden en smeken dat Vader je zwakte tegenmoed komt in Jezus-Christus naam .
Ook al zeggen velen van ons christenen dat ze de rust reeds ingegaan zijn .
Welke rust vraag ik mij soms af ?

Ik lees hier alleen Joodse wetten, Joodse gebruiken en Joodse tradities, voor Joden.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Een vraag over de rustdag
BerichtGeplaatst: do 23 jun 2016 10:33 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Waarom moet daar discussie over zijn? Laat ieder doen wat hij goed acht. Als wij ons aan de wet moeten houden dan zijn we verloren.
Wij moeten elkaar aanvaarden, wat elkaars keuzes ook zijn, zolang onze Heer Jezus Christus is moeten wij niet over zulke zaken elkaar onze mening opdringen.
We hebben beide redenen voor onze mening, wij zijn pas verschillend wanneer wij die meningen niet rond gooien, en de andere aanvaarden. Want ieder gooit met zijn mening, maar niemand aanvaard. Laat ons anders zijn dan de andere, en elkaar aanvaarden.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Een vraag over de rustdag
BerichtGeplaatst: do 23 jun 2016 11:56 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Jimmy schreef:
Waarom moet daar discussie over zijn? Laat ieder doen wat hij goed acht. Als wij ons aan de wet moeten houden dan zijn we verloren.
Wij moeten elkaar aanvaarden, wat elkaars keuzes ook zijn, zolang onze Heer Jezus Christus is moeten wij niet over zulke zaken elkaar onze mening opdringen.
We hebben beide redenen voor onze mening, wij zijn pas verschillend wanneer wij die meningen niet rond gooien, en de andere aanvaarden. Want ieder gooit met zijn mening, maar niemand aanvaard. Laat ons anders zijn dan de andere, en elkaar aanvaarden.

Ik aanvaard dat anderen net zoals ik geloven in Jezus-Christus ,
maar ik begrijp niet alles .
Ik begrijp niet dat wat geschreven staat over de sabbat in de H.Schrift , tot op de dag van vandaag onrust bestaat .
Men vraagt zich af : welke dag
-de zondag is voor de christenen
- de zaterdag voor de joden
-de moslims houden het vrijdaggebed
-----
Vraagt niemand zich dan af waarom de 10 geboden nog steeds vermeld worden na Jezus hemelvaart , onder andere in openbaring .
Waarom vinden ze de andere 9 oke en voor jood en griek van tel ,
terwijl het vierde gebod de zaterdag alleen voor de joden zou zijn .
___
Er klopt toch ergens iets niet .
En echt , het gaat hier toch niet over een mening verkondigen ? Het ligt toch veel dieper dan dat .
Het gaat om God , om God Zijn Woord .
Het gaat om Gods instellingen en bepalingen .
Het gaat over Jezus-Christus liefde voor elk een van ons , en het familie-schap met HEM als we de wil doen van Zijn Vader die in de hemel is .
Zo ook is onze Heer de Waarheid en is de Weg en het Leven , maar velen bewandelen liever het bredere pad .Het oorspronkelijke Boek al lezend
wat meer
zinnestrelende kleur en wat extra zwarte inkt om woorden bij te voegen en hun leven fleur toe te bedelen .

Ze nemen af , voegen toe , kleuren in en het prentje ziet er heel anders uit dan de oorspronkelijke bedoeling was .
Sommigen hebben een prentje gekregen van onze Heer Jezus-Christus en denken nog steeds dat de Heer er zo uit ziet .
Neen diegene die de Heer gezien hebben beefde over hun hele lichaam !
Denk maar aan Johannes op het eiland Patmos .
__________

GODS WOORD
Het is de mens die ze aanvaard of niet .
Ook al aanvaard ik je ( een ander ), vanwege het feit je ( een ander ) geloof in Jezus-Christus .
Toch moet ik niet aanvaarden en tot mij nemen :
meningswoorden , tradities en instellingen van mensen .
------------------
Vind jij dan echt Jimmy dat we alles moeten aanvaarden van mekaar ?
We moeten onze vijanden liefhebben en helpen , maar toch niet aanvaarden alles wat er verkondigd word in meningen .
Al zo zeker niet de leugens die verspreid worden .
We mogen toch geen leugens verkondigen en de leugen zelfs liefhebben ?
Zaterdag is de geheiligde rustdag en al die iets anders beweerd EN DOET is een leugenaar .


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Een vraag over de rustdag
BerichtGeplaatst: do 23 jun 2016 13:10 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Jimmy schreef:
Waarom moet daar discussie over zijn? Laat ieder doen wat hij goed acht. Als wij ons aan de wet moeten houden dan zijn we verloren.
Wij moeten elkaar aanvaarden, wat elkaars keuzes ook zijn, zolang onze Heer Jezus Christus is moeten wij niet over zulke zaken elkaar onze mening opdringen.
We hebben beide redenen voor onze mening, wij zijn pas verschillend wanneer wij die meningen niet rond gooien, en de andere aanvaarden. Want ieder gooit met zijn mening, maar niemand aanvaard. Laat ons anders zijn dan de andere, en elkaar aanvaarden.

Titus 2 en 3
Maar vooral Titus 3 : 9
Maar laat je niet in met strijdvragen over stambomen en met meningsverschillen en twisten over de wet .
Dat is alles nutteloos en dwaas .
-----
Over stambomen vragen en strijden , maak ik mij geen zorgen , want da doe ik niet .
Maar meningsverschillen en twisten over de wet , dat is iets anders .
Mijn vraag is dan ook : wat zegt de H. Geest ons over de wet in het algemeen ?
Als niemand een correct antwoord geeft , dat ik kan terugvinden in de H.Schrift wil ik naar mezelf kijkend ,
zeker niet vervallen in twist en strijd .
Dan aanvaard ik de TOESTAND van de ander en laat ik de ander zijn !


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Een vraag over de rustdag
BerichtGeplaatst: do 23 jun 2016 15:11 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: di 10 nov 2015 21:55
Berichten: 71
Franny schreef:
Zaterdag is de geheiligde rustdag en al die iets anders beweerd EN DOET is een leugenaar .

En bedankt ... :(


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Een vraag over de rustdag
BerichtGeplaatst: do 23 jun 2016 15:35 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Jimmy schreef:
Waarom moet daar discussie over zijn? Laat ieder doen wat hij goed acht. Als wij ons aan de wet moeten houden dan zijn we verloren. Wij moeten elkaar aanvaarden, wat elkaars keuzes ook zijn, zolang onze Heer Jezus Christus is moeten wij niet over zulke zaken elkaar onze mening opdringen.


Dit geloof ik ook. Ik denk dat het goed is om een dag in de week te rusten. Welke dag, lijkt me niet zo relevant. Als iemand de zaterdag wil rusten, prima toch? Inderdaad: doe dat wat je goed acht, met in je achterhoofd dat we inderdaad de wet niet kunnen houden. Als we het van de wet moeten hebben, redden we het niet. Jezus leert ons dat.

Zo is het ook met het sabbats-gebod.

Ten eerste weten we niet eens "wanneer" de sabbat is. Misschien was dit van oorsprong woensdag, of vrijdag? Wie het weet, mag het zeggen. Ik weet het niet.

Ten tweede: de wet van Christus zegt duidelijk: Draagt elkanders lasten, en vervult alzo de wet van Christus. Misschien moeten we dat meer doen? Daarnaast is de wet veranderd, nu Jezus onze priester is. Immers: Want het priesterschap veranderd zijnde, zo geschiedt er ook noodzakelijk verandering der wet. Een goed voorbeeld:

De wet: Oog voor oog, tand voor tand, hand voor hand, voet voor voet.
Jezus Christus: Heb je vijand lief!

Ten derde leggen we onszelf een juk op, wanneer we ons weer onder de wet plaatsen. Beschouw het sabbats-gebod eens goed. Wat leggen we onszelf op. Jezus is duidelijk: als we de Wet willen houden, moeten we de hele Wet houden. Dat betekent voor de sabbat: geen vuur aansteken, dus de kachel moet uit. Ook niet autorijden of gebruik maken van het openbaar vervoer. Zevende dags-adventisten kunnen de kerk sluiten. Immers, op de sabbat kan niemand naar de kerk. We mogen een beperkt aantal stappen zetten, ons eten een dag van te voren voorbereiden. Is dat Gods bedoeling? Ik denk het niet. Ik denk dat het goed is een dag te rusten. Wil iemand dit doen op zaterdag, dan is dat prima. Wil iemand dit doen op dinsdag, dan is dat ook prima. Wanneer iemand denkt rechtvaardiging te ontvangen door de sabbat te houden, zoals de wet van Mozes (10 geboden) dat gebiedt, zullen we falen. De wet is een spiegel, die ons toont dat we zondaren zijn. De wet toont ons dat we Jezus Christus nodig hebben, geen enkel mens uitgezonderd!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.