Forum www.gelooft.com

Het is momenteel ma 29 apr 2024 14:05

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: 666
BerichtGeplaatst: do 12 nov 2015 13:04 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Openbaring 13
En het maakt, dat het aan allen, kleinen en groten, en rijken en armen, en vrijen en dienstknechten, een merkteken geve aan hun rechterhand of aan hun voorhoofden; En dat niemand mag kopen of verkopen, dan die dat merkteken heeft, of den naam van het beest, of het getal zijns naams. Hier is de wijsheid: die het verstand heeft, rekene het getal van het beest; want het is een getal eens mensen, en zijn getal is zeshonderd zes en zestig.

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/155872/Gaat-de-onderhuidse-chip-heel-gewoon-worden

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: 666
BerichtGeplaatst: vr 13 nov 2015 05:50 
Als ik bij deze dingen niet altijd aan Lukas 21 vers 28 moet denken, zou ik bang kunnen worden.

Als nu deze dingen beginnen te geschieden, zo ziet omhoog, en heft uw hoofden opwaarts, omdat uw verlossing nabij is.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: 666
BerichtGeplaatst: vr 13 nov 2015 08:14 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Of de woorden van Jezus: "wordt niet verschrikt; want al die dingen moeten geschieden"

Wanneer we met HEM leven, hoeven we niet meer angstig te zijn. Lees ook Markus 4:

En Hij zeide tot hen: Wat zijt gij zo vreesachtig? Hoe hebt gij geen geloof? En zij vreesden met grote vreze, en zeiden tot elkander: Wie is toch Deze, dat ook de wind en de zee Hem gehoorzaam zijn?

Koningsdochter schreef:
Als ik bij deze dingen niet altijd aan Lukas 21 vers 28 moet denken, zou ik bang kunnen worden.

Als nu deze dingen beginnen te geschieden, zo ziet omhoog, en heft uw hoofden opwaarts, omdat uw verlossing nabij is.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: 666
BerichtGeplaatst: vr 13 nov 2015 09:22 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dirk schreef:
Of de woorden van Jezus: "wordt niet verschrikt; want al die dingen moeten geschieden"

Wanneer we met HEM leven, hoeven we niet meer angstig te zijn. Lees ook Markus 4:

En Hij zeide tot hen: Wat zijt gij zo vreesachtig? Hoe hebt gij geen geloof? En zij vreesden met grote vreze, en zeiden tot elkander: Wie is toch Deze, dat ook de wind en de zee Hem gehoorzaam zijn?

Koningsdochter schreef:
Als ik bij deze dingen niet altijd aan Lukas 21 vers 28 moet denken, zou ik bang kunnen worden.

Als nu deze dingen beginnen te geschieden, zo ziet omhoog, en heft uw hoofden opwaarts, omdat uw verlossing nabij is.

Danku wel , koningsdochter en Dirk voor deze mooie bemoedigende Woorden uit de H.S.
a200.gif
XXX Jezus-Christus XXX
Het Ware Licht dat in de wereld gekomen is om te Verlossen en te Redden !


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: 666
BerichtGeplaatst: do 19 nov 2015 22:26 
Offline
Route begonnen
Route begonnen

Lid geworden op: do 19 nov 2015 02:30
Berichten: 186
Dag Dirk,

Het is maar de vraag of wat er in Op. 13:18 staat, betrekking heeft op een ID chip.

Het is het getal van een bepaald beest met een koning of heerser aan het hoofd, de mens die samen met het beest genoemd wordt. Als we in de profetieën van Daniël kijken dan zien we dat daar ook beesten worden gebruikt om bepaalde landen met hun koning af te beelden. En kennelijk is de getalswaarde van de naam van de heerser die bij het beest hoort, 666. In een ander manuscript is het getal 616.

Voor mij is de gedachte dat 666 iets te maken heeft met een ID chip veel te ver gezocht.

Voor wat het waard is,

Groet,
Elle

Dirk schreef:
Openbaring 13
En het maakt, dat het aan allen, kleinen en groten, en rijken en armen, en vrijen en dienstknechten, een merkteken geve aan hun rechterhand of aan hun voorhoofden; En dat niemand mag kopen of verkopen, dan die dat merkteken heeft, of den naam van het beest, of het getal zijns naams. Hier is de wijsheid: die het verstand heeft, rekene het getal van het beest; want het is een getal eens mensen, en zijn getal is zeshonderd zes en zestig.

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/155872/Gaat-de-onderhuidse-chip-heel-gewoon-worden

_________________
"Wij dan, gerechtvaardigd uit het geloof, hebben vrede met God door onze Heer, Jezus Christus."

Romeinen 5:1 - NBG-51.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: 666
BerichtGeplaatst: vr 20 nov 2015 08:30 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Beste Elle,

Elle schreef:
Het is maar de vraag of wat er in Op. 13:18 staat, betrekking heeft op een ID chip.


Klopt. Het kan van alles zijn.

Elle schreef:
Het is het getal van een bepaald beest met een koning of heerser aan het hoofd, de mens die samen met het beest genoemd wordt. Als we in de profetieën van Daniël kijken dan zien we dat daar ook beesten worden gebruikt om bepaalde landen met hun koning af te beelden.


Toch lees ik duidelijk dat degene die het merkteken niet heeft, niet kan kopen of verkopen. En, opvallend is dat het merkteken een fysieke plek heeft. Het gaat daarbij niet om een specifiek persoon. Het lijkt erop dat men keuze heeft, het merkteken wel of niet te nemen:

een merkteken geve aan hun rechterhand of aan hun voorhoofden

Elle schreef:
Voor mij is de gedachte dat 666 iets te maken heeft met een ID chip veel te ver gezocht


Het gevaar is dat we ons focussen op een ID chip en het werkelijke merkteken missen. Echter, wanneer we met HEM leven, zal ons op tijd geopenbaard worden wat het merkteken is. De Bijbel is duidelijk over degenen die het merkteken hebben of nemen.

Maar, Elle, probeer niet uit te sluiten dat het toch een ID chip is. Feit is dat de technologische ontwikkeling dusdanig snel gaat, dat het een kwestie van tijd is dat biometrische chips gebruikt kunnen (en zullen?) worden. En feit is ook dat via deze weg grote groepen mensen beheerst en gecontroleerd kunnen worden.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: 666
BerichtGeplaatst: vr 20 nov 2015 13:42 
Offline
Route begonnen
Route begonnen

Lid geworden op: do 19 nov 2015 02:30
Berichten: 186
Dag Dirk,

De verzegeling van de gelovigen uit Israël in Op. 7:3; 14:1 is óók op een fysieke plek, nl. het voorhoofd. Zie ook Ezech. 9:4.

Ik denk dat het te maken heeft met wie Gods eigendom is, of zich tot Gods eigendom maakt of laat maken, en wie het eigendom is van het beest, of zich tot eigendom van het beest maakt of laat maken. Het is óf de één of de ander. Een tussenweg is er niet.

In Hand. 15:14-18 wordt op een andere manier het eigendom geclaimd, nl. doordat Gods naam wordt uitgeroepen over mensen die zich tot God keren in de prediking van het evangelie.

Groet,
Elle


Dirk schreef:
Beste Elle,

Elle schreef:
Het is maar de vraag of wat er in Op. 13:18 staat, betrekking heeft op een ID chip.


Klopt. Het kan van alles zijn.

Elle schreef:
Het is het getal van een bepaald beest met een koning of heerser aan het hoofd, de mens die samen met het beest genoemd wordt. Als we in de profetieën van Daniël kijken dan zien we dat daar ook beesten worden gebruikt om bepaalde landen met hun koning af te beelden.


Toch lees ik duidelijk dat degene die het merkteken niet heeft, niet kan kopen of verkopen. En, opvallend is dat het merkteken een fysieke plek heeft. Het gaat daarbij niet om een specifiek persoon. Het lijkt erop dat men keuze heeft, het merkteken wel of niet te nemen:

een merkteken geve aan hun rechterhand of aan hun voorhoofden

Elle schreef:
Voor mij is de gedachte dat 666 iets te maken heeft met een ID chip veel te ver gezocht


Het gevaar is dat we ons focussen op een ID chip en het werkelijke merkteken missen. Echter, wanneer we met HEM leven, zal ons op tijd geopenbaard worden wat het merkteken is. De Bijbel is duidelijk over degenen die het merkteken hebben of nemen.

Maar, Elle, probeer niet uit te sluiten dat het toch een ID chip is. Feit is dat de technologische ontwikkeling dusdanig snel gaat, dat het een kwestie van tijd is dat biometrische chips gebruikt kunnen (en zullen?) worden. En feit is ook dat via deze weg grote groepen mensen beheerst en gecontroleerd kunnen worden.

_________________
"Wij dan, gerechtvaardigd uit het geloof, hebben vrede met God door onze Heer, Jezus Christus."

Romeinen 5:1 - NBG-51.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: 666
BerichtGeplaatst: di 01 dec 2015 17:31 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Beste Elle,

Elle schreef:
Ik denk dat het te maken heeft met wie Gods eigendom is, of zich tot Gods eigendom maakt of laat maken, en wie het eigendom is van het beest, of zich tot eigendom van het beest maakt of laat maken. Het is óf de één of de ander. Een tussenweg is er niet.


Er is inderdaad geen tussenweg, dat ben ik volledig met je eens. Maar, nu terug naar de tekst in Openbaring:

En het maakt, dat het aan allen, kleinen en groten, en rijken en armen, en vrijen en dienstknechten, een merkteken geve aan hun rechterhand of aan hun voorhoofden; En dat niemand mag kopen of verkopen, dan die dat merkteken heeft, of den naam van het beest, of het getal zijns naams.

Hier lezen we dat slechts diegenen die het merkteken hebben, kunnen kopen of verkopen (ofwel meedoen in de maatschappij). Hoe kijk je hier tegen aan?

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: 666
BerichtGeplaatst: wo 02 dec 2015 23:28 
Offline
Route begonnen
Route begonnen

Lid geworden op: do 19 nov 2015 02:30
Berichten: 186
Dag Dirk,

Het zou de keizer-verering kunnen zijn en/of de staatsgodsdienst waarvan iedereen lid moest zijn of worden. De keizer immers werd gezien als een god. Ieder die niet wierrook offerde voor het beeld van de keizer, werd vervolgd en/of gedood. De gehele maatschappij was doortrokken van deze verering, en ook de handel en de gilden-verenigingen vielen daaronder. Voor iedereen die dus niet meedeed was het moeilijk om iets te kopen of te verkopen. Ik breng het niet van toepassing op het heden.

Groet,
Elle

"Hoewel het Rijk een redelijke religieuze tolerantie had, werd de keizercultus om politieke redenen wel opgelegd aan alle andersgelovigen. Een uitzondering hierop werd gemaakt voor de Joden, die als monotheïsten geen god naast hun eigen god erkenden. De christenen, die om dezelfde reden als de Joden de keizercultus niet erkenden, werden hierom vervolgd, daar zij niet onder de regeling vielen omdat niet alle christenen Joden waren". https://nl.wikipedia.org/wiki/Keizercultus

"De derde vervolging tegen de Christenen is begonnen op bevel van Trajanus, Romeins keizer 98 - 117 n.C. Hij was opgehitst door Mamertinus, stadhouder te Rome, en Tarquinus, overste van de heidense afgoderijen. De afgodendienaars brachten ook geld op, en gaven schatting om de Christenen te vervolgen en uit te roeien, alles onder het voorwendsel, dat de christenen onwillig waren om de goden te aanbidden en met offeranden te vereren, en dat zij vijanden van hen en van de Romeinse republiek waren. Onder de regering van Trajanus moesten christenen Christus vervloeken om verder te mogen leven. Trajanus liet christenen niet opsporen, en iemand mocht niet anoniem een christen opgeven. Toch zijn er vele christenen onder deze Romeinse keizer vermoord. Onder de martelaren in deze tijd zijn de voornaamste: Simeon, opziener van de gemeente van Christus te Jeruzalem (marteldood in het jaar 109 n.C.), en Ignatius, opziener van de gemeente van de Heer te Antiochië". http://www.christipedia.nl/Artikelen/V/ ... christenen

Polycarpus
De bekendste voorganger van de gemeente van Smyrna is Polycarpus geweest. Hij was een leerling van de apostelen. Men neemt aan dat hij zelfs een zeer nauwe relatie met de apostel Johannes had.
Hij was voorganger van de gemeente van 115-156 A. D. Tal van brieven van zijn tijdgenoten en ook van hem zelf zijn bewaard gebleven.
Deze geliefde bisschop is in 156 als martelaar van het christelijk geloof gestorven op de brandstapel. [8]Hij weigerde de keizer te aanbidden. Er was in Smyrna een grote tempel van de godin Roma, waarin de keizer als god vereerd werd.
Het schijnt dat de Joden een compromis met deze keizercultus hadden gesloten waardoor hun synagogen door de Romeinen beschermd werden. De christenen deden niet mee aan deze keizerverering en waren ook geen lid van de gildenverenigingen. Het gevolg was dat hun voorganger Polycarpus veroordeeld werd tot de brandstapel. De proconsul die hem in het stadion ondervroeg, trachtte hem over te halen het christelijk geloof af te zweren. Volgens de martelaarsakte zei hij "Zweer bij het geluk van de keizer en vervloek Christus. Dan zal ik u vrij laten".
Toen sprak de hoogbejaarde bisschop deze beroemde woorden: "Zesentachtig jaar heb ik Hem gediend en Hij heeft mij geen kwaad gedaan. Hoe kan ik mijn Koning die mij gered heeft vervloeken?"
Polycarpus was getrouw tot de dood. Voor hem geldt in heel bijzondere zin het woord van Jezus "Wees getrouw tot de dood en Ik zal u geven de kroon des levens".
https://www.tijdvakken.nl/christendom-i ... inse-rijk/


Dirk schreef:
Beste Elle,

Elle schreef:
Ik denk dat het te maken heeft met wie Gods eigendom is, of zich tot Gods eigendom maakt of laat maken, en wie het eigendom is van het beest, of zich tot eigendom van het beest maakt of laat maken. Het is óf de één of de ander. Een tussenweg is er niet.


Er is inderdaad geen tussenweg, dat ben ik volledig met je eens. Maar, nu terug naar de tekst in Openbaring:

En het maakt, dat het aan allen, kleinen en groten, en rijken en armen, en vrijen en dienstknechten, een merkteken geve aan hun rechterhand of aan hun voorhoofden; En dat niemand mag kopen of verkopen, dan die dat merkteken heeft, of den naam van het beest, of het getal zijns naams.

Hier lezen we dat slechts diegenen die het merkteken hebben, kunnen kopen of verkopen (ofwel meedoen in de maatschappij). Hoe kijk je hier tegen aan?

_________________
"Wij dan, gerechtvaardigd uit het geloof, hebben vrede met God door onze Heer, Jezus Christus."

Romeinen 5:1 - NBG-51.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: 666
BerichtGeplaatst: do 03 dec 2015 08:04 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Beste Elle,

Elle schreef:
Dag Dirk,Het zou de keizer-verering kunnen zijn en/of de staatsgodsdienst waarvan iedereen lid moest zijn of worden. De keizer immers werd gezien als een god. Ieder die niet wierrook offerde voor het beeld van de keizer, werd vervolgd en/of gedood.


Is dit niet "gewone" Christenvervolging, die we helaas vandaag ook nog waarnemen in (streng) islamitische landen (zie de lijsten van Open Doors)

Elle schreef:
Voor iedereen die dus niet meedeed was het moeilijk om iets te kopen of te verkopen. Ik breng het niet van toepassing op het heden.


Moeilijk, maar niet onmogelijk. Pak ik toch de tekst er nog even bij:

Openbaring 13
En het maakt, dat het aan allen, kleinen en groten, en rijken en armen, en vrijen en dienstknechten, een merkteken geve aan hun rechterhand of aan hun voorhoofden; En dat niemand mag kopen of verkopen, dan die dat merkteken heeft, of den naam van het beest, of het getal zijns naams. Hier is de wijsheid: die het verstand heeft, rekene het getal van het beest; want het is een getal eens mensen, en zijn getal is zeshonderd zes en zestig.

Je past dit niet toe op het heden, of op de toekomst, maar op het verleden. Eerder in Openbaring 13 lezen we:

En verleidt degenen, die op de aarde wonen, door de tekenen, die aan hetzelve toe doen gegeven zijn in de tegenwoordigheid van het beest; zeggende tot degenen, die op de aarde wonen, dat zij het beest, dat de wond des zwaards had, en weder leefde, een beeld zouden maken. En hetzelve werd macht gegeven om het beeld van het beest een geest te geven, opdat het beeld van het beest ook zou spreken, en maken, dat allen, die het beeld van het beest niet zouden aanbidden, gedood zouden worden.

Het gaat om het beest. In de eerste drie verzen van Openbaring 13 lezen we meer over het beest:

En ik zag uit de zee een beest opkomen, hebbende zeven hoofden en tien hoornen; en op zijn hoornen waren tien koninklijke hoeden, en op zijn hoofden was een naam van gods lastering. En het beest dat ik zag, was een pardel gelijk, en zijn voeten als eens beers voeten, en zijn mond als de mond eens leeuws; en de draak gaf hem zijn kracht, en zijn troon, en grote macht. En ik zag een van zijn hoofden als tot den dood gewond, en zijn dodelijke wonde werd genezen; en de gehele aarde verwonderde zich achter het beest.

De gehele aarde verwonderde zich. Het beest doet wondtekenen, het beest is macht gegeven, het beest wordt aanbeden.

Sluit je uit dat deze profetie (openbaring) van toepassing is op bijvoorbeeld de eindtijd, of de tijd die voor ons ligt? En zo ja, waarom?

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: 666
BerichtGeplaatst: do 03 dec 2015 22:23 
Offline
Route begonnen
Route begonnen

Lid geworden op: do 19 nov 2015 02:30
Berichten: 186
Dag Dirk,

De gelovigen waar ik vroeger mee bijeenkwam, hadden en hebben boeken over zowel de Openbaring als over Daniël. Ook de ZD-Adventisten hebben hun visie en hun boeken daarover. Ze weten het op hun manier heel goed. Ik niet zo. Ik probéér het te bevatten en de consequenties er van te overzien. Voor mij is het niet het belangrijkste. Ik neig in bepaalde zaken naar het "Partial Preterism", dus dat er in zowel Daniël als in de Openbaring-profetie dingen zijn die al vervuld zijn, en dat er momenteel dingen bezig zijn zich te vervullen, maar dat er ook nog dingen in de toekomst moeten worden vervuld. Wat voor mij zeker is, is dat Dan. 7 en Op. 13 overeenkomsten hebben, en zo zijn er meer overeenkomsten in beide boeken.

Je onderstreept "de gehele aarde". In de bijbel worden veel stijlfiguren gebruikt, en voor mij is dit een voorbeeld van het stijlfiguur "totum-pro-parte" (het noemen van het geheel voor een deel). Het onderstreepte gedeelte kan men zo men wil letterlijk opvatten als was werkelijk zo dat alle op dat moment bestaande mensen die op aarde wonen zich verwonderen. We kennen een voorbeeld van zo'n stijlfiguur in het Nederlands: b.v. "de hele stad liep uit om het schouwspel te zien". In werkelijkheid loopt er slechts een gedeelte uit om het schouwspel te zien, dus wel aardig wat, maar niet allen.
Ik ga ook uit van de gedachte dat er zou moeten staan "het gehele land", en dat er van de inwoners van dat land/rijk (het genoemde beest) velen zich verwonderen of verwonderden. Bij "de gehele aarde" of "het gehele land" gaat het m.i. ook over een overdrijving (het stijlfiguur hyperbool). Het beest met z'n koning had slechts macht over de rijken of landen die hij had veroverd, niet over letterlijk "elke stam en natie en taal en volk" (Op. 13:7).

Het woordje 'gê' wat men met aarde heeft vertaald, kan ook met land vertaald worden. Het ligt ook vaak aan de opvatting van een vertaler wat voor woord hij gebruikt. Zo'n voorbeeld vinden we in verschillende vertalingen in b.v. ook de Statenvertaling, waar in Heb. 11:9 ze vertalen met land der belofte, een vreemd land waar Abraham een inwoner geweest is, en in vers 13 met gasten en vreemdelingen op de aarde. Dit terwijl er op beide plaatsen hetzelfde woordje 'gê' staat. Soms wordt er ook het woordje 'oikoumene' in bepaalde gedeelten gebruikt, waarschijnlijk om een verschil aan te duiden met 'gê'. 'Gê' zal misschien ook de vertaling zijn van het Hebreeuwse woordje 'erets'. Erets kan echter ook de gehele aarde aanduiden in onderscheiding van de hemel of de onderwereld.

Of je moet er al van uitgaan dat het geen letterlijk rijk of land is, maar zoals ze bij mijn vorige geloofsgenoten zeggen: Satans zichtbare politieke organisatie die zich bedient van bepaalde landen/rijken. En die politieke organisatie is er altijd geweest in bepaalde vormen, in het verleden, het heden en in de toekomst totdat Jezus daar een einde aan maakt. Waarschijnlijk heb jij misschien dan ook 2 Tes. 2 in gedachten met de mens der zonde/de zoon des verderfs, en dat daar het beest van Op. 13 mee zou worden bedoeld of "de anti-christ".

Het is moeilijk en ik wil niet speculeren en/of me op iets vastpinnen wat misschien bij nader inzien gewoon niet juist blijkt te zijn. Het zou kunnen, maar het zou ook nog anders kunnen zijn. In ieder geval neem ik aan (ik weet het niet zeker, en ik geloof dat degenen aan wie de Openbaring werd geschreven het waarschijnlijk wel wisten) dat met Op. 13:18 het Romeinse rijk met Nero wordt bedoeld, zoals meerdere uitleggers ook geloven. Maar of het werkelijk zo is??

Groet,
Elle



Dirk schreef:
Beste Elle,

Elle schreef:
Dag Dirk,Het zou de keizer-verering kunnen zijn en/of de staatsgodsdienst waarvan iedereen lid moest zijn of worden. De keizer immers werd gezien als een god. Ieder die niet wierrook offerde voor het beeld van de keizer, werd vervolgd en/of gedood.


Is dit niet "gewone" Christenvervolging, die we helaas vandaag ook nog waarnemen in (streng) islamitische landen (zie de lijsten van Open Doors)

Elle schreef:
Voor iedereen die dus niet meedeed was het moeilijk om iets te kopen of te verkopen. Ik breng het niet van toepassing op het heden.


Moeilijk, maar niet onmogelijk. Pak ik toch de tekst er nog even bij:

Openbaring 13
En het maakt, dat het aan allen, kleinen en groten, en rijken en armen, en vrijen en dienstknechten, een merkteken geve aan hun rechterhand of aan hun voorhoofden; En dat niemand mag kopen of verkopen, dan die dat merkteken heeft, of den naam van het beest, of het getal zijns naams. Hier is de wijsheid: die het verstand heeft, rekene het getal van het beest; want het is een getal eens mensen, en zijn getal is zeshonderd zes en zestig.

Je past dit niet toe op het heden, of op de toekomst, maar op het verleden. Eerder in Openbaring 13 lezen we:

En verleidt degenen, die op de aarde wonen, door de tekenen, die aan hetzelve toe doen gegeven zijn in de tegenwoordigheid van het beest; zeggende tot degenen, die op de aarde wonen, dat zij het beest, dat de wond des zwaards had, en weder leefde, een beeld zouden maken. En hetzelve werd macht gegeven om het beeld van het beest een geest te geven, opdat het beeld van het beest ook zou spreken, en maken, dat allen, die het beeld van het beest niet zouden aanbidden, gedood zouden worden.

Het gaat om het beest. In de eerste drie verzen van Openbaring 13 lezen we meer over het beest:

En ik zag uit de zee een beest opkomen, hebbende zeven hoofden en tien hoornen; en op zijn hoornen waren tien koninklijke hoeden, en op zijn hoofden was een naam van gods lastering. En het beest dat ik zag, was een pardel gelijk, en zijn voeten als eens beers voeten, en zijn mond als de mond eens leeuws; en de draak gaf hem zijn kracht, en zijn troon, en grote macht. En ik zag een van zijn hoofden als tot den dood gewond, en zijn dodelijke wonde werd genezen; en de gehele aarde verwonderde zich achter het beest.

De gehele aarde verwonderde zich. Het beest doet wondtekenen, het beest is macht gegeven, het beest wordt aanbeden.

Sluit je uit dat deze profetie (openbaring) van toepassing is op bijvoorbeeld de eindtijd, of de tijd die voor ons ligt? En zo ja, waarom?

_________________
"Wij dan, gerechtvaardigd uit het geloof, hebben vrede met God door onze Heer, Jezus Christus."

Romeinen 5:1 - NBG-51.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: 666
BerichtGeplaatst: ma 07 dec 2015 20:51 
Offline
Route begonnen
Route begonnen

Lid geworden op: do 19 nov 2015 02:30
Berichten: 186
Dag Dirk,

Waarom ik Op. 13 niet in de toekomst plaats, is dat ik denk dat het naamgetal van de beest-mens daar m.i. wijst naar keizer Nero en het Romeinse rijk. Johannes gebruikt kennelijk de waarde van de letters van de naam keizer Nero.

Wat is trouwens volgens jou de betekenis van de metalen en vooral van de benen van ijzer en de voeten deels ijzer, deels leem in Dan. 2:36-45? En wanneer is dat koninkrijk wat het beeld verbrijzelt, opgericht? Of moet dat nog opgericht worden?

Groet,
Elle

_________________
"Wij dan, gerechtvaardigd uit het geloof, hebben vrede met God door onze Heer, Jezus Christus."

Romeinen 5:1 - NBG-51.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: 666
BerichtGeplaatst: ma 07 dec 2015 21:02 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Beste Elle,

Elle schreef:
Wat is trouwens volgens jou de betekenis van de metalen en vooral van de benen van ijzer en de voeten deels ijzer, deels leem in Dan. 2:36-45? En wanneer is dat koninkrijk wat het beeld verbrijzelt, opgericht? Of moet dat nog opgericht worden?


Ter overweging: Laatste Romeinse Rijk. Leem en ijzer, dus een eenheid, maar ook geen eenheid. Bijvoorbeeld: 1 munt, 1 centrale Europese regering, maar verschillende talen, verschillende wetten. Geen eenduidig beleid, maar wel een economische eenheid of unie. Zou het de Europese Unie kunnen zijn? Zou het in de huidige tijd kunnen passen? Zomaar een gedachte....

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: 666
BerichtGeplaatst: di 10 mei 2016 09:25 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dirk schreef:
Openbaring 13
En het maakt, dat het aan allen, kleinen en groten, en rijken en armen, en vrijen en dienstknechten, een merkteken geve aan hun rechterhand of aan hun voorhoofden; En dat niemand mag kopen of verkopen, dan die dat merkteken heeft, of den naam van het beest, of het getal zijns naams. Hier is de wijsheid: die het verstand heeft, rekene het getal van het beest; want het is een getal eens mensen, en zijn getal is zeshonderd zes en zestig.

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/155872/Gaat-de-onderhuidse-chip-heel-gewoon-worden

Ik weet niet of een onderhuidse chip heel gewoon gaat worden , maar gisteren op het nieuws het volgende gezien :
namelijk een promotie voor een onderhuidse chip in verband met de gezondheidszorg .
-----
TJa de valse profeet zal wonderen verrichten in opdracht van het beest .
Zelfs het beeld van het beest zal kunnen spreken om de mensen te verleiden .
Het beest en zijn valse profeet en tenslotte satan zal alle troeven bovenhalen om de mensen te misleiden .
Totals ze het merkteken op hun hand en voorhoofd hebben .
En zo klaar gestoomd worden voor de strijd die eerst tegen de Ruiter op het witte paard geplant was , maar het
beest en zijn valse profeet werden levend in de poel gesmeten , en de overige gedood door het
zwaard van de ruiter .
Satan krijgt permissie van God om na zijn 1000 jaar gevangenschap nog even de mensen mag misleiden op aarde .
Hij verzameld weer een leger om de definitieve strijd aan te gaan tegen de Ruiter en zijn leger .
Deze strijd gaat vooral om de Heilige stad van God .Namelijk : Jeruzalem !
---
Ik persoonlijk vind de digitale wereld en vooruitgang een wonder op zich .
Er kan toch veel wat ondenkbaar was .
En ja dan denk ik als je weet dat we niet moeten strijden tegen vlees en bloed , dan weet je ook dat er zoiets bestaat als een demonische en negatieve energie .
Net zoals er een liefdevolle energie is he . Van onze liefdevolle Vader in de hemel .
Satan word de vader van de leugen genoemd , maar daarom zeker niet te onderschatten .
Hij zal alles doen om de mens aan zijn kant te krijgen .
En zeker en vast met mooie praatjes .
Als ik bedenk dat de overheid de mensen stimuleerde om hun geld op de banken te deponeren .
Zogezegd om ons te beveiligen tegen diefstal , terwijl zij de grootste dieven gebleken te zijn .
En cyber-crime bestaat .
De bankkaart heeft een chip .
----
Nu dus de chip om je gezondheid in het oog te houden Een hulpmiddel dus .
Of is er weer een reukje aan net zoals bij de bankkaart .
Tja we weten toch dat slim : smart betekent ? SMART telefoon , smart , streamen , skype ( wolkje , luchtverkeer ? )
Steaming T.V. , steerview enz ................................. Och ik weet nog maar een duizendste hoever de mens reeds staat in te willen zijn als God .
En ja wij willen alles uit het leven halen wat er maar te beleven valt .
Genieten en alles uitproberen . Roekeloos zijn en ongehoorzaam aan onze ouders enz...
Ach denk ik soms , wat hebben die snufjes en digitale live werels ons opgebracht .
Meer liefde onder elkaar . Respect voor ouders en elkaar ???
NEEN en nog eens neen .
We leven misschien langer met hier en daar een nieuw hart , long , nier , been , arm , zicht ,
MAAR denk ik dan ! , wie moeten we volgen , wie weet het beste wat er goed voor ons is .
Wie heeft de vrouw en haar partner verleid ?
Maar dat er ooit een tijd gaat komen dat we niet kunnen kopen en verkopen zonder het merkteken van het beest ,
ja dat is een feit .
Als je bedenkt dat je nu reeds kunt betalen via een smartfone ? Zonder dat er cash geld mee gemoeid is en zonder dat je je cashgeld overhandigd en geeft : van hand naar hand ?
Je regelt je zakens met overschrijving via netbanking , je kan inkopen doen en bestellingen doorgeven via internet .
Het is net een onzichtbaar gebeuren , tovenarij .
Je duwt op een paar knopjes , voert getallekes in en klaar is kees .Je digitale handtekening eventueel en de transactie
is goedgekeurd .En dit allemaal zonder dat e van je stoel afgaat .

Tja wie geen eigenaar is van een smartfone ( of iets anders nieuws ), in de toekomst heeft het niet gemakkelijk .
Als er geen cashgeld meer in omloop is .

____________________________
En 666 is dus een mens .
Ik denk soms zo : de mens wil het beter weten en kunnen dan God .
De mens heeft meermalen God en Vader niet gehoorzaamd .
-De mens verkoos afgoden .in Noach , Abraham en anderen hun tijd en dat tot op de dag van vandaag .
-Tja het is aan de mens zelf welk mens ze bewonderen en volgen .
-Wie ze willen dienen in het leven !Door wie ze zich laten leiden .

__________________________
De mens 666 oftewel
XXX De koning van Gods Stad Jeruzalem XXX
XXX Jezus-Christus XXX
___
EN wie de HEER liefheeft , heeft toch niets te vrezen he !!!

___
p.s.
Ik schrijf steeds maar weer van die lange epistels he .Ik steek er mijn tijd in en daarom vraag ik mij af of het wel de moeite is dat ik dat doe .
Want ik kan mij voorstellen dat dat enorm storend kan zijn op een forum .
Daarom als iemand dit leest en het vervelend en saai vind mijn lange schrijven . Laat het gerust aan mij weten .

Ik zou het zeer waarderen , want dan weet ik waar ik sta zonder dat ik me beledigd voel .
Grtjs Franny


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: 666
BerichtGeplaatst: di 10 mei 2016 09:49 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Franny schreef:
Ik weet niet of een onderhuidse chip heel gewoon gaat worden , maar gisteren op het nieuws het volgende gezien : namelijk een promotie voor een onderhuidse chip in verband met de gezondheidszorg .


Niet slechts in de gezondheidszorg. Misschien gaat het contante geld wel verdwijnen en kan men nog slechts betalen met een chip. Op die manier zal er totale controle zijn. "Het systeem" weet zo waar en wanneer iedereen is.

Franny schreef:
Ik persoonlijk vind de digitale wereld en vooruitgang een wonder op zich . Er kan toch veel wat ondenkbaar was .


Aan de ene kant wel, Franny. En, ook ik ben blij met de mogelijkheden. Anderzijds: "vroeger" was men dagelijks een paar uur bezig met de was en het huishouden. Tegenwoordig is men een paar uur per dag bezig met appen en facebook. Heeft de technische vooruitgang zoveel gebracht??

Franny schreef:
En ja dan denk ik als je weet dat we niet moeten strijden tegen vlees en bloed , dan weet je ook dat er zoiets bestaat als een demonische en negatieve energie .


Klopt. De tegenstander gaat rond om te verslinden wie hij verslinden kan. Zijn engelen (demonen) worden daarvoor ingezet. Echter, wanneer wij ZIJN Wapenuitrusting aanhebben, weten we dat de strijd gewonnen is. Door Jezus Christus zijn wij overwinnaars, dankzij HEM. Alle EER komt HEM toe!

Franny schreef:
Ach denk ik soms , wat hebben die snufjes en digitale live werels ons opgebracht .


Goede en terechte vraag. Meer een waarschuwing hoe om te gaan met deze "snufjes"! Een telefoon is om mee te communiceren, niet om zes uur per dag naar te staren. Naar mijn mening pure tijdverspilling.

Franny schreef:
Ik schrijf steeds maar weer van die lange epistels he .Ik steek er mijn tijd in en daarom vraag ik mij af of het wel de moeite is dat ik dat doe . Want ik kan mij voorstellen dat dat enorm storend kan zijn op een forum .


Geen probleem....

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.