Forum www.gelooft.com

Het is momenteel ma 29 apr 2024 14:40

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 25 okt 2015 14:10 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: za 24 okt 2015 14:05
Berichten: 25
Bij de beschuldigingen van de Farizeeën & schriftgeleerden t.a.v. de overspelige vrouw (Joh. 8:1-20) schreef Jezus "iets" in de aarde... Zou dit "iets" de naam der beschuldigers kúnnen zijn (uit Jer.17:13: "O HEERE, Israels Verwachting! allen, die U verlaten, zullen beschaamd worden; en die van mij afwijken, zullen in de aarde geschreven worden; want zij verlaten den HEERE, den Springader des levenden waters")...???


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 10 nov 2015 06:31 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
De farizeeen zochten een aanleiding om Jezus te beschuldigen ontrouw te zijn aan de Torah. Wat zij verwacht hebben is Jezus in het nauw te brengen. Daarop bukte Jezus en schreef iets. Maar wat Hij schreef? Even verder in het verhaal zegt Jezus..Zo veroordeel ik u ook niet. Jezus zegt de vrouw niet meer te zondigen en dan? ....Daarop schreef Jezus weer. Op zich is dat merkwaardig. Waarom schreef Hij die tweede maal? Voor wie? Wat schreef Hij? Om jou en mij aan het nadenken te zetten?
Jezus kwam niet om te oordelen, maar om te redden. Zelfs de betekenis van zijn naam -Jehosjoea -vertelt ons van zijn roeping.

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 10 jan 2016 17:20 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: za 24 okt 2015 14:05
Berichten: 25
Theo Bert schreef:
De farizeeen zochten een aanleiding om Jezus te beschuldigen ontrouw te zijn aan de Torah. Wat zij verwacht hebben is Jezus in het nauw te brengen. Daarop bukte Jezus en schreef iets. Maar wat Hij schreef? "Zie boven; de námen der beschuldigers...???"

Even verder in het verhaal zegt Jezus..Zo veroordeel ik u ook niet. Jezus zegt de vrouw niet meer te zondigen en dan? ....Daarop schreef Jezus weer. "Volgorde klopt niet...!!! In vs. 7 richtte Jezus Zich op daar Hij onderbróken werd... Hij schreef dus niet wéér maar vérder...!!!

Op zich is dat merkwaardig. Waarom schreef Hij die tweede maal? "Deed Hij Niet! - Zie bovenstaand!" Voor wie? Wat schreef Hij? Om jou en mij aan het nadenken te zetten?
Jezus kwam niet om te oordelen, maar om te redden. Zelfs de betekenis van zijn naam -Jehosjoea -vertelt ons van zijn roeping.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 14 jan 2016 03:59 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Er word gedacht dat het de zonden van de Farizeers waren. Toen zei Jezus: heeft 1 van hen u veroordeeld. En de vrouw ontkende haar daad niet maar zei enkel: Nee, niemand heeft mij veroordeeld. Toen zei de Heer: Ik veroordeel u niet, ga heen en zondig niet meer. Hier kan men de barmhartigheid van God in zien.
De farizeeen wouden hem in de fout laten gaan: als Hij had gezegd laat haar gaan konde ze zeggen kijk eens, Hij houd zich niet aan onze wetten, vroeg Hij haar om te stenigen dan zouden ze tegen het volk gezegd hebben: Hij heeft geen medelijden. Dus zei Jezus: Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen. De oudste gingen als eerste weg. Hun lijst was waarschijnlijk groot. De rest droop ook af. Hij mocht als eerste een steen gooien want Hij was zuiver maar Hij veroordeelde niet. Hij kwam zelfs in opstand tegen hen die wel veroordeelde.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.