Forum www.gelooft.com

Het is momenteel ma 29 apr 2024 14:32

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Onze Vader
BerichtGeplaatst: ma 07 sep 2015 11:31 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Gebed is het krachtigste wapen dat een Christen kan inzetten in de geestelijke strijd. Het Onze Vader wordt vaak gebeden. Soms wordt het als een rijmpje gebeden, zonder dat men de betekenis goed kent. Het Onze Vader wordt ook wel eens het Gebed van Vertrouwen genoemd!

Citeer:
Onze Vader die...

Ja?

Wilt U me alstublieft niet storen! Ik bid.

Maar je riep Me.

Riep ik U? Ik riep U helemaal niet. Ik was aan het bidden. Onze Vader die in de hemelen zijt...

Zie je wel, je deed het weer.

Wat deed ik?

Je riep Mij. Je zei: "Onze Vader die in de hemelen zijt". Hier ben Ik. Wat is er?

Maar ik bedoelde daar helemaal niets mee. Ik heb het toch al gezegd: ik deed gewoon mijn gebed. Ik bid altijd het Onze Vader. Ik voel me daar goed bij; ik vind het mijn plicht om mijn gebed te doen.

Goed zo. Ga verder.

...Uw naam worde geheiligd...

Wat bedoel je daarmee?

Wat bedoel ik waarmee?

Met "Uw naam worde geheiligd"?

Het betekent... wel euh... Hoe moet ik nu weten wat dat betekent? Het is gewoon een deel van dat gebed. (Pauze) Ja, wat betekent het eigenlijk?

Het betekent eervol, heilig, wonderlijk.

Oh; ja, dat lijkt me zinvol. Ik heb me vroeger nooit afgevraagd wat geheiligd eigenlijk betekende. Uw Koninkrijk kome; Uw wil geschiede, gelijk in de hemel alzo ook op de aarde.

Meen je dat werkelijk?

Natuurlijk! Waarom zou ik dat niet menen?

Wat ga je daar dan mee doen?

Doen? Niets denk ik. Ik denk alleen dat het goed zou zijn als U echt alles onder controle had; als mensen hier op de wereld zouden leven volgens Uw wil.

Leef jij volgens Mijn wil?

Wel... ik ga naar de kerk.

Dat was mijn vraag niet. Ik heb het bijvoorbeeld over je opvliegend karakter; je hebt daar echt problemen mee, weet je?

Waarom begint U nu op mij te vitten? Ik ben zeker niet slechter dan heel wat van die hypocrieten in de kerk, weet U dat wel!

Verontschuldig Me... maar Ik dacht dat je bad dat Mijn wil zou geschieden? Als dat moet gebeuren, dan moet het beginnen in het leven van diegenen die ervoor bidden. Zoals jij, bijvoorbeeld.

Oh... OK dan! Ik weet dat ik nog wel een paar gebreken heb. Ik kan er zeker nog een paar opnoemen.

Ik ook.

Ik heb daar vroeger nooit zo over nagedacht, maar ik zou echt wel een paar dingen in mijn leven willen veranderen. Ik zou echt wel van sommige dingen willen bevrijd zijn.

Goed zo! Zo gaan we er nog komen! We kunnen samenwerken, jij en Ik. We kunnen een paar echte overwinningen behalen. Ik ben trots op je!

Ja maar, Heer, ik moet nu echt ophouden hoor. Het duurt nu al veel langer dan gewoonlijk! Geef ons heden ons dagelijks brood...

Het is misschien beter dat je wat minder eet; je bent nu al te zwaar!

He... wacht nu eens even! Wat betekent dit allemaal? Ik wil gewoon mijn godsdienstige plichten doen en dan begint U me te onderbreken en mij op mijn gebreken te wijzen!

Bidden is inderdaad gevaarlijk. Het kan je veranderen, weet je. Dat is wat Ik je probeer duidelijk te maken. Je riep Me, en hier ben Ik. Het is nu te laat om nog te stoppen. Blijf verder bidden. Ik ben echt benieuwd naar het vervolg van je gebed.

Wel... ga verder!

Ik durf niet...

Waarom durf je niet?

Omdat ik weet wat U gaat zeggen!

Probeer het dan.

...en vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren.

En Peter dan?

Zie je nu wel! Ik wist dat U daarover zou beginnen! Waarom, Heer? Waarom vertelt Peter altijd leugens over mij? En hij is me nog geld schuldig ook! Reken er maar op dat ik met hem ga afrekenen.

En je gebed dan? Hoe kun je dit dan bidden?

Ik meende het niet.

Nu ben je tenminste eerlijk! Maar het valt niet mee om heel de tijd met zoveel bitterheid te moeten verder leven, is het niet?

Neen. Maar ik zal me beter voelen als ik met hem heb afgerekend. Ik weet al hoe ik Peter kan te pakken krijgen!

Dan zul je je niet beter voelen. Je zult je zelfs nog slechter voelen. Wraak is nooit zoet. Denk eens na hoe ongelukkig je je nu wel voelt. Maar Ik kan dat veranderen.

Kunt U dat? Hoe?

Vergeef Peter. Dan zal Ik jou vergeven. Dan zullen de haat en de schuld Peters probleem zijn en niet langer jouw probleem. Je zult er misschien wel wat geld aan verspelen, maar je zult je hart sparen.

Het lijkt me wel niet gemakkelijk, maar ik geef toe dat het de moeite waard is. Dank U, Heer, omdat U me daar doorheen wilt helpen. En leid ons niet in verzoeking, maar verlos ons van de boze. Want Uwer is het Koninkrijk en de kracht en de heerlijkheid in der eeuwigheid. Amen.


_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Onze Vader
BerichtGeplaatst: ma 08 feb 2016 07:42 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: di 10 nov 2015 08:02
Berichten: 71
Dirk schreef:
Gebed is het krachtigste wapen dat een Christen kan inzetten in de geestelijke strijd. Het Onze Vader wordt vaak gebeden. Soms wordt het als een rijmpje gebeden, zonder dat men de betekenis goed kent.


Dat is inderdaad jammer, want het gebed is rijk aan betekenis. Voordat Jezus het "Onze Vader" als modelgebed geeft, zegt hij iets belangrijks in Matth.6:7: "En gebruikt bij uw bidden geen omhaal van woorden". Letterlijk betekent dit: "uit geen lege herhalingen". Dus dit gebed was zeker niet bedoeld om gedachteloos te herhalen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Onze Vader
BerichtGeplaatst: wo 19 okt 2016 00:20 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Sanne schreef:
Dirk schreef:
Gebed is het krachtigste wapen dat een Christen kan inzetten in de geestelijke strijd. Het Onze Vader wordt vaak gebeden. Soms wordt het als een rijmpje gebeden, zonder dat men de betekenis goed kent.


Dat is inderdaad jammer, want het gebed is rijk aan betekenis. Voordat Jezus het "Onze Vader" als modelgebed geeft, zegt hij iets belangrijks in Matth.6:7: "En gebruikt bij uw bidden geen omhaal van woorden". Letterlijk betekent dit: "uit geen lege herhalingen". Dus dit gebed was zeker niet bedoeld om gedachteloos te herhalen.

Omhaal van woorden betekent ook : met heel veel woorden !
Dus ik vind het onze Vader : het gebed dat alles verwoord om te bidden .


Jezus zei ook dat je binnenkamers moet bidden en niet met veel woorden of om op te vallen bij anderen
Paulus zei dat Jezus-Christus het Hoofd is en dat mannen hun hoofd niet moeten bedekken ,
maar als vrouwen bidden of profiteren ze gesluierd moeten zijn .
Dit vanwege de engelen !


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Onze Vader
BerichtGeplaatst: di 08 aug 2017 20:54 
Offline
net begonnen
net begonnen

Lid geworden op: ma 22 jun 2009 16:42
Berichten: 9
Franny schreef:
maar als vrouwen bidden of profiteren ze gesluierd moeten zijn .
Dit vanwege de engelen !


Vanwege de engelen? Waar lees je dat?

_________________
Ri 6,24b De HEERE is vrede!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Onze Vader
BerichtGeplaatst: wo 09 aug 2017 09:10 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
gideon schreef:
Franny schreef:
maar als vrouwen bidden of profiteren ze gesluierd moeten zijn .
Dit vanwege de engelen !


Vanwege de engelen? Waar lees je dat?

1 Korintiers 11 vers 10
------------------------------------------------------


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Onze Vader
BerichtGeplaatst: wo 09 aug 2017 09:24 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
ik weet niet wat ik moet zeggen. Ik sta achter het onze Vader en je mag dit gebed zeker meermaals bidden. Ik denk niet dat het gaat over jezelf herhalen, want dat zou erg zijn. Als je dan in een heel erge situatie zit mag je dus maar 1 keer steun zoeken bij God ervoor en dan moet je er over zwijgen? En als het niet opgelost word? Dan mag je er niet meer voor bidden want dan herhaal je jezelf. Is dit nu weer een post om de Kerk zwart te maken omdat die het Onze vader meermaals bid? Mensen lief toch, de ene keer doen ze niet wat Jezus zegt en dan is het niet goed en de andere keer doen ze het wel en is het weer niet goed. Jezus heeft gezegd: Bid daarom dit gebed.
Ik doe het zelf zelden maar zou het meer moeten doen. Ik bid wel maar in men eigen woorden. Maar echt bidden dat doe ik niet veel, als ik iets nodig heb en voor Hem dan te bedanken. Ik denk dat ik redelijk gelukkig ben want ik moet dat niet veel doen.

_________________
1 Korinthiƫrs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Onze Vader
BerichtGeplaatst: wo 09 aug 2017 12:07 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Franny schreef:
gideon schreef:
Franny schreef:
maar als vrouwen bidden of profiteren ze gesluierd moeten zijn .
Dit vanwege de engelen !


Vanwege de engelen? Waar lees je dat?

1 Korintiers 11 vers 10
------------------------------------------------------


De gemeente van Korinthe had inderdaad bepaalde gewoonten. De tekst die noemt is natuurlijk correct, maar, moet wel in de gehele context gelezen worden, als we verder lezen, valt toch iets op:

15 Maar als een vrouw lang haar draagt, is het voor haar een eer, omdat het lange haar als een bedekking aan haar gegeven is. 16 Maar als iemand op twist uit lijkt te zijn, wij hebben een dergelijke gewoonte niet, en de gemeenten van God evenmin.

Niet iedereen had die gewoonte, en, als anderen die gewoonte wel hebben, moeten we er niet over twisten. In de gemeente waren diverse misstanden, en helaas ook twist, misstanden bij het avondmaal. Goed om eens over na te denken wat het gevolg is. Kernzin is, in hetzelfde hoofdstuk:

Daarom zijn er onder u veel zwakken en zieken.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Onze Vader
BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2017 05:48 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Beste Bijbelonderzoeker en anderen ,
_____________________________________________________________________________________
De gewoonte van Korinthe was inderdaad niet heel zuiver .
Daarom ook dat Paulus dat uitlegt over de hoofddoek bij vrouwen .
De vrouwen in die tijd van deze gemeente droegen denkelijk geen hoofdoek .
Paulus begint met het prijzen van de gemeente : maar zei hij :
Bedenk dat - Christus het hoofd is van iedere man
-de man is het hoofd van iedere vrouw
-en God is het hoofd van Christus
-------------------------------------------------------------
-Iedere man die tijdens het bidden of profiteren het hoofd gedekt houd , doet zijn hoofd schande aan
-Iedere vrouw daarentegen brengt schande over haar hoofd wanneer zij blootshoofds bidt of profiteert .
Ik vind dat even erg zei Paulus , dat wanneer haar hoofd Kaal geschoren is .
_______________________
++ Ik denk : wanneer er een man is in de gemeente die bid en profiteert , de vrouw gesluierd moet zijn ,
als de vrouw wil bidden en profiteren .Omdat je anders je boven de man stelt in de gemeente .++
Een man hoeft zijn hoofd niet te bedekken zei Paulus , want hij is Gods evenbeeld en een afstraling van Zijn
heerlijkheid , terwijl de vrouw weer de glorie is van haar man .
++Paulus zegt ook dat de vrouw uit de man genomen is ,en de vrouw geschapen is om de man .
En dat daarom de vrouw gesluierd moet zijn :omwille van de engelen . .
________________________
Vanwege de engelen ! Daar zou ik wat meer inzicht in krijgen .
---
Jaren geleden was er een programma op tv .
Een vrouw ontving gasten die dingen wilden horen over hun dierbare overledenen ( dus waarzeggerij en
praten met de doden )
Zij droeg als ze uit huis ging een gewoon petje op haar hoofd ,
en zei ergens dat ze niet be-invloed wilde worden door iets bovennatuurlijk .
Ik schrijf dit omdat ik meer inzicht wil verkrijgen over : omwille van de engelen .
En vraag mij af , waarom deze vrouw een hoofddoek of pet droeg .
____
Heeft iemand hier inzicht in ?
Dankjewel bij voorbaat .
(ps. de zieken en de zwakken hoort bij een ander heilig onderwerp .Toch ?)


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.