Forum www.gelooft.com

Het is momenteel ma 29 apr 2024 15:04

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Gij zult u geen afgoden maken
BerichtGeplaatst: vr 04 sep 2015 08:53 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
De mens gebruikt een boom voor brandhout. Hij steekt het aan en warmt zich; ook bakt hij er brood op. Maar uit die boom maakt hij ook een beeld, een god waarvoor hij neerknielt en die hij aanbidt. Ja, van een deel stookt hij een vuur. Hij bakt er zijn vlees op en eet tot hij genoeg heeft. Hij warmt zich bij het vuur en zegt: “Heerlijk ik wordt warm, ik voel de hitte” En de rest verwerkt hij tot een beeld, een god voor wie hij knielt, tot wie hij zegt: “Jij bent mijn god, red mij!” (Jes. 44:15-17 Groot Nieuws vertaling)

Wat betekend deze metafoor? Wat heeft het mij te zeggen? Het zegt me, dat ik buiten Gods geopenbaarde Woord ( Jezus Christus) al snel ideeën heb over een god. Dan wend ik mij af van Jezus en fantaseer, filosofeer mij een eigen godsbeeld. Dan snijd ik mij een beeld, een afgod. Dan fluistert de oude slang de begeerte in. De verleider van den beginne geeft in om als God te willen zijn, om mij zelf tot god te verklaren.

Dan zegt hij alle godsdiensten zijn toch in principe gelijk. Ze hebben toch allemaal deel aan de waarheid? Waarom zou je voor Jezus kiezen? En geloof mij nu maar de boze, de satan bestaat niet.

Jij bent je eigen hemel en jij bent je eigen hel. Zo tracht de menseneter van den beginne je ziel te kapen. En anders maakt hij je wel wijs dat je geen ziel hebt. Dat het “nu” omvat wordt door de dood, dat er geen toekomst is.

Maar Jezus roept en zegt: Wie in Mij gelooft, gelooft in Mij niet , maar in hem die Mij gezonden heeft. En wie Mij ziet, die ziet hem die Mij gezonden heeft. Ik ben in de wereld gekomen als een licht om iedereen die in mij gelooft, niet in het duister te laten.(Joh. 12:44-46)

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 22 feb 2016 16:19 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Ja , gij zult u geen afgoden maken .
En geen afgoderij liefhebben .

___________
Maar ach wat zou het .
Het is zo leuk om prentjes , beeldjes enz... mooi te vinden .
En kaarsjes branden of knielen voor een beeld dat niet praten kan !
Laat staan er mee rond dragen op een verhoog . Mag niet puntjes aan de lijntjes .
En wees maar eens ongerust , want dat gebeurd nog he de dag van vandaag .En dit evenzeer onder de gelovige christenen .

Maar ach ; een roze bril dragen is toch zo leuk !
En je laten wij de profeten van God , maar vergeten .
Waaronder Mozes , Elia , Jesaja enz....
Och ja , wij weten toch beter ???
___
En ja zunne : alle godsdiensten zijn gelijk :
Zolang ze zeggen : wij geloven in Jezus-Christus menen zij dat alles geoorloofd is .
Zelfs een kruisbeeld maken waar onze Heer ...............................................................+++++
---
Kerstboompjes , kerstbeeldjes , kindeke Jezus , kindeke Jezus kussen en verheerlijken !!!!
o !!!! zo mooi
Kerstkaarjes kopen in hun kerkje om thuis te branden voor een beeld ???
Ach ja , ik zie er echt geen Godsmannen in die het volk zo iets laat zien .
------------------------------------
Of is alles nu geoorloofd : sinds het nieuw verbond ?
Neen ik denk het niet .
Wij moeten God aanbidden in Geest en Waarheid
----
Is toch zo ?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 22 feb 2016 16:31 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Franny schreef:
Of is alles nu geoorloofd : sinds het nieuw verbond ?


Nee. Alles is Genade, maar houdt dat in dat we kunnen en mogen zondigen? Jezus heeft ons een nieuw gebod gegeven: We moeten elkaar lief hebben, zoals Jezus ons lief heeft. Kunnen we dat? Nee! En, daarom hebben we Jezus zo hard nodig!

Lees eens Romeinen 6:

Want de zonde zal over u niet heersen; want gij zijt niet onder de wet, maar onder de genade.

We leven niet onder de wet, we leven onder de Genade! Echter, een Christen wil in zijn of haar hart niet zondigen. Jezus leert ons dat we niet door werken, maar door geloof en vertrouwen in HEM gered zijn.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 22 feb 2016 16:50 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dirk schreef:
Franny schreef:
Of is alles nu geoorloofd : sinds het nieuw verbond ?


Nee. Alles is Genade, maar houdt dat in dat we kunnen en mogen zondigen? Jezus heeft ons een nieuw gebod gegeven: We moeten elkaar lief hebben, zoals Jezus ons lief heeft. Kunnen we dat? Nee! En, daarom hebben we Jezus zo hard nodig!

Lees eens Romeinen 6:

Want de zonde zal over u niet heersen; want gij zijt niet onder de wet, maar onder de genade.

We leven niet onder de wet, we leven onder de Genade! Echter, een Christen wil in zijn of haar hart niet zondigen. Jezus leert ons dat we niet door werken, maar door geloof en vertrouwen in HEM gered zijn.

Ja zeker moeten wij mekaar liefhebben , maar daar hoort volgens mij ook bij mekaar helpen om Gods Woord in Geest en
Waarheid lief te hebben .

Het gaat niet zo zeer om gered te worden , want in principe zijn alle mensen die geloven in de Heer gered , want Vader heeft ons gegeven aan Heere /Jezus !
Maar heT gaat erom volgens mij ,of we Vader lief hebben boven alles en ons niet te buiten doen aan afgoderij enz...
Vader tolereert dat niet .
De H.Geest kan je met niets of iets of iemand afbeelden , laat staan dragen in een materialistische vorm .
Want dat zijn werken naar het vlees !
------------


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 25 feb 2016 11:15 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: di 10 nov 2015 08:02
Berichten: 71
In het NT wordt ook over een subtielere vorm van afgoderij gesproken in Kol.3:5. Daar staat namelijk: "doodt dan uw leden die op aarde zijn, namelijk hoererij, onreinigheid, schandelijke beweging, kwade begeerlijkheid, en de gierigheid, welke is afgodendienst " SV.
Als we zaken begeren waar we geen recht op hebben, dan komt dat op hetzelfde neer als het aanbidden van een valse god. Een ernstige zaak dus.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.