Forum www.gelooft.com

Het is momenteel ma 29 apr 2024 13:14

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: De vreze des Heren
BerichtGeplaatst: za 25 jul 2015 12:39 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
De vreze des Heren. Wat betekent dat?

In de Bijbel is 24 x sprake van de “vreze des Heren “ Wat moet ik mij daarbij voorstellen? Is dat pure angst, of is dat toch wat anders?


God overstijgt de mens volkomen. Wij zijn niet instaat zijn grootheid te meten. Daarvan raakt de mens zo geïmponeerd dat een ontmoeting met Hem doet beven van ontzag.

Ontzag voor de Heer : zo vertaalt de NBV. the fear of the Lord.

Het is diep ontzag, groot respect voor het numineuze, het heilige, dat is het goddelijke mysterie dat fascineert en doet beven van ontzag.

De Bijbel zegt : De vreze des HEREN is het begin der wijsheid, een goed inzicht hebben allen die ze betrachten. Zijn lof houdt eeuwig stand. Ps 111,10

Bij die vreze des Heren, daar begint geestelijk gezien de wijsheid. Luister daarom naar Ps 34,12 : Komt, kinderen, luistert naar mij, ik zal u de vreze des HEREN leren.

Waarom is dat het begin van wijsheid?

Omdat het doet wijken van het kwade. De vreze des Heren bepaalt hoe je in het leven staat.
Spr 8,13 De vreze des HEREN is het kwade te haten; hoogmoed en trots en boze wandel en een mond vol draaierijen haat ik.
Spr 16,6 Door liefde en trouw wordt de ongerechtigheid verzoend, door de vreze des HEREN wijkt men van het kwaad.

Jezus Christus was op aarde die zich de Geliefde Zoon wist. Van Hem profeteerde Jesaja: Jes 11,2En op hem zal de Geest des HEREN rusten, de Geest van wijsheid en verstand, de Geest van raad en sterkte, de Geest van kennis en vreze des HEREN; ja zijn lust zal zijn in de vreze des HEREN.

Bij de verheerlijking op de berg vallen de discipelen in ontzag op hun knieën . Daar blijkt Jezus veel meer dan een een goede leermeester. Een stem uit de wolk zei: Deze is mijn Zoon, de geliefde, in wie Ik mijn welbehagen heb; hoort naar Hem! 6 Toen de discipelen dit hoorden, wierpen zij zich op hun aangezicht ter aarde en werden zeer bevreesd. Mat.17 Zo is de mens als hij in Gods nabijheid komt.

Luc 2,9 En opeens stond een engel des Heren bij hen en de heerlijkheid des Heren omstraalde hen, en zij vreesden met grote vreze. Die stoere herders, die nergens bang voor waren, zij vreesden met grote vreze toen hen het goddelijke naderde.

Ps 2,11 Dient de HERE met vreze en verheugt u met beving.

Jezus verscheen aan het meer van Tiberias. Joahnnes 21:12 Jezus zeide tot hen: Komt herwaarts, houdt het middagmaal. En niemand van de discipelen durfde Hem vragen: Wie zijt Gij? wetende, dat het de Heere was.
Dat heeft te maken met de vreze des Heren.

Ontzag en liefde voeden de blijdschap en doen de gemeente groeien. De gemeente dan door geheel Judea, Galilea en Samaria had vrede; zij werd opgebouwd en wandelde in de vreze des Heren, en zij nam in aantal toe door de bijstand van de heilige Geest. Hand 9,31

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De vreze des Heren
BerichtGeplaatst: zo 26 jul 2015 13:27 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: ma 13 jul 2015 19:59
Berichten: 137
Theo Bert schreef:
De vreze des Heren. Wat betekent dat?

In de Bijbel is 24 x sprake van de “vreze des Heren “ Wat moet ik mij daarbij voorstellen? Is dat pure angst, of is dat toch wat anders?


God overstijgt de mens volkomen. Wij zijn niet instaat zijn grootheid te meten. Daarvan raakt de mens zo geïmponeerd dat een ontmoeting met Hem doet beven van ontzag.

Ontzag voor de Heer : zo vertaalt de NBV. the fear of the Lord.

Het is diep ontzag, groot respect voor het numineuze, het heilige, dat is het goddelijke mysterie dat fascineert en doet beven van ontzag.

De Bijbel zegt : De vreze des HEREN is het begin der wijsheid, een goed inzicht hebben allen die ze betrachten. Zijn lof houdt eeuwig stand. Ps 111,10

Bij die vreze des Heren, daar begint geestelijk gezien de wijsheid. Luister daarom naar Ps 34,12 : Komt, kinderen, luistert naar mij, ik zal u de vreze des HEREN leren.

Waarom is dat het begin van wijsheid?

Omdat het doet wijken van het kwade. De vreze des Heren bepaalt hoe je in het leven staat.
Spr 8,13 De vreze des HEREN is het kwade te haten; hoogmoed en trots en boze wandel en een mond vol draaierijen haat ik.
Spr 16,6 Door liefde en trouw wordt de ongerechtigheid verzoend, door de vreze des HEREN wijkt men van het kwaad.

Jezus Christus was op aarde die zich de Geliefde Zoon wist. Van Hem profeteerde Jesaja: Jes 11,2En op hem zal de Geest des HEREN rusten, de Geest van wijsheid en verstand, de Geest van raad en sterkte, de Geest van kennis en vreze des HEREN; ja zijn lust zal zijn in de vreze des HEREN.

Bij de verheerlijking op de berg vallen de discipelen in ontzag op hun knieën . Daar blijkt Jezus veel meer dan een een goede leermeester. Een stem uit de wolk zei: Deze is mijn Zoon, de geliefde, in wie Ik mijn welbehagen heb; hoort naar Hem! 6 Toen de discipelen dit hoorden, wierpen zij zich op hun aangezicht ter aarde en werden zeer bevreesd. Mat.17 Zo is de mens als hij in Gods nabijheid komt.

Luc 2,9 En opeens stond een engel des Heren bij hen en de heerlijkheid des Heren omstraalde hen, en zij vreesden met grote vreze. Die stoere herders, die nergens bang voor waren, zij vreesden met grote vreze toen hen het goddelijke naderde.

Ps 2,11 Dient de HERE met vreze en verheugt u met beving.

Jezus verscheen aan het meer van Tiberias. Joahnnes 21:12 Jezus zeide tot hen: Komt herwaarts, houdt het middagmaal. En niemand van de discipelen durfde Hem vragen: Wie zijt Gij? wetende, dat het de Heere was.
Dat heeft te maken met de vreze des Heren.

Ontzag en liefde voeden de blijdschap en doen de gemeente groeien. De gemeente dan door geheel Judea, Galilea en Samaria had vrede; zij werd opgebouwd en wandelde in de vreze des Heren, en zij nam in aantal toe door de bijstand van de heilige Geest. Hand 9,31
Lukas 2:
9 En bij hen stond een engel des Heeren, en de heerlijkheid des Heeren omscheen hen, zodat grote vrees hen beving LV.
9 Opeens stond er een engel van de Heer bij hen en de heerlijkheid van de Heer omstraalde hen. Ze schrokken hevig. WV.

Ze werden bang omdat ze iets indrukwekkends zagen.

Ps 2:
11 Brengt JHWH met vreze uw hulde, juicht al sidderend hem ter eer.LV
11 onderwerp je aan de heer in diep ontzag, kus zijn voeten met schrik en beven, WV.

Ps 111:
10 Het begin der wijsheid is de vrees voor JHWH, een goed inzicht hebben allen die haar beoefenen. Zijn roem duurt voor altijd. LV
10 De grondslag van de wijsheid is ontzag voor JHWH, iedereen die daarnaar handelt krijgt inzicht. Gods roem houdt stand, in eeuwigheid. WV.

Deze vrees is geen ziekelijke angst voor God.
In plaats daarvan is het een diep respect voor zijn ontzagwekkende majesteit en goddelijke hoedanigheden, gebaseerd op het inzicht dat wij verwerven door een studie van Gods Woord.

1Tim 2:
3 Dit is goed en welgevallig in de ogen van God, onzen redder,
4 die wil dat alle [soorten van] mensen gered worden en tot inzicht in de waarheid [Epignosis] komen. LV.

3 Dit is goed en welgevallig in de ogen van God, onze redder,
4 die wil dat alle [soorten van] mensen gered worden en tot de kennis van de waarheid [Epignosis] komen.

Epignosis betekent precieze, juiste of nauwkeurige kennis


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De vreze des Heren
BerichtGeplaatst: zo 30 aug 2015 16:51 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
The Lords treasure - the fear of the Lord

De uitleg van Derec Prince https://www.youtube.com/watch?v=x23w6UPpmSY

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De vreze des Heren
BerichtGeplaatst: ma 31 aug 2015 09:10 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: ma 13 jul 2015 19:59
Berichten: 137
Theo Bert schreef:
The Lords treasure - the fear of the Lord

De uitleg van Derec Prince https://www.youtube.com/watch?v=x23w6UPpmSY
Peter Derek Vaughan Prince was een Britse filosoof, theoloog, evangelist en voorganger van de pinkstergemeente. Een broodprediker dus.
Hij reisde de hele wereld rond om op massabijeenkomsten te preken en te genezen.

Paulus zei over filosofie dit:

Kol 2: 8 Past op: misschien zal iemand U als zijn prooi wegdragen door middel van de filosofie en door ijdel bedrog overeenkomstig de overlevering van mensen, overeenkomstig de elementaire dingen van de wereld en niet overeenkomstig Christus; 

Wat de geclaimde genezingen betreft:
Na de dood van de laatste apostel zijn de gaven weggedaan. (1 Kor 13:8).


Kijk je naar Jezus, dan zie je dat alle genezingen plotseling plaatsvonden in het bijzijn van mensen.
Lammen liepen ineens,
blinden zagen weer,
doven gingen weer horen en mensen dei niet konden spreken, spraken weer.

Velen hadden de handicap vanaf hun geboorte en dat was bij iedereen bekend.
Tenslotte wekte Jezus ook doden op.

Wanneer de gaven nu nog zouden bestaan, dan haalden zij beslist de voorpagina.

De hedendaagse "gaven" zijn niet duidelijk waarneembaar en vaak is het pure zwendel.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De vreze des Heren
BerichtGeplaatst: ma 31 aug 2015 21:10 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
Het komt er op aan om zorgvuldig te lezen en in welk verband een tekst staat. De conclusie dat er geen wonderen meer zouden geschieden lijkt op de gedachte dat de heilige Geest niet meer werkzaam zou zijn.

8 De liefde vergaat nimmermeer;
maar profetieën, zij zullen afgedaan hebben;
tongen, zij zullen verstommen;
kennis, zij zal afgedaan hebben.

9 Want onvolkomen is ons kennen en onvolkomen ons profeteren.
10 Doch, als het volmaakte komt, zal het onvolkomene afgedaan hebben.

Het gaat in deze over volmaakte liefde, daar waar God in allen is. De liefde welke nu nog onvolkomen aanwezig is, welke tot volmaaktheid zal komen als de Heer is alles in allen. Want dan is alle profetie vervuld, dan zal ieder vol van de heilige Geest door God gekend zijn en is er een taal en is ieder vol van de kennis van God: dan in het volmaakte is de liefde volmaakt. Profetieën, tongen en kennis zijn tot het moment van volmaaktheid: is het volmaakte eenmaal daar, dan hebben zij afgedaan.

Jezus heeft de Heilige Geest gegeven Joh. 14:24 maar de Trooster, de heilige Geest, die de Vader zenden zal in mijn naam, die zal u alles leren en u te binnen brengen al wat Ik u gezegd heb.
1 Kor. 6:19 Of weet gij niet, dat uw lichaam een tempel is van de Heilige Geest, die in u woont, die gij van God ontvangen hebt, en dat gij niet van uzelf zijt? Het is de Heilige Geest die doet profeteren, in tongenspreken en die kennis verschaft. Jezus waarschuwt dat hij werk van de heilige geest doet door wonderen te verrichten en noemt de heilige geest daar de vinger Gods. Doof de Heilige Geest niet uit.

Weet dat Derek Prince atheïst tot Jezus gebracht werd. Zijn leven heeft gewijd aan bijbelstudie en evngelie verkondiging, http://www.dpmuk.org/Groups/10379/DPM/D ... rince.aspx

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Laatst gewijzigd door Theo Bert op wo 02 sep 2015 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De vreze des Heren
BerichtGeplaatst: di 01 sep 2015 19:00 
Sinds wanneer was Prince Rogers Nelson ooit een atheïst? Waarschijnlijk net zo atheïstisch als de atheïstische dominee dan.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De vreze des Heren
BerichtGeplaatst: wo 02 sep 2015 08:16 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: ma 13 jul 2015 19:59
Berichten: 137
Theo Bert schreef:
Het komt er op aan om zorgvuldig te lezen en in welk verband een tekst staat. De conclusie dat er geen wonderen meer zouden geschieden lijkt op de gedachte dat de heilige Geest niet meer werkzaam zou zijn.

8 De liefde vergaat nimmermeer;
maar profetieën, zij zullen afgedaan hebben;
tongen, zij zullen verstommen;
kennis, zij zal afgedaan hebben.

9 Want onvolkomen is ons kennen en onvolkomen ons profeteren.
10 Doch, als het volmaakte komt, zal het onvolkomene afgedaan hebben.

Het gaat in deze over volmaakte liefde, daar waar God in allen is. De liefde welke nu nog onvolkomen aanwezig is, welke tot volmaaktheid zal komen als de Heer is alles in allen. Want dan is alle profetie vervuld, dan zal ieder vol van de heilige Geest door God gekend zijn en is er een taal en is ieder vol van de kennis van God: dan in het volmaakte is de liefde volmaakt. Profetieën, tongen en kennis zijn tot het moment van volmaaktheid: is het volmaakte eenmaal daar, dan hebben zij afgedaan.

Jezus heeft de Heilige Geest gegeven Joh. 14:24 maar de Trooster, de heilige Geest, die de Vader zenden zal in mijn naam, die zal u alles leren en u te binnen brengen al wat Ik u gezegd heb.
1 Kor. 6:19 Of weet gij niet, dat uw lichaam een tempel is van de Heilige Geest, die in u woont, die gij van God ontvangen hebt, en dat gij niet van uzelf zijt? Het is de Heilige Geest die doet profeteren, in tongenspreken en die kennis verschaft. Jezus waarschuwt dat hij werk van de heilige geest doet door wonderen te verrichten en noemt de heilige geest daar de vinger Gods. Doof de Heilige Geest niet uit.

Weet dat Drrec Prince atheist tot Jezus gebracht werd. Zijn leven heeft gewijd aan bijbelstudie en evngelie verkondiging, http://www.dpmuk.org/Groups/10379/DPM/D ... rince.aspx
Het is niet alleen een kwestie van lezen, maar ook van begrijpen.

De gaven hadden tot doel aan te tonen dat Gods goedkeuring was overgegaan naar Jezus volgelingen.
Toen zijn volgelingen in de bovenkamer met de Hg werden gezalfd, konden zij ineens in de talen spreken van de daar aanwezige mensen.

Na de dood van de laatste apostel hielden die gaven op te bestaan.
Tongen is in talen spreken. Niet het onbegrijpelijke gebrabbel, wat een bepaalde religie doet voorkomen.

Hand 2:
4 En zij werden allen vervuld met de Heilige Geest en begonnen te spreken in andere talen, zoals de Geest hun gaf uit te spreken.
5 Nu woonden er Joden in Jeruzalem, godvrezende mannen uit alle volken die er onder de hemel zijn.

6 Toen dan dit geluid klonk, kwam de menigte samen en raakte in verwarring, want ieder hoorde hen in zijn eigen taal spreken.

7 En zij waren allen buiten zichzelf en verwonderden zich, en zij zeiden tegen elkaar: Zie, zijn het niet allen Galileeërs die daar spreken?

8 En hoe kunnen wij hen dan horen, eenieder in onze eigen taal, waarin wij geboren zijn?

9 Parthen, Meden en Elamieten en zij die inwoners zijn van Mesopotamië, Judea, Kappadocië, Pontus en Asia,

10 Frygië, Pamfylië, Egypte, en de streken van Libië, dat bij Cyrene ligt, alsook de nu hier verblijvende Romeinen, zowel Joden als proselieten,

11 Kretenzen en Arabieren, wij horen hen in onze taal over de grote werken van God spreken.

12 En zij waren allen buiten zichzelf en raakten in verlegenheid, en de één zei tegen de ander: Wat wil dit toch zeggen? HSV.

Derrec Prince was gewoon een broodprediker. Noch jezus, noch zijn discipelen werden voor hun werk betaald.
Jezus zei: Gij hebt om niet ontvangen, geeft om niet.

Het betaalde voorgangerschap komt van Constantijn de grote af.
Hij bood de voorgangers hetzelfde salaris aan als de heidense priesters in zijn rijk, wanneer zij tot zijn kerk toetraden.
-


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De vreze des Heren
BerichtGeplaatst: wo 02 sep 2015 10:32 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
Big Pingu: Wat de geclaimde genezingen betreft:
Na de dood van de laatste apostel zijn de gaven weggedaan. (1 Kor 13:8).

Big Pingu: Het is niet alleen een kwestie van lezen, maar ook van begrijpen.

Daarmee kan ik instemmen.

Maar je uitleg van de tekst 1 Kor 13:8 is onjuist. Weerleg mijn uitleg wanneer je meent dat deze onjuist is. Voor een zinvolle dialoog hoef je er wat mij betrefd, geen andere onderwerpen bij aan te snijden.

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De vreze des Heren
BerichtGeplaatst: wo 02 sep 2015 12:17 
Theo Bert schreef:
... Weerleg mijn uitleg wanneer je meent dat deze onjuist is. ...

Het is jouw uitleg, en de zijne. Er is geen onjuiste uitleg, ook al kan je het wel verkeerd begrepen hebben ...


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De vreze des Heren
BerichtGeplaatst: wo 02 sep 2015 12:21 
Big Pingu schreef:
Het is niet alleen een kwestie van lezen, maar ook van begrijpen.
....
Tongen is in talen spreken. Niet het onbegrijpelijke gebrabbel, wat een bepaalde religie doet voorkomen.

Het is niet in talen spreken in de zin van dat Engels en Frans talen zijn, maar spreken in taal die de ander begrijpt. Praat nou eens begrijpelijke taal. Zo wordt het bedoeld. Niet meer en niet minder en niet anders.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De vreze des Heren
BerichtGeplaatst: wo 02 sep 2015 21:16 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: ma 13 jul 2015 19:59
Berichten: 137
Theo Bert schreef:
Big Pingu: Wat de geclaimde genezingen betreft:
Na de dood van de laatste apostel zijn de gaven weggedaan. (1 Kor 13:8).

Big Pingu: Het is niet alleen een kwestie van lezen, maar ook van begrijpen.

Daarmee kan ik instemmen.

Maar je uitleg van de tekst 1 Kor 13:8 is onjuist. Weerleg mijn uitleg wanneer je meent dat deze onjuist is. Voor een zinvolle dialoog hoef je er wat mij betrefd, geen andere onderwerpen bij aan te snijden.
Je meent dat, omdat in jouw kerk veel 'genezingen" opgevoerd worden?

Wanneer ik lees dat gaven zijn weggedaan, begrijp ik dat ze ook zijn weggedaan.
Ook begrijp ik daaruit dat Jezus wonderen tot doel hadden te bewijzen , dat hij de Messias was.
Ondanks een overvloed van bewijzen, werd dat niet aanvaard!

Zo waren m.i. de gaven, die d.m.v. de zalving met de Hg werden verkregen, het middel , om te laten zien, dat Gods goedkeuring over was gegaan op Jezus volgelingen.
na de dood was het niet meer nodig.

De hedendaagse "wonderen" zijn niet van God afkomstig.
Je ziet vaak, dat het gewoon bedrog is of manipulatie.

In de bijbel zijn wonderen onmiskenbaar duidelijk en gaven volledige genezing, dat door iedereen te controleren was.
De mensen kenden elkaar en wisten dat iemand stom, lam, doof of blind was.
degenen die dat ontkenden waren de Schriftgeleerden, die ontkenden dat Jezus de Messias was.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De vreze des Heren
BerichtGeplaatst: wo 02 sep 2015 21:24 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: ma 13 jul 2015 19:59
Berichten: 137
Eduard schreef:
Big Pingu schreef:
Het is niet alleen een kwestie van lezen, maar ook van begrijpen.
....
Tongen is in talen spreken. Niet het onbegrijpelijke gebrabbel, wat een bepaalde religie doet voorkomen.

Het is niet in talen spreken in de zin van dat Engels en Frans talen zijn, maar spreken in taal die de ander begrijpt. Praat nou eens begrijpelijke taal. Zo wordt het bedoeld. Niet meer en niet minder en niet anders.
Is voor jou de Bijbel niet duidelijk dan?
Hand 2:

6 Toen dan dit geluid klonk, kwam de menigte samen en raakte in verwarring, want ieder hoorde hen in zijn eigen taal spreken.

7 En zij waren allen buiten zichzelf en verwonderden zich, en zij zeiden tegen elkaar: Zie, zijn het niet allen Galileeërs die daar spreken?

8 En hoe kunnen wij hen dan horen, eenieder in onze eigen taal, waarin wij geboren zijn?

9 Parthen, Meden en Elamieten en zij die inwoners zijn van Mesopotamië, Judea, Kappadocië, Pontus en Asia,

10 Frygië, Pamfylië, Egypte, en de streken van Libië, dat bij Cyrene ligt, alsook de nu hier verblijvende Romeinen, zowel Joden als proselieten,

11 Kretenzen en Arabieren, wij horen hen in onze taal over de grote werken van God spreken.

Er werd dus behalve Hebreeuws ook Arabisch, waaronder meerdere dialecten, Grieks, Latijn, "Turks" en nog wat andere talen gesproken.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De vreze des Heren
BerichtGeplaatst: do 03 sep 2015 07:33 
Big Pingu schreef:
Eduard schreef:
Het is niet in talen spreken in de zin van dat Engels en Frans talen zijn, maar spreken in taal die de ander begrijpt. Praat nou eens begrijpelijke taal. Zo wordt het bedoeld. Niet meer en niet minder en niet anders.
Is voor jou de Bijbel niet duidelijk dan? ...

Jazeker wel, maar jouw uitleg is voor mij een te kinderlijke letterlijke interpretatie van iets wat als geestelijke wijsheid bedoeld is.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De vreze des Heren
BerichtGeplaatst: do 03 sep 2015 09:49 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: ma 13 jul 2015 19:59
Berichten: 137
Eduard schreef:
Big Pingu schreef:
Eduard schreef:
Het is niet in talen spreken in de zin van dat Engels en Frans talen zijn, maar spreken in taal die de ander begrijpt. Praat nou eens begrijpelijke taal. Zo wordt het bedoeld. Niet meer en niet minder en niet anders.
Is voor jou de Bijbel niet duidelijk dan? ...

Jazeker wel, maar jouw uitleg is voor mij een te kinderlijke letterlijke interpretatie van iets wat als geestelijke wijsheid bedoeld is.
Dus tongentaal betekent niet talen-taal?

Is het negeren van Bijbelse principes "geestelijke wijsheid"?

Dus stelden de apostelen vele interpretoren aan, zodat men hen kon verstaan?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: De vreze des Heren
BerichtGeplaatst: do 03 sep 2015 10:36 
Één dwaas kan meer vragen stellen dan 10 wijzen kunnen beantwoorden. Need I say more?


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.