Forum www.gelooft.com

Het is momenteel do 16 mei 2024 21:01

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 21 jul 2015 10:43 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
Lieve mensen,

Wat een slecht gevoel is dat wanneer je tot de ontdekking komt: Ik ben verdwaald.
Uren hadden we gelopen in de bossen van Brabant. Mijn oriëntatie gevoel laat mij niet vaak in de steek. Maar die dag was het grauw en mistig. Een een foutieve aanwijzing op onze wandelkaart maakte dat we verdwaalden. Het was volkomen windstil en een miezerig regentje maakte ons tot op de huid toe nat. We waren hopeloos verdwaald door een kaart die niet betrouwbaar was.

In het leven heb je een atlas nodig die betrouwbaar is zodat je de weg weet. Wie geeft mij de verzekering dat mijn kaart goed is? Jezus zegt Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Hij is betrouwbaar.

God is geest. Hij is de grote "Ik ben." Mensen zijn geschapen als wezens die mogen weten dat zij oorspronkelijk door God gewild zijn. Het bewust zijn van de mens maakt hem bewust van dat grote bewustzijn dat alles omvat, God. In zijn bewustzijn hoe gering ook is de mens naar Godsbeeld en gelijkenis geschapen.

God inspireerde mensen. Hij gaf profeten zijn woord door te geven. Dat woord moest getoetst worden. Die is er inderdaad: als een profeet zegt te spreken in de naam van de HEER, maar zijn woorden komen niet uit en er gebeurt niets, dan is dat geen profetie van de HEER geweest. Heb geen ontzag voor een profeet die zich dat aanmatigt. Deuteronomium 18,22

Uiteindelijk resulteerde dat in een verzameling boeken, die wij de Bijbel noemen. Die Bijbel vormt een atlas voor het leven. Opdat wij niet dwalen volgen wij Jezus. Hij is de weg, de waarheid en het leven.

Shalom,
Theo Bert

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 27 nov 2015 10:14 
Offline
Route begonnen
Route begonnen

Lid geworden op: do 19 nov 2015 02:30
Berichten: 186
Dag Theo Bert,

Mijn definitie van de bijbel is:

Een boek van God en mensen voor mensen.

En natuurlijk zijn Gods Woorden en Uitspraken Waar en Juist.

Toch zijn er veel in het Woord van God en in Jezus gelovende mensen op de één of andere manier verdwaald .......

M.i. is dat het gevolg van het feit dat men naast De Enige Weg tot God, de Waarheid van God, en het Leven dat God geeft, Jezus de Christus dus, mensen toelaat die zichzelf uitgeven als wegen tot God, mensen die zich indringen in de gedachtengang en het geloof van mensen, en zichzelf als middelaar tussen God en mensen plaatsen, mensen die hun eigen inzichten en bijbelverklaringen als de enig juiste zien en dit ook verkondigen en proclameren, daarbij vele min of meer onwetende mensen doelbewust, gebruik makend van de bijbel, achter zichzelf aantrekkend.

Groet,
Elle

_________________
"Wij dan, gerechtvaardigd uit het geloof, hebben vrede met God door onze Heer, Jezus Christus."

Romeinen 5:1 - NBG-51.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.